• Η άστοχη κουβέντα, ο Σκρέκας και το Casus belli με τους μεγάλους, ποιος επιχειρηματίας που ακούει τζαζ κατέγραψε υπερκέρδη και η σωστή συμβουλή της EUROBANΚ Equities

    «Θα περάσουμε πολύ δύσκολο ενεργειακό χειμώνα» το είπε δημόσια και ξεκάθαρα ο Μητσοτάκης από τη Θεσσαλονίκη.

    image

    Η άστοχη κουβέντα, ο Σκρέκας και το Casus belli με τους μεγάλους

    «Θα περάσουμε πολύ δύσκολο ενεργειακό χειμώνα» το είπε δημόσια και ξεκάθαρα ο Μητσοτάκης από τη Θεσσαλονίκη.

    «Τα νοικοκυριά της ΕΕ πρέπει να περιορίσουν κατά 10% την κατανάλωση στη διάρκεια του χειμώνα, αλλιώς δεν τη βγάζουμε» το είπε δημόσια και ξεκάθαρα και η Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν από τις Βρυξέλλες.

    Καταλαβαίνουμε όλοι τις δυσκολίες, όση δόση υπερβολής και εάν υπάρχει σε όλα αυτά, που μάλλον δεν υπάρχει.

    Μέσα σε αυτή την …ωραία ατμόσφαιρα λοιπόν, βγαίνει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κώστας Σκρέκας,  στην ανοιχτή συνεδρίαση της έκτακτης Συνόδου των υπουργών Ενέργειας της Ε.Ε. και προαναγγέλει ορθά-κοφτά ότι η Ελλάδα θα ξεκινήσει «από αυτόν τον μήνα» την εναλλαγή από φυσικό αέριο σε πετρέλαιο πέντε μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, οι οποίες θα λειτουργούν τουλάχιστον 120 ώρες σε μηνιαία βάση με το εναλλακτικό καύσιμο.

    Αυτή η άστοχη κουβέντα ήταν ολίγον …casus belli  για τους μεγάλους και καθετοποιημένους ηλεκτροπαραγωγούς  της χώρας, ήτοι για (κάποιους, όχι όλους) εκ των ΔΕΗ ΔΕΗ 1,48% 11,63 , ΗΡΩΝ-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΓΕΚΤΕΡΝΑ 0,48% 16,88 , ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ ΜΟΗ 1,40% 27,62 , ELPEDISON-ΕΛΠΕ ΕΛΠΕ -2,11% 8,34 και Μυτιληναίο-PROTERGIA .

    «Δεν έχει καμία  αρμοδιότητα ή εξουσιοδότηση να το αναγγείλει αυτό.

    Θα το κάνουν εκ του νόμου η ΡΑΕ και ο ΑΔΜΗΕ ΑΔΜΗΕ -0,87% 2,27 σε συνεργασία και κυρίως μετά από μελέτη.

    Δεν μπορεί να παρακάμπτονται Ανεξάρτητες Αρχές και μεγάλες εταιρίες του Δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα και να αιφνιδιάζονται οι πάντες.

    Τι σκοπό εξυπηρετούν όλα αυτά σε στιγμή που πρέπει να διαχειριστούμε μία μεγάλη κρίση;

    Μόνο για πολιτική προβολή ενώ εδώ …χανόμαστε;» αναρωτήθηκαν υψηλόβαθμοι παράγοντες κάποιων από τους προαναφερθέντες που πάντως δεν θέλουν να μιλήσουν επωνύμως για ευνόητους λόγους.

     

    Δεν υπάρχει θέμα έλλειψης αερίου 

    Επισημαίνουν επίσης οι ίδιοι πως μέχρι στιγμής συνεχίζεται κανονικά  η τροφοδοσία της χώρας μας με φυσικό αέριο από τη Ρωσία, μέσω του Turk Stream που τροφοδοτεί στη συνέχεια και φίλιες προς τον Πούτιν χώρες όπως η Σερβία και η Ουγγαρία.

    «Άρα στο πολύ κοντινό μέλλον τουλάχιστον, δεν  τίθεται θέμα έλλειψης αερίου, τι θέλει και τα ανακατεύει ο υπουργός;

    Σήμερα, στα μέσα Σεπτεμβρίου, δεν είμαστε ούτε καν στο πρώτο επίπεδο της κατάστασης έκτακτης ανάγκης, άλλο τί θα γίνει αύριο» συνεχίζουν οι ίδιοι.

