• Ναυτιλία

    Κρίσιμα ερωτήματα της Galloway Capital Partners στον Χάρη Βαφειά για την Imperial Petroleum

    Ο εφοπλιστής, Χάρης Βαφειάς

    Χάρης Βαφειάς, εφοπλιστής


    Ο εφοπλιστής Χάρης Βαφειάς, επικεφαλής τριών εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών, αντιμετωπίζει μεγάλη πίεση από τους επενδυτές αναφορικά με τις αποφάσεις και τις κινήσεις του στην spinoff της StealthGas, Imperial Petroleum.

    «Η αγορά των δεξαμενοπλοίων «Aquadisiac» και «Stealth Haralambos», στην τιμή των 71 εκατομμυρίων δολαρίων, έγινε με υψηλό premium σε σχέση με την αξία των πλοίων που δίνει η VesselsValue, στα 61,2 εκατομμύρια δολάρια», επισημαίνει ακτιβιστής επενδυτής που διατύπωσε σειρά ερωτημάτων προς τον Χάρη Βαφειά.

    Σημειώνεται ότι, με την αγορά των Aquadisiac και Stealth Haralambos, ο στόλος της Imperial Petroleum αυξάνεται από εννέα σε έντεκα πλοία.

    Αναλυτικότερα: Η Galloway Capital Partners με έδρα τη Φλόριντα, που εισήλθε στο μετοχικό κεφάλαιο της Imperial, συνέταξε μια σειρά από αιτήματα προς τον Χάρη Βαφειά, συμπεριλαμβανομένης της πρότασης για την τοποθέτηση δύο ανεξάρτητων στελεχών στο διοικητικό συμβούλιο της εισηγμένης ναυτιλιακής.

    Η Galloway Capital Partners, κατηγόρησε τον Χάρη Βαφειά, ότι εξυπηρετεί τα δικά του συμφέροντα με τις πρόσφατες συναλλαγές και αμφισβήτησε κατά πόσο το υπάρχον διοικητικό συμβούλιο της Imperial τηρεί τις ευθύνες του ως προς τους επενδυτές, ενώ διατυπώνει επιφυλάξεις για το ποσοστό του 1% που δίνεται ως προμήθεια στους διαχειριστές για τις αγορές ή πωλήσεις πλοίων.

    Η Galloway εδρεύει στο Miami Beach της Φλόριντα και επικεφαλής της είναι ο Bruce Galloway, ο οποίος κατέθεσε επιστολή στο διοικητικό συμβούλιο της Imperial στις 11 Σεπτεμβρίου και γνωστοποίησε ότι κατέχει 260.658 μετοχές της εισηγμένης στο Nasdaq εταιρείας και επιπλέον 137.700 μερίδια με δικαιώματα αγοράς.

    Συνολικά, οι μετοχές αντιπροσωπεύουν μερίδιο 2,33% της Imperial, που αποκτήθηκαν όλες μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου.

    Η Galloway είχε προηγουμένως αντιταχθεί στην άντληση 17 εκατομμυρίων δολαρίων από την Imperial μέσω μιας συμφωνίας, που έγινε γνωστή στις 11 Αυγούστου.

    Σημειώνεται ότι οι μέτοχοι της Imperial Petroleum κλονίστηκαν από την βουτιά που σημείωσε  η μετοχή της εταιρείας, όταν η διοίκηση της πούλησε -εντός του Αυγούστου- σε θεσμικούς επενδυτές περίπου 17 εκατομμύρια μετοχές στην τιμή των 2 δολαρίων ανά τίτλο, μέσω της Maxim, πολύ χαμηλότερα από την τιμή που διαπραγματεύονταν τότε στο χρηματιστήριο.

    Η είδηση της συμφωνίας με την Maxim οδήγησε την τιμή της μετοχής της Imperial σε πτώση 35% την ημέρα που αποκαλύφθηκε.

    Στη συνέχεια, η Imperial ανακοίνωσε ότι αγόρασε δύο μεταχειρισμένα δεξαμενόπλοια από τη StealthGas του Χάρη Βαφειά και την Stealth Maritime για 71 εκατομμύρια δολάρια.

    Η διαδικτυακή πλατφόρμα VesselsValue τοποθετούσε τη συνολική αξία των δεξαμενόπλοιων στα 61,2 εκατομμύρια δολάρια.

    Η Imperial ανακοίνωσε ταυτόχρονα ότι είχε εγκρίνει ένα πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 10 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Όλα αυτά ήταν η αφορμή για την ανοιχτή επιστολή που έστειλε η Galloway προς το διοικητικό συμβούλιο της ναυτιλιακής, στην οποία μεταξύ άλλων ανέφερε:

    «Κατά τη γνώμη μας καθώς και των πολυάριθμων μετόχων που επικοινώνησαν με εμένα και τον πληρεξούσιό μου, αυτές οι συναλλαγές, η πτώση της τιμής της μετοχής λόγω των ενεργειών του Διοικητικού Συμβουλίου γίνονται για να πλουτίσετε εσείς, η οικογένειά σας και οι θυγατρικές σας», τονίζει ο επενδυτής.

    Ο επενδυτής παραπονέθηκε ακόμη ότι η Imperial δεν έδωσε καμία εξήγηση για την πώληση των μετοχών του Αυγούστου, η οποία, όπως είπε, έγινε την ώρα που η Imperial είχε 100 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και δεν είχε δάνεια.

    «Αυτή η συναλλαγή έχει βλάψει σημαντικά τους μετόχους που έχουν υποστεί πτώση της τιμής της μετοχής κατά 99%,» αναφέρει η Galloway.

    «Με απλά λόγια, εσείς και οι θυγατρικές σας επωφελείστε προσωπικά από την πτώση της τιμής της μετοχής ως μέσο για να αποκτήσετε μεγαλύτερο ποσοστό της εταιρείας. Αυτό γίνεται εις βάρος όλων των μετόχων της εταιρείας», προσθέτει ο επενδυτής.

    Διαβάστε επίσης:

    Οι Έλληνες εφοπλιστές πούλησαν 142 δεξαμενόπλοια με τεράστια κέρδη

    Θεοδωράτος: Από το Ληξούρι στην κορυφή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας

    Φραγκούλης: Πρόεδρος και πάλι στο Propeller Club



    ΣΧΟΛΙΑ