• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Χαμηλές ταχύτητες και περαιτέρω πτώση παρουσίασε η ναυλαγορά στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 15-19 Οκτωβρίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, σε χαμηλές ταχύτητες κινήθηκε για άλλη μια εβδομάδα η αγορά των Containerships καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα και στα δυο ημισφαίρια σε σχεδόν όλες τις κατηγορίες πλοίων συνέχισε να αυξάνεται, ενώ παράλληλα υπήρξε έλλειψη νέων απαιτήσεων από τους ναυλωτές.

    Ως εκ τούτου, τα επίπεδα των ναύλων τις τελευταίες δυο εβδομάδες παρουσίασαν πτώση της τάξεως του 5% με τις μεγαλύτερες απώλειες να επικεντρώνονται στα πλοία χωρητικότητας μεταξύ 3,500-5,500 TEU τα οποία και υποχώρησαν κατά μέσο όρο $ 600 ημερησίως. Επίσης, απώλειες της τάξεως των $ 500 ημερησίως παρουσίασαν και τα πλοία χωρητικότητας 1,700 TEU λόγω του αυξημένου διαθέσιμου τονάζ γεγονός που φαίνεται να επηρέασε για πέμπτη συνεχή εβδομάδα την ψυχολογία των πλοιοκτητών.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η υπερπροσφορά του αναμενόμενου διαθέσιμου τονάζ ειδικά σε πλοία χωρητικότητας 6000-6500 TEU συνέχισε να αυξάνεται, καθώς όλο και περισσότερα πλοία έχουν προγραμματιστεί για επαναπαράδοση. Παράλληλα, η ζήτηση παρέμεινε υποτονική, ειδικά στην Άπω Ανατολή και σε επίπεδα που δεν αντιστοιχούσαν στην τρέχουσα προσφορά σε τονάζ. Ως εκ τούτου οι διαπραγματεύσεις κυμάνθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με προηγούμενες ναυλώσεις για ακόμη πιο ευέλικτες περιόδους, ενώ την κατάσταση επιβαρύνει και η εισροή στην αγορά ενός αριθμού υπό ναυλωμένων πλοίων.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Αντίθετα, στην κατηγορία των Panamaxes, η αγορά ήταν πιο δραστήρια και παρόλο που οι συμφωνηθείσες ναυλώσεις ήταν σε μικρότερες και πιο ευέλικτες περιόδους, τα επίπεδα των ναύλων εδραιώθηκαν περίπου στα $10-10,500 ημερησίως ενώ παράλληλα υπήρξαν πληροφορίες ότι μέσα στον Νοέμβριο Κορεάτες operators θα έχουν μερικές επιπρόσθετες απαιτήσεις.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU,η κινητικότητα σε ναυλώσεις παρέμεινε υποτονική κυρίως λόγω της στενής διαθεσιμότητας σε τονάζ ενώ στην κατηγορία των 2800 TEU, οι ναύλοι στην Άπω Ανατολή σε πλοία τύπου Mipo κινήθηκαν, ανάλογα με την προμήθεια, στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $10Κ, τα οποία ήταν περίπου παρόμοια με εκείνα της αγοράς του Ατλαντικού, καθώς οι ναυλώσεις που αναφέρθηκαν στην περιοχή κινήθηκαν οριακά χαμηλότερα από τα επίπεδα των $11Κ ημερησίως.

    Στη γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, ο αριθμός των πλοίων που από παρούσες ναυλώσεις επαναπαραδόθηκε αυξήθηκε, καθώς από την μεριά των operators υπήρξαν θέματα εταιρικών διαφοροποιήσεων ή ακόμη και παύσεις συνεργασιών. Πάντως, τα επίπεδα των ναύλων, όπως ενδεικτικά φάνηκε από την επέκταση ναύλωσης σε πλοίο τύπου Naikai 2500 από την Maersk στην περιοχή της Μέσης Ανατολής-Ινδικού Ωκεανού-Νοτίου Αφρικής για περίοδο 4-6 μηνών, κινήθηκαν στα $10Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, η κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU, βρέθηκε σε περαιτέρω πίεση, ειδικά στην αγορά της Ασίας όπου τα υπό διαπραγμάτευση επίπεδα των ναύλων κινήθηκαν στα χαμηλά με μεσαία των $8Κ ημερησίως, ενώ κάποια πλοία ακόμη δυσκολεύονται να βρουν νέα απασχόληση συμπεριλαμβανομένου και των νεώτερων/eco τύπου πλοίων. Και αυτό γιατί παρόλο που βρίσκονται πρώτα στην προτίμηση των ναυλωτών λόγω των υψηλών τιμών στα καύσιμα, η κινητικότητα γενικότερα έχει περιοριστεί. Παράλληλα, υπήρξαν πληροφορίες για μερικές ναυλώσεις στην περιοχή της Καραϊβικής σε χαμηλότερα από τα επίπεδα των $9Κ ημερησίως, ενώ αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Μεσογείου όπου μερικά πλοία βρίσκονται ακόμη σε θέσεις spot.

    Τέλος, σχεδόν στάσιμη χαρακτηρίστηκε η εικόνα της αγοράς στην Ασία στα πλοία χωρητικότητας 1100 TEU με λίγες απαιτήσεις από τους ναυλωτές και παράλληλα σταδιακή αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας και με τα επίπεδα των ναύλων σε non-eco τύπου πλοία να κυμαίνονται κοντά στα υψηλά των $6Κ ημερησίως, ενώ στα τύπου eco, λόγω των υψηλών τιμών στα καύσιμα, στα χαμηλά με μεσαία των $8Κ ημερησίως. Επίσης, η κινητικότητα της αγορά των μικρότερης χωρητικότητας πλοίων των 700 TEU ήταν και στα δυο ημισφαίρια ανεπαρκής και υποτονική.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Eλληνική ναυτιλιακή επιστρέφει στην αγορά μεταχειρισμένων μετά από τρία χρόνια

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πώς ο Γ. Οικονόμου θα βάλει στην τσέπη 134 εκατ. δολάρια από το μεγάλο deal της Ocean Rig

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Ελληνική ναυτιλιακή στους σημαντικότερους πελάτες του ναυπηγείου Yangzijiang



    ΣΧΟΛΙΑ