    Πάντως όπως μάθαμε, η ΡΑΕ δια του Προέδρου της καρδιάς μας Αθανασίου (Θανάση ή Σάκη για τους στενούς φίλους του, καλορίζικη και η αρμοδιότητα για τα σκουπίδια και τα νερά που έρχεται, ο wiseman  σας το είχε γράψει πρώτος αποκαλύπτοντας το περιβόητο ταξίδι στη Γερμανία!) έχει ζητήσει από τους ηλεκτροπαραγωγούς να αυξήσουν τα  αποθέματα ασφαλείας  που σήμερα είναι για πέντε ημέρες, σε 20-30.

    Τι να περιμένουμε τώρα; Επιστολή των ηλεκτροπαραγωγών που θα επισημαίνει τις αστοχίες και μάλιστα σε αυστηρό ύφος.

    Το μόνο που μας έλειπε φυσικά είναι αυτές οι κόντρες. «Καταλαγή αδελφοί μου ένσκήπτει δύσκολος χειμών»  που έγραφε και ο Αδαμάντιος Κοραής προ 200 ετών.

     

    Όλη  η αλήθεια για το ρωσικό φυσικό αέριο 

    Έχουν… ξεσαλώσει, κατά το κοινώς λεγόμενο, πολλά ξένα ΜΜΕ και κυρίως Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ) ότι η χώρα μας, η Ελλάδα σπάει το εμπάργκο που ισχύει για ρωσικό φυσικό αέριο και φέρνει τάχα παράνομα, μεγάλη ποσότητα ρωσικού LNG από τη Gazprom στη Ρεβυθούσα.

    Επικαλούνται μάλιστα, διπλωματικές πηγές της αλλοδαπής.

    Ο wiseman απευθύνθηκε σε πηγή του ΔΕΣΦΑ που γνωρίζει τα τεκταινόμενα και σας μεταφέρει την απάντηση: «δεν υπάρχει σήμερα που μιλάμε, προγραμματισμένη άφιξη φορτίων ρωσικού αερίου.

    Τις επόμενες 5-6 ημέρες θα φτάσουν στον Σταθμό ΥΦΑ της Ρεβυθούσας, 3 πλοία ένα για τη ΔΕΠΑ από την Αλγερία, ένα για τη Mytilineos και ένα για ρουμανική εταιρεία.

    Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι υπάρχει απαγόρευση εισαγωγών φυσικού αερίου από τη Ρωσία, στην Ελλάδα, αφού η χώρα μας εξακολουθεί να προμηθεύεται ρωσικό αέριο μέσω του αγωγού Turkstream που συνεχίζοντας δίνει αέριο σε χώρες φίλα προσκείμενες στον Πούτιν όπως η Σερβία και η Ουγγαρία».

    Εμείς να προσθέσουμε και κάτι άλλο: τον Ιούνιο και τον Ιούλιο ήρθαν στη Ρεβυθούσα δύο φορτία φυσικού αερίου, με trader την μεγάλη γαλλική κρατική Total και με αγοραστή ελληνικές εταιρείες.

    Μαντέψτε από που είχε αγοράσει η ΤΟΤΑL το LNG.

    Καλά μαντέψατε, από τη Ρωσία, κάτι που ουδόλως απασχολεί τον τελικό αγοραστή, εφόσον ο έμπορος  trader είναι απόλυτα νόμιμος.

    Στην προκειμένη περίπτωση μία μεγάλη γαλλική κρατική εταιρία.

    «Κάποιοι …ανώνυμοι στο εξωτερικό, για λόγους πολιτικής αντιπάθειας θέλουν να δημιουργήσουν δυσμενείς εντυπώσεις για τη χώρα μας, ενώ δεν υπάρχει κανένα απολύτως θέμα» μας λέει παράγοντας που ξέρει καλά αυτά τα παιχνιδάκια.

    Κάποιος ανώνυμος;  Ή απλώς λέγε με Ερντογάν, Τσαβούσογλου και πάει λέγοντας;

     

    Ακούει τζαζ και δημιουργεί υπερκέρδη

    Γεννημένος στις Σέρρες πριν από 61 χρόνια, ο βορειοελλαδίτης επιχειρηματίας Γιώργος Μυλωνάς, προτιμούσε να ακούει στα νιάτα του ροκ μουσική.

    Κυρίως Doors και Rolling Stones.

    Τους Beatles τους θεωρούσε πολύ… ελαφρούς για τις τότε προτιμήσεις του.

