Στο πλάνο του υπουργείου Μεταφορών για την ενίσχυση της συχνότητας 15 βασικών λεωφορειακών γραμμών στο λεκανοπέδιο Αττικής αναφέρθηκε μεταξύ άλλων από το βήμα της Βουλής, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση βουλευτών του ΠΑΣΟΚ.
Ο κ. Κυρανάκης παραδέχτηκε ότι «υπάρχουν μεγάλα και σοβαρά προβλήματα σε ότι αφορά την μεγάλη καθυστέρηση στις μετακινήσεις των πολιτών», σημειώνοντας παράλληλα ότι «το συγκοινωνιακό πρόβλημα στην Αθήνα ακουμπά και σε πολλά άλλα υπουργεία και αρμοδιότητες, και για αυτό χρειάζεται συνεργασία». Aπέρριψε ωστόσο τις κατηγορίες ότι μειώθηκαν τα δρομολόγια των λεωφορείων, αντιτείνοντας ότι από τον Μάϊο του 2025 αυξήθηκαν τόσο τα δρομολόγια, όσο και οι οδηγοί των λεωφορείων.
Αναγνώρισε ότι «ακόμα υπάρχουν τεράστιες ανάγκες σε οδηγούς», επισημαίνοντας ότι τρέχει ήδη η προκήρυξη για 300 θέσεις νέων οδηγών, ενώ από τον Ιανουάριο θα υπάρξουν σημαντικές αυξήσεις με επόμενη προκήρυξη. Όπως ανέφερε ο κ. Κυρανάκης, προχωρά η αντικατάσταση των παλαιών λεωφορείων, με χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης, σημειώνοντας ότι «μέχρι τον Μάρτιο θα φτάσουν τα 1976, ενώ μέχρι το 2027 θα προστεθούν άλλα 1600 νέα λεωφορεία, για τα οποία καταφέραμε να χρηματοδοτηθούν» .
«Στρατηγική μας είναι να επικεντρώσουμε τις δυνάμεις μας στις 15 γραμμές που σηκώνουν το βάρος της βασικής κίνησης, πυκνώνοντας τα δρομολόγια σε ώρες αιχμής σε βάρος ίσως άλλων ωρών μειώνοντας κατά 50% την χρονο-απόσταση, με νέους οδηγούς και καινούργια λεωφορεία, αλλά και με καθαρές λεωφοριολωρίδες, οι οποίες πλέον θα επιτηρούνται με κάμερες», είπε ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών.
Ειδικότερα, οι 15 γραμμές στις οποίες αναφέρθηκε ο κ. Κυρανάκης είναι οι εξής: 3, 5, 14, 040, 224, 550, 608, 703, 843, Α2, Α5, Α7, Α8, Α13 και Β5.
Για αυτές υπάρχει ήδη ακριβής αποτύπωση για την συχνότητα που έχουν σήμερα τα δρομολόγια τους, σε ώρες αιχμής, μη ώρες αιχμής, αργίες και Σαββατοκύριακα.
Χαρακτηριστικά ο κ. Κυρανάκης ανέφερε πως για την περίπτωση του 550 (Παλαιό Φάληρο – Κηφισιά), η σημερινή χρονοαπόσταση των δρομολογίων είναι 17 λεπτά και με τα μέτρα ευελπιστεί πως θα μπορέσει να πέσει στα 8 λεπτά.
Διαβάστε επίσης
Κυρανάκης από Βουλή: Εντός του 2026 ξεκινά η μελέτη για την επέκταση του μετρό στη Γλυφάδα
Τρόλεϊ: Πρόσω ολοταχώς η κατάργηση του δικτύου – Μισό αιώνα μετά πέφτει η αυλαία για το μέσο
Τι αλλάζει στη σύμβαση παραχώρησης του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το αγροτικό σοκ και έκτακτη Κ.Ο., ποιους Ελληνες προσκάλεσε ο Τραμπ, τι έγινε στο Καπνεργοστάσιο και τι συμβαίνει με το Safe
- Μαριάννα Τσουρεκά: Μόνο η Luisa θα έφερνε τη La Double J
- Τι συζήτησε ο Αλέξανδρος Εξάρχου στο Λευκό Οίκο – Προς νέες συμφωνίες με Βουλγαρία, Ουγγαρία, Μολδαβία για το LNG
- RockFire Resources (Μολάοι): Συζητήσεις με Ελληνικό Χρυσό και Metlen για εξόρυξη γερμανίου-ψευδαργύρου