Χλόη Λασκαρίδη: Στα 35 εκατομμύρια ο προϋπολογισμός για το Elatos Resort
H Λάμψα αναμένεται να κλείσει το 2026 με ελαφριά άνοδο σε σχέση με πέρσι
The Wiseman
Η Pax Americana του Εξάρχου, η AKTOR και το 1 δις, η άδεια της Superbet και ποιοι Ελληνάρες έβγαλαν χοντρά λεφτά, το παιχνίδι με το Ιατρικό, τα δώρα του Μεγάλου, 2 φορές υπερκάλυψη για τα Attica, ο υπουργός που έκλαιγε στο ΜΜ και ο Σαίξπηρ, η Μιλένα Αποστολάκη στο My Story
Το… χάσμα Καραμανλή – Σαμαρά, η πολεμική άσκηση στο Ιόνιο, το δώρο Τραμπ στον Σουλτάνο, η επιτυχία της Νίκης και ο πρώην διοικητής της ΕΥΠ με εισαγγελέα στο Κολωνάκι
AEGEAN: Η βιωσιμότητα στην πράξη μέσα από το “Bee the Change”
Σε μια εποχή όπου η βιωσιμότητα αποτελεί προϋπόθεση για τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη, η AEGEAN ενισχύει συστηματικά τη δέσμευσή της για ένα πιο βιώσιμο μοντέλο λειτουργίας στις αερομεταφορές
Το… χάσμα Καραμανλή – Σαμαρά, η πολεμική άσκηση στο Ιόνιο, το δώρο Τραμπ στον Σουλτάνο, η επιτυχία της Νίκης και ο πρώην διοικητής της ΕΥΠ με εισαγγελέα στο Κολωνάκι
Οι εκπλήξεις Εξάρχου, η Γκιλφοιλ και τα 2 αμερικανικά funds
Αγαπητοί φίλοι, χθες η αγορά έδειξε ξεκάθαρα πού ήθελε να κινηθεί.
Οι τράπεζες βρέθηκαν στο στόχαστρο των πωλητών, την ώρα που η Coca-Cola και η AEM έκλεβαν την παράσταση με εντυπωσιακές επιδόσεις.
Θετικά έκλεισαν επίσης η Aktor και ο ΟΤΕ.
Η Aktor ολοκλήρωσε τη συνεδρίαση στα 13 ευρώ, με κέρδη 1% και όγκο που άγγιξε τα 500.000 τεμάχια.
Και μπορεί κάποιοι να στέκονται μόνο στους αριθμούς, όμως οι πιο έμπειροι γνωρίζουν ότι η ουσία κρύβεται αλλού.
Η αγορά περιμένει τις επόμενες κινήσεις του επίμονου και ταλαντούχου Αλέξανδρου Εξάρχου.
Κυκλοφορούν πολλές πληροφορίες, ακούγονται ακόμη περισσότερα σενάρια και, όπως πληροφορούμαι, οι ανακοινώσεις που έρχονται ενδέχεται να αλλάξουν τα δεδομένα γύρω από την εισηγμένη.
Καθόλου τυχαία δεν πέρασε απαρατήρητη η φωτογραφία που κυκλοφόρησε χθες στα social media.
Η πρέσβειρα των ΗΠΑ, Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, δίπλα στον Εξάρχου και σε στελέχη του αμερικανικού κρατικού fund DFC.
Για όσους γνωρίζουν να διαβάζουν πίσω από τις εικόνες, τα μηνύματα είναι συχνά πιο ηχηρά από τις λέξεις.
Επίσης κρατήστε στην μνήμη σας άλλο ένα όνομα: ARES.
Χαμογελάω πονηρά….
Έχω την αίσθηση ότι η σημερινή ημέρα δεν θα είναι μια συνηθισμένη χρηματιστηριακή συνεδρίαση.
Η ημέρα που ξημερώνει σήμερα ψυχανεμίζομαι ότι θα έχει εκπλήξεις.
Και όσοι επί μήνες επένδυσαν στην αμφισβήτηση, στις διαρροές και στην προσπάθεια αποδόμησης του Εξάρχου, φοβάμαι ότι βρίσκονται μπροστά σε μια εξαιρετικά δυσάρεστη έκπληξη.
Οι επόμενες ώρες θα έχουν ενδιαφέρον.
Πολύ ενδιαφέρον...
ΜΟΗ
Επειδή οι εξελίξεις τρέχουν με ταχύτητα που δύσκολα παρακολουθεί κανείς, οφείλω να σταθώ και στη Motor Oil.
Η μετοχή ολοκλήρωσε τη συνεδρίαση στα 38,60 ευρώ, καταγράφοντας οριακές απώλειες 0,52%.
Η εικόνα όμως, κατά την άποψή μου, δεν εξαντλείται στα ποσοστά της ημέρας.
Κάτι μου λέει ότι η ΜΟΗ τις επόμενες ημέρες θα απασχολήσει πολύ την αγορά.
Τελικά οι επόμενες ώρες θα έχουν πολύ ενδιαφέρον
Coca Cola, AEM
Εξαιρετική συμπεριφορά είχε χθες στα τερματικά η 3Ε.
Είχε μια άνοδο της τάξης του +2.80%.
Το ίδιο και ο ΟΛΠ.
Είχε μια άνοδο της τάξης του +7.28%.
Το ίδιο και η ALTER EGO MEDIA.
Μια άνοδο της τάξης του +4.40%.
Πριν λίγο καιρό ο Τίμος Μελισσάρης στην αρθρογραφία του, σας είχε τονίσει ότι στα 37€ και κάτω ΤΩΡΑ είναι η ώρα να αγοράσετε ΟΛΠ.
Το ίδιο για την 3Ε, από τα 50€ και κάτω και φυσικά την ALTER EGO MEDIA από τα 5.30€ και κάτω.
3 μετοχές στις 3 φίλοι αναγνώστες που σας είχε επισημάνει στην τακτική του αρθρογραφία ο κ. Μελισσάρης.
Τράπεζα Πειραιώς: Οι υποτιμητές και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Πάμε τώρα στην καραμπινάτη υποτιμητική κερδοσκοπία που γίνεται στην μετοχή της τράπεζας Πειραιώς.
Εδώ πρέπει να επέμβει ΑΜΕΣΑ η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Οι υποτιμητές έχουν ξεφύγει.
Για να ξέρετε φίλοι αναγνώστες, στην προχθεσινή συνεδρίαση η τράπεζα Πειραιώς μέχρι τις 17:00 είχε κάνει χαμηλή τιμή 9.248€ και όγκο 1.2 εκ μετοχές.
Στο call auction άρχισαν τα όργια οι υποτιμητές.
Έβαλαν να πουλήσουν market 1.037 εκ μετοχές.
Δηλαδή όσες μετοχές έκανε μέσα στη μέρα, έβαλαν και άλλες τόσες για να κλείσουν την μετοχή στο -2.70% και στα 9.2140€.
Σε τιμή που δεν είχε κάνει όλη την ημέρα φίλοι αναγνώστες.
Σε καμία άλλη συστημική τράπεζα δεν πούλησαν στο call auction όσα χαρτιά είχαν γίνει μέσα στη μέρα για να την βυθίσουν.
Φίλοι αναγνώστες, οι υποτιμητές έχουν ξεσαλώσει.
Το έκαναν και χθες.
Όλη την ημέρα η τράπεζα Πειραιώς είχε κάνει 1.026 εκ μετοχές με χαμηλή τιμή 9.142€.
Στο call auction αυτή την φορά έβαλαν να πουλήσουν περισσότερες μετοχές από όλη την συνεδρίαση.
Συγκεκριμένα, έβαλαν να πουλήσουν 1.059 εκ μετοχές market ώστε η μετοχή να κλείσει στα 9.12€, -1.02%, και σε τιμή που δεν είχε κάνει όλη την ημέρα.
Είναι ολοφάνερο ότι οι υποτιμητές χλευάζουν τον θεσμό του ελληνικού χρηματιστηρίου.
Όμως η πανίσχυρη Επιτροπή κεφαλαιαγοράς υπό τις κ. Βασιλική Λαζαράκου και Νατάσα Στάμου πρέπει να ενεργήσει άμεσα.
Έχει την δύναμη και την επιρροή να τους συντρίψει.
Να βγάλει τα ονόματα τους στην δημοσιότητα και να επιβάλει μεγάλα πρόστιμα.
Μόνο έτσι καταλαβαίνουν αυτά τα παιδιά.
Προφανώς είναι τόσο σίγουροι ότι δεν θα τους κάνουν τίποτα ώστε κάνουν το ίδιο κόλπο σε 2 απανωτές συνεδριάσεις και ακριβώς με την ίδια τεχνική.
Το deal Περιστέρη για εξαγοράς εταιρείας
Αργά χθες το βράδυ μου ήρθε μια πληροφορία που τη βρίσκω σημαντική.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του Γιώργου Περιστέρη βρίσκεται πολύ κοντά στην απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού πασίγνωστης εταιρείας που δραστηριοποιείται χρόνια στο χώρο της διαφήμισης, της στρατηγικής επικοινωνίας και του marketing.
Προσεχώς οι ανακοινώσεις και για το τίμημα το οποίο βρίσκω άκρως δελεαστικό...
ΑΕΜ: Ράλι
Κοντά στα 6 ευρώ βρίσκεται για άλλη μια φορά η μετοχή της Alter Ego Media, η οποία χθες έκλεισε με κέρδη 4,40% στα 5,93 ευρώ.
Σε διάστημα 12 μηνών η μετοχή έχει κέρδη 37%.
Θυμίζω ότι χθες η Edison ξεκίνησε κάλυψη της μετοχής δίνοντας στόχο 7,10 ευρώ τονίζοντας ότι ο όμιλος έχει ισχυρή ανάπτυξη καθώς τα έσοδα αυξήθηκαν από €124,4 εκατ. το 2024 σε €140,1 εκατ. το 2025, ενώ για το 2026 προβλέπονται στα €171,5 εκατ. και για το 2027 στα €178,3 εκατ.
Το EBITDA διαμορφώθηκε σε €46,7 εκατ. το 2024 και €53,7 εκατ. το 2025, ενώ εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε €67,4 εκατ. το 2026 και €73,8 εκατ. το 2027.
Η εταιρεία χθες ενέκρινε τη διανομή μικτού μερίσματος 0,03 ευρώ ανά μετοχή (συνολικά 1.754.776,26 ευρώ) για τη χρήση 2025.
Η μετοχή έκλεισε στα 30,3 ευρώ με κέρδη 4,48% και συναλλαγές 41.000 τεμαχίων.
Από την αρχή του έτους ο τίτλος κερδίζει 60%.
Η ζήτηση για το ελληνικό γιαούρτι από Αγγλία και Ιταλία παραμένει ισχυρή αλλά ταυτόχρονα τα κόστη για τις πρώτες ύλες (γάλα, κακάο, βούτυρα κ.α) έχουν ορθολογικοποιηθεί σε σχέση με πέρσι με αποτέλεσμα να έχουν ενισχυθεί τα περιθώρια κέρδους.
Η εταιρεία δοκιμάζει πλέον και τις δυνάμεις της στην Κίνα.
Η αγορά Greek Yogurt παγκοσμίως ανήλθε το 2025 σε 9 δισ. δολάρια και το 2035 εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 17,8 δισ. δολάρια, δημιουργώντας ένα ευρύ πεδίο δράσης για την εταιρεία αλλά και για τις άλλες ελληνικές βιομηχανίες με γαλακτοκομικά προϊόντα.
H γαλακτοβιομηχανία από τις Σέρρες που συμπληρώνει φέτος 72 χρόνια ζωής εμφανίζει μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων την τελευταία 10ετία της τάξης του 16,2% και μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης των εξαγωγών 26,8%.
Οι δουλειές του Νίκου Κούλη με το Diorama
Όπως διαβάσατε χθες, τo Diorama II, το fund που διαχειρίζεται η Deca Investments (στο οποίο εκ των βασικών μετόχων είναι 0 Δημήτρης Δασκαλόπουλος) με πρόεδρο τον Νίκο Κούλη απέκτησε το 40% της εταιρείας Dotsoft που παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις τεχνολογίας και πληροφορικής και είναι εισηγμένη στην εναλλακτική αγορά του ΧΑ.
Το Diorama II έχει «σηκώσει» 213 εκατ. ευρώ από επενδυτές και διατηρεί ήδη συμμετοχές στον διανομέα τυριού Leader, στην εταιρεία κυβερνασφάλειας (cyber security) odyssey και στη Damavand που δραστηριοποιείται στη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων με βάση την ντομάτα.
Από το Diorama I η Deca έχει αποεπενδύσει με υψηλά κέρδη από τις συμμετοχές της όπου ξεχωρίζει το exit από τη Viva Wallet.
Aπό το Diorama I έχουν παραμείνει προς το παρόν η Mινέρβα και η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ). Η Minerva ήταν η μεγαλύτερη επένδυση σε αξία του Diorama I με 45 εκατ. ευρώ.
Μαζί με την Deca, που έχει την πλειοψηφία, στη Mινέρβα συμμετέχουν τα funds EOS και Elikonos.
Η εταιρεία είναι προς πώληση αλλά με τη σύμφωνη γνώμη και των τριών επενδυτών αναζητείται το κατάλληλο timing.
