Η εβδομάδα που πέρασε ήταν ανατρεπτική για ακόμα μία φορά για τον χώρο της μόδας με οικονομικά στοιχεία, επιδείξεις και μια σειρά στρατηγικών κινήσεων που διαμορφώνουν τον ρυθμό της βιομηχανίας.

Από τις επιδόσεις της Black Friday μέχρι τις ανακατατάξεις ηγεσίας σε κορυφαίους ομίλους, ο κλάδος κινείται ανάμεσα σε ανανέωση, αβεβαιότητα και έντονες συζητήσεις για ζητήματα ηθικής και τεχνολογίας.

1

Black Friday και καταναλωτικές προβλέψεις

Οι καλύτερες από το αναμενόμενο πωλήσεις της Black Friday και τα ισχυρά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου από μάρκες όπως η Victoria’s Secret και η Ulta Beauty ενίσχυσαν την εμπιστοσύνη για μια πιθανή δυναμική εορταστική περίοδο στον τομέα της μόδας και του λιανικού εμπορίου. Η Morgan Stanley ανέφερε αυξημένη καταναλωτική διάθεση στις ΗΠΑ, ιδιαίτερα στα καλλυντικά.

Chanel – Métiers d’Art Νέα Υόρκη

Η πολυαναμενόμενη επίδειξη Métiers d’Art της Chanel στη Νέα Υόρκη έδωσε επιπλέον ώθηση στην ανανέωση της μάρκας από τον νέο διευθυντή δημιουργικού Matthieu Blazy, αν και προκάλεσε εκ νέου συζητήσεις. Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στη διάσημη αλλά εγκαταλειμμένη στάση μετρό της Νέας Υόρκης, Bowery, σε συνέχεια του διορισμού του A$AP Rocky στον ρόλο του Brand Ambassador.

Η επίδειξη πραγματοποιήθηκε λίγες ημέρες μετά τη νέα διαφημιστική καμπάνια της Chanel, στην οποία ένα ζευγάρι αρραβωνιάζεται αφού ξυπνήσει στο μικροσκοπικό διαμέρισμά του και διασχίσει την πόλη με τα μέσα μεταφοράς φορώντας… Chanel. Η προσπάθεια των οίκων πολυτέλειας να προσεγγίσουν ένα πιο «γειωμένο» κοινό για πολλούς απέτυχε παταγωδώς, ενώ για άλλους στέφθηκε με θρίαμβο.

Η συζήτηση συνδέεται με την ευρύτερη τάση των οίκων πολυτελείας να ενσωματώνουν τον κρυφό πλούτο σε καθημερινά περιβάλλοντα στην επικοινωνία τους για να επαναπροσεγγίσουν τη γενιά Gen Z και Millennials.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CHANEL (@chanelofficial)

Nike – ανακατάταξη ηγεσίας

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nike, Elliott Hill, αναδιοργάνωσε την ομάδα ηγεσίας του για δεύτερη φορά σε οκτώ μήνες, απομακρύνοντας τον διευθυντή τεχνολογίας, Muge Dogan, και τον διευθυντή εμπορικών υποθέσεων, Craig Williams, καθώς προσπαθεί να αναστρέψει την πορεία της εταιρείας. Η Nike αντιμετωπίζει υπερσυσσωρευμένα αποθέματα και μειωμένη ζήτηση στα προϊόντα αποδόσεων, γεγονός που ωθεί την εταιρεία σε επιθετική αναδιάρθρωση.

LVMH – δυναμική συγκέντρωση ισχύος

Σε παρόμοιο ρυθμό, ο όμιλος LVMH όρισε τον Pietro Beccari επικεφαλής του τμήματος μόδας που περιλαμβάνει μάρκες όπως Celine, Loewe και Fendi, επιπλέον του ρόλου του ως CEO της Louis Vuitton.

Η κίνηση ενισχύει τον στρατηγικό στόχο του Bernard Arnault να ευθυγραμμίσει τις μάρκες μόδας υπό ενιαία κατεύθυνση και να επιταχύνει την ανάπτυξη σε αγορές υψηλής ζήτησης. Ο χρόνος θα δείξει αν μια τόσο ευρεία σφαίρα ελέγχου θα φέρει την επιθυμητή και αποτελεσματική αλλαγή.

Σε πρόσφατη εξέλιξη, ο Matteo De Rosa, CEO του τμήματος Métiers d’Art της LVMH, αποχωρεί από τον ρόλο του και η Louis Vuitton ενδέχεται να αποκτήσει σύντομα νέο CEO, με πιθανό αντικαταστάτη τον αναπληρωτή του Pietro Beccari, Damien Bertrand.

