• Business

    Σκρέκας: Τα μέτρα αλά Carrefour για την ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ – Στη σέντρα οι προμηθευτές

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Άννα Διανά
    Κώστας Σκρέκας, Υπουργός Ανάπτυξης και Επένδυσεων

    Κώστας Σκρέκας, Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων


    Στα καταστήματα της γαλλικής Carrefour από την περασμένη εβδομάδα ειδικές πινακίδες ενημερώνουν τους καταναλωτές για τα προϊόντα που ενώ έχει συρρικνωθεί η ποσότητα, η τιμή τους έχει αυξηθεί.

    Μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, όπως Unilever, Nestle ή Pepsico βγαίνουν… στη σέντρα ως μέσο πίεσης προς τους προμηθευτές να επανεξετάσουν την τιμολογιακή τους πολιτική.

    Στα δικά μας σούπερ μάρκετ θα προβάλλονται τα προϊόντα που θα μειωθεί η τιμή τους για έξι μήνες με ελάχιστο ποσοστό το 5%, πάνω και πέρα από τις προωθητικές ενέργειες που ήδη διενεργούν οι προμηθευτές στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

    Η μέθοδος που επελέγη από το υπουργείο Ανάπτυξης ως ένα από τα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας είναι αντίστροφη από αυτή της Carrefour – και μάλιστα ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας θεωρεί ότι θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό και θα «διαγκωνίζονται» οι εταιρείες για το ποιες θα προβάλλονται, αλλά η ουσία είναι σχεδόν ίδια.

    Στη σέντρα βγαίνουν οι προμηθευτές, ενώ μέχρι τώρα το πεδίο ανταγωνισμού με το καλάθι του νοικοκυριού περιορίστηκε στην πραγματικότητα στα σούπερ μάρκετ.

    Ο κερδισμένος καταναλωτής

    «Το υπουργείο θα συμφωνούσε σε μια ανάλογη ιδιωτική πρωτοβουλία στην Ελλάδα, είπε χθες ο αρμόδιος Κώστας Σκρέκας συμπληρώνοντας ότι «αλλά πιστεύουμε ότι κερδισμένος είναι ο πελάτης όχι αυτός που δεν αγοράζει ένα προϊόν που αύξηση την τιμή του, αλλά αυτός που θα αγοράσει ένα προϊόν που θα γνωρίζει ότι μειώθηκε η τιμή του.

    Πάμε ένα βήμα πιο πέρα από μια ιδιωτική πρωτοβουλία που εφάρμοσε το μέτρο του στιγματισμού. Εμείς θέλουμε ο καταναλωτής να βλέπει ποιος προμηθευτής μειώνει τις τιμές» είπε.

    Η διάταξη θα περιγράφει ότι η σύγκριση θα γίνει με βάση τη χθεσινή τιμή. Θα λαμβάνεται η χαμηλότερη τιμή πριν την 20η Σεπτεμβρίου και θα ελέγχεται αν η μείωση που έχει ανακοινωθεί είναι πραγματική.

    «Υπάρχει πρόθεση από κάποιους προμηθευτές να μειώσουν τις τιμές»

    Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα για το αν υπάρχει από την πλευρά των εμπλεκομένων συμφωνία είπε ότι «υπάρχει πρόθεση από κάποιους να μειώσουν τις τιμές».

    Την ώρα που ο πληθωρισμός της «απληστίας», το λεγόμενο «greedflation» έχει μπει στη δημόσια συζήτηση και στην Ελλάδα ο κ. Σκρέκας είπε ότι τώρα δημιουργούνται οι συνθήκες και με τα μέτρα που υιοθετούμε «οι προμηθευτές θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε μειώσεις των τιμών των προϊόντων τους που διαφορετικά δεν θα προχωρούσαν».

    Τόνισε ότι η μεταφορά του αυξημένου κόστους παραγωγής και κόστους απόκτησης των προϊόντων στο ράφι έχει μια χρονοκαθυστέρηση γιατί οι ανατιμήσεις δεν περνάνε εύκολα στα σούπερ μάρκετ.

    «Τώρα όμως έχουμε ακριβές τιμές στα σούπερ μάρκετ, που εν μέρει δικαιολογούνται από την αύξηση του κόστους το προηγούμενο διάστημα αλλά βλέπουμε ότι αυτοί οι παράγοντες κόστους έχουν αρχίσει να αποκλιμακώνονται.

    Έχουμε μείωση του κόστους των πρώτων υλών, μείωση των μεταφορικών άρα τώρα δημιουργούνται οι συνθήκες ώστε κάποιος να εκμεταλλευτεί αυτήν την κατάσταση και τώρα μπορούμε να έχουμε το φαινόμενο του πληθωρισμού της απληστίας».

    Έρχονται πρόστιμα στη βιομηχανία

    Άλλο ένα μέτρο ελέγχου των προμηθευτών είναι η υποχρέωση από τα σούπερ μάρκετ με τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ να κοινοποιούν τους τιμοκαταλόγους που αποστέλλονται από τις εταιρείες προκειμένου να ελέγχονται ευκολότερα οι ανατιμήσεις και αν δικαιολογούνται με βάση το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, που ακόμη είναι σε ισχύ.

    Οι έλεγχοι αποτελούν ένα από τα βασικά εργαλεία του ΥΠΑΝ για την αντιμετώπιση των φαινομένων αθέμιτης κερδοσκοπίας.

    «Θα είμαστε αμείλικτοι σε πρακτικές που παραβιάζουν τον νόμο και βλάπτουν τον καταναλωτή. Η αισχροκέρδεια εκτός από απαράδεκτη είναι αποτρόπαια και καταδικαστέα» σημείωσε ο υπουργός.

    Από τις αρχές του 2023 μέχρι σήμερα έχουν γίνει περισσότεροι από 14.000 έλεγχοι και έχουν επιβληθεί πρόστιμα 5,1 εκατ. ευρώ.

    Οι έλεγχοι θα ενισχυθούν ενώ απαντώντας σε σχετικό ερώτημα ο κ. Σκρέκας είπε ότι επισπεύδονται οι διαδικασίες για να μπουν στους ελέγχους και ιδιώτες αφού πιστοποιηθούν.

    Ειδικά για αθέμιτη κερδοφορία, δηλαδή παραβίαση του πλαφόν του περιθωρίου κέρδους, έχουν γίνει 48 παραβάσεις και έχουν επιβληθεί πρόστιμα ύψους 712.812 ευρώ.

    Μετά τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, που μπήκαν στο στόχαστρο με πρόστιμα ύψους 400.000 ευρώ έρχονται πρόστιμα στις βιομηχανίες.

    Διαβάστε επίσης:

    Κώστας Σκρέκας: Μέτρα για τον πληθωρισμό της απληστίας

    Σκλαβενίτης: Προσλαμβάνει 200 άτομα τον μήνα – Παίρνει μέρισμα €18 εκατ.

    Tottis – Bingo: Τα γλυκά κέρδη και οι αστερίσκοι του ορκωτού



    ΣΧΟΛΙΑ