Η Mινέρβα έχει branded προϊόντα όπως το φερώνυμο ελαιόλαδο, το Pummaro, το Fast και το ξύδι Top, με ετήσιο τζίρο 70 εκατ.
Στην ΕΖΑ που είναι προς πώληση σε εταιρεία ισραηλινών συμφερόντων συμμετέχει η Deca, o επιχειρηματίας Δ. Δασκαλόπουλος οποίος ήταν anchor investor στο Diorama I και ΙΙ και ο Θανάσης Συριανός.
Η ζυθοποιία βρίσκεται σε φάση αναδιοργάνωσης και καταγράφει ετήσιο τζίρο άνω των 30 εκατ. ευρώ.
Μάρμαρα Παυλίδη: H σύγκρουση μεταφέρεται στο Λονδίνο - Αγωγή 133 εκατ.
Εχουν δει τα μάτια μου οικογενειακές και επιχειρηματικές συγκρούσεις στην Ελλάδα, αλλά αυτή που αφορά στα Μάρμαρα Παυλίδης είναι από τις πιο σκληρές που ξέρω.
Και αποκτά πλέον διεθνή διάσταση.
Μαθαίνω ότι η αντιπαράθεση μεταξύ του Χριστόφορου Παυλίδη και των αδελφών του, Χριστίνας και Κυριάκου Παυλίδη, μεταφέρεται και στα βρετανικά δικαστήρια, με τους τελευταίους να προετοιμάζουν αγωγή στο High Court της Αγγλίας και Ουαλίας, διεκδικώντας αποζημιώσεις που σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους ξεπερνούν τα 133 εκατ. ευρώ.
Η εξέλιξη έρχεται σε μια χρονική στιγμή κατά την οποία η υπόθεση παραμένει ανοιχτή και στην Ελλάδα, όπου ήδη έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις σε βαθμό κακουργήματος κατά του επικεφαλής της εταιρείας και η εισαγγελική έρευνα συνεχίζεται.
Και όπως θα έχετε διαβάσει στο παρελθόν στον wiseman αλλά και σε εκτενή ρεπορτάζ του mononews, είναι μια υπόθεση που ξεφεύγει κατά πολύ από τα στενά όρια μιας διαφωνίας μεταξύ συγγενών.
Στο επίκεντρο βρίσκεται ένας από τους μεγαλύτερους εξαγωγικούς ομίλους μαρμάρου παγκοσμίως, με παρουσία σε δεκάδες χώρες, λατομεία υψηλής αξίας και ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα ελληνικά βιομηχανικά brands στις διεθνείς αγορές φυσικών πετρωμάτων.
Η πώληση που άλλαξε τα πάντα
Η Pavlidis SA πωλήθηκε το 2023 μέσω της DOLIT Investments σε συναλλαγή που αποτιμούσε την εταιρεία κοντά στα 260 εκατ. ευρώ.
Η συμφωνία παρουσιάστηκε τότε ως μια από τις σημαντικότερες επιχειρηματικές συμφωνίες της χρονιάς.
Ωστόσο, λίγους μόλις μήνες αργότερα ακολούθησε η αιφνιδιαστική επαναγορά της εταιρείας από τον Χριστόφορο Παυλίδη.
Το γεγονός αυτό υπήρξε η αφετηρία της ρήξης.
Τα αδέλφια του Χριστίνα και Κυριάκος, υποστηρίζουν ότι η αρχική συναλλαγή δεν αποτέλεσε ποτέ μία κανονική πώληση προς ανεξάρτητο επενδυτή αλλά μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμού που οδήγησε στην αποχώρησή τους από το μετοχικό κεφάλαιο.
Η αποτίμηση των 466 εκατ. ευρώ
Το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο της νέας βρετανικής διαδικασίας είναι η επίκληση πραγματογνωμοσύνης της Deloitte.
Σύμφωνα με την αποτίμηση που επικαλούνται οι προσφεύγοντες, η αξία της Pavlidis SA στο τέλος του 2022 ανερχόταν σε περίπου 466 εκατ. ευρώ.
Με βάση αυτή την εκτίμηση, η εταιρεία φέρεται να πωλήθηκε με έκπτωση που ξεπερνά τα 206 εκατ. ευρώ σε σχέση με την πραγματική της αξία.
Οι ενάγοντες υπολογίζουν ότι η δική τους ζημία αντιστοιχεί σε περίπου 133,2 εκατ. ευρώ.
Γιατί το Λονδίνο
Το ενδιαφέρον είναι ότι η μάχη δεν θα δοθεί μόνο στα ελληνικά δικαστήρια.
Σύμφωνα με τη σύμβαση αγοραπωλησίας, οι διαφορές μεταξύ των μερών υπάγονται στο αγγλικό δίκαιο και στα δικαστήρια της Αγγλίας και Ουαλίας.
Αυτό ακριβώς το στοιχείο αξιοποιούν τώρα οι προσφεύγοντες.
Η επιλογή του Λονδίνου δεν είναι τυχαία.
Το αγγλικό δίκαιο θεωρείται ιδιαίτερα αυστηρό σε υποθέσεις εταιρικής απάτης, παραπλανητικών δηλώσεων και απόκρυψης ουσιωδών πληροφοριών, ενώ παρέχει ευρείες δυνατότητες αποκάλυψης εγγράφων και οικονομικών στοιχείων.
Η μεγαλύτερη οικογενειακή επιχειρηματική σύγκρουση των τελευταίων ετών
Η υπόθεση Παυλίδη δεν αφορά μόνο μια εταιρεία.
Αφορά μία οικογένεια που δημιούργησε έναν παγκόσμιο πρωταγωνιστή στο μάρμαρο, μια επιχείρηση που ξεκίνησε από τη Δράμα και εξελίχθηκε σε διεθνή δύναμη.
Σήμερα όμως η ιστορία αυτή γράφεται στις αίθουσες των δικαστηρίων.
Και πλέον το ερώτημα δεν είναι μόνο ποιος έχει δίκιο, η απάντηση σε αυτό έχει πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης.
Είναι αν η πολυετής οικογενειακή σύγκρουση θα οδηγήσει σε μια δικαστική αναμέτρηση εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ με διεθνείς συνέπειες για έναν από τους πλέον εμβληματικούς ελληνικούς βιομηχανικούς ομίλους.
Παγκόσμιας κλάσης ρευματοκλοπή
Αγαπητοί φίλοι, το κύκλωμα της ρευματοκλοπής πάνω από 9 εκατ. ευρώ που αποκαλύφθηκε χθες, αναδεικνύει για ακόμη μια φορά ότι ως Έλληνες είμαστε... πολύ μπροστά.
Κι αν χρησιμοποιούσαμε το μυαλό μας για καλό σκοπό κι όχι για... λαμογιές θα είμαστε η μεγαλύτερη και πλουσιότερη χώρα στον κόσμο.
Τέτοιες παγκόσμιες πατέντες με «χακάρισμα» των ψηφιακών ρολογιών του ΔΕΔΔΗΕ με γέφυρες, διακλαδώσεις, επεμβάσεις σε πηνία και χρήση εξειδικευμένου λογισμού το οποίο εγκαθιστούσαν στο σώμα του μετρητή με τη χρήση ειδικής οπτικής κεφαλής, δεν έχουν ξαναδεί οι αρχές.
Μη σου πω αντί να τους συλλάβουν να τους δώσουν και... Νόμπελ ή να τους προσλάβεις η ΕΛΑΣ (όχι του Τσίπρα, η κανονική).
Εδώ αυτοί αποκτούσαν παράνομη πρόσβαση στο λογισμικό του μετρητή και στο πληροφοριακό σύστημα τηλεμέτρησης του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε., μέσω του οποίου αποστέλλονταν διαδικτυακά τα δεδομένα κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.
Έβαζαν το firmware και κανόνιζαν πότε και πώς θα μειώνονταν η κατανάλωση.
Μιλάμε για απίστευτα πράγματα.
Και το ακόμη πιο εντυπωσιακό: οι παρεμβάσεις είχαν περιοδικό χαρακτήρα, καθώς τα μέλη της οργάνωσης επανέρχονταν ανά μήνα, τρίμηνο ή εξάμηνο, προκειμένου να ανανεώνουν τους συντελεστές κλίμακας και τις λοιπές παραμέτρους που επηρέαζαν τη μείωση της καταγραφόμενης ηλεκτρικής ενέργειας.
Η πρακτική αυτή προσέδιδε στη δράση τους χαρακτηριστικά «συνδρομητικής υπηρεσίας», εξασφαλίζοντας συνεχή ροή παράνομων εσόδων.
Πήγαινε δηλαδή η συμμορία σε επιχειρηματίες και τους «πουλούσε» μείωση της κατανάλωσης ρεύματος...
Να σας πω ότι, όπως με πληροφόρησαν οι πηγές μου στην Αστυνομία, στη δικογραφία μεταξύ των εταιρειών που πλήρωναν για μικρότερη κατανάλωση ρεύματος, βρίσκονται δύο που ανήκουν σε γνωστό επιχειρηματία.
Ποιος θέλει να κάνει πολιτική καριέρα εις βάρος της ΔΕΗ;
Οι πληροφορίες μου από τη Βόρεια Ελλάδας μου λένε ότι ο πρώην συνδικαλιστής της ΔΕΗ και υπάλληλος της εταιρείας που... παίζει να μην έχει δουλέψει ποτέ του, ο Γιάννης Καραβασίλης, είναι πίσω, από τις πρώτες... περίεργες αν μη τι άλλο, δημοσιεύσεις της φιλολογίας για την καταστροφή των εκσκαφέων που δήθεν ήταν μοναδικά μνημεία της ιστορίας της ΔΕΗ.
Η αλήθεια πίσω από την κίνηση αυτή είναι η προσπάθειά του να ανελιχθεί στον τοπικό Δήμο Εορδαίας, δηλαδή η προσωπικές του φιλοδοξίες, στο όνομα των οποίων δήθεν τον πήρε ο πόνος για τα παλιά μηχανήματα.
Ωστόσο, δεν είναι ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος εκσκαφέας της ΔΕΗ, η οποία διαθέτει ακόμη αρκετούς για να γεμίσει το Μουσείο Βιομηχανικής Κληρονομιάς που ετοιμάζει στην Πτολεμαϊδα.
Αυτό το γνωρίζει καλά ο κ. Καραβασίλης όπως και ότι η ΔΕΗ ετοιμάζει το συγκεκριμένο Μουσείο, με όλα τα μηχανήματα και τον εξοπλισμό που είχε χρησιμοποιηθεί για την εξόρυξη λιγνίτη και έχουν χαρακτηριστεί ως κινητά βιομηχανικά μνημεία, τα οποία θα συντηρηθούν και θα εκτεθούν στον χώρο του μουσείου.
Και βέβαια γνωρίζει ότι στο πλαίσιο αυτής της πρόνοιας, θα διατηρηθούν και θα αναδειχθούν εμβληματικοί εκσκαφείς, αντίστοιχοι με αυτούς που αποσύρθηκαν, οι οποίοι θα παραμείνουν στην περιοχή ως μόνιμα εκθέματα.
Με αυτόν τον τρόπο, η ιστορία του λιγνίτη και η βιομηχανική κληρονομιά του θα αναδειχθούν με επιστημονικό, ασφαλή και αξιοπρεπή τρόπο, προσφέροντας παράλληλα έναν τουριστικό πόλο έλξης για ολόκληρη τη Δυτική Μακεδονία.
Αλλά το πρόβλημα του κ. Καραβασίλη δεν είναι η συλλογική ιστορική μνήμη του λιγνιτικού παρελθόντος αλλά η ατομική πολιτική προοπτική του δημαρχικού του μέλλοντος…
Η επιστολή Στάσση - Ξιφαρά και η «κίτρινη» κάρτα
Σοβαρή προειδοποίηση έστειλαν από κοινού ο Γιώργος Στάσσης, αφεντικό της ΔΕΗ και ο Κωνσταντίνος Ξιφαράς, CEO της ΔΕΠΑ Εμπορίας για άμεσο κίνδυνο καθυστέρησης στην εμπορική λειτουργία της νέας μονάδας φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη.
Με επείγουσα επιστολή τους προς τον Κωνσταντίνο Τσιμάρα, Πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής (ΡΑΑΕΥ) ζητούν την παρέμβασή του για την τήρηση του αρχικού διαγράμματος του αγωγού αερίου Καρπερής Σερρών–Κομοτηνής, τονίζοντας ότι ο σχεδιασμός της μονάδας και τα συμβατικά χρονοδιαγράμματα βασίστηκαν στις αρχικές δεσμεύσεις του ΔΕΣΦΑ.
Σύμφωνα με το νέο δεκαετές πρόγραμμα του Διαχειριστή, η ολοκλήρωση του έργου μετατίθεται για Μάρτιο 2028, αντί για το 2027 που προβλεπόταν αρχικά.
Η «Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης» εταιρεία της ΔΕΗ (71%) και της ΔΕΠΑ Εμπορίας (29%), έχει δυνατότητα προσωρινής παράκαμψης του σταθμού μέτρησης, αλλά αυτό δεν αρκεί για πλήρη εμπορική λειτουργία.
«Η καθυστέρηση του αγωγού δημιουργεί επιχειρησιακό ρίσκο και πιθανή ανατροπή του προγραμματισμού δοκιμών και λειτουργίας», λένε οι δυο μάνατζερ στην επιστολή τους.
