• Τα super κέρδη της Τιτάν, τι συμβαίνει με τη ΔΕΗ και την Κωτσόβολος, το ράλι της Intrakat και ο στριμωγμένος Σέρβος της UNITED

    Χθες η ΔΕΗ σημείωσε μικρή πτώση και έκλεισε λίγο χαμηλότερα των 11 ευρώ. Και ενώ η εταιρεία αναμένει την έγκριση  της επιτροπής κεφαλαιαγοράς για την υπόθεση της ENEL Ρουμανίας, χθες ο WISEMAN πληροφορήθηκε ότι υπάρχει ξαφνικό ενδιαφέρον για την εξαγορά Κωτσόβολος.

    image

    Οι 21 αγαπημένες

    Χθες 21 μετοχές σημείωσαν νέα υψηλά 52 εβδομάδων δημιουργώντας συνθήκες «καύσωνα» στο ελληνικό χρηματιστήριο.

    Μεταξύ αυτών, η Alpha Bank ΑΛΦΑ 1,23% 1,65 η Cenergy CENER 0,66% 7,57 η ΒΙΟΧΑΛΚΟ ΒΙΟ 2,16% 5,67 η Ελληνικά Καλώδια η Τιτάν TITC 2,49% 28,80 η AEGEAN  AIR ΑΡΑΙΓ -0,98% 12,14 o ΑΔΜΗΕ ΑΔΜΗΕ 0,91% 2,22 και η Intrakat.

    Οι περισσότερες από τις προαναφερόμενες εταιρείες έχουν να δώσουν σημαντικά νέα τις επόμενες ημέρες.

    Για παράδειγμα η νέα άνοδος της ΤΙΤΑΝ οφείλεται στα καλύτερα των αναμενομένων αποτελεσμάτων, που θα δημοσιοποιηθούν αύριο.

    Όπως αναφέρουν αποκλειστικές πληροφορίες του WISEMAN, τα κέρδη μετά φόρων θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. και θα κινηθούν προς την περιοχή των 110 εκατ. ευρώ.

    Οι εκτιμήσεις των αναλυτών αναφέρουν, ότι τα κέρδη θα κυμανθούν μεταξύ 90 και 100 εκατ. ευρώ.

    Επίσης άπαντες αναμένουν την Alpha Bank και τις ανακοινώσεις του CEO Βασίλη Ψάλτη.

     

    ΜΥΤΙΛ: Ξαφνική άνοδος

    Ενώ η μετοχή της MYTILINEOS  έως τις 16:45, έπαιζε στην περιοχή των 36 ευρώ εν τούτοις αιφνιδιαστικά εκδηλώθηκε έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον.

    Έως τις 16:55 η μετοχή με συνεχόμενες αγορές έφτασε στα 36,40 ευρώ.

    Τελικά ολοκλήρωσε τη συνεδρίαση στα 36,12 ευρώ.

    Οι επιθετικές αγορές δεν αποκλείεται να συνεχιστούν και σήμερα.

    Η εισηγμένη ανακοινώνει αύριο τα αποτελέσματα του 6μήνου του 2023.

     

    Intrakat: Το νέο ράλι

    Η μετοχή συνεχίζει ακάθεκτη το μεγάλο ράλι που ξεκίνησε προς τα τέλη Μαΐου.

    Η μετοχή ξεκίνησε από τα 1,70 ευρώ στις 25 Μαΐου και τώρα βρίσκεται στα 3,276 ευρώ.

    Το ωραίο είναι ότι το μεγάλο ράλι ξεκίνησε μόλις πούλησε τις μετοχές του ο τέως μέτοχος Δημήτρης Κούτρας στα 2,15 ευρώ, στις 27 Ιουνίου, ο οποίος πρέπει να κλαίει με μαύρο δάκρυ.

    Μόλις ολοκληρώθηκαν οι πωλήσεις των τελευταίων 3,000,000 μετοχών που είχε ο Κούτρας, ξεκίνησε το μεγάλο ράλι.

    Πάμε, όμως στο σήμερα.

