Ναυτιλία

Ελληνική ναυτιλιακή στους σημαντικότερους πελάτες του ναυπηγείου Yangzijiang

  • Ιάσων Στατήρης

Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος, Εφοπλιστής


Το πιο πολυάσχολο ναυπηγείο της Κίνας είναι αυτήν την περίοδο το ναυπηγείο Yangzijiang Shipbuilding Holdings, με παραγγελίες για 116 νεότευκτα πλοία συνολικής χωρητικότητας 9,6 εκατομμυρίων dwt, σύμφωνα με την Clarksons. Και ένα από τα σημαντικότερα deals του ναυπηγείου είναι αυτό με την ελληνική εταιρεία Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κ. Κωνσταντακόπουλου.

Ειδικότερα, η Costamare έχει παραγγείλει στο συγκεκριμένο ναυπηγείο πέντε containerships χωρητικότητας 12.000 teu έκαστο, τα οποία θα συμμετάσχουν σε ένα project νεότευκτων πλοίων το οποίο αναπτύσσει η Yang Ming Marine Transport, και στο οποίο θα συμμετάσχουν επίσης και πλοία της ιαπωνικής Shoei Kisen.

Σημαντικό είναι και το deal με την αμερικανική Mangrove Partners για την κατασκευή μίας σειράς από capesizes, ενώ το ναυπηγείο ήταν κοντά στην εξασφάλιση της πρώτης του κατασκευής πλοίων kamsarmax που θα κινούνταν με υγροποιημένο φυσικό αέριο, όμως η επιστολή προθέσεων της ελληνικής ναυτιλιακής Arista Shipping (συμφερόντων του εφοπλιστή Αλέξανδρου Παναγόπουλου) για την κατασκευή 20 τέτοιων πλοίων έμεινε στις… προθέσεις, καθώς η εταιρεία δεν κατάφερε να βρει χρηματοδότηση.

Ωστόσο, η διοίκηση του ναυπηγείου δεν το βάζει κάτω και βρίσκεται σε συζητήσεις με ιαπωνική εταιρεία για την κατασκευή πλοίων που θα κινούνται με LNG, όπως αποκάλυψε ο εκτελεστικός πρόεδρος Ren Yuanlin, μιλώντας στο TradeWinds.

Ο ίδιος δήλωσε αισιόδοξος ότι το ναυπηγείο Yangzijiang θα καταφέρει να πετύχει τον στόχο του για παραγγελίες ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων φέτος, καθώς “έχουμε ήδη πετύχει το 70% του όγκου πωλήσεων”, όπως σημείωσε.

Πάντως, σύμφωνα με τον Ren, η εμπορική διαμάχη των ΗΠΑ με την Κίνα έχει περιορίσει τις διαθέσεις των εφοπλιστών για παραγγελίες νέων πλοίων. Ωστόσο, ο ίδιος επεσήμανε πως “είμαστε αισιόδοξοι για τον στόχο πωλήσεων που έχουμε θέσει. Κι αυτό γιατί οι παραγγελίες νέων πλοίων είναι πιθανό να δοθούν σε ναυπηγεία με καλή φήμη, όπως εμείς”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Μ. Μποδούρογλου: H Αllseas πούλησε το τελευταίο handysize. Τα επόμενα σχέδια

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Προχωρά με διαδικασία-εξπρές ο διαγωνισμός για το FSRU της Αλεξανδρούπολης. Ο ρόλος της GasLog

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Γ. Προκοπίου: Η Dynagas εκδίδει νέες προνομιούχες μετοχές αξίας 55 εκατ. δολαρίων