H Σφερούτσα και ο Κάθετος Διάδρομος
Μου λένε ότι πολύ πρόσφατα έγινε σύσκεψη της ολιγομελούς ομάδας που διοικεί το Διαχειριστή Φυσικού Αερίου, τον γνωστό μας ΔΕΣΦΑ.
Σ' αυτήν, η CEO Μαρία Σφερούτσα προέβλεψε κάτι πολύ σημαντικό: Ότι η πρώτη ετήσια δημοπρασία με το νέο καθεστώς μειωμένων τιμολογίων και μακράς διάρκειας προϊόντων για τον Κάθετο Διάδρομο (σ.σ. θα γίνει στις 6 Ιουλίου) θα είναι η πρώτη επιτυχής μετά από καιρό.
Η Ιταλίδα μάνατζερ βασίζει την αισιοδοξία της στο μειωμένο κόστος διαμετακόμισης, στην αύξηση μεταφορικής ικανότητας αλλά και στις πυκνές πρόσφατες πρωτοβουλίες του CEO της Atlantic SEE, του Αλέξανδρου Εξάρχου.
Αναφορικά με το θέμα, ρώτησα χθες παλαιό και έμπειρο τεχνοκράτη του ΔΕΣΦΑ.
Εκτίμησε και εκείνος ότι θα δεσμευτούν από 20-40 GWh.
Εάν υπολογίσουμε ότι η συνολική δημοπρατούμενη ποσότητα είναι περίπου 90 GWh, υπό τις παρούσες συνθήκες η επίδοση είναι σημαντική.
«Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο Κάθετος μπαίνει στις ράγες» μου είπε και συνέχισε: «Σημαντικό κίνητρο που δόθηκε είναι ότι οι traders μπορούν πλέον να δεσμεύουν δυναμικότητα για 3 μήνες έως 1 έτος, αντί μόνο μηνιαίων προϊόντων»…
Θυμίζω ότι ο ΔΕΣΦΑ είναι ένας από τους συμμετέχοντες Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς του Διαβαλκανικού Αγωγού του Κάθετου Διαδρόμου Ελλάδας-Ουκρανίας μαζί με BULGARTRANSGAZ (Βουλγαρία), TRANSGAZ (Ρουμανία), VESTMOLDTRANSGAZ (Μολδαβία), GTSOU (Ουκρανία).
Αισιοδοξία από Εξάρχου - Ξιφαρά και... 9 δις δολάρια
Προς επίρρωση αυτής της αισιοδοξίας, παρουσιάστηκε χθες το μεσημέρι αναλυτικά σε κεντρικό ξενοδοχείο η πρώτη 20ετής συμφωνία της Atlantic SEE LNG Trade, (60% AKTOR και 40% ΔΕΠΑ Εμπορίας) με την αμερικανική Venture Global, η οποία θα ξεκινήσει το 2030.
Η συμφωνία διπλασιάζει τις αρχικά συμφωνημένες ποσότητες LNG, φτάνοντας τα 1,5 δισ. κυβικά μέτρα, εκ των οποίων 1 δισ. κ.μ. προορίζονται για την Αλβανία και 500 εκατ. κ.μ. για τη Βοσνία.
Το συνολικό οικονομικό αποτύπωμα της συμφωνίας υπολογίζεται στα 9 δισ. δολάρια, όπως αποκάλυψε ο CEO της Atlantic Αλέξανδρος Εξάρχου και επιβεβαίωσε η πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Κίμπερλι Γκιλφόιλ χαρακτηρίζοντας τον διπλασιασμό της συμφωνίας ως «ορόσημο».
Όπως είπε ο Εξάρχου, τα Μνημόνια Συνεργασίας που έχουν υπογραφεί με την Ουκρανία, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία αναμένεται να εξελιχθούν σε οριστικές συμφωνίες έως το τέλος του έτους.
Στόχος της κοινοπραξίας είναι επίσης η σύναψη βραχυπρόθεσμων συμφωνιών προμήθειας και εμπορίας LNG πριν από το 2030, έτος κατά το οποίο τίθενται σε ισχύ οι μακροχρόνιες συμβάσεις προμήθειας που έχει ήδη εξασφαλίσει.
Παπασταύρου: στρατηγική η σχέση…
Παρών και υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου, που τόνισε ότι η συμφωνία αποτελεί απόδειξη της στρατηγικής συμμαχίας Ελλάδας–ΗΠΑ και ενισχύει τον ρόλο του Κάθετου Διαδρόμου, ο οποίος εξελίσσεται σε βασικό άξονα ενεργειακού εφοδιασμού της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.
Ο Εξάρχου υπογράμμισε επίσης ότι η Ελλάδα έχει πλέον μια σημαντική ευκαιρία να εξελιχθεί σε ενεργειακό κόμβο για την περιοχή, ειδικά μετά τις γεωπολιτικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή ενώ ο CEO της ΔΕΠΑ Κωνσταντίνος Ξιφαράς ανέφερε ότι η ATLANTIC θα συμμετάσχει στις επικείμενες δημοπρασίες και ότι επιδιώκει και βραχυπρόθεσμες συμφωνίες αερίου.
Τέλος, προέκυψε ότι οι μακροχρόνιες συμβάσεις με Αλβανία και Βοσνία περιλαμβάνουν ρήτρες take or pay, ενώ για το ενδεχόμενο ανάπτυξης υποδομής FSRU, ο Αλέξανδρος Εξάρχου σημείωσε ότι σχετικές αποφάσεις θα ανακοινωθούν σύντομα.
«Παζάρια» με τους πελάτες από την efood
Ακούω ότι το e-food, η μεγαλύτερη πλατφόρμα online delivery στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει μια διαδικασία αναθεώρησης των συμβάσεων με παλαιούς πελάτες που είχαν χαμηλές χρεώσεις σε μια προσπάθεια να αυξήσει τα ποσοστά της με τις συνεργαζόμενες αλυσίδες.
Η efood ανήκει στην γερμανική Delivery Hero και σήμερα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να παραγγέλνουν μέσω εφαρμογής ή της ιστοσελίδας της από 20.000 καταστήματα σε 100 πόλεις της Ελλάδας.
Παράλληλα, η πλατφόρμα δέχεται το τελευταίο διάστημα επιθέσεις στην ιστοσελίδα της από χάκερς που προς το παρών αντιμετωπίζονται χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.
Ισχυρή βάση πάνω από τα 1,2 ευρώ έχει κάνει η μετοχή της Bally's Intralot τις τελευταίες ημέρες.
Η συμφωνία με την Deutsche Bank για αγορά ιδίων μετοχών της Intralot από την τράπεζα αποδίδει.
Το διάστημα από 17-23 Ιουνίου αποκτήθηκαν 2.259.585 μετοχές της εταιρείας με μέση τιμή κτήσης 1,202891 ευρώ ανά μετοχή και συνολική αξία 2.718.034,23 ευρώ.
Μετά από αυτές τις συναλλαγές η Deutsche Bank κατέχει συνολικά 2.259.585 μετοχές της Intralot, οι οποίες αντιστοιχούν σε ποσοστό 0,121% του συνόλου των μετοχών της εταιρείας.
Με τη λήξη της σύμβασης οι μετοχές της Intralot θα πωληθούν από την τράπεζα στην εισηγμένη και θα καταστούν ίδιες μετοχές της Intralot.
Αποχωρεί από την ΑΒ Βασιλόπουλος η Αλεξία Μαχαίρα
Μια μικρή στιγμή συγκίνησης έκρυβε η δημοσιογραφική αποστολή της ΑΒ Βασιλόπουλος στην Ηλεία.
Ο επικεφαλής της αλυσίδας, Νίκος Λαβίδας ανακοίνωσε ότι η Αλεξία Μαχαίρα, διευθύντρια επικοινωνίας και βιωσιμότητας θα αποχωρήσει από την εταιρεία τον Ιούλιο, έπειτα από σχεδόν 20 χρόνια παρουσίας, σε μια ανακοίνωση που δεν έκρυβε τη συναισθηματική της φόρτιση.
Για όσους καλύπτουν χρόνια το λιανεμπόριο, η Αλεξία ήταν από τα πρόσωπα που ταυτίστηκαν με την ΑΒ όσο λίγοι.
Σε μια εταιρεία που μέσα σε δύο δεκαετίες είδε διοικήσεις να αλλάζουν, στρατηγικές να αναπροσαρμόζονται και την αγορά να μεταμορφώνεται, εκείνη παρέμεινε σταθερά στη θέση της, διαχειριζόμενη ίσως έναν από τους πιο απαιτητικούς ρόλους, αυτόν της εταιρικής επικοινωνίας.
Το επόμενο επαγγελματικό της βήμα παραμένει προς το παρόν άγνωστο.
Με την αποχώρησή της, πάντως, ολοκληρώνεται ένας κύκλος 20 ετών, που άφησε το αποτύπωμά του τόσο στην ίδια όσο και στην ιστορία της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Τέσσερα νέα πλοία αγοράζουν οι Αντώνης και Φίλιππος Λαιμός
Στην περαιτέρω επέκταση της παρουσίας της στην αγορά ξηρού φορτίου, προχωρά η Enesel Group, η οποία ελέγχεται από τους αδελφούς Αντώνη και Φίλιππο Λαιμό.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές η εταιρεία συνδέεται με παραγγελία έως και τεσσάρων νεότευκτων bulk carriers τύπου ultramax στα κινεζικά ναυπηγεία Jiangsu New Hantong Ship Heavy Industry.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν σταδιακά έως τα τέλη του 2028, με το κόστος να διαμορφώνεται κοντά στα 37 εκατ. δολάρια ανά μονάδα.
Η συμφωνία, εφόσον επιβεβαιωθεί, σηματοδοτεί τη διεύρυνση της δραστηριότητας της εταιρείας σε έναν ακόμη κλάδο της αγοράς ξηρού φορτίου, μετά την πρόσφατη επιστροφή της στα capesize bulkers.
Πάντως, η Enesel δεν έχει επιβεβαιώσει επισήμως τη φημολογούμενη παραγγελία.
Παράλληλα, στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας δεν εμφανίζονται μέχρι στιγμής τα νεότευκτα ultramax, ενώ τα μοναδικά υπό ναυπήγηση πλοία που περιλαμβάνονται στη λίστα του στόλου είναι τα δύο capesize που παρήγγειλε τους προηγούμενους μήνες στα ναυπηγεία Hengli Heavy Industry της Κίνας.
Πρόκειται για τα πλοία με αριθμούς κατασκευής HL-B181K-17 και HL-B181K-38, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν κατά το τρίτο τρίμηνο του 2027.
Οι συγκεκριμένες παραγγελίες σηματοδότησαν την επιστροφή του ομίλου στον κλάδο των bulkers, μετά την πώληση των δύο μοναδικών πλοίων ξηρού φορτίου που διέθετε τότε.
Τα δύο capesize πέρασαν πέρυσι στον έλεγχο της Hayfin Capital, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και ανανέωσης του στόλου της εταιρείας.
Ο όμιλος εξακολουθεί να είναι περισσότερο γνωστός για τη δραστηριότητά του στους τομείς των δεξαμενόπλοιων και των containerships.
Σήμερα η Enesel, η οποία διατηρεί γραφεία στο Λονδίνο, την Αθήνα, τη Σιγκαπούρη και την Κοπεγχάγη, διαθέτει στόλο 14 μεγάλων δεξαμενόπλοιων και 11 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Γιατί χαίρεται ο Ηλίας Σαμαράς των ταυτοτήτων;
Παράταση για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος μέχρι 27/7/2026 πήρε ο διαγωνισμός για τις ταυτότητες.
Για αυτή τη φάση, καταληκτική ημερομηνία ήταν η σημερινή.
Δηλαδή 25/6.
Τι πιο σύνηθες θα πει κανείς.
Εδώ παίρνουν παρατάσεις διαγωνισμοί των 50 και 100 εκατομμυρίων.
Πόσο μάλλον το mega project των 515 εκατ. ευρώ.
Το mononews και ο Wiseman είχε εκφράσει εξ αρχής τις ανησυχίες του.
Οι οποίες είναι και ανησυχίες της αγοράς.
Ότι δηλαδή η πολυπλοκότητα του έργου και η μεγάλη συμμετοχή θα δημιουργούσε…κολλήματα.
Με αποτέλεσμα όλο αυτό να βγάζει κερδισμένους τη Toppan και τον Ηλία Σαμαρά.
Που τρέχουν μέχρι σήμερα το έργο.
Οι πληροφορίες λένε ότι η παράταση οφείλεται στο γεγονός ότι τα σχήματα που θα δηλώσουν ενδιαφέρον δεν έχουν κλείσει ακόμα.
Όπως λένε πηγές, τα σχήματα που είχαν διαμορφωθεί ήταν τέσσερα.
Όμως ένα από αυτά, «διαλύθηκε» προσφάτως.
Ωστόσο, φαίνεται ότι η παράταση ήταν αίτημα όλων.
Και έτσι το Υπερταμείο πήρε την απόφαση να δώσει παράταση.
Μαθαίνω ότι οι ανακατατάξεις είναι πολλές.
Και ακόμα όλα είναι ρευστά αναφορικά με τα σχήματα που θα προκύψουν τελικά.
Θα δούμε λοιπόν.