    O βασικός μέτοχος της Intrakat που είναι η WINEX (Εξάρχου, Μπάκος, Καϋμενάκης), όπως και οι εφοπλιστές Γκότσης και Αγγέλου έχουν μέσο κόστος κτήσης (εξαγορά στα 2, 95 ευρώ +ΑΜΚ 1,17 ευρώ) τα 1,95 ευρώ.

    Ως εκ τούτου προκάλεσε εντύπωση για ποιο λόγο προ 2 ημερών, η WINEX αγόρασε περίπου 300.000 μετοχές στην τιμή των 3,05 ευρώ.

    Η μετοχή πάντως έχει «ανεβάσει» όγκους και χθες άλλαξαν χέρια περίπου 900.000 μετοχές, χωρίς όμως να υπάρχουν πακέτα.

    Επίσης υπάρχει ένας επίμονος αγοραστής, ο οποίος συχνά πυκνά αγοράζει μεταξύ 50.000 και 150.000 μετοχές.

    Ο συγκεκριμένος αγοραστής μαζεύει σχεδόν από τα 1,30 ευρώ.

    Νομίζω ότι η εταιρεία θα ανακοινώσει ένα σημαντικό νέο εντός των επομένων ημερών.

     

    ΔΕΗ: Ξαφνικό ενδιαφέρον για την Κωτσόβολος

    Χθες η ΔΕΗ ΔΕΗ 1,59% 11,48 σημείωσε μικρή πτώση και έκλεισε λίγο χαμηλότερα των 11 ευρώ.

    Και ενώ η εταιρεία αναμένει την έγκριση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς για την υπόθεση της ENEL Ρουμανίας, χθες ο WISEMAN πληροφορήθηκε ότι υπάρχει ξαφνικό ενδιαφέρον για την εξαγορά της Κωτσόβολος.

    Μάλιστα η υπόθεση ΔΕΗ – Κωτσόβολος έχει αιφνιδιάσει τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο retail.

    Λέγεται ότι «η αξιοποίηση ενός δικτύου 93 καταστημάτων που έχει η Κωτσόβολος και με γεωγραφική κάλυψη 100% σε όλη τη χώρα αποτελεί το σημείο αιχμής για τη ΔΕΗ στην περίπτωση που προχωρήσει και στην επόμενη φάση της διαδικασίας που τρέχει η Citi.

    Μάλιστα, όπως έχει πει ο επικεφαλής της Κωτσόβολος, Γιάννης Βασιλάκος, τα καταστήματα της εταιρείας ξεπερνούν τα στενά όρια ενός παραδοσιακού καταστήματος, λειτουργούν ως hub παρέχοντας μια σειρά υπηρεσιών με υψηλή κερδοφορία και ως σημεία πώλησης ξεκλειδώνουν σημαντικά πλεονεκτήματα.

    Εκτενές ρεπορτάζ θα διαβάσετε σε άλλο κείμενο της Άννας Διανά που δημοσιεύεται στο mononews.gr.

     

    Kαι δεν ήταν η τελευταία κίνηση που έκανε ο Γιώργος Στάσσης…

    Τη νέα κίνηση-ματ που έκανε ο Γιώργος Στάσσης και η ΔΕΗ ΔΕΗ 1,59% 11,48 στη Ρουμανία τη γνωρίζετε ήδη από το mononews.gr.

    Συνοπτικά να θυμίσω πως μέσω της θυγατρικής της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, υπέγραψε συμφωνία με ευρωπαϊκές θυγατρικές του ομίλου Lukoil για την απόκτηση του 100% της Land Power s.r.l., η οποία κατέχει αιολικό πάρκο σε λειτουργία στη Ρουμανία με συνολική εγκατεστημένη ισχύ 84MW.

    Το πάρκο παράγει περισσότερες από 200GWh ετησίως, καθώς βρίσκεται στις περιοχές Dorobantu και Topolog στην Ανατολική Ρουμανία, οι οποίες έχουν το καλύτερο αιολικό δυναμικό στη χώρα.

    Η ολοκλήρωση της συμφωνίας θα γίνει ως τον Δεκέμβριο.

