Ναυτιλία

Στα 9 δισ. δολάρια οι επενδύσεις το 2020 – Δεξαμενόπλοια ναυπηγούν, bulker αγοράζουν οι Έλληνες εφοπλιστές

ναυτιλία ναυλαγορά


Το «μπαράζ» νέων παραγγελιών πλοίων, το τελευταίο τρίμηνο του έτους, εκτίναξε τον όγκο των ελληνικών ναυπηγήσεων, στη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς στα 85 πλοία αξίας, άνω των 5,5 δισ. δολαρίων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία Golden Destiny, στο «στόχαστρο» των Eλλήνων εφοπλιστών βρέθηκαν τα δεξαμενόπλοια, αφού έκλεισαν συμφωνίες για 63 ναυπηγήσεις, αξίας 3,63 δισ. δολαρίων, ενώ ακολούθησαν τα LNG carriers, οκτώ συνολικά, αξίας 1,22 δισ. δολαρίων. Επίσης για ελληνικών συμφερόντων εταιρεία θα κατασκευαστούν εννέα container αξίας, 412 εκατ. δολαρίων, τρία LPG carriers, και μόλις δύο Bulk carriers.

Παράλληλα σύμφωνα με την Allied Shipbroking η προηγούμενη χρονιά για τους Έλληνες εφοπλιστές έκλεισε με αγορές 233 πλοίων, αξίας 3,59 δισ. δολαρίων

Οι ναυπηγήσεις

Το τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου έτους οι Έλληνες εφοπλιστές κινήθηκαν δυναμικά, στα συμβόλαια για νέες ναυπηγήσεις.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η παραδοσιακή ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Carras Hellas συμφώνησε για ένα kasmarmax με ιαπωνικά ναυπηγεία. Τη μεγαλύτερη σε αξία παραγγελία κατέθεσε η Maran Gas Maritime του ομίλου Αγγελικούση, αφού συμφώνησε για δύο LNG Carriers αξίας 368 εκατ. δολαρίων με τα ναυπηγεία της Samsung. Τα δύο πλοία που αναμένεται να έχουν παραδοθεί μέχρι τον Φεβρουάριο του 2024, θα δραστηριοποιηθούν στο project της Total στην Μοζαμβίκη, όπου θα χρησιμοποιηθούν συνολικά 17 LNG Carriers. Η Maran έχει στη διάθεσή της ακόμα ένα option για LNG carrier στη Samsung.

Η Byzantine Maritime του Μάριου Σταφυλοπάτη συμφώνησε για ένα ακόμα, το τρίτο, gas ship για παράδοση το 2022 από τα Hyundai Mipo Dockyard. Η εταιρεία είχε παραγγείλει ακόμα δύο 38.000 κ.τ πλοία στο τέλος του 2019, έναντι 46,9 εκατ. δολαρίων το καθένα, τα οποία αναμένεται να παραλάβει μέχρι τον Φεβρουάριο του 2022 από την Hyundai.

Στις αρχές Δεκεμβρίου, η Evalend Shipping του Κρίτωνα Λεντούδη, υπέγραψε για δύο νεότευκτα πλοία LPG των 40.000 κ.μ με παράδοση στα τέλη του 2022 και το πρώτο τρίμηνο του 2023. Τα δύο πλοίο εκτιμάται ότι θα κοστίσουν 45,5 εκατ. δολάρια το. Η εταιρεία, όπως αναφέρει η Naftiliaki Newsfront έκανε άνοιγμα στον τομέα του LPG το 2013, μέσω παραγγελίας για τέσσερις μονάδες των 38.000 κ.τ στη Hyundai Mipo.

Στην παραγγελία ενός ακόμη δεξαμενόπλοιου τύπου aframax το τρίτο κατά σειρά, στα ναυπηγεία της Cosco, προχώρησε η Aegean Shipping Management, συμφερόντων της οικογένειας Μελισσανίδη. Ανακοίνωσε επίσης ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεως για την κατασκευή και τέταρτου δεξαμενόπλοιου, για τον eco στόλο της. Με την νέα συμφωνία, ο συνολικός αριθμός των παραγγελιών της Aegean στο ναυπηγείο της Cosco τα τελευταία τέσσερα χρόνια ανήλθε σε 12 πλοία.

Στο σύνολο του ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 15 νεότευκτα πλοία, ενώ δεν έχει πραγματοποιήσει κινήσεις στη second hand αγορά.

Τέλος η Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου αγόρασε ένα νεότευκτο 87.000 dwt που διαθέτει όλες τις τελευταίες προϋποθέσεις για το Energy Efficiency Design Index (EEDI). Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι αγόρασε το νεότευκτο σε ελκυστική. Επίσης στις αρχές Οκτωβρίου η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία για ένα ακόμα bulk carrier χωρητικότητας 92.000 τόνων για παράδοση το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Διαβάστε επίσης

Κωνσταντίνος Αρνόκουρος: Ο καπετάνιος που έγινε φιλάνθρωπος εφοπλιστής

Μάριος Ηλιόπουλος: H κερδοφόρα κίνηση του εφοπλιστή στον κλάδο κρουαζιέρας

Δυναμικό ξεκίνημα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2021 – Οι κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών


ΣΧΟΛΙΑ