Έχουμε ένα μήνα (τουλάχιστον) μπροστά μας.
Γιατί μη μου πείτε ότι δεν μπορεί να υπάρξει και νέα παράταση για μετά το καλοκαίρι.
Αντε μετά προσφυγές και άλλες καθυστερήσεις.
Θα περάσει κανένας χρόνος να κλείσει ο διαγωνισμός.
Πέντε υπουργοί Προστασίας του Πολίτη έχουν περάσει από την «καυτή» καρέκλα, αλλά ο διαγωνισμός ακόμη να γίνει.
Και πάντα χαίρονται οι Γιαπωνέζοι και ο εφευρέτης Σαμαράς που συνεχίζουν να κάνουν τη δουλειά τους, και πολύ καλά μάλιστα...
Νέα εταιρεία από την ΗΡΩΝ
Η Sustainable Energy Solutions Μονοπρόσωπη Α.Ε., εταιρεία που συστάθηκε το 2024 από την ΗΡΩΝ, προχώρησε χθες στην ίδρυση της εταιρείας Reserve Energy Power II (Repower II) με έδρα την Κηφισιά και κεφάλαιο 5,8 εκατ. ευρώ.
Η Reserve Energy Power Μονοπρόσωπη Α.Ε. Ι είχε συσταθεί τον περασμένο Νοέμβριο με κεφάλαιο 4 εκατ. ευρώ.
Στη νέα εταιρεία συμμετέχουν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ήρων Ενεργειακή Γεώργιος Κούβαρης, ως Πρόεδρος και οι Γεώργιος Σπύρου, Διονύσιος Ανδρωνάς, Εμμανουήλ Μουστάκας, Στυλιανή Ζαχαρία, Μάρκος Κατσίμης και Γεώργιος Αρμένης.
Σκοπός της εταιρείας το εμπόριο ηλεκτρικού ρεύματος, υπηρεσίες αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας.
Joint Venture από Στάσση και Μυτιληναίο
Αλλά μιας και είμαστε στο Μυτιληναίο, είδα χθες ότι έγινε πράξη η κοινή εταιρεία της ΔΕΗ με την Metlen με την επωνυμία Enstora BESS και έδρα τα γραφεία του ομίλου Metlen στο Μαρούσι.
Ο «κουμπαράς» της εταιρείας ορίστηκε σε 1,5 εκατ. ευρώ και έβαλαν από 750.000 ευρώ ΔΕΗ και Metlen αποκτώντας το 50% η κάθε μία.
Στους σκοπούς της εταιρείας υπηρεσίες χρηματοπιστωτικών ελεγχουσών εταιρειών, χορήγηση πιστώσεων, υπηρεσίες εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας, υπηρεσίες αποθήκευσης ενέργειας κ.λπ.
Ουσιαστικά πρόκειται για υλοποίηση της απόφασης για joint venture των δύο ενεργειακών κολοσσών για την από κοινού ανάπτυξη και λειτουργία έργων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας σε στρατηγικές αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Η κοινή εταιρεία θα δραστηριοποιηθεί κυρίως στον τομέα των συστημάτων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας με μπαταρίες (Battery Energy Storage Systems - BESS) σε Βουλγαρία, Ιταλία και Ρουμανία, αγορές που θεωρούνται κομβικές για τη νέα φάση ανάπτυξης της ευρωπαϊκής αγοράς αποθήκευσης.
Πριν από ένα μήνα περίπου η Κομισιόν είχε δώσει το πράσινο φως για την κοινοπραξία.
Στην κοινή εταιρεία και στο δ.σ. πρόεδρος είναι ο Κωσταντίνος Μαύρος της ΔΕΗ, CEO ο Νίκος Σώκος και μέλη οι Κ. Νάτσης, Ν. Παπαπέτρου, Χρ. Κεραμιώτης, Ν. Παπαοικονόμου.
Λύση για την ELFE;
Πρωτοβουλίες για να λυθεί η δικαστική διαμάχη της ΔΕΠΑ Εμπορίας με την ELFE (πρώην Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων) με έδρα τη Νέα Καρβάλη Kαβάλας έχουν αναλάβει το Υπουργείο Ενέργειας, όπως μαθαίνει η στήλη και όπως λέγεται «έχει κάποιες ιδέες».
Η διαμάχη ξεκίνησε γύρω από τις τιμολογήσεις φυσικού αερίου της περιόδου 2010–2015.
Η ELFE υποστήριξε ότι η φόρμουλα τιμολόγησης της ΔΕΠΑ (σύνδεση με τις τιμές πετρελαίου) ήταν καταχρηστική και άσκησε αγωγή ζητώντας αποζημίωση.
Αυτή η αγωγή είναι εκείνη που οδήγησε στην πρωτόδικη απόφαση του 2019, με την οποία επιδικάστηκαν περίπου 61 εκατ. ευρώ υπέρ της ELFE.
Στη συνέχεια, ή παράλληλα στο ίδιο δικαστικό μέτωπο, η ΔΕΠΑ άσκησε αγωγή για τις ανεξόφλητες οφειλές φυσικού αερίου της ELFE, οι οποίες είχαν φθάσει περίπου τα 120 εκατ. ευρώ.
Το Εφετείο το 2022 αναφέρει ρητά ότι έκανε δεκτή «την αγωγή της ΔΕΠΑ για τα χρέη της βιομηχανίας λιπασμάτων Καβάλας» και απέρριψε την αγωγή της ELFE.
Ακολούθως η ELFE προσέφυγε στον Άρειο Πάγο κατά της απόφασης 689/2022και η απόφαση αναμένεται ακόμη…
Η εκκρεμότητα αυτή δημιουργεί ένα κίνδυνο μεγαλύτερο από το όποιο ποσό αποφασιστεί να καταβάλει η ΔΕΠΑ αν χάσει: Τον κίνδυνο να ανοίξει ο δρόμος για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων και από άλλους πελάτες της ΔΕΠΑ Εμπορίας αναφορικά με τον τρόπο τιμολόγησης την επίμαχη περίοδο.
Θυμίζουμε ότι αυτή η εκκρεμοδικία είχε καταστεί εμπόδιο για την προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της εταιρείας από το ΤΑΙΠΕΔ παρά το ενδιαφέρον που είχε εκδηλωθεί στον διαγωνισμό.
Τυχόν λύση της δικαστικής εκκρεμότητας με την ELFE θα ανοίξει το δρόμο στη ΔΕΠΑ Εμπορίας για την ιδιωτικοποίηση ή εναλλακτικά την είσοδό της στο Χρηματιστήριο.
O Πιέρρ και η πληγή του νόμου Κατσέλη
«Μια πληγή που έμεινε ανοιχτή για δεκαέξι ολόκληρα χρόνια».
Με αυτή την (διόλου απαρατήρητη) φράση επέλεξε ο Κυριάκος Πιερρακάκης να ξεκινήσει την ομιλία του χθες στη Βουλή αναφερόμενος στον νόμο Κατσέλη.
Ο υπουργός Οικονομικών ξεκαθάρισε πως δεν αμφισβητεί την αρχική πρόθεση του νόμου, αλλά το αποτέλεσμά του στην πράξη.
Και μάλιστα το έκανε με έναν μάλλον δύσκολο να αντικρουστεί συλλογισμό: ένα νομοθετικό πλαίσιο που χρειάζεται δεκαέξι χρόνια μετά νέα παρέμβαση για να ξεκαθαρίσει βασικές πτυχές της εφαρμογής του, προφανώς άφησε πίσω του εκκρεμότητες και αβεβαιότητες.
Την ίδια ώρα, αντιπαρέβαλε τον εξωδικαστικό μηχανισμό, παραθέτοντας ένα στοιχείο που δύσκολα προσπερνά κανείς.
Ότι οι επιτυχείς ρυθμίσεις αυξήθηκαν κατά 700% μέσα σε τρία χρόνια.
«Όταν βλέπω 700% αύξηση, επιτυχημένο μάλλον το κρίνω», είπε χαρακτηριστικά, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η συζήτηση για το ιδιωτικό χρέος περνά σταδιακά από τη λογική της διαρκούς αναβολής στη λογική της άμεσης δεύτερης ευκαιρίας για όσους θέλουν να «κλείσουν τους λογαριασμούς τους» από το παρελθόν.
Το ευχαριστώ στον Παπασταύρου από τα... Δωδεκάνησα
Στην χρηματοδότηση έργων ύψους 15 εκ. ευρώ για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας σε νησιά προχώρησε το απόγευμα της Τετάρτης ο Σταύρος Παπασταύρου.
Σε συνάντηση που είχε με δημάρχους απο τις Κυκλάδες, τις Σποράδες, τα Επτάνησα, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα στο υπουργείο Περιβάλλοντος υπέγραψε την υπαγωγή 9 νησιωτικών δήμων στο πρόγραμμα «Παρεμβάσεις παροχής πόσιμου νερού και διαχείρισης υδάτων».
Όπως καταλαβαίνετε ολοι είχαν μια καλή κουβέντα να πουν για αυτή την πρωτοβουλία, που θα δώσει λύση στο πρόβλημα της λειψυδρίας των νησιών. Γιατί -αν μη τι άλλο- αποδεικνύει ότι η απόσταση της Αθήνας από την ακριτική Ελλάδα, μειώνεται όταν υπάρχει η πολιτική βούληση και το ενδιαφέρον.
Η δημοσκόπηση και ο «κολλητός» του Τσίπρα
Τη δημοσκόπηση που δείχνει ότι αν είχαμε εκλογές την επόμενη Κυριακή η ΝΔ θα έπαιρνε 28,3% και η ΕΛΑΣ του Τσίπρα 21,4% την έχετε δει.
Όχι, μπράβο στον Αλέξη που μείωσε τη διαφορά κάτω από 7 μονάδες, έτοιμος να νικήσει τον ΚΜ και να καταλάβει ξανά τα ανάκτορα του Μαξίμου είναι.
Πανηγυρίζουν μάλιστα διάφοροι «πανηγυριτζήδες» που κάποτε έβριζαν τον Τσίπρα και τώρα τον αποθεώνουν. Τέλος πάντως, επειδή δεν είμαι και πολύ λάτρης των δημοσκοπήσεων, όλων των εταιρειών, οφείλω να πω κάτι.
Το χθεσινό γκάλοπ, που δείχνει τους «Ελασίτες» πάνω από 20%, την Καρυστιανού 11,9% και το ΠΑΣΟΚ στα τάρταρα (9,9%), την έχει κάνει η RealPolls.
Φαντάζομαι είναι σοβαρή εταιρεία, έχει όλα τα εργαλεία να διεξάγει αξιόπιστες έρευνες.
Μήπως, λέω μήπως, ο ιδιοκτήτης είναι κάποιος κύριος Π. Αλληλόμης, ο οποίος ήταν στενός συνεργάτης του Τσίπρα στο Μέγαρο Μαξίμου;
Πού είχε άριστες σχέσεις με τον Νίκο Παππά επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ;
Που γενικώς είναι με τα... μπούνια Τσιπρικός εδώ και χρόνια;
Μάλιστα ο ίδιος έβγαζε έρευνες το 2022 που έδειχναν ότι κλείνει η ψαλίδα ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ αλλά λίγους μήνες μετά στην κάλπη η διαφορά ήταν καμιά 25αριά μονάδες;
Η RealPolls δεν είναι η εταιρεία που κατήγγειλε πρόσφατα και ο Δουδωνής του ΠΑΣΟΚ;
Τι να πω, είναι ασθενής η μνήμη μου, αλλά αμυδρά θυμάμαι και άλλες εταιρείες όπως η VoxPop και η BridgingEurope, που έκαναν ανάλογες έρευνες «υψώνοντας» στα ουράνια τον ανυπέρβλητο ηγέτη Αλέξη...
Τελικά, ο λύκος κι αν εγέρασε κι άσπρισε το μαλλί του, μήτε τη γνώμη άλλαξε, μήτε την κεφαλή του»...
Αβραμόπουλος «τελειώνει» από ΝΔ
Δεν ξέρω αν είναι μπούρδες το σκάνδαλο του Qatargate στο οποίο εμπλέκεται ο Αβραμόπουλος.
Ούτε γνωρίζω κανέναν κερατά (αν και υπάρχουν πολλοί εδώ που τα λέμε) που θα μπορεί να απολογηθεί ο πρώην επίτροπος. Αυτό που ξέρω είναι ότι από χθες, και μετά την τηλεοπτική του παρουσία στον Σκάι, ο βουλευτής Ηλείας της ΝΔ μάλλον είναι και με τα δύο πόδια εκτός κόμματος.
Το μεγαλοπρεπές «άδειασμα» που του επιφύλαξε αρχικά ο Χρυσοχοϊδης για το ένταλμα σύλληψης -για το οποίο ο Αβραμόπουλος είπε ότι ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη το κράτησε 3 μέρες στο συρτάρι- και στη συνέχεια ο Παύλος Μαρινάκης με την ατάκα «όταν σε καλούν εμφανίζεσαι», δείχνει ξεκάθαρα ότι το Μαξίμου βάζει διαχωριστική γραμμή από τον βουλευτή.
Οχι γιατί τον θεωρεί κατηγορούμενο, ότι πήρε μίζες κ.λπ. (άλλωστε είναι μια υπόθεση γνωστή από το 2022).
