• Ναυτιλία

    Bruce Galloway vs Χάρη Βαφειά: Έτσι έχασα τα κεφάλαια που επένδυσα στην Imperial Petroleum

    • NewsRoom
    Χάρης Βαφειάς, εφοπλιστής, Bruce Galloway, επενδυτής, επικεφαλής της Galloway Capital Partners

    (αριστερά) Χάρης Βαφειάς, εφοπλιστής, Bruce Galloway, επενδυτής, επικεφαλής της Galloway Capital Partners


    Τους λόγους για το οποίους επένδυσε στην εισηγμένη ναυτιλιακή Imperial Petroleum του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά και τις προσδοκίες του που διαψεύστηκαν αναλύει σε συνέντευξη του στο Streetwise του tradewinds, ο ακτιβιστής επενδυτής Bruce Galloway.

    Παράλληλα, εκφράζει την δυσαρέσκεια του για τους χειρισμούς της διοίκησης της εταιρείας που οδήγησαν σε βουτιά της μετοχή της με αποτέλεσμα ο ίδιος και οι συνεργάτες του να χάσουν πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια.

    Ο Bruce Galloway είναι επικεφαλής επενδύσεων της Galloway Capital Partners με έδρα το Μαϊάμι, που κατέχει ποσοστό άνω του 2% στο μετοχικό κεφάλαιο της Imperial Petroleum.

    Έχοντας κερδίσει αρκετά χρήματα από προηγούμενες επενδύσεις του στον κλάδο των τάνκερ και διαθέτοντας πλέον μεγάλη εμπειρία, ο Galloway εστίασε αρχικά το ενδιαφέρον του στην StealthGas, την άλλη ναυτιλιακή του Χάρη Βαφειά.

    «Οι φίλοι μου είπαν ότι ο Χάρης είναι ένας πολύ έξυπνος, καλός επιχειρηματίας, που έχει αντίληψη των πραγμάτων», είπε ο Bruce Galloway στο Streetwise.

    «Η αίσθησή μου ήταν ότι αυτός ο τύπος είναι έξυπνος – ξέρει πώς να αγοράζει και να πουλά πλοία – και θέλω βασιστώ σε αυτό», πρόσθεσε.

    Έτσι, επένδυσε στην εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή που δραστηριοποιείται στον κλάδο μεταφοράς υγραερίου.

    Στη συνέχεια όμως τα πράγματα πήραν μία τροπή εντελώς διαφορετική από αυτή που υπολόγιζε.

    Απώλειες άνω του 1 εκατ. δολαρίων

    Όταν ο Galloway είδε ότι ο εφοπλιστής προχώρησε στη δημιουργία της spin off εταιρείας Imperial Petroleum, με δραστηριότητα στα τάνκερ, η οποία επίσης εισήχθη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, πούλησε τις μετοχές που κατείχε στην StealthGas και αγόρασε 260.000 μετοχές της νέας ναυτιλιακής την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2023, με μέση τιμή 4,50 δολάρια ανά μετοχή.

    Αρκετούς μήνες μετά, ο Galloway εκτιμά ότι αυτός και οι συνεργάτες του έχουν χάσει περισσότερα από 1 εκατομμύριο δολάρια.

    Χθες η μετοχή διαπραγματεύονταν στα 1,6 δολάρια.

     

     

     

    «Αποδείχτηκε ότι η ιδιοτέλεια με την οποία ενήργησε ο εφοπλιστής έχει ξεπεράσει τα όρια», δήλωσε ο Galloway.

    «Για έναν τύπο που είναι τόσο σημαντικός όσο υποτίθεται ότι είναι ο Χάρης, για ποιο λόγο ήθελε να χειραγωγήσει τις καταστάσεις και να παίξει τόσο βρώμικα; Δεν έχω ιδέα», επισήμανε στο Streetwise.

    Οι επιστολές

    Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Galloway εκφράζει τη δυσαρέσκεια του για τη διοίκηση της Imperial. Ο επενδυτής ζήτησε κάποιες αλλαγές με δύο ανοιχτές επιστολές προς τον Βαφειά και το διοικητικό συμβούλιο, που κατατέθηκαν και στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ (SEC).

    Ωστόσο, όπως υποστηρίζει δεν έχει ακόμη λάβει απάντηση από τον εφοπλιστή.

    Σημειώνεται ότι η Imperial Petroleum είναι μία από τις ελληνικές ναυτιλιακές που έχουν συγκεντρώσει χρήματα για αγορές πλοίων μέσω της αμερικανικής επενδυτικής τράπεζας Maxim Group.

    Οι περισσότερες από τις συγκεντρώσεις κεφαλαίων που πρότεινε η Maxim και στις άλλες εισηγμένες, συνήθως περιλαμβάνουν εκδόσεις μετοχών και warrants και έχουν οδηγήσει σε απότομες μειώσεις της τιμής των μετοχών τους με αποτέλεσμα να δεχθούν έντονη κριτική από επενδυτές και ανθρώπους του κλάδου.

    Το διαφορετικό προφίλ

    Οι περισσότεροι από τους επενδυτές που έχασαν χρήματα από αυτές τις συμφωνίες είναι μικροί, ιδιώτες επενδυτές, ωστόσο, το προφίλ του Galloway είναι εντελώς διαφορετικό.

    Με μεταπτυχιακό στη διοίκηση επιχειρήσεων από το Stern School of Business του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης και εμπειρία άνω των 40 ετών στον χώρο των επιχειρήσεων, ο Galloway θεωρεί τον εαυτό του επενδυτή «βαθιάς αξίας».