    Θυμίζω ότι πρόσφατη είναι η συμφωνία με την Enel στη Ρουμανία, αλλά και με τη Mytilineos ΜΥΤΙΛ 0,74% 38,00 για την εξαγορά φωτοβολταϊκών συνολικής ισχύος 210 MW που αναπτύσσει η δεύτερη επίσης στη Ρουμανία.

    Ως υπεύθυνος Wiseman και μετά λόγου γνώσεως, σας πληροφορώ πως αυτή δεν ήταν η τελευταία κίνηση ματ του Γιώργου Στάσση στην ευρύτερη περιοχή.

    Ετοιμάζει και άλλο σημαντικό deal το οποίο κρατά ως επτασφράγιστο μυστικό.

    Περιμένετε και θα δείτε και μην λέτε πως ο wiseman δεν σας το είπε εγκαίρως…

     

    AEGEAN AIR: Τι θα πει ο Βασιλάκης

    Για την Aegean Air τα είδατε και χθες στο ταμπλό.

    Η μετοχή ΑΡΑΙΓ -0,98% 12,14 «έκανε» νέο υψηλό 52 εβδομάδων και έκλεισε στα 13,34 ευρώ με κέρδη 2,56% και όγκο συναλλαγών τα 262.000 τεμάχια.

    Πλέον, η κεφαλαιοποίηση της Aegean ανέρχεται στα 1,20  δισ. ευρώ.

    Στη σημερινή  Γενική Συνέλευση, το αφεντικό της AEGEAN αναμένεται να ανακοινώσει επαναγορά ιδίων μετοχών (buy back), με ανώτατο όριο τα 20 ευρώ.

    Προφανώς ο κ. Βασιλάκης, θα ερωτηθεί εάν υπάρχουν νεότερα σχετικά με τα warrants του δημοσίου, τα οποία μπορούν να ασκηθούν ανά πάσα στιγμή.

    Όπως σας αποκάλυψε προχθες ο WISEMAN, σε συνεννόηση με την κυβέρνηση και με πανίσχυρους επενδυτικούς οίκους ετοιμάζεται μια win-win διαδικασία για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

    Ως γνωστό, το ελληνικό Δημόσιο για τη στήριξη που παρείχε στην εταιρεία το 2021 των 120.000.000 ευρώ, έχει 10.369.000 warrants στη Aegean με τιμή άσκησης τα 3.20€/μετοχή με το ποσοστό του Δημοσίου να είναι στο 11.5%.

    Αυτή τη στιγμή το ποσοστό που έχει το Δημόσιο έχει αποτελέσει αντικείμενο πολύ μεγάλου επενδυτικού ενδιαφέροντος από ξένα funds.

    Ο στόχος είναι να γίνει μια απόλυτη win-win συναλλαγή.

    Και το Δημόσιο να κερδίσει από τη συμμετοχή του στην Aegean και η Aegean να μην κάψει ρευστότητα, αλλά και να ικανοποιηθεί η τεράστια ζήτηση της ξένης επενδυτικής κοινότητας.

     

    UNITED Group: Ο στριμωγμένος Σόλακ

    «Τώρα που ο Σόλακ είναι στριμωγμένος, δεν θα σταματήσει πουθενά», γράφει το σερβικό Kurir για τον Ντράγκαν Σόλακ, ιδρυτή της United Group.

     Ο τοπικός Τύπος κάνει λόγο για υπόγειες κινήσεις και πιέσεις προς την κυβέρνηση ώστε ο μεγιστάνας των τηλεπικοινωνιών και των μέσων ενημέρωσης να γλυτώσει ένα μέρος από τα υπέρογκα χρέη του.

    Όπως γράφει η σερβική Republika, στο τέλος του 2022, τα συνολικά χρέη του Ομίλου United ανήλθαν στο ιλιγγιώδες ποσό των 7,13 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 70% σε σχέση με το 2020.

    Ο όμιλος βρίσκεται «σε δεινή θέση», «είναι στο νεκροκρέβατο» μεταδίδουν τα σερβικά μέσα, όμως δεν παραλείπουν να αναφερθούν στην πλουσιοπάροχη ζωή που συνεχίζει να κάνει ο Σόλακ με βίλες και ιδιωτικά αεροπλάνα, την ώρα που διογκώνει περαιτέρω τα χρέη του και σε νέες επενδύσεις, όπως στην περίπτωση της Southampton FC, την οποία εξαγόρασε πριν λίγο καιρό.