    Τα χρόνια πέρασαν, οι καταστάσεις άλλαξαν και οι μουσικές επιλογές  έγιναν λιγότερο ‘’σκληρές’’ για τον Γιώργο Μυλωνά.

    Τα σκήπτρα των προτιμήσεων πέρασαν πλέον στη τζαζ.

    Καθώς λέγεται, τα ακούσματα των Τσικ Κορία και Γιαν Γκαμπάρεκ είναι εκείνα που συχνά πυκνά τον συντροφεύουν, όταν απομονώνεται και  καλείται να σταθμίσει τις αποφάσεις που λαμβάνει.

     Αποφάσεις, που όπως φαίνεται του «βγαίνουν».

    Το διεθνές περιβάλλον, η αύξηση της τιμής του Αλουμινίου και η αναδιάρθρωσή των δανείων του με χαμηλότερα επιτόκια, βοήθησαν τον Μυλωνά να παρουσιάσει “εκρηκτικά” αποτελέσματα.

     Στο α εξάμηνο του 2002, ο κύκλος εργασιών της ALUMIL κατέγραψε αύξηση 46% σε σχέση με το α εξάμηνο του 2021 και διαμορφώθηκε στα 205,9 εκατ. ευρώ.

     Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα €39,8 εκατ., αυξημένα κατά 103,5%.

     Επίσης κατά το α’ εξάμηνο του 2022, ο Όμιλος εμφάνισε κέρδη προ φόρων €30,4 εκατ. βελτιωμένα κατά 175,9%.

    Αντίστοιχα, κέρδη εμφανίζουν και τα αποτελέσματα μετά φόρων, ύψους €25,3 εκατ., βελτιωμένα κατά 178,3%.

     

    Η δικαίωση της Eurobank Equities

    Στις 23 Αυγούστου ο γενικός δείκτης του Χ.Α. έκλεινε στις 891 μονάδες.

    Ήταν μία συνεδρίαση, που παρά τις απώλειες της ημέρας, το κλίμα ήταν καλό καθώς είχε δημιουργηθεί ένα κλίμα συγκρατημένης ευφορίας μεταξύ των επενδυτών.

    Την ίδια μέρα, μία έκθεση, αυτή της Eurobank Equities, έκανε αίσθηση στην αγορά, καθώς καλούσε τους επενδυτές να περιορίσουν την έκθεσή τους στο Χ.Α. συστήνοντας επί λέξει στους επενδυτές, «να αφαιρέσουμε μερικές μάρκες από το τραπέζι».

    Ήταν η περίοδος, που άλλοι οίκοι, όπως η Goldman Sachs μέσα σε διάστημα ενός έτους ανακοίνωνε την… τρίτη εκτίμησή της για την πορεία της αγοράς και την… τέταρτη για την τιμή στόχο των τραπεζών πότε προς τα πάνω και πότε προς τα κάτω, προκαλώντας σύγχυση στους επενδυτές.

    Η Eurobank Equities ήταν ο μόνος θεσμικός που βγήκε εγκαίρως και προειδοποίησε τους επενδυτές.

    Το αποτέλεσμα ήταν η αγορά να φύγει σφαίρα προς τα κάτω, κάνοντας χαμηλά στις 818 μονάδες μόλις σε διάστημα ολίγων ημερών.

    Η χρηματιστηριακή έκανε λόγο για μακρο/οικονομικά στοιχεία που είναι πιθανό να γίνουν πολύ δύσκολα στο τέταρτο τρίμηνο και το ά 3μηνο του 2023.

    Χθες ο Γενικός Δείκτης έκλεισε  στις 840 μονάδες.

    Λογικά μετά την μεγάλη “βουτιά” που σημείωσαν χθες οι δείκτες στην Νεα Υόρκη (DOW JONES -3,94%, S&P -4,32% κλπ.) και η Αθήνα το πρωί θα “ανοίξει” με απώλειες.

     

    Πώς απογειώθηκε η Κλουκίνας – Λάππας

    Ούτε μία ούτε δύο.

    Με 43 πράξεις αγοράς η Κλουκίνας Λάππας απογειώθηκε κατά 7,12%, στα 57 λεπτά.

    Παρά ταύτα  δεν ήταν τίποτα περισσότερο από κινήσεις γοήτρου, καθώς παρά την άνοδο  η μετοχή βρέθηκε στο τέλος της συνεδρίασης στο χαμηλό των 52 λεπτών.

