Πάμε σε Εnd year rally η θα δούμε ένα Grinch Selloff;
Αγαπητοί φίλοι, άπαντες έχετε διαπιστώσει και στην Ελλάδα (όπως και στα αμερικανικά χρηματιστήρια) ότι οι πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου είναι εξαιρετικές οσον αφορά ορισμένες μετοχές.
Πρόκειται για ένα end year rally η μπορεί και να δούμε ένα Grinch Selloff όπως αναρωτιούνται κάποιοι αναλυτές;
Για παράδειγμα μετοχές του FTSE ASE 25 όμως η Βιοχάλκο, η CENER, η Motor Oil, τα ΕΛΠΕ, η ΔΕΗ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η AKTOR, η ΕΛΛΑΚΤΩΡ, έχουν κάνει ράλι και μάλιστα πρόσφατα έχουν σημειώσει και ρεκόρ 52 εβδομάδων.
Με δυναμισμό κινούνται και άλλες μετοχές όπως ο ΟΠΑΠ που εχει «πάρει» περίπου 1 ευρώ τις τελευταίες εβδομάδες, αν και προ μηνών διαπραγματευόταν ανω των 20 ευρώ.
Οι τράπεζες μπορεί να μην έχουν κάνει ράλι αλλά για παράδειγμα Πειραιώς, Eurobank, Εθνική, Optima, Credia κλπ., κινούνται σε ιδιαίτερα ικανοποιητικά επίπεδα.
Άλλες μετοχές μεσαίας κεφαλαιοποίησης όπως η QUALCO, η Alter Ego Media, η Ευρώπη Holdings τις τελευταίες ημέρες έχουν αποδείξει ότι συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον θεσμικών και εφοπλιστικών κεφαλαίων.
Από τις μικρές εταιρείες ράλι έχουν κάνει ΥΚΝΟΤ, Q&R κλπ.
Όμως υπάρχει και το FOMO
Οι προσδοκίες ότι η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ (Federal Reserve) θα μειώσει ξανά τα επιτόκια την επόμενη εβδομάδα έχουν ενισχύσει το κλίμα γύρω από τις ευρωπαϊκές μετοχές αυτή την εβδομάδα, βοηθώντας να αντισταθμιστούν οι αμφιβολίες σχετικά με τα γερμανικά δημοσιονομικά σχέδια, σύμφωνα με αναλυτές της Barclays.
Οι μετοχές στην Ευρώπη ήταν κυρίως σταθερές την Παρασκευή, μετά από τρεις συνεχόμενες ανοδικές συνεδριάσεις που τις έθεσαν σε τροχιά να κλείσουν την εβδομάδα υψηλότερα.
Σε σημείωμα προς τους πελάτες, οι αναλυτές της Barclays, συμπεριλαμβανομένου του Emmanuel Cau, υποστήριξαν ότι οι ανανεωμένες προσδοκίες πως η Fed θα μειώσει τα επιτόκια κατά ένα τέταρτο της ποσοστιαίας μονάδας στο τέλος της συνεδρίασης 9–10 Δεκεμβρίου έχουν «αναζωπυρώσει το FOMO» — δηλαδή τον «φόβο ότι θα χάσει κανείς μια ευκαιρία» — μεταξύ των επενδυτών στις ευρωπαϊκές μετοχές.
«Εποχικά, οι τελευταίες δύο εβδομάδες του έτους είναι συνήθως οι καλύτερες για τις μετοχές — συνεπώς το FOMO βρίσκεται ξανά σε πλήρη ισχύ», έγραψαν οι αναλυτές.
Πρόσθεσαν ότι, ενώ η επίδραση μιας αναμενόμενης αλλαγής ηγεσίας στη Fed καθιστά αβέβαιη την πορεία των αμερικανικών επιτοκίων, οι αγορές έχουν «σε μεγάλο βαθμό αποτινάξει αυτή την εξέλιξη μέχρι στιγμής».
METLEN
Και πάμε τώρα να δούμε τι συμβαίνει στην Metlen.
Την Παρασκευή ανακοινώθηκε ότι ένα fund το Covalis έχει ανοίξει θέση το 0,67% του μετοχικού κεφαλαίου της Metlen, με αποτέλεσμα η μετοχή να κλείσει σε αρνητικό έδαφος, στα 42,50 ευρώ.
Με δεδομένο ότι έχει υπερβεί το 0,5% του μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης, το Covalis είναι υποχρεωμένο, καθημερινά, να ανακοινώνει την αύξηση η την μείωση της θέσης του, στην Ελληνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Το hedge fund είχε εμφανιστεί με short θέση και πάλι στην Metlen πριν από δύο μήνες.
Τους τελευταίους τρεις μήνες πάντως μια σειρά από ομοειδείς με την Metlen μετοχές στο εξωτερικό, έχουν πραγματοποιήσει ράλι με εξαίρεση την ελληνική εισηγμένη που καταγραφεί απώλειες -10%. Πρόκειται για τις Alcoa (+51%), Glencore (+27,46%), Rio Tinto (+22,29%), Hindalco (+19,71%), NextEra Energy (+18,78%), Iberdrola (+16,06%), EDP Renováveis (+13,77%), BHP (+13,26%). Ακόμα και ο FTSE 100 εχει καταγράψει +5,91% και ο Xcel Energy +4,39%.
Deal των Κάτσου – Βασιλόπουλου
Την Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου στον Wiseman σας ενημερώσαμε ότι επίκειται deal στον χώρο του φαρμάκου.
Τελικά πρόκειται για ένα deal της Innovis Pharma που ανήκει κατά 50% στον Βασίλη και την Νέλλυ Κάτσου (VNK Capital) και κατά 50% στους Περικλή και Πέτρου Βασιλόπουλο.
Deal εισηγμένης;
Πάμε όμως τώρα να σας ενημερώσουμε, για κουβέντες που έχουν ξεκινήσει μεταξύ μιας εισηγμένης και μια άλλης εταιρείας εκτός χρηματιστηρίου.
Τα αφεντικά των εταιριών, φαίνεται να έχουν την ιδέα περί συγχώνευσής με ανταλλαγή μετοχών.
Η ιδέα «έπεσε» στο τραπέζι και δεν ακούστηκε «άσχημη».
Θα αναμένουν να οριστικοποιηθούν τα νούμερα της εισηγμένης για το 2025 και στην συνέχεια, ακούω, ότι θα συζητήσουν περισσότερο σοβαρά.
Για να σας δώσω και ένα (δύσκολο) tip, η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης κυμαίνεται μεταξύ 100 και 400 εκατ. ευρώ.
Μεγάλου: Δραστήριος
Τις τελευταίες ημέρες το αφεντικό της Πειραιώς Χρήστος Μεγάλου εμφανίζεται ιδιαίτερα δραστήριος.