    Με μία σειρά από μέσα ενημέρωσης και μη κυβερνητικές οργανώσεις, ο Σόλακ κατηγορείται από μερίδα του σερβικού Τύπου ότι έχει στήσει έναν μηχανισμό παραπληροφόρησης, εναντίον της κυβέρνησης και των ανταγωνιστών της.

    Στην πρώτη περίπτωση, όπως μεταδίδεται, ο Σόλακ επιχειρεί να διεκδικήσει χρήματα από τον προϋπολογισμό του κράτους, με στόχο να καλύψει ένα μέρος των υπέρογκων χρεών του.

    Και του αποδίδουν έναν βρώμικο πόλεμο εναντίον όποιων πολιτικών δυνάμεων αντιστέκονται στις προθέσεις του.

    «Ο Ντράγκαν Σόλακ προσπαθεί να πραγματοποιήσει έναν ελιγμό για να μπει στον προϋπολογισμό της Σερβίας μέσω μιας νομικής αγωγής αξίας σχεδόν 600 εκατομμυρίων ευρώ, με την ελπίδα ότι θα απαλλαγεί από ένα μέρος του χρέους του, πετυχαίνοντας να παραμείνει στο παιχνίδι και να σωθεί από την πολιτική σκηνή», αναφέρει η Kurir.

    Και συνεχίζει ότι ο μεγιστάνας υποδύεται το ρόλο του θύματος και του αγωνιστή της δημοκρατίας, ώστε να δημιουργήσει ένα προσφιλές προφίλ στη χώρα.

    Την ίδια ώρα, στο δημοσίευμα γίνεται λόγος και για φερόμενες επιθέσεις στον ανταγωνιστή του, την Telekom Srbija, κατηγορώντας την ότι έχει εκτοξεύσει τα χρέη της, απειλώντας την σερβική οικονομία.

    «Όλες οι σοβαρές αναλύσεις ειδικών επισημαίνουν ότι το EBITDA της Telekom, ο κύριος οικονομικός δείκτης για τις προοπτικές μιας εταιρείας στην αγορά, είναι πολύ πάνω από τον κύριο ανταγωνιστή της, τον όμιλο United Group του Σόλακ», αναφέρει το σερβικό μέσο.

     

    Τι συμβαίνει με τη Southampton FC;

    Όταν η United Group διεκδίκησε ανεπιτυχώς τα δικαιώματα μετάδοσης της Premier League, αιφνιδίασε την αγορά με την εξαγορά της Southampton FC έναντι 100 εκατ. λιρών.

    Μία πιο προσεκτική ματιά στις δαιδαλώδεις συμφωνίες και τη διαδρομή του χρήματος μέσα από μια σειρά εταιρειών του Σόλακ, αποκαλύπτει ότι το δάνειο που χορηγήθηκε από τον όμιλο United δεν συνδέεται άμεσα με τη Southampton, σύμφωνα με αρκετά μέσα ενημέρωσης.

    Οι οικονομικές καταστάσεις δείχνουν ότι το δάνειο των 110 εκατ. λιρών θα πρέπει να έχει αποπληρωθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2024, με την εταιρεία Summer Invest Sarl, η οποία ανήκει στη United και βρίσκεται πίσω από την εξαγορά, σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2021, να είναι υπερχρεωμένη με ανεξόφλητα ομόλογα ύψους άνω των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ.

    Και δεν είναι μόνο αυτό, καθώς η επένδυση δεν αποδείχθηκε προσοδοφόρα για τον Σόλακ, μιας και ο υποβιβασμός της ομάδας, έχει ρίξει κατακόρυφα την αξία της από την περίοδο πριν την εξαγορά.

    Αν και στο οικονομικό μέρος της εξαγοράς και της αποπληρωμής του δανείου, ο Σόλακ κρατάει θολό το τοπίο, τον τελευταίο καιρό έχει επιδοθεί σε μια σειρά από δηλώσεις για τη στήριξη της ομάδας με αποδέκτες τους οπαδούς της.

