• Business

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Μηδενική αναχρηματοδότηση και βελτιωμένη μερισματική πολιτική οι βασικοί πυλώνες ανάπτυξης

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, Γιώργος Περιστέρης

    Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, Γιώργος Περιστέρης


    Τους δύο βασικούς πυλώνες της αναπτυξιακής στρατηγικής του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παρουσίασε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του, Γιώργος Περιστέρης, κατά τη διάρκεια της χθεσινής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της εισηγμένης, η οποία αναμένεται να προχωρήσει σε επενδύσεις συνολικής αξίας 10 δισ. Ευρώ έως το 2027 και να αυξήσει το capex της από τα 350 εκατ. ευρώ στα 2 δισ. ευρώ για το 2023.

    Ο πρώτος πυλώνας, όπως επισήμανε ο ισχυρός άνδρας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είναι το γεγονός ότι ο Όμιλος δε θα χρειαστεί κάποια σημαντική αναχρηματοδότηση έως και το 2027 τονίζοντας ότι υπάρχει το διαθέσιμο κεφάλαιο και η απαραίτητη οικονομική ευρωστία, προκειμένου η εταιρεία να μπορέσει να συμμετάσχει στα ΣΔΙΤ και τις παραχωρήσεις που διεκδικεί, όπως αυτή του ΒΟΑΚ και της Αττικής Οδού.

    Πρόσθεσε, δε, ότι η εισηγμένη έχει αρχίσει να δίνει μέρισμα στους μετόχους της από τη χρήση του 2021 και βασική επιδίωξη της παραμένει όχι μόνο να συνεχίσει την απόδοση σε ετήσια βάση, αλλά και να το αυξάνει για κάθε χρήση. Πρόκειται για το δεύτερο πυλώνα ανάπτυξης της εισηγμένης, δηλαδή τη βελτιωμένη μερισματική πολιτική.

    Σημειώνεται ότι για τη χρονιά που μας πέρασε οι μέτοχοι της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα λάβουν μέρισμα αξίας 20,6 εκατ. ευρώ, ενώ για τη χρήση του 2021 το μέρισμα που τους είχε δοθεί ανήλθε στα 12,8 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα να καταγράφεται ήδη αύξηση  κατά 60%.

    Χρονιά ρεκόρ το 2022

    Σύμφωνα με τα όσα είπε ο Γ. Περιστέρης, αλλά και τις επιδόσεις του 2022, η χρονιά που μας πέρασε ήταν ένα έτος ρεκόρ για την εισηγμένη, καθώς εκτός από την αύξηση των ταμειακών της διαθέσιμων (1,5 δισ. ευρώ) ο Όμιλος κατέγραψε ισχυρή άνοδο στα οικονομικά της μεγέθη παρά το γεγονός ότι το 2022 ήταν ένα έτος μεγάλων προκλήσεων.

    Αναλυτικότερα, τα συνολικά έσοδα του ομίλου ανήλθαν στα 4 δισ. ευρώ με το σχετικό μέγεθος να τετραπλασιάζεται σε σχέση με τα δεδομένα για τη χρήση του 2021. Επιπλέον, το προσαρμοσμένο EBITDA αυξήθηκε κατά 104% σε ετήσια βάση και ανήλθε στα 661,8 εκατ. Ευρώ από τα 323,5 εκατ. Ευρώ.

    Ακολούθως τα καθαρά κέρδη που θα αποδοθούν στους μετόχους προσαρμοσμένα για τα μη λειτουργικά αποτελέσματα εξαπλασιάστηκαν και από τα 33,1 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν στα 174,4 εκατ. Ευρώ, ενώ ο λόγος καθαρό χρέος προς Προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε στο 2,3χ, ενώ για την ίδια περίοδο το 2021 είχε υπολογιστεί στο 3,8χ.

    Ηγέτης στις κατασκευές

    Τα παραπάνω στοιχεία, σε συνδυασμό με τη μέχρι στιγμής πορεία της εισηγμένης στον κατασκευαστικό κλάδο, καθιστούν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ηγέτη στον συγκεκριμένο τομέα δραστηριότητας.

    Αρχικά, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαθέτει το μεγαλύτερο ανεκτέλεστο μεταξύ του ανταγωνισμού. Αυτό ανέρχεται στα 5,5 δισ. ευρώ και τουλάχιστον το 50% εξ αυτών έχει υπογραφεί. Στον τομέα αυτό πρωταγωνιστεί η σύμβαση για την Εγνατία Οδό, η οποία αναμένεται να πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο εντός του επόμενου μήνα και να υπογραφεί έως τα τέλη του 2023. Πρόκειται για την παραχώρηση που δημοπράτησε το ΤΑΙΠΕΔ το 2021 και το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis έδωσε το τίμημα-ρεκόρ του 1,5 δισ. Ευρώ.