Καταρχήν μίλησε στο συνέδριο των FT στο Λονδίνο, την Κυριακή βρέθηκε στη Νέα Υόρκη και στο 5ο Rebrain Greece, ενώ την ερχόμενη Τέταρτη θα μιλήσει στο Abu Dhabi σε ένα από τα κορυφαία ενεργειακά Fora
Ταυτόχρονα η Πειραιώς βραβεύτηκε από το βρετανικό The Banker ως «Καλύτερη Τράπεζα στην Ελλάδα» στα Bank of the Year Awards 2025.
Την ξεχώρισε ως τη μοναδική ελληνική τράπεζα στη φετινή παγκόσμια κατάταξη με αύξηση ενεργητικού, υπογραμμίζοντας τον ρόλο της στη σταθεροποίηση και ενίσχυση της ελληνικής τραπεζικής αγοράς.
Το The Banker εστιάζει στα ισχυρά αποτελέσματα του 2024: άνοδο καθαρών κερδών 35%, θεαματική μείωση NPEs στο 2,6% από 7%, καθώς και στη διανομή ενδιάμεσου μερίσματος €100 εκατ. μέσω επαναγοράς ιδίων μετοχών.
Το στοίχημα που κέρδισε η Νίκη στη Νέα Υόρκη
Κάτι παραπάνω από… προσδοκίες ξεπέρασε η εικόνα που αντίκριζες χθες στο κεντρικό ξενοδοχείο της Times Square. Έλληνες της διασποράς, από κάθε γωνιά της Νέας Υόρκης -και όχι μόνο- έκαναν ουρές που θύμιζαν παλιές χρυσές εποχές, τότε που η «επιστροφή στην πατρίδα» ήταν όνειρο, όχι hashtag.
Και το mononews με τη δημοσιογράφο Αργυρώ Μαυρούλη, ήταν εκεί να καταγράψει όλα όσα έγιναν.
Οι συμμετοχές είχαν ήδη αγγίξει τις 1.500, και ακόμη έμεναν τέσσερις ώρες εκδήλωσης. Αν μη τι άλλο, αποδείχθηκε πως όταν μιλάς για ευκαιρίες στην Ελλάδα, υπάρχει ακόμη κάτι που χτυπάει μέσα στους ομογενείς. Καρδιά, νοσταλγία, ή απλώς η ανάγκη να γυρίσουν σε μια χώρα που αλλάζει ρυθμούς — διάλεξε ό,τι θέλεις. Το αποτέλεσμα πάντως ήταν εντυπωσιακό.
Στην κατάμεστη αίθουσα, η υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως, πιο χαμογελαστή από άλλες φορές, έβλεπε το στοίχημά της για άλλη μια φορά να πετυχαίνει. Πίστεψε στο εγχείρημα «Rebrain», το έτρεξε, το στήριξε και, χθες, εισέπραξε το μεγαλύτερο χειροκρότημα- κυριολεκτικά και μεταφορικά. Το Mononews.gr φυσικά ήταν εκεί, για να ακούσει ιστορίες ανθρώπων που ζουν δεκαετίες στο εξωτερικό, αλλά ακόμη ψάχνουν -όπως λένε- «τον τρόπο να επιστρέψουν».
Και δεν μιλάμε μόνο για Νεοϋορκέζους της διπλανής πόρτας. Από τον Καναδά, ολόκληρο οδοιπορικό έκαναν δύο γιατροί που έφτασαν για να δουν από κοντά τι αλλάζει στην ελληνική αγορά εργασίας. Αν αυτό δεν δείχνει τάση, τότε τι δείχνει;
Το παρών έδωσε και ο Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης, που ήξερε πως μια τέτοια εικόνα, σε μια τέτοια πόλη, στέλνει μήνυμα μεγαλύτερο από την εκδήλωση: η Ελλάδα αρχίζει να ξανακερδίζει «το ανθρώπινο κεφάλαιο» που έχασε.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί -όπως το ψιθύριζαν με ικανοποίηση στα πηγαδάκια- ότι η υπουργός δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει δημόσια τη Μαρέβα Γκραμπόφσκι για τη συμβολή της στη διάδοση της εκδήλωσης. Το μόνο βέβαιο;
Η Ελλάδα χθες, στη Νέα Υόρκη, έδειξε πως μπορεί όχι μόνο να στέλνει ταλαντούχους ανθρώπους, αλλά και να τους ξανακερδίζει.
Ο Τσάκος
Κρατάω και αυτό που είπε ο εφοπλιστής Νίκος Τσάκος, ο οποίος μάλιστα έκανε κι επί τόπου πρόσληψη στην εταιρείας ενός νεαρού με καταγωγή από τα Καρδάμυλα. Ο Τσάκος είπε ότι η Ελλάδα έχει αλλάξει σελίδα.
ΑΒΑΞ: Συμπληρωματική σύμβαση για το έργο «Μπράλος – Άμφισσα»
Νέα δεδομένα φέρνει για το οδικό έργο «Μπράλος – Άμφισσα» η απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με την οποία εγκρίνεται η σύναψη της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης Εργασιών, ύψους 69,25 εκατ. ευρώ, για τις πρόσθετες τεχνικές απαιτήσεις του έργου που εκτελεί η ΑΒΑΞ.
Η συμπληρωματική σύμβαση συνδέεται άμεσα με τη συνολική αναδιάρθρωση του σχεδιασμού, κυρίως λόγω των νέων προδιαγραφών των σηράγγων, και αποτελεί κρίσιμο βήμα για τη συνέχιση και ολοκλήρωση του πιο απαιτητικού τμήματος του διαγώνιου άξονα Λαμία–Ιτέα–Αντίρριο.
Η ανάγκη για συμπληρωματική σύμβαση προέκυψε από την απόφαση να κατασκευαστούν δύο δίδυμες σήραγγες μήκους περίπου 2,2 χιλιομέτρων, αντί των δύο μονών σηράγγων διπλής κυκλοφορίας που προβλέπονταν αρχικά.
Υπενθυμίζεται πως το έργο έχει λάβει ήδη παράταση, με νέα ημερομηνία τον Φεβρουάριο του 2028, εξαιτίας καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις που επηρέασαν την εκκίνηση των εργασιών στα στόμια των σηράγγων.
Το τμήμα «Μπράλος – Άμφισσα» είναι το δυσκολότερο του άξονα Λαμία–Ιτέα–Αντίρριο, με συνολικό μήκος 30,7 χλμ., δύο μεγάλες σήραγγες, επτά γέφυρες και έξι κόμβους. Το έργο, προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ και χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, θα ολοκληρωθεί το 2028 και θα συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα.
Entersoftone: Παραίτηση για τον Κυριαζή
Παραιτήθηκε, όπως μαθαίνω, από πρόεδρος της Entersoftone ο Αντώνης Κυριαζής, ο οποίος ήταν επί χρόνια στη θέση αυτή αλλά και εκ των βασικών μετόχων της SoftOne, πριν την ένωση με την EnterSoft.
Πλέον πρόεδρος του σχήματος αναλαμβάνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Αντώνης Κοτζαμανίδης.
