ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ναι, o εμβληματικός ιταλικός κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων πολυτελείας, Ferrari, δημιουργεί ενδύματα με ακρίβεια, ταχύτητα και άρρητη τεχνογνωσία, από το 2021.
Στα βρετανικά βραβεία μόδας 2025, μέσα στο λαμπερό μέγαρο μουσικής Royal Albert Hall του Λονδίνου, μια παρουσία τράβηξε τα βλέμματα όσο καμία άλλη. Η ανερχόμενη μουσική δύναμη, Raye, ένα από τα πιο επιδραστικά ονόματα της χρονιάς, εμφανίστηκε με φόρεμα που όχι μόνο άστραφτε, αλλά αποτελούσε μανιφέστο για το μέλλον της μόδας.
Mηχανολογία μεταφρασμένη σε ύφασμα
To λαμπερό φόρεμα, ένα ειδικά δημιουργημένο γλυπτικό σχέδιο με την υπογραφή της Ferrari, φτιάχτηκε αποκλειστικά για εκείνη. Η Ferrari, o κατασκευαστής-θρύλος, δεν δημιούργησε απλώς μια βραδινή τουαλέτα, αλλά ένα πολιτισμικό σημείο αναφοράς.
Και ναι, το Ferrari φόρεμα της Raye δεν ήταν υψηλή ραπτική αλλά μηχανολογία μεταφρασμένη σε ύφασμα και πετράδια. Ολοκληρώθηκε μέσα σε μόλις οκτώ ημέρες, χάρη στη δουλειά δέκα εξειδικευμένων τεχνιτών που τοποθέτησαν έναν-έναν τους πενήντα χιλιάδες αστραφτερούς λίθους, χαρίζοντας στο κομμάτι μια ζωντανή, σχεδόν κινητική λάμψη.
View this post on Instagram
Μια δόση από παλιό Χόλυγουντ
Το φωτεινό σατέν με ασημί τόνο έμοιαζε να αγκαλιάζει το σώμα της σαν γλυπτό – δραματικό στο επάνω μέρος αλλά αβίαστα απλό στο κάτω. Με τη σύγχρονη αναβίωση της κλασικής γοητείας του παλιού Χόλυγουντ — κάτι που ταίριαζε απόλυτα με την αισθητική της Raye, η καλλιτέχνης λίγα λεπτά αργότερα μαγνήτισε το κοινό με την ερμηνεία του «Cry Me A River» και του δικού της hit «Where Is My Husband?».
Ο διευθυντής δημιουργικού της Ferrari Style, Rocco Iannone, εξήγησε ότι η συνεργασία με τη Raye υπήρξε μεγάλη έμπνευση. Το φόρεμα σε σχήμα γοργόνας, με την έντονη μέση και το ύφασμα που ρέει με πιέτες να αγκαλιάζουν τους γοφούς, δεν προέρχεται από τη νοσταλγία των αυτοκινήτων του θρυλικού ιταλικού κατασκευαστή, ούτε επιχειρεί να μεταφέρει οπτικά τη Ferrari στις ραφές.
View this post on Instagram
Αντίθετα, ο Iannone μετέφερε στη μόδα την ουσία της εταιρείας: πειθαρχία, αναλογία, καθαρότητα γραμμών και ακρίβεια μηχανικής, με μια δόση αποκλειστικότητας και παραδοσιακής γοητείας. Έτσι, όπως ο ίδιος λέει, δημιούργησαν μαζί με τη Raye μια εμφάνιση που ισορροπεί τη δύναμη και την απαλότητα, την τεχνολογία και την ανθρώπινη παρουσία.
Η αναφορά στη νοσταλγία του Old Hollywood δεν ήταν τυχαία. Η Raye και ο Iannone στράφηκαν στις εμβληματικές σιλουέτες των Rita Hayworth, Dorothy Dandridge και Lauren Bacall — γυναικών που δεν χρειάζονταν υπερβολή για να γεμίσουν τον χώρο.
View this post on Instagram
Η χρονιά, για τον κόσμο της μόδας είχε ήδη σημαδευτεί από μια γενικότερη επιστροφή στην κλασική, vintage γοητεία· τα μαντήλια τύπου Bardot, οι καθαρές γραμμές και το διαχρονικό γκλάμουρ έκαναν αισθητή την παρουσία τους σε κάθε σημαντικό κόκκινο χαλί του 2025. Το φόρεμα της Raye πρόσθεσε σε αυτή την τάση, δίνοντας της μια διάσταση σύγχρονης ηρωίδας του σινεμά.
Ferrari Style: μια πρόταση υψηλής μόδας
Η ιστορία όμως δεν σταματά στο κομμάτι αυτό καθαυτό. Η Ferrari Style, που ξεκίνησε το 2021, έχει εξελιχθεί σε μια σοβαρή πρόταση υψηλής μόδας. Η συλλογή της καθιερώθηκε γρήγορα στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου, κερδίζοντας όλο και πιο ουσιαστική κριτική αποδοχή σε κάθε σεζόν.