    Τώρα όσον αφορά στην κόντρα με τον μέτοχο Λουκά Σπεντζάρη, να σας ενημερώσω ότι οι πηγές μου με διαβεβαιώνουν ότι ο τελευταίος δεν φαίνεται διατεθειμένος να πουλήσει.

    Τουλάχιστον όχι σε αυτά τα επίπεδα , με την κεφαλαιοποίηση στα 23 εκατ. ευρώ.

    Κατά τα άλλα, η στρατηγική της Κλουκίνας Λάππας που διοικείται από την δυναμική Βιολέτα Λάππα, περιλαμβάνει συνέχεια του επανασχεδιασμού του δικτύου καταστημάτων Mothercare και Early Learning Centre, καθώς και επένδυση στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

    Στο τέλος του 2021 μάλιστα, ξεκίνησε η λειτουργία νέου καταστήματος στο Smart Park.

    Η εταιρεία διαθέτει δίκτυο σε Ελλάδα και Βαλκάνια με 30 και 9 καταστήματα αντίστοιχα και ταυτόχρονα λειτουργεί ηλεκτρονικά καταστήματα σε Ελλάδα και Ρουμανία.

    Για το 2022, μετά τις καλές επιδόσεις του α’ τριμήνου (αύξηση πωλήσεων 20%, με το e-shop να έχει μερίδιο 18%), η διοίκηση του ομίλου Ι. Κλουκίνας – Ι. Λάππας διατηρεί συγκρατημένη αισιοδοξία τόσο για τις προοπτικές των δραστηριοτήτων στον εμπορικό τομέα όσο και στην ενέργεια.

    Διαθέτει εξάλλου υδροηλεκτρικό σταθμό στο Κεράσοβο, ο οποίος συνεχίζει την αποδοτική λειτουργία του, με ευοίωνες προοπτικές για το 2022.

     

    Πράσινο φως σε ΑΒΑΞ – Mytilineos για το Flyover της Θεσσαλονίκης

    Πράξη γίνεται η   εξαγγελία που  έκανε ο Υφυπουργός  Υποδομών, Γιώργος  Καραγιάννης  στις 8 Σεπτεμβρίου από τη Θεσσαλονίκη, για την άμεση υπογραφή του ΣΔΙΤ για το Flyover της συμπρωτεύουσας αξίας 462,5 εκατ. Ευρώ με αναδόχους τους Ομίλους ΑΒΑΞ και Mytilineos.

    Με απόφαση  του ο Υπουργός Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλής φέρνει το έργο σε απόσταση αναπνοής από την υπογραφή του.

    Όπως προκύπτει από την απόφαση,  η σύμβαση πήρε στις 9 Σεπτεμβρίου  το τελικό ΟΚ από το Υπουργείο και οδεύει πλέον προς το Ελεγκτικό Συνέδριο.

     Για να μιλήσουμε με όρους « της αγοράς»  (όχι όμως αγοραίους)  μετά την απόφαση αυτή σημαίνει πως είναι αρκετά πιθανό το έργο να έχε υπογραφεί έως τα τέλη του επόμενου μήνα.

    Συγκεκριμένα, θα χρειαστεί να περάσει ένα δεκαήμερο για να δούμε αν θα γίνουν προσφυγές (πράγμα απίθανο καθώς η Κοινοπραξία ΑΒΑΞ ΑΒΑΞ -1,24% 1,59  – Mytilineos ΜΥΤΙΛ -0,22% 35,76  είχε υποβάλει τη μοναδική προσφορά και δεν υπάρχει ανταγωνισμός) που θα οδηγούσαν την υπογραφή σε καθυστερήσεις.

    Από εκεί και έπειτα το Ελεγκτικό Συνέδριο αναμένεται να χρειαστεί περίπου ένα μήνα για να εγκρίνει τους όρους της σύμβασης και να υπογραφεί το έργο.

    Αυτό σημαίνει πως έως τα τέλη του 2022 θα έχουν στηθεί τα εργοτάξια, ενώ μέχρι τα τέλη του 2026 ή τις αρχές του 2027 θα έχει ολοκληρωθεί ένα έργο που θα δώσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της συμπρωτεύουσας.

     

    Η Πύρρειος νίκη της Coca Cola

    Μπορεί να πηγαινοέρχεται 20 χρόνια στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, αλλά ενίοτε  δικαιώνεται.

