«Οι ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν παρουσία σε όλους τους σημαντικούς τομείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας και οι οποίες θα είναι στην πραγματικότητα αυτές που θα εφαρμόσουν την πολιτική απανθρακοποίησης, θα πρέπει να διαδραματίσουν ρόλο σημαντικού συμβούλου εάν θέλουμε να επιτύχουμε μια βιώσιμη πορεία προς το καθαρό μηδέν».

Αυτά υποστηρίζει η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου. Ο πρόεδρος της, Χαράλαμπος Φαφαλιός, επισημαίνει ότι τα γεγονότα της περασμένης Παρασκευής στον ΙΜΟ δεν προμηνύουν απαραίτητα καθυστέρηση στη δημιουργία μιας συνεκτικής πολιτικής απανθρακοποίησης και προσθέτει ότι απλώς, συνεχίζει, παρέχουν την ευκαιρία να εμπλακούν όσοι βρίσκονται στο επίκεντρο του ναυτιλιακού κόσμου, η ναυτιλιακή κοινότητα.

1

Επίσης, στη ανακοίνωση, των εφοπλιστών του Λονδίνου, επισημαίνεται ότι τα γεγονότα έχουν μόνο δευτερεύοντα ρόλο σε αυτή την κρίσιμη καμπή και τονίζει:

« Είναι ανάγκη να εμπλακούμε στενά προκειμένου να δημιουργήσουμε  εφαρμόσιμες πολιτικές που θα επιλέγουν όλα τα διαθέσιμα καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα και όλες τις τεχνολογίες μέχρι το 2050.

Επιπλέον, τα καύσιμα που θα επιλεγούν, ρητά ή σιωπηρά, για την επίτευξη της απανθρακοποίησης θα πρέπει να είναι διαθέσιμα και ασφαλή, σημειώνεται χαρακτηριστικά. Η μη διαθεσιμότητα πολλών από τα μεταβατικά καύσιμα δεν βοηθά τη ναυτιλιακή βιομηχανία να προχωρήσει. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι διαφορετικοί τομείς της βιομηχανίας, όπως η tramp και η liner ναυτιλία, έχουν διαφορετικούς δρόμους για την επίτευξη των στόχων τους.

Οι κανονισμοί πρέπει να αντικατοπτρίζουν αυτό το γεγονός. Πρέπει να υπάρχει βεβαιότητα και λογοδοσία όσον αφορά τα κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν. Επιπλέον, εάν υπήρχαν πραγματικά κεφάλαια που να προορίζονται ειδικά για την απαραίτητη ναυτιλιακή έρευνα και ανάπτυξη, θα ήταν δυνατό να επιτευχθούν πραγματικές λύσεις πριν να είναι πολύ αργά».

Διαβάστε επίσης: 

Γιάννης Κούστας: Αναζωπυρώνεται το ενδιαφέρον της Danaos για τα bulkers – Nέα κίνηση στα capesize

Ο εφοπλιστής Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος δώρισε Ιατρικά μηχανήματα και εξοπλισμό στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών

Τρία φορτηγά πλοία αγόρασαν οι Έλληνες εφοπλιστές