Ναυτιλία

Ευ. Πιστιόλης: Δάνειο 60 εκατ. δολαρίων από κινεζική τράπεζα για δύο νεότευκτα τάνκερ

Ευάγγελος Πιστιόλης, εφοπλιστής Top Ships

Ευάγγελος Πιστιόλης, εφοπλιστής Top Ships


Δάνειο από κινεζική τράπεζα έλαβε η ναυτιλιακή Top Ships, συμφερόντων του εφιοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη, προκειμένου να χρηματοδοτήσει την κατασκευή δύο νεότευκτων τάνκερ MR που είναι υπό κατασκευή σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας.

Η Top Ships ανακοίνωσε ειδικότερα ότι ήρθε σε συμφωνία με «μεγάλο κινεζικό δανειστή» για χρηματοδότηση έως 60,2 εκατ. δολαρίων για την κατασκευή των δύο πλοίων, χωρητικότητας 50.000 dwt το καθένα, προσαρμοσμένων με scrubbers, χωρίς να κατονομάσει την κινεζική τράπεζα. Τα πλοία, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι «εξαιρετικά υψηλών προδιαγραφών» και πρόκειται να παραδοθούν από τα ναυπηγεία Hyundai Mipo τον ερχόμενο Φεβρουάριο.

Η συμφωνία αυτή έρχεται μόλις λίγες μέρες μετά την εξαγορά των μετοχών δύο εταιρειών ελεγχόμενων από τον Ευάγγελο Πιστιόλη (Santa Catalina και Santa Monica) από την Top Ships, έναντι 14,4 εκατ. δολαρίων. Στις εταιρείες αυτές ανήκαν τα συμβόλαια για την κατασκευή των δύο νεότευκτων πλοίων, τα οποία έχουν ήδη εξασφαλίσει ναύλωση από την Trafigura για τρία χρόνια μετά την παράδοσή τους, με οψιόν για δύο ακόμα.

Αν και δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής γνωστό το κόστος για την κατασκευή των δύο πλοίων, η VesselsValue εκτιμά την αξία τους στα 41 εκατ. δολάρια περίπου, ενώ σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της τα πλοία θα ονομαστούν Eco City of Angels και Eco Los Angeles.

Τα δύο αυτά πλοία είναι μεταξύ των δέκα νεότευκτων τάνκερ MR2 που η εταιρεία Central Mare, συμφερόντων του Ευάγγελου Πιστιόλη, πρόκειται να παραλάβει από τα ναυπηγεία Hyundai Mipo και Hyundai Vinashin, σύμφωνα με στοιχεία του VesselsValue που επικαλείται το TradeWinds. Αποτελούν μέρος μίας επέλασης του Έλληνα εφοπλιστή στα νεότευκτα τάνκερ, με 19 συνολικά τάνκερ στις δύο γιάρδες.

Σήμερα ο στόλος των τάνκερ παραγώγων και χημικών της Top Ships αποτελείται από δέκα πλοία MR2, δύο MR1 και δύο suezmaxes. Συμπεριλαμβανομένων και των νεότευκτων πλοίων, η αξία του στόλου της υπολογίζεται κοντά στα 240 εκατ. δολάρια.

Σημειώνεται ότι πριν από περίπου ένα μήνα η Top Ships είχε κλείσει μία ακόμα συμφωνία με μεγάλη κινεζική τράπεζα, ύψους 45,8 εκατ. δολαρίων, ώστε η εταιρεία να ενεργοποιήσει οψιόν αγορά των πλοίων Stenaweco Energy (χωρητικότητας 49.700 dwt, κατασκευής 2014) και Stenaweco Evolution (χωρητικότητας 49.700 dwt, κατασκευής 2015), τα οποία προηγουμένως η εταιρεία είχε χρηματοδοτήσει μέσω συναλλαγών sale-and-leaseback.


ΣΧΟΛΙΑ