Ο κ. Κυριαζής χαρακτηρίζεται από πολλούς ως ένας από τους «πατέρες» της ελληνικής αγοράς πληροφορικής, καθώς για πάνω από 35 χρόνια δραστηριοποιείται με επιτυχία στον κλάδο, όταν μάλιστα δεν ήταν τόσο «hot» για το ευρύ κοινό όσο είναι την τελευταία πενταετία.
Από το 2016 συμπορεύτηκε με τον όμιλο Olympia, όταν και ο δεύτερος εξαγόρασε τo 33,06% της SoftOne και έγινε ο βασικός μέτοχος, με τον ίδιο τον κ. Κυριαζή να διατηρεί επίσης σημαντικό ποσοστό.
Πριν περίπου 1,5 χρόνο, το Olympia Group εξαγόρασε την Entersoft του Αντώνη Κοτζαμανίδη, με την εταιρεία λίγο καιρό αργότερα να βγαίνει από το ΧΑ.
Τον Δεκέμβριο του 2024, ανακοινώθηκε ότι οι δύο εταιρείες (SoftOne–Entersoft) ενώθηκαν, και χρέη προέδρου του νέου σχήματος ανέλαβε ο Αντώνης Κυριάζης, με τον Αντώνη Κοτζαμανίδη να γίνεται CEO της εταιρείας. Με τον Πάνο Μαρτίνη, μέχρι τότε CEO της SoftOne, να αποχωρεί από την εταιρεία μετά την ένωση.
Όπως λένε πηγές, ο κ. Κυριαζής, αφού ολοκλήρωσε με επιτυχία την μετάβαση και ενοποίηση των δύο εταιρειών, αποφάσισε να παραιτηθεί.
Deal Prodea-Παπαλέκα
Ώρα ανακοινώσεων για την Prodea, που ετοιμάζεται για μεγάλο deal στο πλαίσιο «αναδιάρθρωσης» και εστίασης στα τουριστικά ακίνητα.
Πρόκειται για επέκταση της συνεργασίας με τον Γιάννη Παπαλέκα – αφού έχουν προηγηθεί κι άλλες συναλλαγές – καθώς φέρεται να έχει συμφωνήσει να εξαγοράσει πάνω από 10 ΑΚΙΝΗΤΑ, μεταξύ αυτών και το κτήριο που στεγάζεται στο υπουργείο Εσωτερικών στην Λεωφ. Βασιλίσσης Σοφίας 15.
Την επόμενη Δευτέρα στις 15 του μήνα θα συνέλθουν οι ομολογιούχοι του δανείου 300 εκατ. ευρώ και θα ακολουθήσουν ανακοινώσεις στον Τύπο.
Holding από τον ιδιοκτήτη του σχολείου Αυγουλέα – Λιναρδάτου
Μεγάλες είναι οι ανακατατάξεις στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης τον τελευταίο χρόνο, με σχολεία να αλλάζουν χέρια και να πωλούνται σε μεγάλους ομίλους, με νέες εταιρείες και μετοχικές ανακατατάξεις.
Μια τέτοια εξέλιξη βρήκα χθες στο ΓΕΜΗ και αφορά ένα από τα παλιά σχολεία της Αθήνας, τη Σύγχρονη Σχολή Αυγουλέα – Λιναρδάτου που ξεκίνησε το 1949 από το Περιστέρι από την Σταυρούλα Αυγουλέα – Λιναρδάτου. Από το 1991 στο πηδάλιο του σχολείου βρίσκεται ο γιος της ιδρύτριας Γιώργος Λιναρδάτος, κι έχει πάνω από 1.500 μαθητές.
Στο ΓΕΜΗ, λοιπόν, την Παρασκευή ανέβηκε μια εταιρεία, η GISEP LINVESTMENTS, με μετοχικό κεφάλαιο 4 εκατ. ευρώ κι έδρα την Εκάλη.
Πρόκειται για μια εταιρεία Holding, δηλαδή υπηρεσίες χαρτοφυλακίου, άλλες βοηθητικές υπηρεσίες σχετικές με τραπεζικές επενδύσεις, υπηρεσίες κεντρικών γραφείων εταιρειών, παροχής συμβουλών στρατηγικής διαχείρισης, εκμίσθωσης και διαχείρισης ιδιόκτητων ή μισθωμένων ακινήτων.
Πέντε πρόσωπα κατέβαλαν από 800.000 ευρώ και συγκεκριμένα οι Γιώργος Λιναρδάτος, Ιζαμπέλλα Νικολέτα Φιλιππάκη, Σταυρούλα, Ελευθερία και Φοίβη Λιναρδάτου, παιδιά του ιδιοκτήτη του σχολείου και εγγόνια της ιδρύτριας.
Πρόεδρος και CEO ορίστηκε ο Γιώργος Λιναρδάτος ενώ στο δ.σ. είναι η Ιζαμπέλλα Νικολέτα Φιλιππάκη ως αναπληρώτρια πρόεδρος και οι Σταυρούλα και Ελευθερία Λιναρδάτου ως μέλη.
Ενδεχομένως να πρόκειται για ενδο-οικογενειακή διαδικασία που ωστόσο κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει και κάτι περισσότερο.
Τι είδε ο Γκάλλο στην Ελλάδα
Σας είχαμε αναγγείλει από το mononews.gr, πρώτοι και μοναδικοί μάλιστα, την άφιξη του Πάολο Γκάλλο, CEO της Italgas και «αφεντικού» της ΕΝΑΟΝ.
Είχαμε επίσης προβλέψει ότι όλες οι συναντήσεις του Ιταλού μάνατζερ θα είχαν στόχο τις αυξήσεις χρεώσεων στα δίκτυα της ENAON.
Ο Γκάλλο αντιμετωπίζει και ζητήματα από την κακή διαχείριση των δικτύων από τις δύο συμπατριώτισσές του μάνατζερ Μπάρμπαρα Μοργκάντε και Φραντσέσκα Ζαννινότι.
Ζητάει επίμονα (επιπλέον) αυξήσεις χρεώσεων στα δίκτυα.
Βεβαίως, η ENAON παρουσίασε σημαντική άνοδο σε τζίρο και κερδοφορία το 2024, αλλά ταυτόχρονα αύξησε τον ενδοομιλικό δανεισμό από την Italgas, γεγονός που εγείρει σοβαρά ερωτήματα για φορολογική μετατόπιση κερδών.
Ο Ιταλός μάνατζερ τα θέλει όλα!
