• Γιατί μεγάλο fund αγοράζει Eurobank, πού θα πάνε τώρα ΕΛΒΕΛ και Aegean, το κάλεσμα του Μυλωνά, η ανασυγκρότηση Δουζόγλου, η Σωτηράκου και η Q&R και ο ύμνος του ΠΑΟ στα γραφεία της GENERALI

    Ένα περίεργο περιστατικό μαθαίνω ότι έλαβε χώρα στα κεντρικά γραφεία της ασφαλιστικής εταιρείας Generali επί της Λεωφόρου Συγγρού…

    image

    H JP Morgan, ο ΔΑΑ και το νέο ράλι

    Αγαπητοί αναγνώστες, χθες στο χρηματιστήριο βγήκαν πολλές και σημαντικές αγορές σε μετοχές της μεγάλης και της μεσαίας κεφαλαιοποίησης.

    Ειδικά στα μεγάλα χαρτιά φαίνεται να λειτούργησε θετικά το roadshow της JP MORGAN που έγινε την προηγουμένη εβδομάδα.

    Πριν σας αναλύσω τι ακριβώς έγινε χθες, να σας υπενθυμίσω ότι σήμερα είναι η μεγάλη ημέρα του ΔΑΑ.

    Στις 10:30 το πρωί ξεκινάει η διαπραγμάτευση της μετοχής και από χθες πολλά διεθνή media ασχολήθηκαν με το θέμα.

    Στο Bloomberg η Evgenia Molotova, ανώτερη διευθύντρια επενδύσεων στην Pictet Asset Management, σημείωσε ότι «Η είσοδος του αεροδρομίου της Αθήνας συσχετίζεται με την αναζωογόνηση του τουρισμού σε ευρώ».

    Η μετοχή ξεκινάει τη διαπραγμάτευσή της στα 8,20 ευρώ, ενώ η επενδυτική κοινότητα δεν αποκλείει το γεγονός να σημειώσει σημαντική άνοδο μέσα στην ημέρα.

    Αυτό θα γίνει εφόσον επιβεβαιωθεί το μεγάλο ενδιαφέρον των ξένων θεσμικών για επιπλέον αγορές μετοχών.

    Τώρα, από τις μετοχές του FTSE25 χθες ήταν η ημέρα της EUROBANK ΕΥΡΩΒ 1,52% 2,01 της ΤΕΝΕΡΓ ΤΕΝΕΡΓ -0,55% 18,20 της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΓΕΚΤΕΡΝΑ -0,96% 16,44 της Mytilineos ΜΥΤΙΛ -0,77% 38,50 της LAMDA ΛΑΜΔΑ -0,57% 6,99 της ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΛΑΚΤΩΡ 0,78% 2,59 της ΜΟΗ ΜΟΗ 1,13% 26,84 και των ΕΛΠΕ.

     

    Goldman και Morgan Stanley: Τι θα γίνει σε ΕΛΒΕΛ ΚΑΙ AEGEAN

    Φίλοι αναγνώστες, η ζήτηση για την IPO του Ελ. Βενιζέλος (ΔΑΑ) ήταν κολοσσιαία.

    Για να καταλάβετε, στο ελληνικό βιβλίο υπήρξε ζήτηση της τάξης των 2,1 δισ. ευρώ.

    Σήμερα κατ’ αποκλειστικότητα η στήλη θα προσπαθήσει να σας εξηγήσει γιατί υπήρξε τέτοια κολοσσιαία ζήτηση από Έλληνες ιδιώτες, Έλληνες θεσμικούς και ξένους θεσμικούς επενδυτές.

    Κάποιοι αναρωτιούνται γιατί να αγοράσει κάποιος τη μετοχή του ΔΑΑ.

    Φίλοι αναγνώστες, αυτό που δεν καταλαβαίνουν οι περισσότεροι είναι ότι το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος είναι «καραμπινάτο» ΦΥΣΙΚΟ μονοπώλιο.

    Με απλά λόγια, ό,τι και να γίνει δεν μπορεί να γίνει άλλο αεροδρόμιο στην Αθήνα.

    Τέλος!!!

    Το ΕΛΒΕΛ είναι η πεμπτουσία του φυσικού μονοπωλίου στο διηνεκές!!!

    Για να γνωρίζετε φίλοι αναγνώστες, η Morgan Stanley έβγαλε πρόσφατο report που αναβαθμίζει τις τιμές στόχων των 4 εταιρειών που διαχειρίζονται αεροδρόμια.

    Συγκεκριμένα, αναβαθμίζει την τιμή στόχο της AENA από 180€ στα 202€, της Fraport από τα 64€ σε 74€, του Groupe ADP από 124€ στα 137€ και του αεροδρομίου της Ζυρίχης από τα 177 στα 187 ελβετικά φράγκα.

    Το μεγάλο, όμως, μυστικό του report βρίσκεται στη σελίδα 2, όπου εκεί φαίνεται ότι η AENA παίζει με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2024e = 9 και με μια προσδοκώμενη μερισματική απόδοση της τάξης του 5,9%.

    Η Fraport παίζει με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2024e = 9,1 και δεν θα δώσει μέρισμα.

    Από το 2025 και μετά προβλέπεται να δώσει.