View this post on Instagram
Αυτό που κάνει τη Ferrari να ξεχωρίζει είναι ότι αντιμετωπίζει τη μόδα όχι ως εμπορική επέκταση αλλά ως πολιτιστική μετάφραση της σχεδιαστικής της φιλοσοφίας. Γι’ αυτό και το brand δεν μοιάζει να πειραματίζεται με την ένδυση — αλλά να ανήκει απόλυτα σε αυτή.
Σε έναν κόσμο όπου οι καταναλωτές δεν κινούνται πλέον σε διακριτούς τομείς αλλά εξερευνούν τη μόδα μέσω της μουσικής, της τεχνολογίας, και του αθλητισμού και την πολυτέλεια μέσω της κουλτούρας και της εμπειρίας, η εμφάνιση της Raye με Ferrari τουαλέτα ήταν μια υπενθύμιση της νέας πραγματικότητας: οι κόσμοι συγκλίνουν.
View this post on Instagram
Μόδα, αυτοκίνητα, γαστρονομία
Αυτή η πολιτισμική μετατόπιση γίνεται αισθητή παντού. Ο Pharrell στη Louis Vuitton μετέτρεψε τον ρόλο του διευθυντή δημιουργικού σε θέση πολιτιστικής καθοδήγησης.
Τον δρόμο άλλωστε άνοιξε ο Armani με τα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία, και έπειτα η LVMH με το πρώτο ξενοδοχείο Louis Vuitton που έρχεται στο Παρίσι, και τα πολλαπλά LV καφέ που ξεφυτρώνουν σε κοσμοπολίτικα σημεία και αεροδρόμια.
Παράλληλα, η Gucci έχει δημιουργήσει μια παγκόσμια αυτοκρατορία καφέ και osterie, ενώ όμιλοι φιλοξενίας όπως το Soho House και το The Standard εισέρχονται δυναμικά στον χώρο της ομορφιάς. Ο CEO της Kering, Luca de Meo, προέρχεται από την αυτοκινητοβιομηχανία και η Gucci υπόκειται σε οριστική αναδιάρθρωση με μηχανική αυστηρότητα.
View this post on Instagram
Ακόμη και η καινοτομία των υλικών συμβάλλει σε αυτή τη σύγκλιση· εταιρείες όπως οι Bolt Threads μετατρέπουν εργαστηριακές ανακαλύψεις σε νέα υφάσματα πολυτελείας, γεφυρώνοντας επιστήμη και μόδα.
Porsche, Mercedes και BMW σχεδιάζουν τη ζωή
Όσο για τον κόσμο των αυτοκινήτων, η Porsche Design, η Mercedes-Benz και η BMW έχουν ήδη επεκταθεί σε lifestyle, σχεδιασμό οικιακών συσκευών και εσωτερική διακόσμηση. Η Ferrari, λοιπόν, δεν έκανε ένα απλό πέρασμα στη μόδα — πραγματοποίησε μια οργανική μετάβαση.
Γι’ αυτό η στιγμή της Raye ήταν σημαντική. Η επιρροή πλέον ταξιδεύει μεταξύ των κόσμων και όχι μέσα σε αυστηρές κατηγορίες.
Η Ferrari, παραμένοντας απολύτως πιστή στην ταυτότητά της, εμφανίζεται σε νέα πολιτισμικά περιβάλλοντα χωρίς να χάνει τίποτα από τη δύναμη του ονόματός της.
Και η Raye, με μια μόνο εμφάνιση πάτησε το γκάζι.
Διαβάστε επίσης:
Acqua di Parma: Ρουά ματ στις γιορτές με ένα στρατηγικό παιχνίδι αρωμάτων
Christie’s: Νέο παγκόσμιο ρεκόρ δημοπρασίας δύο σπάνιων Hermès άγγιξε τα 8 εκατομμύρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυρανάκης: Ποιες είναι οι 15 λεωφορειακές γραμμές που θα ενισχυθούν τα δρομολόγια – Στόχος λεωφορείο κάθε 8 λεπτά στην 550
- Το αγροτικό σοκ και έκτακτη Κ.Ο., ποιους Ελληνες προσκάλεσε ο Τραμπ, τι έγινε στο Καπνεργοστάσιο και τι συμβαίνει με το Safe
- Μαριάννα Τσουρεκά: Μόνο η Luisa θα έφερνε τη La Double J
- Τι συζήτησε ο Αλέξανδρος Εξάρχου στο Λευκό Οίκο – Προς νέες συμφωνίες με Βουλγαρία, Ουγγαρία, Μολδαβία για το LNG