Η Italgas έχει ήδη υποβάλει στη ΡΑΑΕΥ το πλάνο της, με συνολικές επενδύσεις 692,8 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη δικτύου 2042 χιλιομέτρων σε 129 δήμους. Ωστόσο, τίποτα δεν μπορεί να “κλειδώσει” εάν δεν οριστικοποιηθεί το νέο WACC (Weighted Average Cost of Capital) για την περίοδο μετά το 2027
Το νέο επενδυτικό πλάνο της Italgas στην Ελλάδα (ΕΝΑΟΝ ΕΔΑ) μπαίνει πλέον στη φάση των κρίσιμων αποφάσεων. Ο δείκτης WACC (μεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου), από το οποίο προκύπτει το έσοδο αλλά και η επιβάρυνση των καταναλωτών, είναι το κεντρικό σημείο πίεσης προς τη ΡΑΑΕΥ και φυσικά προς την κυβέρνηση.
Ο εκβιασμός…
Σε δηλώσεις του Gallo ήταν αποκαλυπτικός.
Μέχρι τον Μάρτιο η ΡΑΑΕΥ οφείλει να πάρει ευνοϊκή για μας (σ.σ. για Italgas-ENAON φυσικά) απόφαση. Από το 2027, τα τέλη θα προκύπτουν βάσει του νέου WACC.
Ουσιαστικά εκστόμισε έμμεσες απειλές ότι χωρίς το WACC που ζητάει, το σχέδιο δεν μπορεί να προχωρήσει.
Έτσι βάζει τη ΡΑΑΕΥ σε μεγάλο δίλημμα, αφού πιθανά ελκυστικά τέλη για τους καταναλωτές, θα «διώξουν» τις επενδύσεις.
Ο CEO της Italgas μας…συμβούλεψε μάλιστα να υπάρξει έκρηξη ρεαλισμού στην ενεργειακή στρατηγική της Ελλάδας και «η μετάβαση πρέπει να γίνει με τεχνολογική προσέγγιση, όχι με ιδεοληψίες» όπως είπε χαρακτηριστικά.
Εν ολίγοις να πληρώσουν οι καταναλωτές, αλλιώς, έχουμε ιδεοληψίες εδώ στη χώρα μας.
Τι είπαν οι Αμερικανοί στον Παπασταύρου
Η βαλκανική συμφωνία για τον Κάθετο Διάδρομο Ελλάδας-Ουκρανίας στο διασυνδετικό τμήμα Ρουμανίας–Βουλγαρίας, άνοιξε την πόρτα για αυξημένες ενεργειακές ροές προς το Κίεβο.
Η συμφωνία ως γνωστόν προβλέπει bypass μηχανισμό για τρεις εναλλακτικούς δρόμους (routes 1, 2 και 3), με ισχύ έως τον Απρίλιο, ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες του χειμώνα.
Πρόκειται για στρατηγικό βήμα ενίσχυσης της ευρωπαϊκής ενεργειακής ασφάλειας. Ολοκληρώθηκε με ηλεκτρονικές υπογραφές όλων των εμπλεκόμενων διαχειριστών, αλλά ήταν αποτέλεσμα αλλεπάλληλων και ισχυρών αμερικανικών πιέσεων.
Μου λένε πως σε όλο το ταξίδι του στις ΗΠΑ ο ΥΠΕΝ Σταύρος Παπασταύρου άκουγε σχεδόν μονότονα την επωδό του τύπου: «Ασχοληθείτε κατ’ απόλυτη προτεραιότητα με τον Κάθετο Διάδρομο.
Τα πετρέλαια σε Ιόνιο κ Κρήτη δρομολογούνται έτσι και αλλιώς με αργούς ρυθμούς. Το καλώδιο Κρήτης – Κύπρου-Ισραήλ έχει κολλήσει στην Τουρκία, ώσπου να πάρουμε τις αποφάσεις μας εμείς.
Εδώ και τώρα, μετράει μόνο ο Κάθετος Άξονας!»
Καρπός της αυξημένης ζήτησης του χειμώνα
Ο Παπασταύρου πίεζε εδώ και καιρό το ΔΕΣΦΑ.
Οι τελευταίες υπογραφές μπήκαν στην Αθήνα από τη CEO του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλλι και ο CEO της Bulgartransgaz Βλαντιμίρ Μαλίνοφ, στο πλαίσιο του «Greek Economic Summit».
Η νέα χάραξη παρακάμπτει το «τράφικ» Ρουμανίας–Βουλγαρίας, επιτρέποντας την πλήρη αξιοποίηση των τριών διαδρομών προς Ουκρανία. Το Route 1 λειτουργεί ήδη με μειωμένες ταρίφες, ενώ Route 2 και Route 3 θα εγκριθούν άμεσα, ώστε να συμμετάσχουν στη δημοπρασία του Δεκεμβρίου.
Η συμφωνία καλύπτει την κρίσιμη χειμερινή περίοδο έως τον Απρίλιο.
Απομένουν όμως οι αναβαθμίσεις στο επίμαχο τμήμα του δικτύου, ώστε ο Κάθετος Διάδρομος να υποδεχτεί μεγαλύτερους όγκους αερίου.
Οι εκπτώσεις στις ταρίφες που ισχύουν ήδη για το Route 1 θα εφαρμοστούν και στα Route 2 και 3, μειώνοντας το κόστος και ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα των ενεργειακών ροών.
Ο Παπασταύρου στους αμερικανικούς πετρελαϊκούς κολοσσούς
Να συνεχίσω με τον Σταύρο Παπασταύρου και να σας πω ότι ο ΥΠΕΝ συναντήθηκε και με υψηλούς αξιωματούχους των πετρελαϊκών κολοσσών Chevron, Venture global, ConocoPhillips. Οι συναντήσεις έγιναν την τελευταία ημέρα της επίσημης επίσκεψής του στην Ουάσινγκτον.
Είχαν προηγηθεί συναντήσεις και συζητήσεις του ΥΠΕΝ τόσο με τους υπερυπουργούς του Τραμπ Μπέργκαμ και Ράιτ όσο και με γερουσιαστές και βουλευτές και των δύο κομμάτων, Ρεπουμπλικάνων και Δημοκρατικών, John Hoeven, Ruben Gallego, Gerald Wesley Moran, Bill Hagerty, Bill Cassidy, Ted Cruz, Chuck
Fleischmann, Dina Titus, Jimmy Patronis, μεταξύ άλλων.
Το εντυπωσιακό σε όλες αυτές τις συζητήσεις ήταν η αλλαγή κλίματος υπέρ της χώρας μας: όλες οι εταιρίες είχαν κάτι θετικό να πουν, όλες εκδήλωσαν ενδιαφέρον δραστηριοποίησης στην Ελλάδα – Chevron και Venture global για επέκταση της ήδη ενεργού παρουσίας τους.
Όπως επεσήμανε άλλωστε χαρακτηριστικά στο Fox News ο Έλληνας Υπουργός, το 5ετές ελληνικό ομόλογο έχει επιτόκιο 2,6% όταν οι ΗΠΑ παίρνουν 3,6% – δηλαδή εμείς δανειζόμαστε πιο φθηνά στις διεθνείς αγορές από ότι η Αμερική, απόδειξη της εύρωστης ελληνικής οικονομίας.
