• Big Story

    Νάσος Ζαρκαλής: Φτιάχνουμε την WIND των επόμενων δεκαετιών

    Νάσος Ζαρκαλής. CEO WIND

    Νάσος Ζαρκαλής CEO WIND


    Το 2017 θα είναι “η χρονιά μιας νέας Wind”. Η φράση αυτή, την οποία χρησιμοποίησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wind Ελλάς Νάσος Ζαρκαλής, κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους του Τύπου, δίνει το στίγμα της στρατηγικής της εταιρείας για το τρέχον έτος, αλλά και για τα επόμενα, μετά από ένα 2016 που σηματοδότησε την επιστροφή της Wind σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

    “Το 2016 κάναμε συστηματική πρόοδο σε όλους τους τομείς στρατηγικής εστίασης και αυτό αποτυπώθηκε στα ετήσια αποτελέσματα”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Νάσος Ζαρκαλής, και τα στοιχεία τον επιβεβαιώνουν, καθώς μεταξύ άλλων:

    • στην κινητή τηλεφωνία το μερίδιο στους ενεργούς πελάτες διατηρήθηκε στο 20% ωστόσο η Wind αύξησε κατά 5% τα λεπτά ομιλίας που καταναλώνουν οι πελάτες της, τα οποία άγγιξαν τα 7 δισεκατομμύρια. Αντίστοιχα, το συμβόλαιο W που είναι το μεγαλύτερης αξίας προϊόν της Wind, σημείωσε ετήσια αύξηση 55% στους συνδρομητές συμβολαίου.
    • Μέσα σε έναν χρόνο, οι χρήστες smartphone που αξιοποιούν υπηρεσίες data στη βάση της Wind αυξήθηκαν κατά 30%, ενώ η χρήση data από χρήστες smartphone διπλασιάστηκε. Οι εντυπωσιακές επιδόσεις οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στο νέο δίκτυο 4G της Wind, καθώς στη διάρκεια του 2016 αυξήθηκε από 11% στο 40% η κίνηση των data που εξυπηρετήθηκε από το 4G δίκτυο.
    • Στη σταθερή τηλεφωνία, οι πελάτες LLU αυξήθηκαν κατά 9%, στις 559.000, στο τέλος 2016, με το μερίδιο αγοράς να ανεβαίνει αντίστοιχα κατά 1,8 μονάδες στο 26,8%. Εξάλλου, το 49% των συνδρομητών κινητής της Wind έχουν πλέον και συμβόλαιο σταθερής τηλεφωνίας στην εταιρεία, καθώς στρατηγική της Wind είναι να προωθεί τη σύγκλιση των υπηρεσιών.
    • Τα νέα καταστήματα της Wind, ήδη 175 σε όλη την Ελλάδα, σημείωσαν αυξημένες πωλήσεις συσκευών και αξεσουάρ (+46%) και διεκπεραίωσαν περισσότερες από 7,5 εκατομμύρια συναλλαγές στη διάρκεια του περασμένου έτους.

    Έτσι, το 2016 έκλεισε για τη Wind με συνολικά έσοδα 476 εκατ. ευρώ και EBITDA ύψους 91 εκατ. ευρώ, μεγέθη που κατά τον Ν. Ζαρκαλή είναι ελαφρώς υψηλότερα των αρχικών προβλέψεων, ενώ ο ίδιος στάθηκε ιδιαίτερα και στην επιστροφή της εταιρείας στις αγορές με την εποτυχή έκδοση ομολογιακού δανείου ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της εταιρείας προέρχεται πάντα από την κινητή τηλεφωνία (65%), όμως ήταν η σταθερή τηλεφωνία που κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου (11%).

    Τα δεδομένα αυτά αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία χτίζει η Wind τα φιλόδοξα σχέδιά της για το 2017. Σχέδια που περιλαμβάνουν επενδύσεις που εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 100 εκατομμύρια ευρώ (το 2016 ήταν 93 εκατομμύρια ευρώ), με επίκεντρο κατά κύριο λόγο την ανάπτυξη του δικτύου κινητής τηλεφωνίας 4G –στόχος της Wind είναι η πληθυσμιακή κάλυψη να αγγίξει το 100% στο τέλος του 2018- καθώς και τα δίκτυα νέας γενιάς σταθερής τηλεφωνίας VDSL και FTTx.

    Όμως τα σχέδια της Wind δεν περιορίζονται στην αγορά της τηλεφωνίας: η εταιρεία ετοιμάζεται για δυναμική είσοδο στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης εντός του 2017, και στο πλαίσιο αυτό έχει ήδη ανακοινώσει τη συνεργασία της με τη Zappware, χάρη στην οποία, όπως τόνισε ο κ. Ζαρκαλής, μέσα στο τρέχον έτος η Wind θα μπορεί να προσφέρει στους πελάτες της υπηρεσίες multiscreen video, που θα τους δίνουν πρόσβαση σε ζωντανές και μαγνητοσκοπημένες τηλεοπτικές μεταδόσεις και σε έναν πλούσιο κατάλογο από video-on-demand, από οποιαδήποτε συσκευή θέλουν (υπολογιστή, tablet, ακόμα και smartphone).

    Σημειωτέον ότι, όπως διευκρίνισε ο επικεφαλής της Wind, η κίνηση αυτή θα γίνει σε πρώτη φάση αυτόνομα, και όχι σε συνεργασία με τη Vodafone (με την οποία η Wind έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας), χωρίς όμως να αποκλείσει ενδεχόμενες στρατηγικές συνεργασίες στο μέλλον, προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των παρεχομένων υπηρεσιών. Ανοιχτό άφησε και το ενδεχόμενο μίας μελλοντικής συνεργασίας με την Digea, επισημαίνοντας πως οι σχετικές συζητήσεις βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο.

    Να υπενθυμίσουμε σε αυτό το σημείο ότι η Wind έχει ανακοινώσει κατά το παρελθόν ότι το πενταετές επενδυτικό της πλάνο για την περίοδο 2016-2020 περιλαμβάνει επενδύσεις συνολικού ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ, ώστε στα τέλη του 2020 να διαθέτει το 20% της συνολικής τηλεπικοινωνιακής αγοράς στην Ελλάδα.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Alpha Bank: Στο 0,44% το ποσοστό της Crédit Agricole έπειτα από μετατροπή ομολογιών σε μετοχές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σκλαβενίτης – Μαρινόπουλος: Ετοιμάζεται το μεγαλύτερο δίκτυο σούπερ μάρκετ της αγοράς

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Eurobank: Μείωση 962 εκατ. ευρώ κατέγραψε το ισοζύγιο αγαθών-υπηρεσιών το 2016



    ΣΧΟΛΙΑ