    Υποστήριξε ότι ο υποβιβασμός δεν επηρεάζει τη μακροπρόθεσμη δέσμευση των ιδιοκτητών στον σύλλογο και υποστήριξε ότι θα στηρίξει την ομάδα: «Όταν υποβιβαστήκαμε, θεώρησα σημαντικό να δείξουμε στους ανθρώπους του συλλόγου και στους οπαδούς ότι δεν πάμε πουθενά. Αν μη τι άλλο, θα είμαστε εδώ περισσότερο από πριν».

    «Η καουμπόικη επιχείρησή του, παρά τα χρέη, του έχει χαρίσει 1,5 δισ. δολάρια σε προσωπικό πλούτο», αναφέρει η Kurir για την United Group. Και ο Σόλακ φροντίζει να απολαμβάνει την περιουσία του.

    Εκτός από τη βίλα στη λίμνη της Γενεύης στην Ελβετία αξίας δέκα εκατομμυρίων ευρώ, που ήδη έχει στην κατοχή του, ο Σόλακ αγόρασε και μία υπερπολυτελή βίλα 33 εκατομμυρίων δολαρίων στα νότια της Φλόριντα στις ΗΠΑ, κοντά στην κατοικία του Ντόναλντ Τραμπ.

    Ο Σόλακ, όμως, δεν εγκαταλείπει ούτε τις άλλες πολυτέλειές του, όπως τα ιδιωτικά αεροπλάνα και τα διάσημα γήπεδα γκολφ.

     

    Νέος Μαντωνανάκης ο Ευμορφίδης

    Με μικρές… εκρήξεις, αλλά σχετική νηφαλιότητα άνοιξε τα χαρτιά του μπροστά στους μετόχους της Μπλε Κέδρος ο επικεφαλής της Μάικ Ευμορφίδης, μιλώντας πρώτη φορά σε… κοινό για την υπόθεση του ξενοδοχείου στο Κουκάκι.

    Δε δίστασε, μάλιστα, να εκφράσει και μερική δυσαρέσκεια για τα δημοσιεύματα και την αρνητική φήμη που έχει δημιουργήσει η ιστορία για την εταιρεία, επισημαίνοντας κιόλας ότι τα υπόλοιπα επιτεύγματά της και οι οικονομικές της επιδόσεις περνούν στα ψιλά.

    Πάντως, τον τίτλο του «νέου Μαντωνανάκη» μάλλον τον αποδέχεται, κυρίως εξαιτίας των αποζημιώσεων που αναμένεται να εγείρει σε περίπτωση που η υπόθεση φτάσει στα άκρα.

     

    Εγνατία Οδός: Με 280 εκατ. ευρώ θα επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός

    Στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 280 εκατ. Ευρώ μαθαίνω ότι ανέρχεται η κρατική και ευρωπαϊκή χρηματοδότηση της Εγνατίας Οδού.

    Άνθρωποι που ξέρουν καλά όσα συμβαίνουν εντός και εκτός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έριξαν μία καλή ματιά στον αναθεωρημένο προϋπολογισμό του οδικού άξονα για το 2023 και μου είπαν ότι κρατικός προϋπολογισμός θα επιβαρυνθεί με 205 εκατ. Ευρώ μέσω επιχορηγήσεων από το ΠΔΕ, ενώ η χρηματοδότηση από Ταμείο Ανάκαμψης ανέρχονται στα 75 εκατ. Ευρώ.

    Να σας θυμίσω ότι ο διαγωνισμός για τη 35ετή παραχώρηση της Εγνατίας Οδού πραγματοποιήθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ και ξεκίνησε από τα τέλη του 2017, αλλά «ταλαιπωρήθηκε» με συνεχείς αναβολές και διαμάχες της ελληνικής πλευράς με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς με αποτέλεσμα η επιλογή του προτιμητέου επενδυτή να γίνει από το ΤΑΙΠΕΔ πριν από σχεδόν δύο χρόνια και ο ανταγωνισμός της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis προερχόταν από τη Mytilineos που ένωσε τις δυνάμεις της με τον ΑΒΑΞ και τη γαλλική Vinci.