Ποιος θα μας το έλεγε πριν από 10 χρόνια, όταν ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ λίγο έλειψε να μας ρίξουν στα βράχια.
Πωλήσεις πλοίων από Οικονόμου και Βενιάμη
Μια εκρηκτική άνοδος στην αγορά ναύλων των capesize έχει δώσει σε δύο μεγάλους Έλληνες εφοπλιστές την ευκαιρία να πουλήσουν μερικά από τα παλαιότερα πλοία τους σε ιδιαίτερα υψηλές τιμές.
Η εταιρεία του Γιώργου Οικονόμου, TMS Dry, πέτυχε κορυφαίο τίμημα για ένα capesize ηλικίας 19 ετών. Την ίδια στιγμή, η οικογενειακή εταιρεία Golden Union της οικογένειας Βενιάμη φέρεται να εκποιεί ένα πλοίο 16 ετών σε τιμή περίπου 2 εκατ. δολάρια υψηλότερη από ό,τι θα είχε επιτύχει μόλις πριν από δύο μήνες.
Στην πρώτη από αυτές τις συμφωνίες, η TMS Dry συμφώνησε να πουλήσει ένα από τα παλαιότερα capesize που διαθέτει στον στόλο της, το Pompano χωρητικότητας 174.200 dwt (ναυπήγησης 2006).
Η πλατφόρμα δεδομένων Signal Ocean εκτιμά ότι το πλοίο κινεζικής κατασκευής, το οποίο είναι εξοπλισμένο με scrubber και πρέπει να περάσει ειδική επιθεώρηση έως το επόμενο καλοκαίρι, αποτιμάται αυτή τη στιγμή στα 19,5 εκατ. δολάρια.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Οικονόμου πούλησε το Pompano σε τιμή λίγο υψηλότερη από τα 20 εκατ. δολάρια, παρότι η παράδοση στους νέους ιδιοκτήτες θα καθυστερήσει μέχρι να ολοκληρωθούν ορισμένα εκκρεμή ταξίδια.
Υπήρξε αγοραστικό ενδιαφέρον τόσο από την Ευρώπη όσο και από την Ασία, ενώ η Golden Union τα τελευταία χρόνια πουλά πλοία κυρίως σε αγοραστές από την τελευταία.
Πώληση 28 εκατ.
Ο παραδοσιακός ελληνικός όμιλος υπό τον Θεόδωρο Βενιάμη, πρώην μακροβιότερο πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, πούλησε έξι τέτοια πλοία το 2023 και το 2024, συμπεριλαμβανομένων τριών capesize και ενός newcastlemax.
Οι αγοραστές των πλοίων περιλάμβαναν τις εταιρείες Lila Global, Winning Shipping και Chinaland Shipping.
Όσον αφορά τη Golden Union, Έλληνες μεσίτες αναφέρουν ότι έχει δεσμεύσει προς πώληση το Cape Providence χωρητικότητας 179.600 dwt (ναυπήγησης 2009) έναντι περίπου 28 εκατ. δολαρίων.
Το Cape Providence, κατασκευής Daewoo, φέρεται να προσέλκυσε μία μόνο προσφορά από την Κίνα σε προηγούμενη προσπάθεια πώλησης στις αρχές Οκτωβρίου, ύψους περίπου 26 εκατ. δολαρίων. Οι ιδιοκτήτες του, ωστόσο, απέρριψαν την προσφορά αυτή και επανέφεραν το πλοίο προς πώληση τον Νοέμβριο.
Η μετέπειτα άνοδός του σε αξία είναι χαρακτηριστική του ανοδικού κλίματος που επικρατεί πρόσφατα στην αγορά των capesize.
Ο δείκτης Baltic Capesize Index ανέβηκε σε υψηλό διετίας στις 5.387 μονάδες στις 3 Δεκεμβρίου. Την ίδια ημέρα, ο δείκτης Baltic Capesize 182 Timecharter Average Index αυξήθηκε στα εντυπωσιακά 45.894 δολάρια ημερησίως, που είναι το υψηλότερο επίπεδο από τότε που εισήχθη ο δείκτης τον Νοέμβριο του 2024.
«Καθώς το ταχέως βελτιούμενο κλίμα στο τμήμα των capesize δεν βασίζεται αποκλειστικά στην ισχυρή απόδοση του δ’ τριμήνου — κάτι που ούτως ή άλλως δεν είναι ασυνήθιστο για το μέγεθος αυτό — αλλά σε μια παρατεταμένη περίοδο πολύ υγιών αποδόσεων από τα μέσα του καλοκαιριού και μετά, έχει συμβάλει στο να διατηρείται αυξημένο το ενδιαφέρον για πλοία ηλικίας περίπου 15 ετών», δήλωσε η Εύα Τζίμα, επικεφαλής έρευνας και αποτιμήσεων της Cass Technava.
Η Diana Shipping ναύλωσε 2 πλοία αντί 29 χιλ. δολαρίων την ημέρα!!
Η ελληνική ναυτιλιακή Diana Shipping της Σεμίραμις Παληού έκλεισε δύο συμβάσεις χρονικής ναύλωσης σε υψηλότερα ημερήσια ναύλα, καθώς οι αγορές έφθασαν σε υψηλά επίπεδα για το έτος.
Η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη ανακοίνωσε ότι ναύλωσε δύο πλοία τύπου ultramax σε δύο διαφορετικές εταιρείες. Στην πρώτη συμφωνία της Diana, η Stone Shipping θα καταβάλλει 14.750 δολάρια την ημέρα για το DSI Pollux χωρητικότητας 60.446 dwt (ναυπήγησης 2015), με έναρξη από την ερχόμενη Δευτέρα, 8 Δεκεμβρίου.
Η Stone Shipping, που υποστηρίζεται από τον πρόεδρο της C Transport Maritime John Michael Radziwill, θα ναυλώσει το πλοίο για ελάχιστη περίοδο 13 μηνών έως την 1η Ιανουαρίου 2027, με δικαίωμα παράτασης για δύο μήνες έως τις 28 Φεβρουαρίου του ίδιου έτους.
Στη δεύτερη συμφωνία της Diana, η Western Bulk Carriers θα καταβάλλει 14.600 δολάρια την ημέρα για το DSI Andromeda χωρητικότητας 60.309 dwt (ναυπήγησης 2016), με έναρξη από αυτή την Κυριακή, 7 Δεκεμβρίου.
Η νορβηγική Western Bulk Carriers θα ναυλώσει το πλοίο για ελάχιστη περίοδο 16 μηνών έως την 1η Απριλίου, με δικαίωμα παράτασης για δύο μήνες έως τις 31 Μαΐου 2027.
Και οι δύο νέες χρονοναυλώσεις της Diana υπόκεινται σε προμήθεια 5% προς τρίτους. Παρ’ όλα αυτά, η απασχόληση των δύο πλοίων αναμένεται να αποφέρει ακαθάριστα έσοδα ύψους 12,6 εκατ. δολαρίων για την ελάχιστη περίοδο απασχόλησης.