Αλλά γιατί με την εμφάνισή του τα έκανε χειρότερα απ' ότι ήταν.
Σαν εκείνο τον κακόμοιρο τον Μακάριο Λαζαρίδη, ο οποίος δεν φτάνει που έκανε τη «λαδιά» με το πτυχίο, βγήκε μετά να πει «πόσο ωραίος είμαι», και την άλλη μέρα πήρε την άγουσα από την κυβέρνηση.
Ετσι και ο Αβραμόπουλος, το τι είπε το στόμα του δε λέγεται.
Ακόμη και το πεντοχίλιαρο που έπαιρνε μισθό από την ύποπτη ΜΚΟ το απαξίωσε.
Τέτοια ακούει κάποιος που δουλεύει μέρα - νύχτα για 800 ευρώ και βρίζει συλλήβδην τους πολιτικούς.
Είναι κάτι πολιτικοί που καλύτερα να μασάνε παρά να μιλάνε...
Οσο για τον δήμαρχο των κάγκελων παντού, που έλεγε και ο αείμνηστος Τζίμης Πανούσης, είναι πλέον σίγουρο ότι δεν θα είναι στα γαλάζια ψηφοδέλτια.
Ελπίζω να μην τον περιμαζέψει κι αυτόν ο Αντώνης Σαμαράς, ως έναν από τους πικραμένους του... μητσοτακισμού.
Ποιους ενοχλεί η Αγαπηδάκη;
Επειδή έχω δει κάποιες δημοσκοπήσεις, κρυφές, για περιφέρειες της Αττικής, και βλέπω για παράδειγμα ότι στον δυτικό τομέα της Αθήνας η πρωτιά Χρυσοχοϊδη είναι σίγουρη, αλλά η Ειρήνη Αγαπηδάκη πάει... σφαίρα, αμέσως μου απαντήθηκε το ερώτημα γιατί «ενοχλεί» τόσο η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας.
Δεν εννοώ τους εκτός Νέας Δημοκρατίας, πολιτικά θεμιτό το βρίσκω να την βρίζουν οι Ελασίτες ή οι Πασόκοι.
Για τους «συντρόφους» εντός του κόμματος μιλάω που δυσκολεύονται να χωνέψουν πώς ένα άτομο εκτός συστήματος, με τη σκληρή δουλειά του και μόνο, μπορεί να ανεβαίνει τα σκαλιά της πολιτικής ιεραρχίας.
Η Αγαπηδάκη έχει υλοποιήσει με επιτυχία όλα αυτά τα προγράμματα πρόληψης που έχουν σώσει χιλιάδες ζωές.
Και η ίδια, αθόρυβα, χωρίς κορδέλες και τυμπανοκρουσίες, έχει οργανώσει τις Κινητές Μονάδες Υγείας (ΚΟΜΥ), οι οποίοι πηγαίνουν πόρτα - πόρτα και προσφέρουν υπηρεσίες υγείας σε ανθρώπους που αδυνατούν να έχουν πρόσβαση στα αυτονόητα.
Στο ευαίσθητο Εβρο π.χ. αλλά και σε άλλες δυσπρόσιτες περιοχές ηλικιωμένοι αισθάνονται ότι δεν είναι μόνοι, ότι μπορούν να στηριχθούν σε κάποιον.
Αυτό, λοιπόν, απαιτεί σκληρή δουλειά.
Ε, σ' αυτή τη χώρα που όλα γίνονται στα παρασκήνια και τους διαδρόμους, η σκληρή δουλειά που φέρνει απτά αποτελέσματα, προκαλεί φθόνο.
Τι να πει κανείς.
Μόνο να ευχηθώ ο κόσμος να ψηφίζει με μοναδικό κριτήριο ότι κάποιος λιώνει τα παπούτσια για να κάνει έργο, κι στρογγυλοκαθισμένους στην καρέκλα τους που κάνουν ρουσφέτια.
Έρημος, βαρύς και μόνος ο Φάμελλος
Φιλικό μου ζευγάρι είχε πάει πολύ πρόσφατα στο θεατράκι του Δήμου Παπάγου να δει μια καλοκαιρινή συναυλία και να πάρει μια ανάσα δροσιάς.
Είναι αμφότεροι καθηγητές Πανεπιστημίου, με σπουδές στο εξωτερικό και ήθελαν να ακούσουν τη Νατάσσα Μποφίλιου.
Ανεξάρτητα από τις… εξωκαλλιτεχνικές της δραστηριότητες που είναι αμφιλεγόμενες, διαθέτει πολύ καλή φωνή.
Μαζί της τραγουδούσε και ο λυρικός-έντεχνος δημιουργός Μανώλης Φάμελλος.
Για όσους δεν το γνωρίζουν, είναι αδελφός του Σωκράτη Φάμελλου, που με τη σειρά του είναι ακόμη Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ή τέλος πάντων ότι έχει απομείνει από αυτό το απισχνασμένο σχήμα.
Ήταν λοιπόν παρών ο Φάμελλος (ο πρόεδρος) για να ακούσει τον αδελφό του.
Το ζευγάρι παρατήρησε πως ελάχιστοι (ελαχιστότατοι για την ακρίβεια…) πήγαν έστω και τυπικά να ανταλλάξουν μια χειραψία μαζί του.
Και εκείνος βέβαια… ουδόλως απολάμβανε τη μοναξιά του.
-Μου θυμίζει το παλαιό άσμα του του ελαφρού τραγουδιού: «Ερημος, βαρύς και μόνος» του Αττίκ με την υπέροχη Δανάη Στρατηγοπούλου, παρατήρησε ο σύζυγος…
-Έτσι ακριβώς δείχνει, αλλά εμένα μου θυμίζει ένα άλλο τραγούδι, του αδελφού του Μανώλη…
-Ποιο τραγούδι;
-«Η ευτυχία είναι αυτό που περιμένουμε να 'ρθει»!
-Δεν τη βλέπω να έρχεται, πάντως…
-Οπότε θα καταφύγω στην Αννούλα τη Βίσση και το «Δώδεκα και ούτε ένα τηλεφώνημα»!
-Πράγματι δεν του έρχεται ούτε αυτό το τηλεφώνημα του Φάμελλου και έχει «σκάσει».
Εγώ ως λατινομαθής wiseman θα προσθέσω το κλασικό «sic transit gloria mundi» δηλαδή «έτσι περνάει, έτσι παρέρχεται η δόξα των ανθρώπων». Με τις υγείες τους και ας πρόσεχαν…
Ποιος θα μείνει με την Καρυστιανού;
Εκεί στην Ελπίδα για τη Δημοκρατία, έτσι όπως πάνε Καρυστιανού, Γρατσία και ο νταβάριτς Θανάσης Αυγερινός, θα ψάχνουν και τέταρτο για να παίζουν μπιρίμπα.
Οι αποχωρήσεις ηχηρές και λιγότερο γνωστές, θα συνεχιστούν, αλλά όσα είπε ο εμπειογνώμονας Κοκοσαλάκης (αυτός που έβλεπε ξυλόλια βεβαίως βεβαίως) χθες, δείχνουν ξεκάθαρα τι συμβαίνει στο κόμμα της Μαρίας.
Ούτε Δημοκρατία, ούτε διαφάνεια, αλλά αυλές, αποφάσεις δύο - τριών ατόμων και παντελής έλλειψη δημοκρατικών διαδικασιών.
Αμ τι νόμιζε η μάνα των Τεμπών;
Ότι είναι εύκολο να κάνεις κόμμα ενώ δεν ξέρεις που πάνε τα τέσσερα;
Πόση θλίψη για την τραγωδία στα Τέμπη να πουλήσεις;
Κάποια στιγμή σε παίρνουνε χαμπάρι και οι φίλοι σου και σου κουνάνε μαντήλι.
Βέβαια, η χθεσινή δημοσκόπηση της RealPolls της δίνει 11,4% και την βγάζει τρίτη (αφού ο θυμωμένος Νίκος οδηγεί το ΠΑΣΟΚ σε μονοψήφια νούμερα), όμως, δεν ξέρω αν όλο αυτό είναι απλά η «φόρα» που είχε και το μπαλόνι που σιγά σιγά ξεφουσκώνει.
Οι must ειδήσεις του mononews σε ένα AI Video
https://www.youtube.com/shorts/WsewfGnM4N0
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.
"
["post_title"]=>
string(354) "Οι εκπλήξεις Εξάρχου, η Γκίλφοϊλ και τα 2 αμερικανικά funds, οι κερδοσκόποι της Τρ. Πειραιώς και η ΕΚ, το joint venture Στάσση - Μυτιληναίου, η αγωγή 133 εκατ. κατά Παυλίδη και η χαρά του Σαμαρά των ταυτοτήτων"
["post_excerpt"]=>
string(225) "Οι τράπεζες βρέθηκαν στο στόχαστρο των πωλητών, την ώρα που η Coca-Cola και η AEM έκλεβαν την παράσταση με εντυπωσιακές επιδόσεις"
["post_status"]=>
string(7) "publish"
["comment_status"]=>
string(6) "closed"
["ping_status"]=>
string(6) "closed"
["post_password"]=>
string(0) ""
["post_name"]=>
string(191) "oi-ekplixeis-exarchou-i-gkilfoil-kai-ta-2-amerikanika-funds-oi-kerdoskopoi-tis-tr-peiraios-kai-i-ek-to-joint-venture-stassi-mytilinaiou-i-agogi-133-ekat-kata-pavlidi-i-chara-tou-samara-ton-ta"
["to_ping"]=>
string(0) ""
["pinged"]=>
string(0) ""
["post_modified"]=>
string(19) "2026-06-25 12:59:38"
["post_modified_gmt"]=>
string(19) "2026-06-25 09:59:38"
["post_content_filtered"]=>
string(0) ""
["post_parent"]=>
int(0)
["guid"]=>
string(34) "https://www.mononews.gr/?p=2181694"
["menu_order"]=>
int(0)
["post_type"]=>
string(4) "post"
["post_mime_type"]=>
string(0) ""
["comment_count"]=>
string(1) "0"
["filter"]=>
string(3) "raw"
}
Οι εκπλήξεις Εξάρχου, η Γκίλφοϊλ και τα 2 αμερικανικά funds, οι κερδοσκόποι της Τρ. Πειραιώς και η ΕΚ, το joint venture Στάσση – Μυτιληναίου, η αγωγή 133 εκατ. κατά Παυλίδη και η χαρά του Σαμαρά των ταυτοτήτων
Δύο πασίγνωστα εστιατόρια της παραλιακής στα οποία πραγματοποιούνται κοσμικές εκδηλώσεις, βρίσκονται στην πολυσέλιδη δικογραφία που σχημάτισαν οι διωκτικές αρχές έπειτα από την εξάρθρωση του κυκλώματος με ρευματοκλοπές που δραστηριοποιούνταν σε όλη την Ελλάδα.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι πολύ γνωστός επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται με μαγαζιά στην παραλιακή εμπλέκεται στην υπόθεση με δύο εταιρείες που διατηρεί.
Η λίστα των Αρχών με τους εμπλεκόμενους της οργάνωσης με τις ρευματοκλοπές είναι μεγάλη και συμπεριλαμβάνει πολλά φυσικά πρόσωπα καθώς και εταιρείες ενώ εκτός από τα δύο πασίγνωστα καλοκαιρινά hot spots των νοτίων προαστίων, εντύπωση προκαλεί πως στο κύκλωμα εμπλέκεται και ένα Σωματείο Μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα με αντικείμενο τη θρησκευτική εκπαίδευση και την ιεραποστολική δράση.
Μέχρι στιγμής έχουν συλληφθεί 5 άτομα, εκ των οποίων 3 μέλη της οργάνωσης από τις συνεχείς και παράλληλες έρευνες των Αρχών, ενώ στη δικογραφία που σχηματίσθηκε συμπεριλαμβάνονται ακόμη 101 φυσικά και νομικά πρόσωπα.
Έχουν εξιχνιαστεί 105 αξιόποινες πράξεις και σε αυτές περιλαμβάνονται 103 περιπτώσεις ρευματοκλοπών, καθώς και δύο περιπτώσεις απάτης μέσω παράνομης αύξησης της εμφαινόμενης ως παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ όπως επισημαίνεται στη δικογραφία «έχουν διαπιστωθεί 606 παράνομες παρεμβάσεις σε μετρητές παροχών ηλεκτρικής ενέργειας, που αφορούν 103 περιπτώσεις ρευματοκλοπών, με τη συνολική οικονομική ζημία να ανέρχεται σε 9.163.354 ευρώ, ενώ το παράνομο περιουσιακό όφελος που αποκόμισε η οργάνωση εκτιμάται ότι υπερβαίνει τις 371.000 ευρώ».
Η δράση του κυκλώματος
Σύμφωνα με τη δικογραφία οι αρμόδιοι αξιωματικοί ερευνούσαν αρκετούς μήνες την υπόθεση μέχρι να κατορθώσουν να φτάσουν στη διάλυση της εγκληματικής οργάνωσης. Ειδικότερα αναφέρεται: «κατόπιν πολύμηνης, μεθοδικής και επισταμένης έρευνας, σε συνεργασία με τα αρμόδια Τμήματα του ΔΕΔΔΗΕ, προέκυψε ότι τα τρία βασικά μέλη της οργάνωσης είχαν συγκροτήσει, τουλάχιστον από το 2017, δομημένη και με διαρκή δράση εγκληματική ομάδα, με σκοπό την κατ’ επάγγελμα, με την ίδια ή διαφορετική σύνθεση κάθε φορά, τέλεση παράνομων επεμβάσεων σε αναλογικούς και ψηφιακούς μετρητές παροχών ηλεκτρικής ενέργειας του ΔΕΔΔΗΕ σε πλείστες περιοχές της ελληνικής επικράτειας και την αποκόμιση παράνομου περιουσιακού οφέλους».