    Η χθεσινή απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού που απορρίπτει την καταγγελία της Αγνή, βιομηχανίας αναψυκτικών από τη Βοιωτία, δείχνει ότι ο Δαυίδ δεν κερδίζει πάντα τον Γολιάθ, κι ας λένε οι φήμες ότι την καταγγέλλουσα έσπρωξε στην Επιτροπή παίκτης με μεγαλύτερο μερίδιο από ό,τι έχει μια εταιρεία από τον Ορχομενό.

    Για να θυμίσουμε το ιστορικό, η  Αγνή, κατήγγειλε ότι η Coca Cola ΕΕΕ 0,44% 29,50 3E καταχράται την δεσπόζουσα θέση της στις αγορές που δραστηριοποιείται με τη μέθοδο της «ληστρικής υποτιμολόγησης» και μειώνει επιλεκτικά τις τιμές για να διώξει από τα ράφια τα αναψυκτικά της Αγνή.

    Η Επιτροπή Ανταγωνισμού όμως έκρινε ότι η αγορά προϊόντων περιλαμβάνει την cola και άλλα ανθρακούχα (όπως οι πορτοκαλάδες), ενώ η Αγνή δεν κυκλοφορεί cola.

    Έκρινε επίσης ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις παράβασης του νόμου περί προστασίας του ανταγωνισμού, λόγω στρατηγικής επιθετικής τιμολόγησης ή πρακτικών επιλεκτικής μείωσης τιμών, όπως ισχυρίζεται η Αγνή, ενώ ούτε και η άσκηση πίεσης για απομάκρυνση προϊόντων της Αγνή στοιχειοθετείται.

    Αυτή η νίκη της Coca Cola έρχεται ενώ της έχουν επιβληθεί τρία πρόστιμα, το 2002, το 2006 και το 2021.

    Πέρσι, μάλιστα, της επιβλήθηκε πρόστιμο για παρεμπόδιση της πραγματοποίησης ελέγχου από τους επιθεωρητές της Επιτροπής Ανταγωνισμού, σε υποκατάστημά της στη Ρόδο.

    Στο νησί βρέθηκε το κλιμάκιο της Επιτροπής για να διερευνήσει άλλη καταγγελία κατά της Coca Cola 3E από τη ΒΑΠ Κουγιός, που ισχυρίστηκε ότι την πενταετία 2015-2020, η πολυεθνική προέβη σε αθέμιτες πρακτικές με στόχο να εξαλείψει τους ανταγωνιστές της, εκμεταλλευόμενη της φήμης και της δύναμης του ονόματός της στην αγορά.

     

    Η Αττικό Μετρό διεκδικεί κομμάτι από την πίτα των εμπορικών χρήσεων του νέου σταθμού ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα

    Κομμάτι από την πίτα των εμπορικών χρήσεων του νέου σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα διεκδικεί η Αττικό Μετρό Α.Ε., η οποία έχει αναλάβει το ρόλο του τεχνικού συμβούλου και «τρέχει» τις μελέτες σκοπιμότητας και περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο αξίας 100 εκατ. ευρώ, το οποίο εκτιμάται πως θα δημοπρατηθεί στα τέλη του έτους.

    Μαθαίνω πως η αξίωση αυτή εκ μέρους της Αττικό Μετρό δημιουργείται καθώς ο νέος σταθμός θα κατασκευαστεί πλησίον του σταθμού «Ελαιώνας» της Γραμμής 3 με τον οποίο θα υπάρχει και άμεση σύνδεση, ενώ στην παραχώρηση θα περιλαμβάνονται και εκτάσεις που ανήκουν στην εταιρεία.

    Να σας θυμίσω πως πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα projects του Υπουργείου Υποδομών.

    Όσον αφορά τις χρήσεις του σταθμού που θα θυμίζουν περισσότερο παρόμοιους χώρους αεροδρομίων, τις οποίες διεκδικούν τόσο η Αττικό Μετρό Α.Ε.  ο παραχωρησιούχος και οι εταιρείες των ΚΤΕΛ, αυτές περιλαμβάνουν ξενοδοχεία, συνεδριακό κέντρο, εμπορικά καταστήματα, χώρους εστίασης και βιοκλιματικά κτήρια μεταξύ άλλων.

    Πρόκειται για το  Κεντρικό Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) έκτασης 66 στρεμμάτων, ο οποίος θα εξυπηρετεί 15 εκατ. Επιβάτες χρόνο (δηλαδή 40.000 ημερησίως), και θα αποτελεί τη δεύτερη συγκοινωνιακή πύλη της Αθήνας μετά από το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.

     

    Aποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης.

    Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.