Πριν από τις νέες ναυλώσεις τους, το DSI Pollux εισέπραττε 14.000 δολάρια ημερησίως, μείον προμήθεια 5%, από τον ελβετικό αγροβιομηχανικό κολοσσό Bunge, ενώ το DSI Andromeda απέφερε 14.000 δολάρια ημερησίως, μείον προμήθεια 4,75%, από τη Cargill Ocean Transportation της Σιγκαπούρης.
Η προηγούμενη ναύλωση του DSI Andromeda με τη Cargill Ocean είχε διάρκεια εννέα μηνών με έναρξη στις 21 Μαρτίου του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με έλεγχο σε στοιχεία του παρόχου ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue.
Κατέχει 36 bulk carriers
Ο στόλος της Diana αποτελείται σήμερα από 36 bulk carriers: τέσσερα newcastlemax, οκτώ capesize, τέσσερα post-panamax, έξι kamsarmax, πέντε panamax και εννέα ultramax.
Η Diana αναμένει επίσης να παραλάβει δύο νεότευκτα πλοία τύπου kamsarmax διπλού καυσίμου μεθανόλης (methanol dual-fuel) κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2027 και το πρώτο εξάμηνο του 2028 αντίστοιχα. Μέχρι σήμερα, η συνολική μεταφορική ικανότητα του στόλου της, χωρίς να περιλαμβάνονται τα δύο νεότευκτα, ανέρχεται σε περίπου 4,1 εκατ. dwt, με σταθμισμένο μέσο όρο ηλικίας 12,03 έτη.
Τα συνολικά έσοδα των bulk carriers βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα του έτους, υποστηριζόμενα από τις ισχυρές αποδόσεις των capesize και panamax, σύμφωνα με την Clarksons.
Τα spot ναύλα για ultramax με scrubbers διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στα 18.609 δολάρια την ημέρα για την εβδομάδα έως τις 28 Νοεμβρίου, σύμφωνα με την Clarksons — το υψηλότερο επίπεδο από το τρίτο τρίμηνο του 2024.
Τα μέσα μονοετή ναύλα για ultramax έφθασαν επίσης σε υψηλό 15 μηνών, στα 15.500 δολάρια ημερησίως.
Ξενοδόχοι κατά Χάρη Δούκα
Πήγα την Παρασκευή στη γενική συνέλευση των ξενοδόχων της Αττικής και να ξέρετε ότι έπεσα πάνω σε… ολίγον πολεμικό κλίμα κατά του δημάρχου της Αθήνας, Χάρη Δούκα.
Δεν ξέρω τι συμβαίνει αλλά τα «καρφιά» έπεφταν απανωτά.
Ο Ευγένιος Βασιλικός, πρόεδρος της Ένωσης ευχαρίστησε τους παρευρισκόμενους, λέγοντας ότι η βροχή μπορεί να βοηθήσει να… καθαρίσει η Αθήνα.
Απαντώντας, μετά, στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων για τη συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων και την Περιφέρεια Αττικής, είπε ότι συμμετέχουμε «με το Δήμο Αθηναίων προσπαθούμε να εξηγήσουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και το καταφέρνουμε σε ένα βαθμό.
Σε ό,τι έχει να κάνει με την διαχείριση απορριμμάτων, προσπαθούμε να συνεννοηθούμε με την αντιδήμαρχο καθαριότητας της Αθήνας, εξηγούμε ότι οι ξενοδόχοι έχουμε καλύτερες δυνατότητες».
Οπου αντιδήμαρχος η Ρωξάνη Μπέη βεβαίως, κόρη του άλλοτε δημάρχου, Δημήτρη Μπέη.
Εγώ πάντως διέκρινα οργή των ξενοδόχων οι οποίοι δείχνουν να κατηγορούν τη δημοτική αρχή για κακή διαχείριση των σκουπιδιών…
Γιατί τα πήραν στο κρανίο οι Κρητικοί με τον Χατζηδάκη – Ο πόλεμος του Αυγενάκη
Την Παρασκευή ήταν να προγραμματισμένο να συναντηθεί ο Χατζηδάκης και ο Τσιάρας με τους αγρότες της Κρήτης.
Μάθαμε, όμως, ότι οι αγρότες ζήτησαν να βρίσκονται στην συνάντηση και όλοι οι βουλευτές που εκλέγονται στην Κρήτη με αποτέλεσμα να τα… «πάρει» ο Χατζηδάκης και να ακυρώσει την συνάντηση, γιατί λέει πως τους βουλευτές τους βλέπει συνέχεια στην Βουλή και συζητάει μαζί τους.
Και αν συμμετείχαν στην συνάντηση η συζήτηση θα πήγαινε αλλού, θα γίνονταν δηλαδή πολιτική κι όχι τεχνική κουβέντα πάνω στα αιτήματα των αγροτών. Για αυτό λοιπόν ακύρωσε εντελώς την συνάντηση.
Μαθαίνω, όμως, πως τα «πήραν» και οι Κρητικοί με τον σύντεκνο Χατζηδάκη που ακύρωσε την συνάντηση κι ετοιμάζουν την Δευτέρα συγκεντρώσεις.
Α, και μιας και είμαστε στην Κρήτη, έπιασε το ραντάρ μου μια περίεργη κοινοβουλευτική υπερκινητικότητα από Λευτέρη Αυγενάκη, βουλευτή Ηρακλείου, τις δύο τελευταίες ημέρες.
Χθες κατέθεσε ερώτηση προς τον Τσιάρα, τον Δήμα, τον Παπασταύρου και τον Λιβάνιο για την αντιπλημμυρική θωράκιση και προχθές κατέθεσε άλλη ερώτηση πάλι προς τον Τσιάρα και τον Πιερρακάκη για το ψηφιακό δελτίο αποστολής.
Δύο στα δύο οι ερωτήσεις. Μάλλον έχουν ζορίσει πολύ τα πράγματα στη λεβεντογέννα και όπως λέει και μια μαντινάδα «μην περιμένεις τίποτα η μοίρα να σου φέρει, η ιστορία γράφεται με το σπαθί στο χέρι».
Η LEVERAGE, τα οικονομικά του ΟΠΕΚΕΠΕ και ο Νύκταρης
Και μιας και μιλάμε για τους αγρότες και για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, είδα και μια απόφαση που βρήκα ψάχνοντας τις συμβάσεις του οργανισμού.
Η σύμβαση με ημερομηνία 27 Οκτωβρίου αφορά στην ανάθεση από τον ΟΠΕΚΕΠΕ του διαχειριστικού ελέγχου και της απεικόνισης των οικονομικών στοιχείων Ισολογισμού – Οικονομικών καταστάσεων του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.-ΕΛΕΓΕΠ (Ειδικός Λογαριασμός Εγγυήσεων Γεωργικών Προϊόντων) της Διεύθυνσης Πληρωμών Αγροτικών Ενισχύσεων.