Οι παράνομες επεμβάσεις πραγματοποιούνταν κατόπιν αιτήματος φυσικών και νομικών προσώπων, που ήταν συμβεβλημένοι χρήστες των παροχών ηλεκτρικής ενέργειας. Σκοπός των παρεμβάσεων ήταν η μείωση της καταγραφόμενης κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας έναντι της πραγματικής, με αποτέλεσμα τη διενέργεια ρευματοκλοπών μεγάλης κλίμακας προς όφελος των χρηστών, αλλά και της ίδιας της εγκληματικής οργάνωσης.
Για την επίτευξη του σκοπού τους, τα μέλη της οργάνωσης είχαν αναπτύξει συγκεκριμένο τρόπο δράσης (modusoperandi), ο οποίος διαφοροποιούνταν ανάλογα με τον τύπο του μετρητή ηλεκτρικής ενέργειας, στον οποίο πραγματοποιούσαν την παράνομη επέμβαση.
Αναλυτικότερα στους αναλογικούς μετρητές πραγματοποιούσαν κάθε είδους αυθαίρετη, όπως παρέμβαση μέσω γεφυρών, διακλαδώσεων, επεμβάσεων σε πηνία, παραβίασης σφραγίδων, απομονώσεων καλωδίων- πηνίων τάσεως κ.α., επιτυγχάνοντας σημαντική μείωση της καταγραφόμενης ηλεκτρικής ενέργειας, έναντι της πραγματικά καταναλισκόμενης.
Ακόμη πιο εξελιγμένη και μοναδική παγκοσμίως μεθοδολογία ακολουθούσαν στους ψηφιακούς μετρητές τύπου EDMIATLAS. Ειδικότερα, χρησιμοποιούσαν εξειδικευμένο παράνομο λογισμικό (firmware), το οποίο εγκαθιστούσαν στο σώμα του μετρητή με τη χρήση ειδικής οπτικής κεφαλής. Με τον τρόπο αυτό, αποκτούσαν παράνομη πρόσβαση στο λογισμικό του μετρητή και στο πληροφοριακό σύστημα τηλεμέτρησης του ΔΕΔΔΗΕ, μέσω του οποίου αποστέλλονταν διαδικτυακά τα δεδομένα κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.
Στη συνέχεια, εισήγαγαν στο λογισμικό του μετρητή ειδικούς συντελεστές κλίμακας και χρονικές παραμέτρους εφαρμογής, με τους οποίους προκαθόριζαν το ποσοστό μείωσης της καταγραφόμενης κατανάλωσης και το χρονικό διάστημα εφαρμογής της παραποίησης, με αποτέλεσμα να αλλοιώνονται τα στοιχεία κατανάλωσης που καταγράφονταν και μεταδίδονταν στο κέντρο τηλεμέτρησης του ΔΕΔΔΗΕ.
Η μακροχρόνια χρήση του συγκεκριμένου λογισμικού είχε ως αποτέλεσμα τη διαρκή αλλοίωση των αποστελλόμενων δεδομένων και τη διατάραξη της λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος τηλεμέτρησης του ΔΕΔΔΗΕ. Παράλληλα, οι παρεμβάσεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη η πρόσβαση των αρμόδιων υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ στα πραγματικά δεδομένα της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλωνόταν από τις επηρεαζόμενες παροχές.
Σε πολλές περιπτώσεις οι παρεμβάσεις είχαν περιοδικό χαρακτήρα, καθώς τα μέλη της οργάνωσης επανέρχονταν ανά μήνα, τρίμηνο ή εξάμηνο, προκειμένου να ανανεώνουν τους συντελεστές κλίμακας και τις λοιπές παραμέτρους που επηρέαζαν τη μείωση της καταγραφόμενης ηλεκτρικής ενέργειας.Η πρακτική αυτή προσέδιδε στη δράση τους χαρακτηριστικά «συνδρομητικής υπηρεσίας», εξασφαλίζοντας συνεχή ροή παράνομων εσόδων.
Μάλιστα, τα μέλη της οργάνωσης είχαν αναπτύξει και δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου στοιχείων των παροχών ηλεκτρικής ενέργειας, γεγονός που τους επέτρεπε να παρακολουθούν στοιχεία κατανάλωσης, ενεργοποιήσεις και απενεργοποιήσεις μετρητών και λοιπά τεχνικά δεδομένα των παροχών στις οποίες είχαν παρέμβει.
Ιδιαίτερη σημασία παρουσιάζει το γεγονός ότι σε συνολικά 88 ψηφιακούς μετρητές διαπιστώθηκαν παρεμβάσεις με τη χρήση του προαναφερόμενου παράνομου λογισμικού. Ο κατασκευαστής των συγκεκριμένων μετρητών χαρακτήρισε τις επεμβάσεις ως το πλέον εξεζητημένο περιστατικό που έχει εντοπισθεί διεθνώς σε περισσότερους από δύο εκατομμύρια μετρητές του ίδιου τύπου που λειτουργούν παγκοσμίως. Λόγω της πρωτοτυπίας και της τεχνικής πολυπλοκότητας του λογισμικού που χρησιμοποιήθηκε, αναπτύχθηκε ειδικό εργαλείο διάγνωσης για την ανίχνευση των συγκεκριμένων παρεμβάσεων.
Κατά την έρευνα διαπιστώθηκε επίσης ότι η οργάνωση δεν περιοριζόταν αποκλειστικά σε περιπτώσεις ρευματοκλοπής. Ειδικότερα, σε δύο περιπτώσεις φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων διαπιστώθηκαν παράνομες επεμβάσεις με σκοπό όχι τη μείωση της καταγραφόμενης κατανάλωσης, αλλά την τεχνητή αύξηση της εμφανιζόμενης ως παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας, με στόχο την παράνομη οικονομική ωφέλεια των εμπλεκομένων.
Τα μεγάλα κεφάλια του κυκλώματος
Στο κύκλωμα που δραστηριοποιούνταν συστηματικά στη διάπραξη εκτεταμένων ρευματοκλοπών και παράνομων παρεμβάσεων σε αναλογικούς και ψηφιακούς μετρητές παροχών ηλεκτρικής ενέργειας του ΔΕΔΔΗΕ, σε περιοχές της Αττικής, της Θεσσαλονίκης, των Σερρών, του Κιλκίς, της Χαλκιδικής, της Καβάλας, της Πέλλας, της Ημαθίας, της Πιερίας, του Έβρου, της Ξάνθης, της Λάρισας, των Τρικάλων και της Ηλείας.
Από τα 5 άτομα, εκ των οποίων 3 μέλη της οργάνωσης, έπειτα από συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση που πραγματοποιήθηκε πρωινές ώρες της Τρίτης, 23 Ιουνίου 2026 ειχαν οπως αναφερεται σαφώς καθορισμένους και διακριτούς ρόλους, ως εξής:
Ένας 52χρονος, είχε συντονιστικό ρόλο, παρέχοντας κατευθύνσεις στα λοιπά μέλη όσον αφορά τις αυθαίρετες – παράνομες παρεμβάσεις στους μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και το ρόλο του φυσικού αυτουργού, ιδίως όταν επρόκειτο για ψηφιακούς μετρητές, ενώ καθόριζε το ύψος της αμοιβής που εισέπρατταν από τους καταναλωτές για λογαριασμό και προς όφελος των οποίων πραγματοποιούνταν.
Ένας 40χρονος, είχε κυρίως επιχειρησιακό ρόλο κατά την τέλεση των αξιόποινων πράξεων και ήταν επιφορτισμένος με την πραγματοποίηση των παράνομων παρεμβάσεων στους μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας ενώ επικουρικά και κατά περίπτωση αναλάμβανε ρόλο ενδιάμεσου, μεταφέροντας εντολές και κατευθύνσεις του 52χρονου προς μέλη που αναλάμβαναν την τέλεση παράνομων παρεμβάσεων σε μετρητές.
Ένας 43χρονος, ο οποίος είχε καθαρά επιχειρησιακό ρόλο κατά την τέλεση των αξιόποινων πράξεων και ήταν επιφορτισμένος με την τέλεση των παράνομων παρεμβάσεων στους μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας και την παραλαβή των αμοιβών από τους καταναλωτές.
Σε βάρος τους, καθώς και σε βάρος ακόμη 101 φυσικών και νομικών προσώπων, σχηματίσθηκε δικογραφία για –κατά περίπτωση- σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, διακεκριμένες κλοπές, απάτες, κλοπές, παρακώλυση λειτουργίας πληροφοριακών συστημάτων και διακεκριμένες φθορές ψηφιακών δεδομένων, κατά συναυτουργία και κατ’ εξακολούθηση, καθώς και παράβαση του νόμου περί όπλων.
Οι περιπτώσεις
Όπως αποκαλύπτεται μέσα από την έρευνα «σημαντικός αριθμός των εμπλεκόμενων παροχών αφορούσε επιχειρήσεις υψηλής ενεργειακής κατανάλωσης, όπως πρατήρια υγρών καυσίμων, επιχειρήσεις εστίασης, internetcafe, βιομηχανικές μονάδες συσκευασίας κρεάτων, τροφίμων και γάλακτος, καθώς και ελαιοτριβεία. Σε πλήθος περιπτώσεων διαπιστώθηκε κοινό ιδιοκτησιακό ή συγγενικό υπόβαθρο μεταξύ των εμπλεκόμενων προσώπων και επιχειρήσεων, καθώς και χρονική αλληλουχία των παράνομων παρεμβάσεων. Σε αρκετές, μάλιστα, από τις εν λόγω περιπτώσεις, η ζημία που προκλήθηκε από τη μη καταγραφείσα ηλεκτρική ενέργεια υπερέβαινε τις -100.000- ευρώ ανά παροχή.
Μέχρι σήμερα έχουν διαπιστωθεί -606- παράνομες παρεμβάσεις σε μετρητές παροχών ηλεκτρικής ενέργειας, που αφορούν -103- περιπτώσεις ρευματοκλοπών, με τη συνολική οικονομική ζημία να ανέρχεται σε -9.163.354- ευρώ.Επίσης, εντοπίστηκαν -2- περιπτώσεις απάτης μέσω της παράνομης αύξησης της εμφαινόμενης ως παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας, η ακριβής οικονομική διάσταση των οποίων εξακολουθεί να διερευνάται.
Από τις ανωτέρω παράνομες δραστηριότητες εκτιμάται ότι η εγκληματική οργάνωση αποκόμισε τουλάχιστον -371.000- ευρώ.
Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης πραγματοποιήθηκαν έρευνες σε οικίες, οχήματα και επαγγελματικούς χώρους όπου, μεταξύ άλλων, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
περίστροφο, 9 mm, κρότου αερίου με χοάνη εκτόξευσης φωτοβολίδων, κενό φυσιγγίων,
δύο δέκτες σημάτων τηλεχειρισμού δι’ ακουστικής συχνότητας, ιδιοκτησίας της ΔΕΗ, μπλε χρώματος που χρησιμοποιούνται για την ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του νυκτερινού (μειωμένου) τιμολογίου, τον έλεγχο ηλεκτρικών φορτίων και την λήψη εντολών σε μετρητές χωρίς να απαιτείται επίσκεψη από συνεργείο του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.,
417 τεμάχια στρογγυλών μολυβοσφραγίδων σφράγισης μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.,
574 τεμάχια ορθογώνιων μολυβοσφραγίδων σφράγισης,
ακανθώδες σύρμα, μικρής διαμέτρου, το οποίο χρησιμοποιείται για το δέσιμο μολυβοσφραγίδων μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.,
πρέσα εντύπωσης κωδικών μολυβοσφραγίδων, μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε. με μήτρες,
5 μήτρες διαφορετικών κωδικών μολυβοσφραγίδων, μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.,
πρέσα ακροδεκτών καλωδίων μετρητών, χρώματος κίτρινου-ασημί με μαύρες χειρολαβές,
πρέσα σφραγίδων καλύμματος μετρητή, χρώματος ασημί-μαύρου με κόκκινες λαβές,
μπρίκι με κουτάλι, περιέχον τηγμένες μολυβοσφραγίδες, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ο μόλυβδος για τη σφράγιση μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.,
ηλεκτρολογικό πολύμετρο,
ηλεκτρολογική αμπεροτσιμπίδα με ακροδέκτες,
ηλεκτρονικό σετ κατασκευής καλωδίων και βυσμάτων Ethernet,
καλώδιο θύρας COM (σειριακή) σε USB,
φορητή μονάδα ελέγχου ηλεκτρονικών συσκευών με εξωτερική τροφοδοσία – μπαταρία,
οπτική κεφαλή υπερύθρων,
τρεις φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές,
επαγγελματική δερμάτινη τσάντα, καφέ χρώματος, φέρουσα εντυπωμένη σφραγίδα στο πάνω μέρος της με την επιγραφή «ΔΕΗ» και κεραυνό εντός αυτής και επώνυμο γραμμένο με μπλε μελάνι στο χερούλι και εντός αυτής,
υφασμάτινη μάσκα προσώπου, μπλε χρώματος, που αναγράφει με μπλε κέντημα «ΔΕΔΔΗΕ» και κεραυνό,
διάφορα έτερα ηλεκτρολογικά υλικά, όπως καλώδιο και κλέμες,
πέντε συσκευές κινητής τηλεφωνίας,
εννέα πακέτα σύνδεσης κινητής τηλεφωνίας,
κενή συσκευασία συσκευής κινητής τηλεφωνίας και
το χρηματικό ποσό των 24.970 ευρώ.
