Ναυτιλία

Αυξημένες παραγγελίες και ανεβασμένες τιμές στο ξηρό φορτίο τον Μάρτιο

ναυλαγορά ναυτιλία


Θεαματική άνοδο της τάξεως του 18%, σε μηνιαία βάση, κατέγραψαν τον Μάρτιο οι τιμές στην αγορά του ξηρού φορτίου, συνεχίζοντας την ανοδική τους πορεία, παρά το γεγονός ότι η δραστηριότητα στην αγορά των μεταχειρισμένων είναι πεσμένη σε ετήσια βάση κατά 21%, σύμφωνα με ανάλυση της ναυλομεσιτικής Golden Destiny.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny, οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ξηρού φορτίου έχουν διπλασιαστεί από τον Μάρτιο του 2017 και τετραπλασιαστεί εντός του πρώτου τριμήνου του έτους, όμως το γεγονός αυτό αποδίδεται περισσότερο στις πολύ λίγες περσινές παραγγελίες, παρά σε μία φετινή “έκρηξη” παραγγελιών.

Οι αναλυτές της Golden Destiny διαπιστώνουν μία στασιμότητα όσον αφορά τις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία στην Κίνα, ενώ επισημαίνουν ως ανησυχητικό στοιχείο τη μείωση των φορτίων σιτηρών από τη Λατινική Αμερική κατά 50% σε ετήσια βάση, που συνιστά ένδειξη ότι η φετινή σοδειά δεν είναι τόσο καλή όσο η περσινή. Επιπλέον, “οι αμερικανικοί δασμοί στις εισαγωγές χάλυβα και οι αναμενόμενοι δασμοί από την Κίνα στη σόγια έχουν επηρεάσει το κλίμα στην αγορά, κρατώντας την σε χαμηλά επίπεδα”, σύμφωνα με την ίδια ανάλυση.

Όσον αφορά στα τάνκερ, ο αριθμός των πλοίων που έχουν αλλάξει χέρια υποχώρησε τον Μάρτιο κατά 41% σε μηνιαία βάση και κατά 51% σε ετήσια βάση, την ώρα που η αύξηση των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων ανέρχεται στο 85% σε μηνιαία βάση και στο 95% σε ετήσια βάση. Αυτό, σύμφωνα με τους αναλυτές, σημαίνει δύο πράγματα: “Πρώτον, ότι οι συμμετέχοντες στην αγορά αναμένουν ότι η αγορά θα ανακάμψει σχετικά σύντομα, και δεύτερος, ότι τα συμβόλαια που προσφέρουν οι γιάρδες για πλοία υψηλών προδιαγραφών είναι πολύ ανταγωνιστικά, και κάποια από αυτά έρχονται με κλεισμένες μακροχρόνιες ναυλώσεις”.

Σημαντικά αυξημένες είναι και οι διαλύσεις τάνκερ, κατά 22% σε σχέση με τον Φεβρουάριο, κυρίως στον κλάδο των VLCCs, αλλά και στα aframaxes.

Τέλος, όσον αφορά στα containerships, τον Μάρτιο σημειώθηκε πτώση των νέων παραγγελιών κατά 58%, με τους αναλυτές να παρατηρούν ότι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκαν τον Μάρτιο πλοία χωρητικότητας κάτω των 900 teu που θα κατασκευαστούν σε κινεζικά ναυπηγεία.

Η επιβράδυνση των παραγγελιών αναμφίβολα έχει βοηθήσει τον κλάδο των containers να ανακάμψει τους τελευταίους μήνες. Ωστόσο, το ερωτηματικό παραμένει ως προς το πώς θα απασχοληθούν πλοία 14.000 teu μετά την παράδοση του ULCV στη σημαντική διαδρομή Ευρώπης-Ασίας”, αναφέρεται στην ανάλυση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Pangaea Logistics Solutions: Αγόρασε πλοίο panamax από ελληνική εταιρία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Χ. Τράιος: Η Petrogress κατακτά τη δυτική Αφρική

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Xρ. Οικονόμου: Μπαράζ νεότευκτων πλοίων για την TMS Cardiff Gas


ΣΧΟΛΙΑ