• AUTO

    F1 Mercedes: Πόσο βελτιώθηκε η W14;

    2023 Spanish Grand Prix, Sunday – Jiri Krenek


    Χθες οι Χάμιλτον και Ράσελ κινούνταν σε ανταγωνιστικό ρυθμό στην πίστα, χωρίς να φθείρουν τα ελαστικά.  Πέρα από το αποτέλεσμα, μια προσεκτική ανάλυση των χρόνων που σημείωσαν χτες οι Mercedes στο Ισπανικό GP δεικνύει πως τα μαύρα βέλη είχαν μια εντυπωσιακή βελτίωση στο ρυθμό τους.

    Προφανώς κάποιος μπορεί κοιτώντας τα αποτελέσματα στη συγκεκριμένη πίστα τα προηγούμενα χρόνια να ισχυριστεί πως πηγαίνουν πάντα καλά στη Βαρκελώνη.

    Ακόμη και πέρυσι που η W14 δεν ήταν ανταγωνιστική οι Mercedes είχαν βρεθεί στην 3η και 5η θέση. Στην πίστα της Βαρκελώνης παίζει κυρίαρχο ρόλο η αεροδυναμική απόδοση. Υπάρχουν γρήγορες καμπές (3,9,14) όπου τα μονοθέσια στρίβουν με περισσότερα από 220km/h. Εκεί η κάθετη δύναμη παίζει σημαντικό ρόλο.

    2023 Spanish Grand Prix, Sunday – Jiri Krenek

    Ο Ράσελ που εκκινούσε 12ος προσπερνάει το Σάινθ που εκκινούσε 2ος και ανεβαίνει στην 3η θέση.

    Η Mercedes εμφάνισε στο Μονακό μέρος της αναβάθμισης του μονοθεσίου της, που αποτελεί αλλαγή σχεδιαστικής φιλοσοφίας. Στη Βαρκελώνη το πακέτο ολοκληρώθηκε και μπορούμε να δούμε μερικές βασικές λεπτομέρειες. Η γερμανική ομάδα, είχε στα σχέδια της από πέρυσι ένα σχήμα με ελάχιστες αντιστάσεις. Αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσέγγιση βλέποντας πως δεν υπάρχουν περιθώρια εξέλιξης. Το νέο σχεδιαστικό μονοπάτι περιλαμβάνει αρκετούς στροβιλισμούς και διαχείριση αυτών. Το θετικό προφανώς είναι ότι αυξήθηκε και η παραγωγή κάθετης δύναμης. Πάμε να δούμε λοιπόν μερικά σημεία της νέας Mercedes.

    CIRCUIT DE BARCELONA-CATALUNYA, SPAIN – JUNE 02: Sir Lewis Hamilton, Mercedes F1 W14 during the Spanish GP at Circuit de Barcelona-Catalunya on Friday June 02, 2023 in Barcelona, Spain. (Photo by Jake Grant / LAT Images)
    1. Αισθητά μεγαλύτεροι διευθυντές ροής που μορφοποιούν τον αέρα που εξέρχεται καυτός από τα δισκόφρενα (4) προς το πίσω μέρος κάτω από την πίσω αεροτομή. 
    2. Πριονωτή διαμόρφωση για εκτόνωση της πίεσης που δημιουργεί το πάτωμα, ώστε να αποφεύγονται οι αναπηδήσεις (porpoising).
    3. Ο καθρέπτης μαζί με τους μορφοποιητές ροής από κάτω, στρώνει τους στροβιλισμούς της εμπρός ρόδας και κατευθύνει τον αέρα μέσω του σώματος (4 άνω) προς το πίσω μέρος κάτω από την πίσω αεροτομή. 

    Οι Χάμιλτον και Ράσελ έκαναν στην αρχή τους περισσότερους γύρους με τη μαλακή γόμα, απ’ όλα τα μονοθέσια. Ενδεικτικό της καλής διαχείρισης που επιτρέπει η W14.

    Διαβάστε επίσης: 

    GP Ισπανίας: Εύκολη νίκη Φερστάπεν!

    F1 Ισπανία: Ο Φερστάπεν στην pole!

    F1 Ισπανία: Ταχύτερος ο Φερστάπεν στα ελεύθερα!

    ──────────────────



    ΣΧΟΛΙΑ