    Η ADP παίζει με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2024e = 9.6 και με μια προσδοκώμενη μερισματική απόδοση 2,6% και τέλος το αεροδρόμιο της Ζυρίχης παίζει με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2024e = 9,5 και με μια προσδοκώμενη μερισματική απόδοση 3,3%.

    Το Ελ. Βενιζέλος, στα 8,20€ που μπήκε, έχει μια αποτίμηση 2,46 δισ. ευρώ.

    Εάν το καθαρό χρέος είναι 866 εκ. ευρώ στο τέλος του 2024, ίδιο δηλαδή με του 2023, και το ΕΛΒΕΛ εμφανίσει EBITDA το 2024 της τάξης των 370 εκ ευρώ, αυτό σημαίνει ότι η τιμή εισαγωγής των 8,20€ είναι εξαιρετικά ελκυστική δίνοντάς της να παίζει με ένα EV/EBITDA 2024e = 9.

    Για να καταλάβετε, με προχθεσινό report που έβγαλε η Goldman Sachs για το αεροδρόμιο της Ζυρίχης, επαναδιατυπώνει την σύστασή της για αγορά με τιμή στόχο τα 245 ελβετικά φράγκα.

    Αυτό σημαίνει ότι αυτή τη στιγμή, με βάση τα νούμερα της Goldman Sachs, το αεροδρόμιο της Ζυρίχης παίζει με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2024e = 9,54.

    Αυτό σημαίνει ότι στην τιμή στόχο των 245 ελβετικών φράγκων το αεροδρόμιο της Ζυρίχης θα παίζει με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2024e = 12,3 και με μια προσδοκώμενη μερισματική απόδοση της τάξης του 3,1%.

     

    Το μέρισμα του ΔΑΑ

    Ως γνωστό, για το μέρισμα της χρήσης του 2023 οι νέοι μέτοχοι του ΔΑΑ εκτιμάται ότι θα πάρουν περί τα 80 εκ ευρώ.

    Αυτό σημαίνει ότι οι νέοι μέτοχοι θα πάρουν ένα μέρισμα της τάξης των 0,266€/μετοχή, δηλαδή θα έχουν μια μικτή μερισματική απόδοση της τάξης του 3,24%.

    Όμως, από τη χρήση του 2024 οι νέοι μέτοχοι θα πάρουν όλα τα κέρδη σαν μέρισμα.

    Αυτό σημαίνει μια δυνητική μερισματική απόδοση της τάξης του 10%.

    Μακράν την υψηλότερη από όλα τα αεροδρόμια.

    Εδώ αξίζει να σας πούμε ότι εκτός από την πολύ μεγάλη επαναλαμβανόμενη μερισματική απόδοση που υπόσχεται το ΕΛΒΕΛ, υπάρχει και στα σκαριά το colpo grosso ώστε το Ελ. Βενιζέλος να μπορεί να εξυπηρετεί 50 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση σε σχέση με τους 28,174 εκατ. επιβάτες που διακινήθηκαν το 2023.

    Σε πρώτη φάση, στόχος είναι μέσα στην επόμενη δεκαετία η χωρητικότητα του αεροδρομίου να αυξηθεί στα 40 εκατ. επιβάτες ανά έτος.

    Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι το ΕΛΒΕΛ δεν θα είναι μόνο το απόλυτο dividend play, αλλά μπορεί να γίνει και ένα πολύ δυνατό growth story.

    Σε βραχυπρόθεσμο βέβαια ορίζοντα, οι προοπτικές ανάπτυξης του ΕΛΒΕΛ συνδέονται κυρίως με την πορεία των εμπορικών εσόδων (έσοδα από ενοίκια καταστημάτων, χώρους στάθμευσης κ.α.) και λιγότερο με την αύξηση της επιβατικής κίνησης.

    Κορυφαίος διαχειριστής από το Λονδίνο μας τόνισε ότι το ισπανικό γκρουπ Ferrovial μετά από 17 χρόνια πούλησε το 25% του αεροδρομίου του Heathrow στους Σαουδάραβες και στο γαλλικό γκρουπ Ardian με ένα EV/EBITDA 2024e = 13.

    Ο ίδιος διαχειριστής μας τόνισε ότι το Ελ. Βενιζέλος θεωρεί ότι σε εύλογο χρόνο μπορεί να παίξει με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA =12.

     

    ΔΑΑ: Στα 12,64 ευρώ;

    Αυτό σημαίνει ότι εφόσον καταφέρει και μειώσει τον καθαρό δανεισμό του κατά 100 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2025 και τον πάει στα 766 εκατ. ευρώ και πάει τα EBITDA στα 380 εκ ευρώ, αυτό σημαίνει ότι σε ένα bull σενάριο η τιμή της μετοχής θα μπορούσε να πάει στα 12,64€.

    Από 8,20€ που θα ξεκινήσει σήμερα, αυτό είναι μια προσδοκώμενη απόδοση της τάξης του 54,14%.

    Για αυτό φίλοι αναγνώστες έγινε ανάρπαστο το ΕΛΒΕΛ.

    Φυσικά, πρέπει να τονίσουμε ότι το growth story θέλει  χρόνο για να υλοποιηθεί.

     

    AEGEAN: Κερδισμένη

    Αυτή που θα είναι πλήρως κερδισμένη από την εισαγωγή του ΕΛΒΕΛ είναι η Aegean.