    Μάλιστα, ζητήθηκε βελτιωμένη προσφορά και το σχήμα που επικράτησε έδωσε τη ποσό-ρεκόρ των 1,5 δισ. Ευρώ, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο τίμημα που έχει λάβει μέχρι στιγμής το ΤΑΙΠΕΔ και του έχει «ανοίξει» την όρεξη  για τον εν εξελίξει διαγωνισμό για την Αττική Οδό, καθώς εκτιμά ότι θα λάβει περισσότερα από  2 δισ. Ευρώ.

    Ωστόσο, ακόμα να υπογραφεί η σχετική σύμβαση και όπως φαίνεται από τον προϋπολογισμό του οδικού άξονα, αυτός «κοστίζει» αρκετά στο ελληνικό κράτος.

    Αναρωτιέμαι τι ακριβώς περιμένουν εκεί στο ΤΑΙΠΕΔ ώστε η σύμβαση να πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια στη Βουλή, καθώς εξ όσων γνωρίζω το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis έχει παραδώσει στο ΤΑΙΠΕΔ τα απαραίτητα έγγραφα που αποδεικνύουν ότι μπορεί να χρηματοδοτήσει την παραχώρηση.

     

    Κακά μαντάτα για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές…

    Υπάρχει, όμως και το πακέτο για τον περιορισμό της δράσης των στρατηγικών κακοπληρωτών των λογαριασμών ρεύματος.

    Αν εφαρμοστεί τελικά το πακέτο (αφού και τα προηγούμενα 10-12 χρόνια ακούγαμε για την… αμείλικτη πάταξή τους, αλλά δεν την είδαμε ως τώρα…) τότε επιβραβεύονται οι συνεπείς καταναλωτές, που σήμερα ουσιαστικά πληρώνουν τα φέσια που αφήνουν οι μπαταχτσήδες, νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

    Όπως έχει γράψει πρώτο το mononews.gr και ο wiseman, αυτά τα φέσια σήμερα είναι περίπου 550 εκατομμύρια, πάνω από μισό δισ.!

     

    Πως «ξεγλιστράνε» οι μπαταχτσήδες…

    Ποιες «τρύπες» βρίσκουν, όμως οι μπαταχτσήδες και φεσώνουν τους παρόχους, χωρίς να τους κόβεται το ρεύμα;

    Ιδού τι μάθαμε το «καυτό Σαββατοκύριακο» που μας πέρασε:

    – Οι  ρευματοκλοπές: επιβαρύνουν τους συνεπείς πελάτες αφού οι επιχειρήσεις συνυπολογίζουν στις τιμές της κιλοβατώρας τις παραπάνω απώλειες ως κόστη.

    Εδώ χρειάζεται συνεργασία παρόχου, ΔΕΔΔΗΕ αλλά και Τοπικής Αυτοδιοίκησης για να βρεθεί άκρη.

    Κυρίως σε μικρότερους Δήμους της χώρας, οι τοπικοί άρχοντες γνωρίζουν όλους τους ρευματοκλέφτες, αλλά τους καλύπτουν για ψηφοθηρικούς λόγους!

    – Πριν από τρία χρόνια το ΣτΕ ακύρωσε υπουργική απόφαση, η οποία προέβλεπε πως ένας καταναλωτής για να αλλάξει πάροχο θα έπρεπε πρώτα να αποπληρώσει ή να διακανονίσει τις οφειλές του.

    Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα γρίφο για δυνατούς λύτες αφού η απόφαση του Συμβουλίου δεν αμφισβητείται φυσικά, αλλά έγινε η βάρκα πάνω στην οποία πάτησαν όλοι οι μπαταχτσήδες.

    – Το 2021 ο πρώην ΥΠΕΝ, Κώστας Σκρέκας, λόγω της οξύτατης ενεργειακής κρίσης επέτρεψε στους καταναλωτές την αλλαγή παρόχου καταργώντας το οικονομικό πέναλτι σε περίπτωση πρόωρης αποχώρησης από το πρόγραμμα που είχαν συμφωνήσει με τον προμηθευτή τους. Τώρα που η βαριά κρίση πέρασε, αυτό κάπως πρέπει να διορθωθεί.