    Επιπλέον, προχωρούν και τα έργα στο Καστέλι για την παραχώρηση που αφορά το νέο αερολιμένα στην Κρήτη. Ο ισχυρός άνδρας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανέφερε ότι υπήρξαν καθυστερήσεις, καθώς το αεροδρόμιο έπρεπε να «μεγαλώσει», αλλά αναμένεται να παραδοθεί σε εμπορική λειτουργία το 2026.

    Σχετικά με το μεγαλύτερο ιδιωτικό έργο που έχει αναλάβει ο Όμιλος, δηλαδή το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα μαζί με το Καζίνο στο Ελληνικό αξίας 1 δισ. Ευρώ, ο Γιώργος Περιστέρης ανέφερε ότι οι πρόδρομες εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του επόμενου μήνα.

    Οι νέες μάχες: Αττική Οδός και ΒΟΑΚ

    Ωστόσο, εκτός από τα παραπάνω έργα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καλείται να δώσει σημαντικές μάχες για δύο οδικές παραχωρήσεις που δημοπρατούνται αυτή την περίοδο. Η πρώτη είναι η νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού, που δημοπρατεί το ΤΑΙΠΕΔ και έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων εγχώριων Ομίλων αλλά και ισχυρών διεθνών Funds.

    Σε αυτόν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ενώσει τις δυνάμεις της με το αυστραλιανό fund First Sentier, το οποίο βρίσκεται επίσης σε διαπραγματεύσεις με τον Όμιλο για την πώληση του 70% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ. Υπενθυμίζεται ότι ύστερα από την τρίτη διαδοχική παράταση που έδωσε το ΤΑΙΠΕΔ, οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές αναμένονται στις 17 Ιουλίου.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης δήλωσε στο περιθώριο της συνέλευσης σχετικά με τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ ότι το ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών για την Αττική Οδό είναι αυξημένο και πρόκειται κυρίως για μία χρηματοοικονομική άσκηση. Πρόσθεσε, δε, ότι η ρήτρα για την αύξηση της τιμής του σταθερού διοδίου, (σ.σ. με πολιτική απόφαση τα διόδια για τη διέλευση στην Αττική Οδό θα μειωθούν από τα 2,8 στα 2,5 ευρώ από το φθινόπωρο του 2024) με το πέρας της πρώτης πενταετίας δεν θα αποτελεί απαραίτητα ελκυστική πρόταση όσον αφορά το τελικό τίμημα που θα δοθεί για την επικράτηση στον διαγωνισμό.

    Η δεύτερη οδική παραχώρηση που διεκδικεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δοκιμάζοντας τις ίδιες δυνάμεις της είναι το τμήμα Ηράκλειο-Χανιά του ΒΟΑΚ. Πρόκειται για μία παραχώρηση που συνδυάζει την κατασκευή και τη συντήρηση ενός οδικού τμήματος μήκους 157 χλμ που ξεκίνησε να δημοπρατείται από το 2018 και πλέον βρίσκεται ένα βήμα πριν από την ανάδειξη του αναδόχου, καθώς τα ενδιαφερόμενα σχήματα (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-Mytilineos, ΑΒΑΞ-Egis-Meridiam) έχουν υποβάλει τις προσφορές τους από τις αρχές Μαΐου.

    Η επικράτηση στο ΒΟΑΚ, εκτός από τα οικονομικά οφέλη που θα επιφέρει η κατασκευή και τα διόδια, που θα επιδοτούνται από το κράτος, σημαίνει ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα καθετοποιήσει την παρουσία της στην Κρήτη και θα δημιουργήσει ισχυρές οικονομίες κλίμακας. Αυτό συμβαίνει καθώς αποτελεί τον ηγέτη της κοινοπραξίας του σχήματος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat που έχουν υπογράψει το ΣΔΙΤ Χανιά-Χερσόνησος του ΒΟΑΚ, ενώ κατασκευάζει και το νέο υπερσύγχρονο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

    Μάλιστα, ο επικεφαλής του Ομίλου ανέφερε ότι τόσο τα ΣΔΙΤ όσο και οι παραχωρήσεις αποτελούν το νέο χρυσόμαλλο δέρας των κατασκευών, καθώς παρέχουν χρηματοδοτικές ροές στα ταμεία των εταιρειών, καθώς και ότι προστατεύονται από τις απότομες μεταβολές των επιτοκίων.

    Διαβάστε επίσης:

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Θα είμαστε καλά με την ΤΕΝΕΡΓ και χωρίς – Παραπάνω του ενός οι ενδιαφερόμενοι

    Γιώργος Περιστέρης: Τι είπε για την πώληση της ΤΕΝΕΡΓ – Δυναμική η συζήτηση

    Περιστέρης (ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή): Συνεχίζουμε το επενδυτικό πρόγραμμα των €5,5 δισ. – Περαιτέρω ανάπτυξη το 2023

    ──────────────────

    Εκλογές 2023

    Εκλογές 2023: Όλη η επικαιρότητα στο mononews.gr

    Οδηγός – Πού και πώς ψηφίζω στις 25 Ιουνίου

    Δείτε live τον χάρτη των αποτελεσμάτων



    ΣΧΟΛΙΑ