Επιπλέον, στο πλαίσιο των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν από συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ σε παροχές ηλεκτρικής ενέργειας, καταστήματα και επιχειρήσεις που εξετάστηκαν κατά τη διερεύνηση της υπόθεσης, εντοπίστηκαν δύο αυτόφωρες περιπτώσεις ρευματοκλοπής, για τις οποίες συνελήφθησαν αντίστοιχα οι δύο νόμιμοι εκπρόσωποι – ιδιοκτήτες των εμπλεκόμενων επιχειρήσεων.
Ειδικότερα, στη μία περίπτωση, προέκυψε ότι παροχή ηλεκτρικής ενέργειας που είχε διακοπεί από το έτος 2019 είχε επανασυνδεθεί αυθαίρετα και χρησιμοποιούνταν για την ηλεκτροδότηση επιχειρήσεων, με την υπολογισθείσα ζημία να ανέρχεται σε 65.775 ευρώ, ενώ στη δεύτερη περίπτωση διαπιστώθηκε παράνομη γεφύρωση τριφασικού μετρητή επιχείρησης, με αποτέλεσμα τη μη καταγραφή 6.532 kWh ηλεκτρικής ενέργειας και οικονομική ζημία ύψους 4.401 ευρώ.
Οι συλληφθέντες, με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους, οδηγήθηκαν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή».
Διαβάστε επίσης:Μύκονος: Συλλήψεις για μεγάλη διακίνηση ναρκωτικών – Κατασχέθηκε κοκαΐνη, «ροζ κοκαΐνη», κεταμίνη, μεθαμφεταμίνη, ecstasy"
["post_title"]=>
string(218) "Πασίγνωστος επιχειρηματίας με δύο πολυτελή εστιατόρια της παραλιακής στο κύκλωμα με τις ρευματοκλοπές των 9 εκατ. ευρώ"
["post_excerpt"]=>
string(211) "Έως τώρα έχουν εξιχνιαστεί 103 περιπτώσεις ρευματοκλοπών, με τη συνολική οικονομική ζημία να ανέρχεται σε 9.163.354 ευρώ"
["post_status"]=>
string(7) "publish"
["comment_status"]=>
string(6) "closed"
["ping_status"]=>
string(6) "closed"
["post_password"]=>
string(0) ""
["post_name"]=>
string(118) "pasignostos-epicheirimatias-me-dyo-polyteli-estiatoria-tis-paraliakis-sto-kykloma-me-tis-revmatoklopes-ton-9-ekat-evro"
["to_ping"]=>
string(0) ""
["pinged"]=>
string(0) ""
["post_modified"]=>
string(19) "2026-06-24 17:23:25"
["post_modified_gmt"]=>
string(19) "2026-06-24 14:23:25"
["post_content_filtered"]=>
string(0) ""
["post_parent"]=>
int(0)
["guid"]=>
string(34) "https://www.mononews.gr/?p=2181953"
["menu_order"]=>
int(0)
["post_type"]=>
string(4) "post"
["post_mime_type"]=>
string(0) ""
["comment_count"]=>
string(1) "0"
["filter"]=>
string(3) "raw"
}
Διαψεύδει κατηγορηματικά το «Ιατρικό Κέντρο Αθηνών» τα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για υποτιθέμενη συμφωνία εξαγοράς από ξένο fund, καθώς και για επικείμενη δημόσια πρόταση με στόχο την αποχώρηση της εταιρείας από το Χρηματιστήριο Αθηνών.
Υπενθυμίζεται ότι η μετοχή άνοιξε στη σημερινή συνεδρίαση με κέρδη 20% εν μέσω φημών για πώληση της εταιρείας και υποβολή δημόσιας πρότασης.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της εισηγμένης στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Η εταιρεία με την επωνυμία «ΙΑΤΡΙΚΟ ΑΘΗΝΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (εφεξής η «Εταιρεία»), ενημερώνει το επενδυτικό κοινό για τα ακόλουθα:
Αναφορικά με τα σημερινά δημοσιεύματα που εμφανίστηκαν στον ηλεκτρονικό Τύπο και αναφέρονται σε δήθεν συμφωνία για την εξαγορά της Εταιρείας από ξένο fund η/και επικείμενη δημόσια πρόταση για έξοδο από το Euronext Athens, η Εταιρεία, ύστερα από ενημέρωση που έλαβε από τους βασικούς μετόχους της, δηλώνει ότι τα εν λόγω δημοσιεύματα είναι αναληθή και δεν έχουν καμία απολύτως βάση.
Η Εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στη διαφανή, έγκαιρη και ισότιμη ενημέρωση του επενδυτικού κοινού και οποτεδήποτε υπάρχουν επιχειρηματικές εξελίξεις που χρήζουν γνωστοποίησης σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, προβαίνει σε κάθε απαραίτητη δημοσιοποίηση προνομιακών πληροφοριών, συμμορφούμενη πάντα με το δίκαιο της κεφαλαιαγοράς.
Η παρούσα ενημέρωση γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 17 του Κανονισμού (ΕΕ) 596/2014 (MAR) και κατόπιν σχετικού ερωτήματος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.
Πραγματικά επικρατεί ένα πολιτικό αλαλούμ με την υπόθεση του Δημήτρη Αβραμόπουλου και με το σκάνδαλο του Qatargate. Όταν υπάρχει προσπάθεια μετατόπισης των ευθυνών, πάντα δημιουργείται ένα πολιτικό κομφούζιο.
Λέει για παράδειγμα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης ότι όταν σε καλούν οι αρχές πρέπει να ανταποκρίνεσαι, όσο κι αν μας φαίνεται ότι μια υπόθεση δεν στέκει.
Λογικότατη δήλωση, μπορείς να την πεις άλλωστε δεν μπορείς να μην ανταποκρίνεσαι και να σφυρίζεις αδιάφορα όταν σε καλούν οι αρχές, οποιεσδήποτε αρχές (κυρίως οι αστυνομικές αρχές άλλης χώρας) κι αν είσαι αθώος μπορείς να το αποδείξεις μόνον στις αρχές που σε καλούν. Άλλωστε για αυτό σε καλούν…
Η αναφορά γίνεται στο γεγονός ότι τον κ. Αβραμόπουλο τον κάλεσε η βελγική αστυνομία ως μάρτυρα και δεν πήγε, επιβαρύνοντας έτσι (κατά τους Βέλγους αστυνομικούς) τη θέση του.
Μα γιατί δεν πήγε; Τι είχε να φοβηθεί; Όπως έμαθα από τους συνηγόρους του, όταν οι Βέλγοι αστυνομικοί τον κάλεσαν στις Βρυξέλλες ως μάρτυρα, αυτός ρώτησε γιατί τον καλούν.
Για ποια υπόθεση τον καλούν; Και οι Βέλγοι δεν ήθελαν να απαντήσουν λέγοντάς του απλά ότι «έλα εσύ και εμείς θα σου πούμε γιατί σε θέλουμε», κάτι που νόμισε ότι τον θέλουν εκεί για να τον συλλάβουν. Έτσι δεν πήγε, νομίζοντας πως η υπόθεση είναι γελοία και ότι θα εκπέσει.
Και beef με Χρυσοχοΐδη
Το ενδοκυβερνητικό αλαλούμ όμως δεν σταματά εδώ. Ειπώθηκε από τον Αβραμόπουλο πως ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης κράτησε το ένταλμα σύλληψής του «στο συρτάρι για τρεις ημέρες» και ότι ο ίδιος ενημερώθηκε από το Μέγαρο Μαξίμου, αλλά ο Παύλος Μαρινάκης απάντησε και σε αυτό: «Κάτι τέτοιο δεν ισχύει γιατί ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενοι χρόνοι» ενώ συμπλήρωσε πως: «Δεν θα μπορούσε να κάνει τίποτα ο πρωθυπουργός».
Ειπώθηκε επίσης πόσο γρήγορα μεταβιβάστηκε το ένταλμα στον αρμόδιο εισαγγελέα με τον Μαρινάκη (τον Παύλο) να απαντά ότι «σε αυτό δεν έχει καμία ανάμειξη ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη». Αλλά μην νομίζετε πως δεν υπήρξε απάντηση. Όχι απευθείας από τον Χρυσοχοΐδη, αλλά από τις… πηγές του Χρυσοχοΐδη που δήλωσαν «Κανένας πολίτης δεν τυγχάνει προνομιακής μεταχείρισης»
Ο Παύλος Μαρινάκης έστειλε συνάμα δύο μηνύματα: Ναι, σεβασμός στις Αρχές, αλλά να μην κάνουμε τηλεδικαστήρια», τόνισε.
Ερωτώμενος για ενδεχόμενη παραίτηση του Αβραμόπουλου, ο κ. Μαρινάκης απάντησε ότι «δεν γνωρίζω κάτι τέτοιο», ενώ για το αν ο πρώην Ευρωπαίος επίτροπος και βουλευτής θα είναι ξανά υποψήφιος σημείωσε πως «ο μόνος που αποφασίζει ποιος θα είναι υποψήφιος είναι ο πρωθυπουργός».
Ο Μάκης Βορίδης δεν βλέπει πολιτικό ζήτημα
Να προσθέσω εδώ ότι ο Μάκης Βορίδης αναφερόμενος στην υπόθεση Αβραμόπουλου είπε «Δεν βλέπω πολιτικό ζήτημα και δεν θεωρώ ότι επηρεάζει την κυβέρνηση» και κατά τη γνώμη του μπορεί να είναι υποψήφιος στις εκλογές,
Ο Αβραμόπουλος ζήτησε μετακόμιση στην Α' Αθηνών
Ειδικά για την υποψηφιότητα Αβραμόπουλου θα πρέπει να γνωρίζετε ότι προσφάτως (προτού διαβιβαστεί το ένταλμα συλλήψεως από την βελγική αστυνομία) εξέφρασε την επιθυμία να μετακομίσει από την εκλογική περιφέρεια της Ηλείας, στην Αθηνών, όπου ήταν και Δήμαρχος Αθηναίων. Έως τώρα όμως δεν πήρε την έγκριση, ούτε από το Μαξίμου, ούτε από το κόμμα.
Η ορκωμοσία του κεντρικού τραπεζίτη
Η ορκωμοσία του Διοικητή της Τράπεζας Ελλάδας Γιάννη Στουρνάρα έγινε με όλες τις τιμές που αξίζουν σε έναν επιτυχημένο διοικητή για τρίτη θητεία. Αν εξαιρέσει κανείς τη καθυστέρηση της προσέλευσης του υπουργού Οικονομικών Κυριάκου Πιερρακάκη («πλακωνόταν» στη Βουλή με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης για το επίμαχο πολυνομοσχέδιο), όλα ήταν τέλεια.
Η ορκωμοσία έγινε από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, ο οποίος συνοδευόταν από αρκετούς μητροπολίτες. Πάντως η μικρή καθυστέρηση του Πιέρρ, έδωσε την ευκαιρία στον κεντρικό τραπεζίτη να συνομιλήσει με τον ΠτΔ, τον Αρχιεπίσκοπο και με τους συνεργάτες του Τασούλα στο Προεδρικό.
Η ανανέωση της θητείας του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) Γιάννη Στουρνάρα για έξι χρόνια ακόμη ανακοινώθηκε στα τέλη του προηγούμενου μήνα. Αυτή είναι η τρίτη φορά που ο κ. Στουρνάρας ορκίζεται ως Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος.
Τι έγινε όμως στη Βουλή με τον Ανδρουλάκη και ο Πιέρρ καθυστέρησε στην ορκωμοσία του Στουρνάρα;
Ο υπουργός Οικονομικών τον κατηγόρησε για λαïκισμό απαντώντας στις αιτιάσεις του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε υπερήφανος για την συμμετοχή του στην κυβέρνηση και εγκάλεσε αιχμηρά τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ λέγοντας πως στον ανταγωνισμό του με τον Αλέξη Τσίπρα είναι «έτοιμος να εισβάλλει στο Νομισματοκοπείο».
Άρχισαν οι αποχωρήσεις από την Κάρυ
Ήταν ο Βασίλης Κοκοτσάκης ίσως το πιο σημαντικό στέλεχος της Μαρίας Καρυστιανού, πραγματογνώμονας στην υπόθεση των Τεμπών, σύμβουλός της. Και όμως αποχώρησε από το κόμμα Ελπίδα για τη Δημοκρατία, καταγγέλλοντάς την.
