• Business

    (Δεν) σκοτώνουν τα τάνκερ όταν γεράσουν

    ναυτιλία


    Στην αγορά παραμένουν 83 παλιά τάνκερ συνολικής αξίας άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, παρά το γεγονός ότι η αξία τους πια είναι ίση ή και χαμηλότερη από την τιμή διάλυσής τους, σε μία περίοδο όπου πολλοί θεωρούν πως οι τιμές έχουν πέσει στο χαμηλότερο σημείο του κύκλου και θα αρχίσουν να ανακάμπτουν, αν και οι εν εξελίξει παραγγελίες νέων πλοίων και οι αποφάσεις του OPEC για την παραγωγή πετρελαίου ενδέχεται να καθυστερήσουν αυτήν την ανάκαμψη.

    Όπως προκύπτει από στοιχεία που συνέταξε το VesselsValue για λογαριασμό του TradeWinds, σε αυτήν την κατηγορία υπάγονται 47 παλιά VLCCs και 36 suezmaxes, συνολικής χωρητικότητας 19,3 εκατομμυρίων dwt περίπου.

    Από τα 47 αυτά VLCCs που αξίζουν πλέον λιγότερο από το βάρος τους, τα 30, συνολικής αξίας 474 εκατομμυρίων δολαρίων, είναι ηλικίας 20 ετών και άνω, ενώ τα άλλα 17, συνολικής αξίας 262 εκατ. δολαρίων, είναι από 15 έως 19 ετών.

    Όσον αφορά στα suezmaxes, 36 τάνκερ αυτής της κατηγορίας, συνολικής αξίας 312 εκατ. δολαρίων, αξίζουν πλέον λιγότερο από την αξία διάλυσής τους, με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών (32) να είναι ηλικίας 20 ετών και άνω.

    Σημειωτέον ότι τα στοιχεία αυτά είχαν συνταχθεί πριν ανακοινωθεί η πώληση δύο από τα παλαιότερης κατασκευής δεξαμενόπλοια που διαθέτει στο στόλο της η ναυτιλιακή Gener8 Maritime, της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Πήτερ Γεωργιόπουλος, για διάλυση.

    Ειδικότερα, η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη ναυτιλιακή επιβεβαίωσε ότι πούλησε τα αδελφά δεξαμενόπλοια τύπου suezmax Gener8 Phoenix (χωρητικότητας 153.015-dwt και κατασκευής 1999) και Gener8 Horn (χωρητικότητας 159.475-dwt και κατασκευής 1999) για scrap πριν περάσουν από ειδική επιθεώρηση. Από την πώλησή τους, θα εισρεύσουν στα ταμεία της 3,4 εκατ. δολάρια κατόπιν αποπληρωμής χρέους ύψους 24,1 εκατ. δολαρίων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πήτερ Γεωργιόπουλος: «Διαλύει» τα παλαιότερα πλοία του

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Credit-Suisse: Δύσκολα τα πράγματα για τα τάνκερ VLCC λόγω Σαουδικής Αραβίας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Κούστας: Πονάει ακόμα η Danaos από την κατάρρευση της Hanjin



    ΣΧΟΛΙΑ