    Ο μεγαλύτερος χρήστης του ΕΛΒΕΛ είναι η Aegean.

    Όσο θα μεγαλώνει το ΕΛΒΕΛ τόσο θα μεγαλώνει και η Aegean.

    Πάρα πολλά ξένα funds με την είσοδο του ΕΛΒΕΛ θα ανακαλύψουν και την μετοχή της Aegean.

    Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, η Goldman Sachs έχει βγάλει σύσταση «αγοράστε» τις ευρωπαϊκές αεροπορικές και η Morgan Stanley τις αμερικάνικες.

    Συγχρόνως πρέπει να ξέρετε ότι η Goldman Sachs για πρώτη φορά τονίζει ότι πρέπει να κοιτάξουμε τις εταιρείες με κεφαλαιοποίηση πάνω από 1 δισ. ευρώ.

    Ό,τι πρέπει δηλαδή για την Aegean.

    Σύμφωνα με κορυφαίο διαχειριστή του Λονδίνου, επειδή η Aegean ΑΡΑΙΓ 0,08% 12,34 προβλέπεται να έχει την υψηλότερη μερισματική απόδοση από όλες τις ευρωπαϊκές αεροπορικές, θα τραβήξει κεφάλαια που όχι μόνο ψάχνουν growth, αλλά και dividend.

    Κορυφαίος διαχειριστής από το Λονδίνο μας τόνισε ότι εάν χρησιμοποιήσουμε την εκτίμηση του αναλυτή της Optima ότι η Aegean θα βγάλει το 2024 394 εκ ευρώ EBITDA και θα έχει έναν καθαρό δανεισμό της τάξης των 351,4 εκ ευρώ, αυτό σημαίνει για να παίξει με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2024e = 5,7, η τιμή της μετοχής της Aegean πρέπει να πάει τώρα στα 21€.

    Γι’ αυτό όπως μπορείτε να δείτε τις τελευταίες ημέρες 2 ξένοι διαχειριστές σαρώνουν την μετοχή της Aegean.

    Κορυφαίος διαχειριστής του Λονδίνου μας τόνισε ότι όπως θεωρεί εύλογο να παίξει το Ελ. Βενιζέλος στο bull σενάριο με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2025e = 12, έτσι θεωρεί εύλογο να παίξει η Aegean στο bull σενάριο με ένα EV/EBITDA 2024e = 7.1, το ίδιο ακριβώς που χρησιμοποιεί η Morgan Stanley για την Wizz Air.

    Με αυτή την παραδοχή και χρησιμοποιώντας τα νούμερα του αναλυτή της Optima, η τιμή στόχος πάει στα 27,13€.

    Φίλοι αναγνώστες προσδεθείτε.

    Goldman Sachs και Morgan Stanley «απογειώνουν» το Ελ. Βενιζέλος και την Aegean.

     

    Eurobank: Νέο ράλι

    Για την Eurobank σας τα αναλύσαμε στον χθεσινό wiseman.

    Μεταξύ άλλων σας γράψαμε ότι  θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι στις 7 Μαρτίου, οπότε και αναμένεται η Τράπεζα να ανακοινώσει τα αποτελέσματά της για το 2023, τόσο οι προβλέψεις όσο και οι σχετικοί δείκτες απόδοσης θα αναθεωρηθούν προς τα πάνω.

    Μετά ταύτα, η Τράπεζα διαθέτει σύμφωνα με τους αναλυτές την υψηλότερη διατηρήσιμη απόδοση επί των ιδίων κεφαλαίων (ROTE) η οποία κυμαίνεται πέριξ του 14%.

    Χθες η τιμή της μετοχής δεν έκανε μόνο νέο ρεκόρ 52 εβδομάδων, αλλά διακινήθηκαν περίπου 15,8 εκατ. μετοχές (τα 6,758,000 σε πακέτα) ενδεικτικό του μεγάλου ενδιαφέροντος των ξένων θεσμικών.

    Η μετοχή έκλεισε στα 1,94 ευρώ.

     

    ΓΕΚ – ΕΛΠΕ – ΤΕΝΕΡΓ: Νέα άνοδος

    Δυο μετοχές που έχει επισημάνει ο WISEMAN εδώ και κάποιες εβδομάδες είναι η ΓΕΚ και τα ΕΛΠΕ.

    Χθες, όμως, έκπληξη προκάλεσε η σούπερ αντίδραση της άλλης εταιρείας του Γιώργου Περιστέρη της Τέρνα Ενεργειακή ΤΕΝΕΡΓ -0,55% 18,20 που έκλεισε με κέρδη 3,26% στα 15,52 ευρώ.

    Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΓΕΚΤΕΡΝΑ -0,96% 16,44 έκλεισε στα 14,52 ευρώ με μεγάλο όγκο συναλλαγών 670.000 τεμάχια.

    Η συμπεριφορά της μετοχής χαρακτηρίζεται από τους ειδικούς ως «σοβαρή».

    Όπως μαθαίνει ο WISEMAN, μετά τη δημοσιοποίηση των Reports της EUROXX και της Πειραιώς ΑΧΕΠΕΥ την προηγούμενη εβδομάδα, η μετοχή είχε Έλληνες αγοραστές.

    Στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ άπαντες αναμένουν την έκτακτη γενική συνέλευση που θα εγκρίνει το νέο buyback των μετοχών.

    Έτσι το αγοραστικό ενδιαφέρον είναι απόλυτα δικαιολογημένο.

    Στα ΕΛΠΕ ο ξένος που χτίζει θέση στην μετοχή ήταν και πάλι μεθοδικός.

    Αγοράζει με προσοχή και στο τέλος την αφήνει να «χαλαρώσει».

    Μια τακτική που χαρακτηρίζεται από συνέπεια και επαγγελματισμό.

    Η μετοχή έκλεισε στα 7,62 ευρώ, με κέρδη 0,93% και υψηλό όγκο συναλλαγών 791.000 τεμάχια.

     

    Η Q&R και η Σωτηράκου

    Μια από τις «μικρές» εταιρείες που συζητήθηκε τις τελευταίες ώρες ήταν η Q&R.

    Καθώς στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας εισήλθε μια επιχειρηματίας, η δραστήρια Σοφία Σωτηράκου – Καραγεώργη, σύζυγος του τέως εφοπλιστή Γιάννη Καραγεώργη.

    Ο Καραγεώργης έχει απασχολεί τη δημοσιότητα τα τελευταία χρόνια με ποικίλους τρόπους.

    Αν και η τιμή στην οποία αγόρασε η κ. Σωτηράκου δεν έγινε γνωστή, πηγές της αγοράς υπολογίζουν ότι έγινε πέριξ των 0,7 ευρώ.

    Κάτι που σημαίνει ότι έδωσε για το 31,9% περί τα 6,1 εκατ. ευρώ.

    Η μετοχή της Q&R χθες έκλεισε στα 0,94 ευρώ με κέρδη 8% και όγκο συναλλαγών τα 676.000 χαρτιά γράφοντας υψηλά 17 ετών.

    Συνολικά από την αρχή της χρονιάς καταγράφει άλμα άνω του 42%.

    Επειδή όπως ξέρετε ο Wiseman έχει παντού πηγές και καθώς οι business πάντα συνδυάζονται με τη διασκέδαση, θα σας ενημερώσω ότι το ζεύγος Καραγεώργη – Σωτηράκου εθεάθη το Σάββατο το βράδυ στον Αντώνη Ρέμο στο  ΝΟΧ, στο κάλεσμα της HALA KHOURY.

     

    Eθνική Τράπεζα: Ποιοι έδωσαν το «παρών» στην εκδήλωση για το Rebranding

    Οι πιο παρατηρητικοί από τους αναγνώστες ενδεχομένως να έχετε προσέξει ότι από χθες στο λογότυπο της Εθνικής Τράπεζας εξέλιπεν το «της Ελλάδος».

    Τους λόγους δεν τους κατάλαβα που υπαγόρευσαν στη διοίκηση του Παύλου Μυλωνά να το αφαιρέσει, με αφορμή το rebranding της Τράπεζας, ομολογώ ότι τους αγνοώ.

    Τη στιγμή μάλιστα που στη διεθνή της ονομασία θα παραμείνει (National Bank of Greece), όπως επίσης και στον κωδικό της μετοχής (ΕΤΕ).

    Για το τι ειπώθηκε από τα στελέχη της Εθνικής, μπορείτε να ενημερωθείτε στο αναλυτικό ρεπορτάζ της Έφης Καραγεώργου.

    Στην πανηγυρική εκδήλωση, λοιπόν, που έγινε τη Δευτέρα το βράδυ σε θεσμικούς παράγοντες, αλλά και μεγάλους πελάτες της Εθνικής προκειμένου να παρουσιαστεί το νέο λογότυπο της Τράπεζας παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας Κωστής Χατζηδάκης, η πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς Βασιλική Λαζαράκου, ο πρόεδρος του Χ.Α. Γιάννος Κοντόπουλος και εκπροσωπώντας τον μεγαλύτερο μέτοχο της ΕΤΕ, το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), ο πρόεδρός του, Ηλίας Ξηρουχάκης.

    Από τον επιχειρηματικό κόσμο διέκρινα τον Γιώργο Περιστέρη, τον Καλλίνικο Καλλίνικο της Goldair, τον Ανδρέα Αθανασόπουλο από την Olympia, τον Νίκο Καραμούζη του Fund SMERC, τον Μιχάλη Σαράντη της Όλυμπος, τον Γιάννη Μίχο της Epsilon Net, τον Δημήτρη Αφεντούλη από τον Ομιλο Λάτση, τον Γιάννη Μασούτη, τον Αντώνη Παπαδημητρίου από το Ωνάσειο, και τους εφοπλιστές  Αντώνη Κομνηνό και Νίκο Πατέρα.

     

    Tα «βάσανα» της Ιntrum

    Κάπου πήρε το μάτι μου χθες ότι η Intrum «έφαγε σφαλιάρα» από τον διεθνή οίκο Αξιολόγησης Standard & Poor’s, ο οποίος την υποβάθμισε κατά μία βαθμίδα στο ΒΒ- από ΒΒ.

    Πρόκειται προφανώς για τη μητρική της εν Ελλάδι εταιρείας, η οποία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Σουηδίας.

    Ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, η μητρική εταιρεία διαχείρισης «κόκκινων» δανείων στην Ελλάδα, προχώρησε τις προηγούμενες ημέρες σε αλλαγές στην κορυφή της διοικητικής της ιεραρχίας.

    Ενδεχομένως θα θυμάστε ότι πρόσφατα η μητρική εταιρεία στη Σουηδία πούλησε στην Cerberus πακέτα «κόκκινων» δανείων ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ, εξέλιξη η οποία όμως δεν στάθηκε ικανή να αποτρέψει την υποβάθμιση.

    Όταν είχε γίνει η πώληση αυτού του πακέτου, είχα ρωτήσει έναν φίλο της στήλης, ο οποίος διαθέτει εγνωσμένη εμπειρία στις αγοραπωλησίες κόκκινων δανείων, ο οποίος μάλιστα ουδόλως αιφνιδιάστηκε από την είδηση.

    Αντιθέτως από την απάντησή του ήταν πρόδηλο ότι περίπου την είχε προεξοφλήσει.

    Όπως μου είχε αναφέρει τότε «… με 4,5 δισ. ευρώ λήξεις ομολόγων φέτος και το 2025 τα πράγματα δεν είναι εύκολα…».

    Προφανώς η ετυμηγορία της S&P τον δικαίωσε.

    Το ερώτημα βεβαίως που προκύπτει είναι τι θα συμβεί αν υπάρξουν και νέες πωλήσεις δανείων στο μέλλον.

    Και τούτο διότι σύμφωνα με την S&P η πώληση του πακέτου στην Cerberus αποδυναμώνει τη μόχλευση, καθώς «συμπιέζει» τη δημιουργία κερδών προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων.

    «Οι μετρήσεις απόδοσης της Intrum θα μπορούσαν να παρεμποδιστούν περαιτέρω εάν πραγματοποιηθούν οι κίνδυνοι εκτέλεσης που σχετίζονται με τη μετατόπιση της στρατηγικής», ανέφερε  η S&P στην ανακοίνωση της.

     

    IRIS

    Με τη φόρα που έχουν πάρει οι Τράπεζες, αφήνοντας εκτός προμήθειας μόνο τον αέρα που εισπνέουν οι πελάτες που εισέρχονται στα υποκαταστήματα, ομολογώ ότι θορυβήθηκα όταν διάβασα την ερώτηση του Παύλου Γερουλάνου, με την οποία υποστηρίζει ότι «ψήνεται» η επιβολή προμήθειας για τις συναλλαγές μέσω ΙRIS.

    Ως γνωστόν μέσω του συστήματος πληρωμών IRIS, όλες οι μεταφορές έως 500 ευρώ γίνονται άνευ προμήθειας.

    Όπως με διαβεβαίωσαν από το Υπουργείο Οικονομικών, «Η Κυβέρνηση θέλοντας να ενισχύσει τη χρήση της υπηρεσίας αυτής από τους πολίτες, θέσπισε την υποχρεωτική αποδοχή της υπηρεσίας IRIS από τους ελεύθερους επαγγελματίες.

    Έτσι, κάθε φορά που ένας πολίτης επιθυμεί να αγοράσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία από έναν ελεύθερο επαγγελματία έως του ποσού των 500 ευρώ, μπορεί να το κάνει χωρίς να επιβαρύνεται με προμήθειες!

    Επομένως, οι πολίτες, μπορούν να έχουν έναν εναλλακτικό τρόπο πληρωμής χωρίς επιπλέον επιβαρύνσεις.

    Αυτά σημείωσε τόσο ο Πρωθυπουργός όσο και ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, αυτή είναι και η πραγματικότητα, όσο και αν κάποιοι προσπαθούν να μπερδέψουν τους πολίτες και τους εαυτούς τους…».

     

    Δουζόγλου: Παφ, πουφ and Company

    Αισιόδοξοι για την πορεία των επενδύσεων του Δουζόγλου εμφανίστηκαν τα στελέχη της Hilton χθες, σε εκδήλωση που διοργανώθηκε για την ανακοίνωση της συνεργασίας με τους Ισραηλινούς της Brown.

    Ο Alan Mantin, επικεφαλής νότιας Ευρώπης της Hilton, δικαιολόγησε, μάλιστα, τον επιχειρηματία, λέγοντας πως έρχεται από το εξωτερικό και τώρα «ανασυγκροτείται».

    Όπως ανέφερε, ένας λόγος της καθυστέρησης είναι ότι σχεδιάζεται ξανά το έργο στον Πειραιά (ο λόγος της καθυστέρησης του Πεντελικό δεν έγινε γνωστός).

    Το καλοκαίρι, όπως είπε, ξεκινούν οι εργασίες στον Πειραιά και στις αρχές του επόμενου χρόνου μπαίνουν μπουλντόζες στο Πεντελικό.

    Δεν γνωρίζω προσωπικά τον Alan, αλλά το παιδί είναι ή βλάκας ή τον παραμυθιάζουν εύκολα.

    Φυσικά αυτό που δεν ξέρει ο «αγαθός» Alan είναι ότι ο Δουζόγλου βρίσκεται στην Ελλάδα από το 2016, όταν εκδιώχθει (όπως υποστηρίζει) από τη Βενεζουέλα.

    Άρα ούτε έρχεται από κάπου ούτε προφανώς  ανασυγκροτείται.