    Γνωρίζει ότι οι εταιρείες μικρής κεφαλαιοποίησης που συχνά χρειάζονται χρήματα και προχωρούν σε άντληση κεφαλαίων μέσω επενδυτικών τραπεζών όπως η Maxim προσελκύουν αγοραστές που συνήθως σορτάρουν τις μετοχές τους και στη συνέχεια εξασφαλίζουν κέρδη από τα warrants.

    Ωστόσο, κατά την άποψη του η Imperial Petrοleum δεν είναι σαν αυτές τις εταιρείες και αυτό ήταν που τον μπέρδεψε.

    Τα κρίσιμα ερωτήματα του Galloway

    «Δεν είχε χρέη και διέθετε 100 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά», είπε. «Ποιος βγαίνει έξω και συγκεντρώνει χρήματα σε τιμή που είναι χαμηλότερη της χρηματιστηριακής του αξίας, όταν έχει ήδη 100 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά;», διερωτήθηκε μιλώντας στο tradewinds.

    «Η εταιρεία πάει καλά. Kερδίζει χρήματα. Και ξυπνάω μια μέρα και βρίσκω ότι η μετοχή έχει πέσει 50% επειδή προχώρησε σε έκδοση μετοχών. Την προηγούμενη μέρα είχαν πει ότι ήταν υποτιμημένη και σκέφτονταν να προχωρήσουν σε επαναγορά ιδίων μετοχών. Σοκαρίστηκα. Ποιος το κάνει αυτό;», πρόσθεσε ο Galloway.

    Λοιπόν, η απάντηση είναι ότι ο Χάρης Βαφειάς το κάνει αυτό, ή τουλάχιστον το έκανε, αναφέρει.

    Η Imperial συγκέντρωσε εντός του Αυγούστου 17 εκατομμύρια δολάρια μέσω μιας συμφωνίας διάθεσης μετοχών και warrants με μεγάλο discount σε σχέση με την τιμή που διαπραγματεύονταν η μετοχή στο χρηματιστήριο εκείνη την περίοδο.

    Η συναλλαγή έγινε γνωστή στις 11 Αυγούστου 2023, μία ημέρα αφότου ο εφοπλιστής είχε διαμαρτυρηθεί για το χαμηλό όγκο συναλλαγών της μετοχής, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των επενδυτών για τα τριμηνιαία κέρδη της.

    Η είδηση της συμφωνίας με την Maxim οδήγησε τον τίτλο της Imperial σε ημερήσια βουτιά 35%.

    Στη συνέχεια, η Imperial ανακοίνωσε ότι αγόρασε δύο μεταχειρισμένα δεξαμενόπλοια από τη StealthGas του Χάρη Βαφειά και την ιδιωτική εταιρεία της οικογένειας Βαφειά, Stealth Maritime για 71 εκατομμύρια δολάρια.

    Η διαδικτυακή πλατφόρμα VesselsValue εκτίμησε τη συνολική αξία των δεξαμενόπλοιων στα 61,2 εκατομμύρια δολάρια.

    Η Galloway Capital Partners συνέταξε μια σειρά από αιτήματα προς τον Χάρη Βαφειά, συμπεριλαμβανομένης της πρότασης για την τοποθέτηση δύο ανεξάρτητων στελεχών στο διοικητικό συμβούλιο της Imperial Petrοleum.

    Ωστόσο, ο εφοπλιστής τηρεί σιγήν ιχθύος για το θέμα.

    Η άποψη του εφοπλιστή

    Μιλώντας κατά το παρελθόν στο tradewinds, o Χάρης Βαφειάς είχε υποστηρίξει ότι ορισμένοι επενδυτές κέρδισαν πολλά χρήματα όταν η Imperial άρχισε να διαπραγματεύεται στο χρηματιστήριο και ότι είχε κουραστεί να ακούει παράπονα από αυτούς που επένδυσαν σε λάθος χρονική στιγμή.

    Επίσης επισήμανε ότι η διοίκηση της ναυτιλιακής κατέστησε σαφές από την αρχή ότι οι πωλήσεις μετοχών θα ήταν απαραίτητες για την ανάπτυξη της. Αυτό διατυπώθηκε ξεκάθαρα σε έγγραφα που κατατέθηκαν στην SEC κατά την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο.

    Από την πλευρά του ο Galloway διευκρίνισε: «Δεν έχουμε καθορίσει τα επόμενα νομικά βήματά μας. Έχουμε δικηγορικό γραφείο και εξετάζουμε τις επιλογές μας. Όλοι οι μέτοχοι έχουν υποστεί σημαντικές ζημιές. Όταν η μετοχή είχε υψηλό 120 δολάρια σε προσαρμοσμένη βάση και τώρα είναι στο 1,50 δολάριο, υπάρχουν μεγάλες απώλειες. Είναι παράλογο αν σκεφτεί κανείς ότι τόσο η εταιρεία όσο και η βιομηχανία δεξαμενόπλοιων πάνε τόσο καλά».

    Διαβάστε ακόμη:

    Κρίσιμα ερωτήματα της Galloway Capital Partners στον Χάρη Βαφειά για την Imperial Petroleum

    Performance Shipping και Imperial Petroleum: Η δυσαρέσκεια των μετόχων και ο ρόλος της επενδυτικής τράπεζας Maxim

    Χάρης Βαφειάς (Imperial Petroleum): Η αξία του στόλου μας ανέρχεται σε 225 εκατ. δολάρια, έχουμε 100 εκατ. δολ. μετρητά και μηδενικό χρέος!

    ______________________                                                                         

    Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023

    Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023: Όλες οι εξελίξεις

    Οδηγός Εκλογών – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε



    ΣΧΟΛΙΑ