• AUTO

    GP Ισπανίας: Εύκολη νίκη Φερστάπεν!

    Μαξ Φερστάπεν πανηγυρισμοί

    Max Verstappen


    Ο Ολλανδός πρωταθλητής, ήταν αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής σήμερα στο Μοντμελό.

    Δεν έχει αντίπαλο ο Φερστάπεν αυτή τη στιγμή, γεννάνε και τα κοκόρια του. Ότι κι αν κάνει του βγαίνει σήμερα δεν έχασε το προβάδισμα ούτε στις αλλαγές ελαστικών. Έτσι ολοκλήρωσε το Ισπανικό GP έχοντας πετύχει το απόλυτο: Ταχύτερος σε ελεύθερες δοκιμές, κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα και ταχύτερο γύρο αγώνα. Πήρε τους 26 βαθμούς και έφυγε.

    Ήταν η 3η φορά στην καριέρα του που πετυχαίνει κάτι ανάλογο. Επίσης ήταν η 5η του νίκη σε 7 αγώνες φέτος.

    Max Verstappen - Carlos Sainz
    Max Verstappen – Carlos Sainz

    Πίσω του δόθηκε μάχη για τις άλλες δυο θέσεις στο βάθρο. Μάχη που έχασε η Ferrari και η Aston Martin και κέρδισε οι Mercedes. Οι αναβαθμισμένες W14 στα χέρια των Χάμιλτον, Ράσελ ήταν ανταγωνιστικές, ευγενικές με τα ελαστικά και γρήγορες σε καμπές και ευθείες. Έτσι ο Χάμιλτον που εκκινούσε 4ος (μετά την ποινή του Γκασλί), παρά το χτύπημα του Νόρις στην εκκίνηση κατάφερε να περάσει το Σάινθ και ν’ ανέβει 2ος.

    Ο Ράσελ εκκινούσε 12ος, βρέθηκε στον…παράδρομο στην πρώτη στροφή κέρδισε κάποιες θέσεις και στη συνέχεια προσπερνώντας έφτασε 3ος. Για να το πετύχει αυτό πέρασε τις Aston Martin και τη Ferrari του Σάινθ μεταξύ άλλων. Ήταν σαφές από το ρυθμό του ότι η Mercedes είχε την ταχύτητα να ακολουθήσει το Φερστάπεν από κοντά. Βέβαια με τη διαφορά να έχει ανοίξει από νωρίς κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πόσο πίεζε ο Ολλανδός την Red Bull. Στον αντίποδα βέβαια ο Πέρεζ περιορίστηκε στην 4η θέση πίσω από τις Mercedes. Ο Μεξικάνος που εκκινούσε 11ος έδωσε μάχες έκανε προσπεράσματα αλλά δεν μπόρεσε να πλησιάσει τις Mercedes.

    Kevin Magnussen, Pierre Gasly, - Nyck de Vries
    Kevin Magnussen, Pierre Gasly, – Nyck de Vries

    Η στρατηγική έπαιξε κυρίαρχο ρόλο με τους περισσότερους οδηγούς να πραγματοποιούν 2 αλλαγές. Μόνο οι οδηγοί της Ηaas έκαναν 3 αλλαγές. Έγιναν πολλά προσπεράσματα και δόθηκαν άπειρες μάχες για θέση. Χρησιμοποιήθηκαν εκτενώς και οι 3 διαθέσιμες γόμες με τη C1 να καλύπτει το 41,6% των αναγκών, τη C2 το 30.6% και τη C3 το 27.9% των αναγκών. Λόγω της συννεφιάς η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν χαμηλότερη (30 βαθμούς Κελσίου) έτσι η φθορά των ελαστικών ήταν μικρότερη του αναμενόμενου.

    Max Verstappen
    Max Verstappen

    Μετά τη λήξη του αγώνα ο νικητής δήλωσε: «Πιστεύω ότι ήταν σημαντικό ότι διατήρησα το προβάδισμα στην στροφή 1. Ξέρω ότι ήταν αρκετά δύσκολο με τον Κάρλος αλλά στην πραγματικότητα είχαμε μια καλή αρχή. Στη συνέχεια, προσπάθησα να διαχειριστώ τον ρυθμό με τη μεσαία γόμα. Ήξερα ότι όλοι πίσω μου ήταν κυρίως με τη μαλακή γόμα. Νομίζω ότι ειδικά στους τελευταίους οκτώ γύρους αυτού του stint θα μπορούσα πραγματικά να δημιουργήσω μεγάλη διαφορά. Πήγαμε στο σκληρό ελαστικό και περίμενα να είναι λίγο καλύτερα, αλλά κατά κάποιο τρόπο δεν είχαν πολύ κράτημα και γλιστρούσα αρκετά. Φυσικά, ο ρυθμός ήταν ακόμα εντάξει, αλλά δεν μπορούσα να δημιουργήσω διαφορά όπως ήθελα. Αφού συμπλήρωσα τον αριθμό των γύρων που έπρεπε να κάνουμε με αυτό το ελαστικό και μετά βάλαμε το μαλακό, ήταν πραγματικά πολύ πιο ωραίο στην οδήγηση. Είμαστε σε καλή φάση αλλά πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε και να προσπαθούμε να βελτιώσουμε τις επιδόσεις. Υπάρχουν ακόμη πολλοί αγώνες όπου πρέπει και πάλι να αποδώσουμε πολύ καλά για να κερδίσουμε».

     Lewis Hamilton, Lance Stroll
    Lewis Hamilton, Lance Stroll

    Από την πλευρά του ο Χάμιλτον συμπλήρωσε: «Αυτό ελπίζαμε όταν φέραμε τις αναβαθμίσεις με την έννοια ενός μεγαλύτερου βήματος. Το αποτέλεσμα είναι σίγουρα αυτό για το οποίο εργαζόμασταν, οφείλετε σε όλη τη σπουδαία, εξαιρετική δουλειά που γίνεται από τους ανθρώπους πίσω στο εργοστάσιο, ελπίζω όλοι να νιώθουν πραγματικά περήφανοι γι’ αυτό που πετύχαμε. Ο Τζορτζ έκανε πολύ καλή δουλειά σήμερα, οπότε δώσαμε καλούς βαθμούς συνολικά. Απλώς πρέπει να προσπαθήσουμε να το διατηρήσουμε αυτό. Για εμάς το να είμαστε πιο γρήγοροι από τις Ferrari και τις Astons σήμερα ήταν πραγματικά σπουδαίο».

    Esteban Ocon, Nico Hulkenberg
    Esteban Ocon, Nico Hulkenberg

    Με τους 33 βαθμούς (2η και 3η θέση) η Mercedes πέρασε στη 2η θέση των κατασκευαστών (152β.) μπροστά από την Aston Martin (134β.) Η Red Bull έχει ένα βαθμό παραπάνω από το άθροισμα των δυο (287β.). Στο πρωτάθλημα οδηγών αντίστοιχα ο Φερστάπεν διεύρυνε τη διαφορά του από το Πέρεζ στους 53 βαθμούς. Επόμενος αγώνας στις 18/6 το Καναδικό GP.

     

    Συνολικά η σημερινή τελική κατάταξη ήταν:



    ΣΧΟΛΙΑ