Versace – δημιουργική αναταραχή

Ο Dario Vitale, ο διευθυντής δημιουργικού της Versace, αποχώρησε από τον ρόλο του, δύο ημέρες μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της μάρκας από την Prada, με έναν νέο σχεδιαστή να πρόκειται να ανακοινωθεί μέσα στον μήνα.

Η συμφωνία Prada–Versace θεωρείται από τους αναλυτές μία από τις πιο πολυαναμενόμενες αλλά και διφορούμενες κινήσεις της χρονιάς, ενισχύοντας τη συγκέντρωση ισχύος μεταξύ των ιταλικών maisons.

Γούνα – τέλος εποχής

Η Πολωνία, ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής γούνας στον κόσμο, έγκρινε ένα οκταετές σχέδιο για τη σταδιακή κατάργηση των εκτροφείων ζώων γούνας, επιταχύνοντας την απομάκρυνση της μόδας από το υλικό.

Το CFDA ανακοίνωσε επίσης την απαγόρευση της γούνας στην εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης από το 2026. Η απόφαση της Πολωνίας ουσιαστικά πιέζει την Ευρωπαϊκή Ένωση να επανεξετάσει την πανευρωπαϊκή απαγόρευση, κάτι που υποστηρίζουν πάνω από 1,5 εκατομμύριο πολίτες μέσω του Fur Free Europe.

Shein – Σε νομικό και ηθικό κλοιό

Η Shein έχει γίνει ο εφιάλτης της “μόδας” εν μέσω έρευνας για εργασιακές παραβιάσεις και την ασφάλεια των προϊόντων από τον Γενικό Εισαγγελέα του Τέξας, καθώς και κατόπιν αιτήματος γερουσιαστή των ΗΠΑ για έρευνα σχετικά με κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας και παραποίηση.

Όλα αυτά ταυτόχρονα με την πιθανή τρίμηνη αναστολή της εταιρείας στη Γαλλία, καθώς οι αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο λήψης ρυθμιστικών μέτρων. Οι πιέσεις αυξάνονται εν όψει της IPO της Shein στο Λονδίνο, με τις ρυθμιστικές αρχές να εξετάζουν θέματα βιωσιμότητας, φορολογίας και διαφάνειας, καθιστώντας την πιθανότητα για IPO μια απομακρυσμένη πραγματικότητα.

Valentino – η διαφήμιση με AI

Η διαφήμιση της Valentino για την τσάντα DeVain, που δημιουργήθηκε με τεχνητή νοημοσύνη, αναστάτωσε τους θεατές με σουρεαλιστικά εφέ ανθρώπινων μελών που κινούνται, ενώνονται και διαχωρίζονται με μια αίσθηση τρανς. Η ανάρτηση στο instagram πυροδότησε μια ακόμη συζήτηση στο διαδίκτυο σχετικά με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στη μόδα και όχι μόνο.

Το debate εντάσσεται σε έναν παγκόσμιο διάλογο, καθώς οι οίκοι αναζητούν τρόπους να ισορροπήσουν μεταξύ καινοτομίας, αισθητικής συνοχής και προστασίας της καλλιτεχνικής ταυτότητας.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Valentino (@maisonvalentino)

Η εβδομάδα ανέδειξε πόσο ραγδαία εξελίσσεται η βιομηχανία της μόδας: από οικονομικές ανακάμψεις και τολμηρά καλλιτεχνικά πειράματα μέχρι ρυθμιστικές επεμβάσεις και απρόσμενες αλλαγές ηγεσίας.

Το τοπίο βρίσκεται σε συνεχή μεταμόρφωση, και κάθε οίκος καλείται να αποφασίσει αν θα προσαρμοστεί, θα καινοτομήσει ή θα μείνει πίσω. Το σίγουρο είναι ότι η περίοδος των εορτών και η αρχή του 2026 θα αποτελέσουν κρίσιμη δοκιμασία για ολόκληρο τον κλάδο.

Διαβάστε επίσης:

Μόδα: η αισιοδοξία της Nvidia, η απαισιοδοξία της McKinsey και η νέα αγορά του Bezos

Μόδα: Η άνοδος της Cartier, τα 5 δισ. της Kim Kardashian και η αδέξια κίνηση της Boss – μια αντιφατική εβδομάδα 

Μόδα: Κούκλες σεξ, όπλα, κι ένα διαζύγιο μετά από 14 χρόνια… Ναι, ο κόσμος τρελάθηκε