    Να θυμίσω επίσης πως το 2020, ο Θανάσης Δαγούμας, Πρόεδρος τώρα στη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) και τότε στη ΡΑΕ, είχε προτείνει συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο στον Κώστα Σκρέκα αλλά τελικά αυτό δεν υιοθετήθηκε.

    Μήπως ήρθε η ώρα τώρα;

     

    Mέχρι την επόμενη Δευτέρα ο διαγωνισμός για τον αγωγό αερίου Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας

    Μαθαίνω πως η Ρίτα Γκάλλι και ο Χρήστος Κοπελούζος του ΔΕΣΦΑ προχωρούν τη διαδικασία για τον εργολάβο που θα αναλάβει την κατασκευή του αγωγού (EPC contract) και την προμήθεια υλικών για το διασυνδετήριο αγωγό αερίου Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας και μέχρι τις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας θα έχουμε την προκήρυξη στον αέρα.

    Όπως είχατε διαβάσει πρώτοι στο mononews.gr και τον Wiseman, ο ΔΕΣΦΑ εκτός από το «ελληνικό τμήμα» του αγωγού, θα κατασκευάσει και το τμήμα μέσα στο έδαφος της γειτονικής χώρας, ως τα Σκόπια.

    Μου λένε πως  το θέμα της επιλογής εργολάβου-υπεργολάβου θα κλείσει μέχρι τον Οκτώβριο, αλλά εν τω μεταξύ έχει αρχίσει σκληρή μάχη υποψηφίων, κάτι που κάνει το deadline της επιλογής κατά τι δυσκολότερο μέχρι το φθινόπωρο, ίσως καθυστερήσει λίγο.

    Πάνω που πήγε να ησυχάσει από τα οικογενειακά της (ή πρώην οικογενειακά, κανείς ποτέ δεν έμαθε…) προβλήματα η κα Γκάλλι, ξαφνικά εμφανίστηκαν οι υποψήφιοι εργολάβοι και κυρίως οι διαμεσολαβητές τους («νταλαβεριτζήδες» τους λένε στην πιάτσα) και δεν την αφήνουν να… αγιάσει που λένε.

    Σε ό,τι αφορά στις σωληνώσεις, ο διαγωνισμός έχει προϋπολογισμό μέχρι 27,5 εκατομμύρια και προσωρινός ανάδοχος έχει ανακηρυχθεί η εταιρία «Σωληνουργεία Κορίνθου».

    Η «ΣΩΛ.ΚΟ» μαζί με «Ελληνικά Καλώδια», Icme Ecab S.A και  VET S.A. ανήκει στη Cenergy Holdings που με τη σειρά της ανήκει στον όμιλο «Βιοχάλκο», που σημαίνει Γιάννης Ιπποκράτης Στασινόπουλος και ευρύτερη οικογένεια Στασινόπουλου.

    Ωστόσο, η κατασκευή της διαδρομής στην Ελλάδα και κυρίως στο έδαφος της γειτονικής χώρας δεν είναι κάτι απλό αφού θα συναντήσει αστάθμητους παράγοντες.

    Στο ΔΕΣΦΑ υπολογίζουν έναρξη κατασκευής το καλοκαίρι του 2024 και παράδοση του έργου στο δεύτερο εξάμηνο του 2025.

    Να θυμίσουμε ότι ο ΔΕΣΦΑ έχει αναλάβει, επίσης, το project management και για το σκέλος του αγωγού που θα διατρέχει τη γειτονική χώρα, κερδίζοντας τον διαγωνισμό που προκήρυξε η κρατική εταιρεία Nomagas, δηλαδή ο φορέας υλοποίησης του τμήματος του αγωγού στη Βόρεια Μακεδονία.

    Συνεπώς η κα Γκάλλι θα έχει την επίβλεψη κατασκευής του συνόλου της υποδομής, γι’ αυτό την «κυνηγούν», με την καλή έννοια πάντοτε, εργολάβοι, υπεργολάβοι και νταλαβεριτζήδες.