Αλλά δεν ήταν ο μόνος. Το ίδιο έκανε και ο πτέραρχος εν αποστρατεία Αθανάσιος Παπανικολάου με τον TikToker Δημήτρη Σαββίδη να παίρνει , επίσης, ξεκάθαρες αποστάσεις
Σε ανοιχτή επιστολή του ο κ. Κοκοτσάκης κάνει λόγο για «σοβαρές οργανωτικές ελλείψεις» τονίζοντας ότι «κανένα Κίνημα Πολιτών δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς κανόνες, χωρίς θεσμούς, χωρίς διαφάνεια, χωρίς λογοδοσία και χωρίς σαφές οργανωτικό πλαίσιο».
Η πρώτη αντίδραση της Μαρίας Καρυστιανού μετά τις αποχωρήσεις ήταν: «Προσπαθούν να μας (δια)σπάσουν, επιστρατεύουν όλα τα μέσα και όλους τους πρόθυμους» και έκανε λόγο για «σκοτεινή δράση» εναντίον του κόμματος και πως ακολουθείται η συνταγή «διαίρει και βασίλευε» από τους «πρόθυμους»
Η… αχρείαστη κάμερα στο Μαξίμου
Υπάρχει μια κάμερα στο Μαξίμου που καμιά φορά θα πρέπει να μένει… αχρείαστη. Δεν χρειάζεται φερ΄ ειπέιν να τρέχει η κάμερα πίσω από τον Πρωθυπουργό στο αστυνομικό τμήμα του Συντάγματος, γιατί ο ΚΜ θέλησε να βγάλει καινούργια ταυτότητα.
Ποια επικοινωνιακή χρησιμότητα υπήρχε για την τηλεοπτική κάλυψη του Πρωθυπουργού με τη παλιά και τη νέα του ταυτότητα; Να πείσει τον κόσμο να αλλάξει την παλαιά ταυτότητα με καινούργια; Και χρειαζόταν κάμερα για να το κάνει αυτό;
Είναι ζήτημα υπέρ-προβολής που σας έλεγα τις προάλλες, που δεν προσφέρει τίποτα. Ούτε πρόσφεραν στην επικοινωνιακή πολιτική του Πρωθυπουργού η ανακοίνωση που εκδόθηκε από το Μαξίμου για την καινούργια ταυτότητα του Μητσοτάκη συνοδευόμενη από φωτογραφίες.
Ο Πρωθυπουργός και τα γιαπωνέζικα αυτοκίνητα χωρίς καύσιμα
Χρειαζόταν όμως προβολή για το γεγονός ότι ο ΚΜ αποφάσισε να πάει στο Ράλι Ακρόπολις. Και ξέρετε γιατί; Επειδή στο Ελληνικό που θα αρχίσουν οι αγώνες είχε μια σημαντική συνάντηση με τον Γιαπωνέζο πρέσβη στην Αθήνα. Ο Γιαπωνέζος διπλωμάτης έδειξε στον Μητσοτάκη κάτι γιαπωνέζικα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο (δηλαδή χωρίς καύσιμα), προστατεύοντας το περιβάλλον.
Ο πρωθυπουργός τελικά οδήγησε αγωνιστικό, βρέθηκε στο τιμόνι ενός GR Yaris 2026 Aero Performance με συνοδηγό τον Mads Østberg.
Δημοσκοπήσεις με κλειστά τα σχολεία
Έλεγαν οι παλιοί: «Δημοσκοπήσεις με κλειστά τα σχολεία, δεν είναι ακριβείς». Βέβαια τα σχολεία μόλις έκλεισαν, αλλά οι μετρήσεις συνεχίζονται. Ίσως επειδή βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο, ή ακόμα ότι με τα σχολεία κλειστά, δεν πρόλαβε ακόμα να υπάρξει η μεγάλη φυγή του καλοκαιριού προς τα εξοχικά και τα νησιά. Όπως και νά χει το πράμα, όλο και νέες δημοσκοπήσεις βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Η τελευταία; Καταγράφει σταθερό προβάδισμα για ακόμη μία φορά η Νέα Δημοκρατία σύμφωνα με τη νέα δημοσκόπηση της Real Polls για το Protagon.
Σύμφωνα με αυτή, τα νεοιδρυθέντα κόμμα του Αλέξη Τσίπρα και της Μαρίας Καρυστιανού άλλαξαν το πολιτικό σκηνικό, αφού ξεπέρασαν σε ποσοστό το ΠΑΣΟΚ στη πρόθεση ψήφου. Στην πρόβλεψη αποτελέσματος, η Νέα Δημοκρατία είναι στο 28,3% όσο ήταν και η τελευταία εκλογική της επίδοση, στις ευρωεκλογές του 2024, ενώ η ΕΛ.Α.Σ. βάζει το «2» μπροστά στα ποσοστά της, με 21,4%.
Το συμβούλιο ειρήνης του Τραμπ συνεδριάζει στην Κύπρο
Σε «αναπροσαρμογή της στρατηγικής του» αναμένεται να προχωρήσει το Συμβούλιο Ειρήνης για τη Γάζα του Ντόναλντ Τραμπ, σε σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί σε ένα θέρετρο της Κύπρου στις 30 Ιουνίου, όπως δήλωσε στο Politico ένας αξιωματούχος που έχει ενημερωθεί για το θέμα.
Δύο ανώτεροι αξιωματούχοι της ΕΕ, που εμπλέκονται στις προετοιμασίες της συνάντησης και ζήτησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, επιβεβαίωσαν ότι η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στη Μεγαλόνησο την επόμενη εβδομάδα και θα διαρκέσει δύο ή τρεις ημέρες. Ο στόχος είναι να γίνει μια «επανεκκίνηση», αφού «ο πόλεμος με το Ιράν έχει μετατοπίσει πλήρως την προσοχή τους τελευταίους μήνες», ανέφερε ένας από τους αξιωματούχους.
Η Ελλάδα επαναφέρει τα ψηφίσματα του ΟΗΕ για την Κύπρο
Πάμε τώρα σε μια σημαντική είδηση που αφορά το εθνικό θέμα. Το Κυπριακό, για το οποίο έως το τέλος του χρόνου ίσως να υπάρξει μια νέα κινητικότητα.
Η Ελλάδα αναφέρθηκε στον ΟΗΕ στην κεντρική σημασία της εφαρμογής των Ψηφισμάτων του Συμβουλίου Ασφαλείας και της τήρησης του διεθνούς δικαίου για το Κυπριακό. Ο Αναπληρωτής Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Ελλάδας Ιωάννης Σταματέκος, μιλούσε σε συνεδρίαση τύπου Arria του Συμβουλίου Ασφαλείας με θέμα «Γεφυρώνοντας το χάσμα εφαρμογής: Τα ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας και η διατήρηση της διεθνούς ειρήνης και ασφάλειας», που διοργάνωσαν οι Μόνιμες Αντιπροσωπείες του Πακιστάν και της Κίνας στον ΟΗΕ, στην έδρα των Ηνωμένων Εθνών.
Ο κ. Σταματέκος σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «το Κυπριακό αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα», τονίζοντας ότι «ο σεβασμός και η προσήλωση στα Ψηφίσματα 541 και 550 του Συμβουλίου Ασφαλείας πρέπει να αποτελούν την πυξίδα για τα κράτη-μέλη στην αντιμετώπιση του ζητήματος».
Αναφερόμενος στις σχετικές Αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας, ο κ. Σταματέκος υπενθύμισε ότι, μέσω των Ψηφισμάτων 541 και 550, το Συμβούλιο «κάλεσε όλα τα κράτη να σεβαστούν την κυριαρχία, την ανεξαρτησία και την εδαφική ακεραιότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας και να μην αναγνωρίσουν την αποσχιστική, παράνομη οντότητα ή να τη συνδράμουν με οποιονδήποτε τρόπο».
Η Ελλάδα επανέλαβε επίσης την ευρύτερη θέση της για τη διατήρηση της διεθνούς ειρήνης και ασφάλειας, επισημαίνοντας ότι «πιστεύει ακράδαντα πως η διατήρηση τους μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της εγκαθίδρυσης και εδραίωσης του κράτους δικαίου».
Η νέα εποχή της Εφεδρείας
Εβδομάδα εγκαινίων για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Μετά τη Διεύθυνση Πληροφορικής και Κυβερνοχώρου, σήμερα έμαθα ότι είχαμε το 1ο Κέντρο Μετεκπαίδευσης Εφεδρείας (ΚΕΜΕΦ) στην Αυλώνα, παρουσία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ και του Αρχηγού ΓΕΣ.
Και αυτή η είδηση έχει βάθος. Καλά τα μόνιμα στελέχη, αλλά σε μια χώρα σαν τη δική μας με υπογεννητικότητα, πλέον μετράμε όλοι. Και αυτό το «όλοι» λέγεται Εφεδρεία.
Το 1ο ΚΕΜΕΦ, όπως και τα υπόλοιπα μαθαίνω που θα ακολουθήσουν, φιλοδοξεί να γίνει η βάση ενός ενιαίου, συστηματικού, σύγχρονου και επιχειρησιακού μοντέλου μετεκπαίδευσης, με διεθνή πρότυπα από Φινλανδία και Ελβετία.
Στόχος, οι 150.000 ενεργοί έφεδροι, με έμφαση στην πραγματική εκπαίδευση και στην επιχειρησιακή διαθεσιμότητα.
Εξαιρετικό βήμα για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Και, για να το πω προσωπικά, ανυπομονώ κι εγώ να εκπαιδευτώ. Γιατί αυτός ο θεσμός αξίζει στήριξη. Από όλους.
Οι γαλάζιες καλοκαιρινές ζυμώσεις με μακαρονάδες
Περνώντας χθες βράδυ από το Codice Blue - το ιταλικό εστιατόριο στο Κολωνάκι, στην οδό Λουκιανού, είδα να δειπνεί μια ενδιαφέρουσα παρέα γαλάζιων βουλευτών. Ίσως να μην μου κέντριζαν το ενδιαφέρον, εάν δεν βρισκόμαστε (;) σε προεκλογική περίοδο και οι νεοδημοκράτες βουλευτές, ήταν και οι τέσσερίς τους, εκτός κυβέρνησης.
Δεν ξέρω εάν συζητούσαν για αυτό ή εάν συζητούσαν για το πιθανό κόμμα Σαμαρά και την τύχη του/τους ως προς αυτό. Έτρωγαν μακαρονάδες, ονόματα δεν λέω, αν και οι τέσσερις έχουν διαύλους επικοινωνίας με τον Σαμαρά.
Το μόνο που μπορώ να σας πω είναι ότι εις εξ αυτών ήταν υφυπουργός του Σαμαρά και του Μητσοτάκη και δύο εξ αυτών ήταν μόνον του Μητσοτάκη υφυπουργοί, αλλά σε διαφορετικές κυβερνήσεις.
Ο Campaign Manager του Μπακογιάννη
Στο Αλφιέρε, στο Κολωνάκι, έπιναν χθες το πρωί τον καφέ τους και συζητούσαν οι Γιώργος Βουλγαράκης και Κώστας Μπακογιάννης. Παρά το γεγονός ότι η συνάντηση έγινε παρουσία κόσμου (και πολλών άλλων που περνούσαν από εκεί κοιτάζοντάς τους με έκπληξη) βγήκαν ειδήσεις.
Ο Γιώργος Βουλγαράκης ανακοίνωσε στον υποψήφιο Δήμαρχο της Αθήνας πως στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές δεν θα είναι υποψήφιος, αλλά αναλαμβάνει ευχαρίστως τον προεκλογικό αγώνα του Μπακογιάννη, πρόταση που έγινε αμέσως αποδεκτή (και μάλιστα με πολλή ικανοποίηση, θα πρόσθετα). Ο κ. Βουλγαράκης θα είναι ο υπεύθυνος της προεκλογικής καμπάνιας, Campaign Manager (που λένε οι Αμερικάνοι).
"
["post_title"]=>
string(266) "O φόβος του Αβραμόπουλου, το beef με τον Μιχάλη, το δείπνο με μακαρονάδες «γαλάζιων» βουλευτών στο Κολωνάκι και το ραντεβού Μπακογιάννη - Βουλγαράκη"
["post_excerpt"]=>
string(309) "Μα γιατί δεν πήγε; Τι είχε να φοβηθεί; Όπως έμαθα από τους συνηγόρους του, όταν οι Βέλγοι αστυνομικοί τον κάλεσαν στις Βρυξέλλες ως μάρτυρα, αυτός ρώτησε γιατί τον καλούν."
["post_status"]=>
string(7) "publish"
["comment_status"]=>
string(6) "closed"
["ping_status"]=>
string(6) "closed"
["post_password"]=>
string(0) ""
["post_name"]=>
string(146) "o-fovos-tou-avramopoulou-kai-to-beef-me-ton-michali-to-deipno-me-makaronades-galazion-voulefton-sto-kolonaki-kai-to-rantevou-bakogianni-voulgaraki"
["to_ping"]=>
string(0) ""
["pinged"]=>
string(0) ""
["post_modified"]=>
string(19) "2026-06-25 13:19:03"
["post_modified_gmt"]=>
string(19) "2026-06-25 10:19:03"
["post_content_filtered"]=>
string(0) ""
["post_parent"]=>
int(0)
["guid"]=>
string(34) "https://www.mononews.gr/?p=2182234"
["menu_order"]=>
int(0)
["post_type"]=>
string(4) "post"
["post_mime_type"]=>
string(0) ""
["comment_count"]=>
string(1) "0"
["filter"]=>
string(3) "raw"
}