    Αυτό που είναι γεγονός είναι ότι στην αγορά έχουν ονομάσει τον Δουζόγλου «μέγα φιδέμπορα».

    Εξέδωσε ανακοινώσεις συνεργασίας του Πεντελικόν με τη HILTON προ ετών, και ακόμα δεν έχει τοποθετήσει ούτε μια νέα λάμπα.

    Οι τράπεζες του έχουν εγκρίνει γραμμές χρηματοδότησης και δεν έχει χρησιμοποιήσει ούτε ένα ευρώ.

    Τα συμπεράσματα δικά σας. Όπως έλεγε και ένας φίλος μου «παφ πουφ and company»!!!

     

    Λέει ΟΧΙ σε ΑΜΚ η Intrakat

    Με «το ένα μάτι της» στραμμένο στο εξωτερικό είναι η Intrakat ΙΝΚΑΤ 1,79% 5,12 καθώς στην παρούσα φάση εκτελεί τα μεγάλα έργα της ΑΚΤΩΡ στη Ρουμανία.

    Όσον αφορά στο εσωτερικό, οι άνθρωποί της «ξορκίζουν» κάθε σκέψη για να προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, καθώς εξ όσων μαθαίνει ο Wiseman η εισηγμένη έχει την απαραίτητη ρευστότητα για να προχωρήσει με όλα τα project που έχει αναλάβει.

    Άτομα με πολύ καλή γνώση του τι συμβαίνει στα κεντρικά της Intrakat στην Παιανία, μου μεταφέρουν ότι ο Αλέξανδρος Εξάρχου έχει εστιάσει την προσοχή του στη Ρουμανία, καθώς έχουν ξεπαγώσει δύο μεγάλα οδικά και σιδηροδρομικά έργα που εκτελεί η θυγατρική της ΑΚΤΩΡ.

    Με αυτήν την κίνηση, η Intrakat επιδιώκει να δείξει ένα καλό πρόσωπο προχωρώντας έργα που είχε αναλάβει η ΑΚΤΩΡ  στο παρελθόν, τα οποία όμως είχαν κολλήσει.

    Στόχος είναι όταν προκύψουν ευκαιρίες για μεγάλα έργα στη χώρα να τα διεκδικήσει, αλλά για αυτό πρέπει να αποδείξει ότι εκτός από ρευστότητα έχει και την ικανότητα να παραδίδει τα έργα στην ώρα τους.

    Εν ολίγοις, ο Όμιλος κάνει στη Ρουμανία ότι και στη χώρα μας, καθώς από την ώρα που ολοκληρώθηκε η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ ξεπάγωσε το Μετρό Θεσσαλονίκης και το τμήμα Καραίικα-Γαστούνη του Πάτρα-Πύργος, στα οποία έχουν επιταχυνθεί τα έργα ώστε να παραδοθούν στην ώρα τους.

     

    Τέμπη: Ποιοι πρώην διευθύνοντες σύμβουλοι της ΕΡΓΟΣΕ πέρασαν την πόρτα του ανακριτή

    Διορία ενός μήνα πήραν τα πρώην υψηλόβαθμα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ από τον εφέτη-ανακριτή Λάρισας, Σωτ. Μπακαίμη, προκειμένου να απολογηθούν σχετικά με τις ποινικές διώξεις που τους έχουν ασκηθεί, σχετικά με τις ευθύνες της τραγωδίας των Τεμπών.

    Μεταξύ των 12 πρώην στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ που πέρασαν χθες την πόρτα του ανακριτή ήταν και οι πρώην Διευθύνοντες Σύμβουλοι, Χρήστος Βίνης, Θάνος Βούρδας και Χρήστος Διονέλης, καθώς και ο νυν Προϊστάμενος Διεύθυνσης Έργων, Δημήτρης Τσοτσορός.

    Πρόκειται για στελέχη και άτομα που είχαν αναλάβει διευθυντικές θέσεις από το 2016 έως και το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023 και έχουν λάβει το κατηγορητήριο με στόχο να διαλευκανθεί η υπόθεση που στοίχισε τη ζωή σε 57 άτομα.

    Σε βάρος τους έχει ασκηθεί δίωξη για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας των συγκοινωνιών που τελέστηκε με πράξεις, ενέργειες και παραλείψεις και για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας, της βαριάς σωματικής  βλάβης και ελαφράς σωματικής  βλάβης από αμέλεια κατά συρροή.

    Να σας θυμίσω ότι στο στόχαστρο του εφέτη έχουν βρεθεί, από τα τέλη του περασμένου καλοκαιριού, και τέσσερα πρώην στελέχη του ΟΣΕ, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Hellenic Train, Maurizio Capotorto.

    Μάλιστα, η εξεταστική επιτροπή της Βουλής αποφάσισε να μεταφέρει τη μαρτυρία του στην εισαγγελία εφετών Λάρισας για να εξεταστεί το ενδεχόμενο της τέλεσης του αδικήματος της ψευδορκίας.

     

    Ποια εταιρεία ανταγωνίζεται τον Παντελιάδη στα κέρδη

    Τι κοινό μπορεί να έχουν η γαλακτοβιομηχανία Ήπειρος της οικογένειας Παντελιάδη με την αχαϊκή ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ ΧΕΛΜΟΣ Α.Β.Ε.Ε;

    Το ερώτημα εκτείνεται πέρα από το προφανές, ότι και οι δυο δραστηριοποιούνται στον ίδιο τομέα, και εστιάζεται στην κερδοφορία.