Ο έλεγχος αφορά στην οικονομική χρήση 2024 και το άνοιγμα της χρήσης 2025 και συγκεκριμένα τον ισολογισμό του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε./ΕΛΕΓΕΠ (Τμήματος Λογιστηρίου Πληρωμών Τρίτων/Διεύθυνσης Πληρωμών Αγροτικών Ενισχύσεων), που αφορά στις πληρωμές αγροτικών ενισχύσεων των Ενωσιακών Γεωργικών Ταμείων ΕΓΤΕ και ΕΓΤΑΑ.
Ανάδοχος ανέλαβε η λογιστική εταιρεία, «LEVERAGE ΟΡΚΩΤΟΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ ΛΟΓΙΣΤΕΣ Ανώνυμη Εταιρεία», το τίμημα είναι 7.427,60 ευρώ και λήγει τον Μάρτιο του 2026.
Η συγκεκριμένη εταιρεία φέρεται να ανήκει στον επιχειρηματία Ηρακλή Νύκταρη.
Ραντεβού ΚΜ με αγρότες
Κάποιο πουλάκι πέριξ του Μαξίμου μου είπε ότι «ψήνεται» συνάντηση του πρωθυπουργού με αντιπροσώπους των αγροτών το άμεσο χρονικό διάστημα. Και είναι προφανής μια προσπάθεια που κάνει το ΜΜ να σβήσει τη φωτιά των μπλόκων που αντί να υποχωρεί όλο και δυναμώνει.
Δεν ξέρω ποιος είπε στον Μητσοτάκη ότι «εντάξει, οι αγρότες θα καθίσουν μερικές ημέρες και θα φύγουν», αλλά όποιος κι αν ήταν αυτός πήγε… κουβά. Οι αγρότες ενισχύουν τα μπλόκα, η κυκλοφορία δυσχεραίνει όλο και περισσότερο και όλοι δηλώνουν αποφασισμένοι να κάνουν γιορτές στους δρόμους.
Για το λόγο αυτό μαθαίνω ότι γίνεται τώρα, στο παρά πέντε, προσπάθεια να κλειστεί το ραντεβού με τον ΚΜ και να λυθούν οι όποιες παρεξηγήσεις.
Ποιος θα κάνει τους ελέγχους;
Πάντως, αν η κυβέρνηση δεν «τρέξει» να πληρώσει όσα χρωστά στους αγρότες φοβάμαι ότι θα ακούσει τα… κάλαντα στα μπλόκα. Και για να το κάνει αυτό πρέπει να τρέξουν και οι έλεγχοι.
Επειδή, όμως, ο ΟΠΕΚΕΠΕ δεν προλαβαίνει, μου λένε ότι το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ζητά από υπαλλήλους άλλων φορέων και ιδρυμάτων, όπως το ΕΘΙΑΓΕ και ο ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, να κάνουν κι αυτοί ελέγχους.
Και βέβαια εισπράττει αρνήσεις διότι οι υπάλληλοι που δεν έχουν ξανακάνει ελέγχους δεν ρισκάρουν τώρα να βάλουν την υπογραφή τους…
Κι ο Σαμαράς μιλάει
Εντάξει, τι να πω για τον Αντώνη Σαμαρά που χθες παρενέβη για το αγροτικό λες και τώρα εμφανίστηκε στον πλανήτη Γη, λες και δεν κυβέρνησε κι αυτός τη χώρα. Και κάνει κριτική στην κυβέρνηση γιατί, λέει, δεν αντιστάθηκε στις Βρυξέλλες και οι αγρότες αφανίζονται.
Δεν θυμάμαι να έστησε κανένα αντίσκηνο έξω από το κτίριο της Κομισιόν όσο αυτός ήταν πρωθυπουργός, για να διαμαρτυρηθεί για τον αφανισμό της αγροτικής παραγωγής.
Εκτός κι αν ήθελε κι αυτός να βγούμε από την ΕΕ και να κάνουμε… κολεκτίβες.
Εκλογικός νόμος: Δεν αλλάζει για τις επόμενες κάλπες
Να σας πάω τώρα στα σκληρά πολιτικά και να σας θυμίσω την σημαντική συνέντευξη που έδωσε ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, στο mononews. Και τη λέω σημαντική διότι η δήλωσή του ότι ο εκλογικός νόμος για τις εθνικές εκλογές του 2027 δεν θα αλλάξει έχει τεράστια σημασία.
Κατ’ αρχάς, ακυρώνονται τα όποια σενάρια που έλεγαν ότι ο πρωθυπουργός το σκέφτεται και δεν είναι πλέον τόσο απόλυτος. Οτι ο Λιβάνιος κάνει μια τέτοια δήλωση δεν μπορεί παρά να είναι σε συνεννόηση με το Μέγαρο Μαξίμου.
Όπερ σημαίνει ότι στην κυβέρνηση έχουν αποφασίσει ότι με αυτόν τον εκλογικό νόμο θα πορευτούμε στις επόμενες κάλπες, παρά το γεγονός ότι αρκετοί βουλευτές που φοβούνται ότι δεν θα εκλεγούν, προτείνουν αλλαγές, τόσο στο ποσοστό της αυτοδυναμίας όσο και στο αν θα υπάρξει αύξηση του ορίου εισόδου στη Βουλή από το 3% στο 5%.
Αυτό φαίνεται να μην ισχύει πλέον και ό,τι γνωρίζουμε τώρα, αυτό και θα ισχύσει. Εκτός κι αν τους επόμενους 15 μήνες ο Κυριάκος Μητσοτάκης αλλάξει γνώμη, αν και όλοι ξέρουμε ότι λειτουργεί απολύτως θεσμικά.
Χωρίς αλλαγή του εκλογικού νόμου δηλαδή είτε μία είτε δύο απανωτές εκλογικές αναμετρήσεις θα γίνει με το ίδιο σύστημα. Επίσης, φαίνεται ότι ο πρωθυπουργός πιστεύει ότι η ΝΔ μπορεί να πάρει την αυτοδυναμία, τουλάχιστον στις δεύτερες κάλπες.
Super γάμος για την κόρη του Γιάννη Ιωσηφίδη
Super γάμος μαθαίνω ότι έγινε το Σαββατοκύριακο στην Κωνσταντινούπολη.
Η κούκλα κόρη του Γιάννη Ιωσηφίδη της Kafea Terra και της Νιόβης Καλλέργη, η Ίλια Ιωσηφίδη, παντρεύτηκε τον σύντροφό της, Φοίβο Κεντιστό, στην Πόλη κι έγινε χαμός τόσο στο pre wedding party όσο και μετά τον όμορφο γάμο του ζευγαριού.
Ο «βασιλιάς» του καφέ, που έκανε πασίγνωστο σε όλο τον κόσμο τον freddo espresso, και η πρώην σύζυγός του και η ευφυής Νιόβη Καλλέργη, αντιπρόεδρος της εταιρείας, είχαν κάθε λόγο να είναι ευτυχείς.