     

    «Απόβαση» στην Αυστρία κάνει ο Κώστας Ξιφαράς και η ΔΕΠΑ Εμπορίας: Μπαίνουν στο εκεί Χρηματιστήριο Ενέργειας…

    «Απόβαση» στην Αυστρία (πάλι με την καλή έννοια, άλλωστε η Αυστρία δεν έχει θάλασσα, μόνο πανέμορφες λίμνες) κάνει ο Κώστας Ξιφαράς και η  ΔΕΠΑ Εμπορίας.

    Μέχρι τον Νοέμβριο – Δεκέμβριο η εταιρεία θα μπει στο Χρηματιστήριο Ενέργειας της Αυστρίας, δηλαδή σε μία οργανωμένη χρηματιστηριακή αγορά φυσικού αερίου στην Ευρώπη και θα  αυξήσει το διεθνές πελατολόγιό της.

    Εμμέσως πλην σαφώς εκεί μπαίνει και ο Ανδρέας Σιάμισιης αφού η Helleniq Energy κατέχει το 35% των μετοχών της ΔΕΠΑ Εμπορίας.

    Θυμίζω ότι στις αρχές Ιουνίου η ΔΕΠΑ Εμπορίας εισήλθε στο Χρηματιστήριο Ενέργειας της Ουγγαρίας (CEEGEX), αποτελώντας την πρώτη ελληνική εταιρεία φυσικού αερίου που έγινε μέλος του CEEGEX.

    Η αγορά της Ουγγαρίας αποτελεί σημαντικό κόμβο διαπραγμάτευσης φυσικού αερίου στην κεντρική Ευρώπη, αποτελώντας επίσης το βόρειο άκρο του «Κάθετου Διαδρόμου», δηλαδή της φυσικής όδευσης καυσίμου από την Ελλάδα προς τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Ουγγαρία.

    Η ΕΕ και τα Βαλκάνια είναι η μεγάλη «οικονομική ζώνη δράσης» των ελληνικών επιχειρήσεων και αυτό το έχουν καταλάβει ευτυχώς πολλοί…

     

    Παραμένουν ως τον Δεκέμβριο τα έκτακτα μέτρα στην ενέργεια; 

    Επί του πιεστηρίου, που έλεγαν και οι παλαιοί… «εφημεριδάδες»: Δεν έχουν λάβει ακόμη οριστική απόφαση ο ΥΠΕΝ Θόδωρος Σκυλακάκης και η υφυπουργός Αλεξάνδρα Σδούκου  για το «μέλλον» των έκτακτων μέτρων στην αγορά ηλεκτρισμού δηλαδή για το μέχρι πότε θα ισχύσουν.

    Άνθρωποι περί την ηγεσία του ΥΠΕΝ πλέον εκτιμούν ως «πολύ πιθανό» το ενδεχόμενο τα μέτρα να πάνε μέχρι τέλος Δεκεμβρίου, κάτι που πριν 25 ημέρες θεωρείτο σχεδόν αδύνατο!

    Από την άλλη πλευρά, υψηλόβαθμος Έλληνας που υπηρετεί χρόνια στην Κομισιόν, λέει πως «η ΕΕ  δεν ανακατεύεται στη  συνέχιση ή όχι των μέτρων, τα κράτη – μέλη ενεργούν κατά βούληση» άρα ο δρόμος είναι ανοιχτός.

    Θυμίζω πως αν  μείνουν έτσι τα πράγματα και δεν αλλάξουν πάλι οι πληροφορίες και οι διαρροές (εδώ μοιάζει με μία διαρκή… ρουλέτα όπου δεν γνωρίζει κάποιος πού ακριβώς θα καθίσει η μπίλια…) τότε θα παραμείνει παγωμένη η ρήτρα αναπροσαρμογής και θα εφαρμόζεται ο κανονισμός τιμολόγησης με την ανακοίνωση των μέτρων του επόμενου μήνα κάθε 20 του προηγούμενου μήνα.

     

    Aποποίηση ΕυθύνηςΤο περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης.

    Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.