    Λοιπόν και οι δύο εταιρείες πέτυχαν τα ίδια καθαρά κέρδη στην τελευταία οικονομική χρήση (2022): Στο bottom line του ισολογισμού της η Ήπειρος έγραψε 1,712 εκατ. ευρώ και η Χελμός οριακά υψηλότερα, στα 1,733 εκατ. ευρώ.

    Μάλιστα, η αχαϊκή εταιρεία αύξησε τα κέρδη της σε περίοδο έντονων πληθωριστικών πιέσεων κατά 110,7%.

    Τα κέρδη προ φόρων υπερδιπλασιάστηκαν και έφτασαν στα 2,225 εκατ. ευρώ από 1,058 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1,166 εκατ. ευρώ.

    Ανάλογη ανοδική πορεία είχαν και τα EBITDA της εταιρείας που διαμορφώθηκαν στα 2,432 εκατ. ευρώ από 1,379 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1,052 εκατ. ευρώ δηλαδή κατά 76,3%.

    Το παράδοξο είναι ότι οι επιδόσεις αυτές σε επίπεδο κερδοφορίας επιτυγχάνονται με τζίρο 15,4 εκατ. ευρώ. περίπου πέντε φορές κάτω από τις πωλήσεις που επιτυγχάνει η Ήπειρος (87,5 εκατ. ευρώ) με το ισχυρό brand και με το 60% να κατευθύνεται στις διεθνείς αγορές.

    Η εταιρεία, που έσπασε το κοντέρ κερδοφορίας, έχει επικεφαλής τον Φοίβο Καρακίτσο (η οικογένειά του κατέχει το 50%), ο οποίος δραστηριοποιείται για περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των σούπερ μάρκετ και των τροφίμων.

    Ήταν επικεφαλής της οικογενειακής επιχείρησης Κρόνος-Καρακίτσος ΑΕΒΕ, που πουλήθηκε στον Μαρινόπουλο.

    Έτοιμη η Ελληνο-Σαουδαραβική εταιρεία για την ηλεκτρική διασύνδεση με το Ριάντ

    Αναρτήθηκε στο ΓΕΜΗ η σύσταση της κοινής ελληνο-σαουδαραβικής εταιρείας ειδικού σκοπού μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και της National Grid Saudi Electricity Company, η οποία θα αναλάβει να «τρέξει» τις περιβαλλοντικές και τεχνικο-οικονομικές μελέτες για τον «ηλεκτρικό διάδρομο» Αθήνας – Ριάντ, μήκους 2.100 χιλιομέτρων.

    Η εταιρεία έχει τον διακριτικό τίτλο «Σαουδαραβική Ελληνική Ηλεκτρική Διασύνδεση», με πρόεδρο τον CEO της National Grid, Ουαλίντ αλ Σααντί και επικεφαλής τον CEO του ΑΔΜΗΕ, Μάνο Μανουσάκη, με τον οποίο και είχε υπογραφεί η  συμφωνία τον περασμένο Σεπτέμβριο.

    Ο «ηλεκτρικός διάδρομος» Αθήνας – Ριάντ είναι το πρώτο κομμάτι μιας μεγαλύτερης «λεωφόρου» μεταφοράς πράσινης ενέργειας από τη Μέση Ανατολή και την Αφρική στην Κεντρική Ευρώπη.

    Για το μεγάλο πλέγμα της διασύνδεσης και τα οφέλη για τη χώρα μας σας έχουν ενημερώσει από πέρυσι το καλοκαίρι το mononews.gr και ο Wiseman («στο φουλ η ενεργειακή διπλωματία με Ελλάδα-Κύπρο-Σαουδική Αραβία»).

    Η κοινή εταιρεία θα  εκπονήσει τη συνολική μελέτη βιωσιμότητας για την ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Σαουδική Αραβία, μέσω καλωδίου HVDC.

    Έχει την καταστατική δυνατότητα να συνεργάζεται και να συνάπτει συμβάσεις με οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, κάτι που σημαίνει πως θα συνεργαστεί με μεγάλους τεχνικούς ομίλους από τη χώρα μας.

     

    …όταν επισκέφθηκε την Αθήνα ο MBS…

    Όλα αυτά είχαν συμφωνηθεί το καλοκαίρι του 2022 στην Αθήνα, στην επίσημη επίσκεψη του πρίγκιπα διαδόχου του θρόνου της Σαουδικής Αραβίας, Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν (ο γνωστός διεθνώς και ως MBS που είναι φίλος της χώρας μας) ο οποίος είχε αναλυτικές συνομιλίες με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

    Για τη χώρα μας, τρία παράλληλα έργα, το Saudi Greek Interconnection, το Great Sea Interconnector (Ελλάδα – Κύπρος – Ισραήλ) και το GREGY (Ελλάδα – Αίγυπτος), είναι τμήματα ενός βασικού ενεργειακού άξονα χιλιάδων χιλιομέτρων, με πολλές επιμέρους διασυνδέσεις, εταιρείες ειδικού σκοπού, διαφορετικούς μετόχους, αλλά ένα κοινό στόχο: την πλήρη ενεργειακή αυτονομία της Ελλάδας.