Και γι’ αυτό κάλεσαν συγγενείς και φίλους από την Ελλάδα για να γιορτάσουν μαζί τους την ευτυχία της κόρης τους, Ίλιας. Και το πάρτι με θέα τον Βόσπορο τα είχε όλα. Εκπληκτικά φαγητά, ανατολίτικη ατμόσφαιρα, χορός και τραγούδι μέχρι πρωίας.
Μαθαίνω ότι το πάρτι της Παρασκευής έγινε πάνω σε μια πολυτελή θαλαμηγό που είχε αράξει μπροστά από το εμβληματικό και πολυτελές ξενοδοχείο Giragan Palace.
Ιωσηφίδης και Καλλέργη μπορεί να έχουν χωρίσει, όμως, μαζί έστησαν την εταιρεία του καφέ, έφεραν τον Illy στην Ελλάδα και πλέον παραδίδουν στη δεύτερη γενιά, την κόρη τους, Ίλια, και τον γιο τους, Ιορδάνη.
Η Kafea Terra είναι leader στην αγορά και το 2024 έκανε τζίρο 118 εκατ. και κέρδη προ φόρων 15 εκατ. ευρώ.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Άγριο beef Καρρά – Σαρακάκη
Αγαπητοί φίλοι, το τελευταίο χρονικό διάστημα εχει ξεσπάσει ένας άνευ προηγουμένου ενδοοικογενειακός πόλεμος, μεταξύ του επιχειρηματία και εφοπλιστή Αλέξανδρου Σαρακάκη και της τέως συζύγου του, Ειρήνης Καρρά.
Προφανώς το mononews.gr για λόγους δεοντολογίας, δεν πρόκειται να αναφερθεί στο α’ μέρος της θηριώδους διαμάχης μεταξύ Καρρά και Σαρακάκη.
Αυτό το οποίο όμως μαθαίνω είναι ότι θα υπάρξει συνέχεια.
Νομικές πήγες, επιμένουν ότι ο δικηγόρος της κ. Καρρά, ετοιμάζει αγωγή εναντίον του Σαρακάκη, με οικονομικές απαιτήσεις οι οποίες αγγίζουν πραγματικά ένα αστρονομικό νούμερο.
Ουδείς είναι σε θέση να προβλέψει το τελικό νούμερο της απαίτησης, αλλά κάποιοι πονηροί υποψιάζονται ότι «θα είναι πολύ πάνω από 50 εκατ. ευρώ, ίσως και να προσεγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ.»
Η υπόθεση αυτή, εάν τελικώς καταλήξει στα δικαστήρια, μου θυμίζει την περίπτωση της πολυετούς διαμάχης του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα με την Σοφία Γιαννικοπούλου η οποία διήρκησε σχεδόν 7 χρόνια.
Η αρχική απαίτηση της Γιαννικοπούλου ήταν 220 εκατ. ευρώ, αν και στην συνέχεια υποχώρησε στα 130 εκατ.
Τελικά το δικαστήριο επιδίκασε περίπου 650.000 ευρώ, ποσό το οποίο μαζί με τους τόκους ανήλθε στα 1,2 εκατ. ευρώ.
Πρακτικά αποδείχθηκε ότι η κ. Γιαννικοπούλου δεν είχε καμμιά επίδραση στην επαύξηση της περιουσίας του κ. Κούστα.
Τώρα όσον αφορά την διαμάχη Σαρακάκη – Καρρά, προφανώς η κ. Καρρά πρέπει να αποδείξει μέσω των νομικών της επιχειρημάτων ότι συμμετείχε ενεργά στην όποια προσαύξηση της περιουσίας του κ. Σαρακάκη.
Οι πηγές μου αντιλαμβάνονται ότι η κ. Καρρά προσδοκά να πάρει τα λεφτά που επιθυμεί, καθώς οι ναυτιλιακές business της οικογένειας Σαρακάκη έχουν πολλαπλασιάσει την περιουσία της οικογένειας.
Τον Σεπτέμβριο του 2025, η εταιρεία Iconic Shipping, που την διοικεί ο Δημήτρης – Φρανκ Σαρακάκης, αδελφός του Αλέξανδρου, κατείχε η διαχειριζόταν 8 Ιαπωνικά δεξαμενόπλοια καθώς και 11 bulk carriers.
Στην Iconic «φέρεται» να συμμετέχει και ο Αλέξανδρος Σαρακάκης.
Τα γενέθλια του Βασίλη Καίσαρη και ο Λεωνίδας Μπόμπολας
Κι επειδή ξέρετε ότι γυρίζω πολύ τα Σαββατοκύριακα και βλέπω κόσμο, ενώ έχω και πολλούς αγαπητούς φίλους που μου στέλνουν ειδήσεις και φωτογραφίες, να σας πάω στο Παλαιό Ψυχικό. Αν και βροχερή η χθεσινή ημέρα, αυτό δεν πτόησε τον κόσμο να πάει στο γνωστό resto Barolo του επιχειρηματία Γιάννη Μωράκη.
Εκεί όπου μπορείς να βρεις πολλούς γνωστούς επιχειρηματίες, εφοπλιστές, στελέχη επιχειρήσεων, δημοσιογράφους κ.λπ.
Είδα, που λέτε χθες το μεσημέρι ένα μεγάλο τραπέζι που έκλεισε ο γιος του γνωστού κοσμηματοπώλη Κώστα Καίσαρη.
Ο Βασίλης Καίσαρης είχε γενέθλια, κάλεσε συγγενείς και φίλους κι έσβησε τα κεράκια, που ομολογώ δεν κατάφερα να μετρήσω για να σας πω την ηλικία του. Μαζί του φυσικά και η σύζυγός του, Χαρά, τα παιδιά τους ενώ είδα και την αδερφή του, Αναστασία Καίσαρη.
Σε άλλο τραπέζι είδα μετά από καιρό είναι η αλήθεια, τον άλλοτε ισχυρό άνδρα του πάλαι ποτέ κραταιού κατασκευαστικού ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, τον Λεωνίδα Μπόμπολα. Ο γιος του εμβληματικού επιχειρηματία Γιώργου Μπόμπολα, έχει εξαφανιστεί τα τελευταία χρόνια.
Ηταν επίσης στο εστιατόριο και ο Αλέξανδρος Τσιρίκος, CFO της ναυτιλιακής εταιρείας Top Ships του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη.


Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κέλλυ Δρίτσα (Nereus): Η βράβευση στα Lloyds, το επόμενο βήμα και ο ανταγωνισμός
- Εθνική Τράπεζα: Πώς θα πάρετε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με δάνειο από 3.000 έως 30.000 ευρώ
- Οι Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν 693 πλοία – Αυξήθηκαν οι παραγγελίες κατά 42 πλοία μέσα σε ένα μήνα
- Προχωρά το project της Μαρίνας Αλίμου – Στις αρχές του 2026 οι οικοδομικές άδειες για το «χρυσό» asset της REDS