     

    Τα κλειστά διαμερίσματα και τι έλεγε ο Ντε Γκολ πριν 60 χρόνια…

    «Θέλεις να μη γίνει ποτέ ένα έργο; Φτιάξε μία επιτροπή. Μόλις τελειώσει αυτή, φτιάξε μία δεύτερη για να  ελέγξει την πρώτη και θα πάει έτσι… επ’ άπειρον!» έλεγε ο Στρατηγός Ντε Γκόλ στις αρχές της δεκαετίας του ’60.

    Βέβαια οι κακεντρεχείς λένε πως όλα τα ιστορικά αποφθέγματα του Στρατηγού τα επινοούσε ο λογογράφος του που ήταν ο Αντρέ Μαλρό, (1930-1976) αριστερός (!) διανοούμενος και συγγραφέας, ο οποίος όταν ο Ντε Γκολ εξελέγη Πρόεδρος της Γαλλίας, στράφηκε προς αυτόν και χρημάτισε για δέκα χρόνια υπουργός Πολιτισμού.

    Αλλά… περσινά ξινά σταφύλια και ας περάσουμε στο σήμερα.

    Όπως είναι γνωστό η αγορά και περισσότερο οι νέοι άνθρωποι διψούν για νέες κατοικίες προς ενοικίαση.

    Η κυβέρνηση όχι μόνο αναγνωρίζει το πρόβλημα, αλλά έχει θέσει σε εφαρμογή ειδικό πρόγραμμα επιδότησης των ιδιοκτητών που ανακαινίζουν σπίτια για να τα μισθώσουν (το γνωστό «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»).

    Αλλά όσοι παρακολουθούν το θέμα λένε πως δύσκολα θα αποδώσει τα αναμενόμενα, επειδή είναι πολύ μικρή η επιδότηση (έως 40% του κόστους ανακαίνισης με πλαφόν τα 10.000 ευρώ).

    Για να δοθεί μια λύση, η ΠΟΜΙΔΑ έκανε μια απλή πρόταση: να απαλλαγούν οι ιδιοκτήτες που αποφασίζουν να μισθώσουν κλειστά σπίτια από τον φόρο εισοδήματος των ενοικίων για τρία χρόνια.

    Μάλιστα, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, αναγνώρισε, μιλώντας στο συνέδριο της ΠΟΜΙΔΑ, ότι είναι μια πρόταση «που δεν μπορεί εύκολα να απορριφθεί».

    Εκεί που φαινόταν λύση στον ορίζοντα, μπήκε στην εξίσωση η παράμετρος «επιτροπή».

    Όπως είπε ο υπουργός, πρέπει να συσταθεί μια επιτροπή, που θα κάνει μελέτες, θα καταγράψει τον αριθμό των ακινήτων που μπορεί να ευνοηθούν από το μέτρο και θα αναλύσει τη σχέση κόστους – οφέλους.

    Παρά τις καλές προθέσεις του Κωστή Χατζηδάκη, γνωρίζουμε όλοι πόσο αργά και βασανιστικά  δουλεύουν αυτές οι επιτροπές ενώ το πρόβλημα είναι κατεπείγον.

    Για τον λόγο αυτό θυμήθηκα τη φράση του Ντε Γκoλ ή του Μαλρώ, δεν έχει πλέον σημασία…

     

    Ο ΠΑΟ, η Generali και ο Δημητρίου

    Ένα περίεργο περιστατικό μαθαίνω ότι έλαβε χώρα στα κεντρικά γραφεία της ασφαλιστικής εταιρείας Generali επί της Λεωφόρου Συγγρού.

    Όπως πιθανόν γνωρίζετε, την Κυριακή το βράδυ διεξήχθη το μεγάλο ελληνικό ελ κλάσικο, Παναθηναϊκός-Ολυμπιακός, στο γήπεδο Απόστολος Νικολαϊδης στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας.

    Στο οποίο νικητής αναδείχθηκε η ομάδα των πρασίνων με σκορ 2-0.

    Θα μου πείτε πως συνδυάζονται Generali και ντέρμπι Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός.

    Και όμως.

    Όπως λοιπόν μου μετέφεραν, τη Δευτέρα το μεσημέρι, λίγες ώρες δηλαδή μετά το μεγάλο ντέρμπι, ακούστηκε από τα ηχεία της εταιρείας ο ύμνος του Παναθηναϊκού.

    Ο ύμνος μάλιστα ακούστηκε σε όλους τους ορόφους του κτιρίου της Generali που δεσπόζει επί της Λεωφόρου Συγγρού, δημιουργώντας, όπως μου λένε, ένα αίσθημα δυσφορίας και αμηχανίας σε εργαζόμενους, στελέχη και συνεργάτες που βρίσκονταν στον χώρο.

    Όπως μου λένε, ο CEO της ασφαλιστικής, Πάνος Δημητρίου, είναι φανατικός Παναθηναϊκός.

    Και απ’ ότι φαίνεται, κατ’ εντολή δική του έγινε αυτό το… σκηνικό.

    Μάλλον ενθουσιάστηκε λίγο παραπάνω μετά τη νίκη της ομάδας του.

     

    Αποποίηση ΕυθύνηςΤο περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.