• AUTO

    F1: Να γιατί έχασαν οι Mercedes, Ferrari

    F1: Να γιατί έχασαν οι Mercedes, Ferrari


    Για πρώτη φορά στην υβριδική εποχή της F1 η Mercedes δεν πήρε τον τίτλο, για μια ακόμη φορά η Ferrari έφτασε στην πηγή αλλά δεν…

    Το φετινό πρωτάθλημα αριθμούσε 22 αγώνες απ’ αυτούς η Red Bull κέρδισε στους 17. Τούτου δοθέντος εύκολα μπορεί να μιλήσει κανείς για περίπατο των Ταύρων και εύκολη επικράτηση του Φερστάπεν.

    Προσωπικά πιστεύω ότι φέτος το πρωτάθλημα το έχασε πρωτίστως η Mercedes και δευτερευόντως η Ferrari παρά ότι το κέρδισε η Red Bull. Χωρίς αυτό να μειώνει σε τίποτα την αξία του πρωταθλητή και του μονοθεσίου νικητή!

    Η πανδημία ανέτρεψε πολλά δεδομένα στη F1. Οι πολύ σημαντικές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς καθυστέρησαν και το 2021 ήταν ουσιαστικά μια μεταβατική χρονιά. Μια χρονιά χαμένη για τους κόκκινους που επένδυσαν όλα τους τα χρήματα και όλο τους το χρόνο στο φετινό μονοθέσιο.

    F1: Να γιατί έχασαν οι Mercedes, Ferrari

    Η Ferrari F1 75 ήταν σαφώς το ταχύτερο φετινό μονοθέσιο απόδειξη ότι πήρε τις 12 από τις 22 pole. Οι υπόλοιπες μοιράστηκαν 8 στη Red Bull, μια στη Mercedes και μια στη Haas (Βραζιλία βροχή).

    Υπήρχαν όμως προβλήματα στην Ιταλική ομάδα. Προβλήματα τα οποία ξεκίνησαν από την αξιοπιστία της υβριδικής μηχανής. Ο Λεκλέρκ έμεινε σε Ισπανία και Αζερμπαϊτζάν χάνοντας πολύτιμους βαθμούς.

    O Σάινθ σε Αζερμπαϊτζάν και Αυστρία και κάπου εκεί στη Ferrari το πήραν απόφαση και μείωσαν την απόδοση της υβριδικής μηχανής. Αυτό μείωσε την τελική ταχύτητα του μονοθεσίου, οπότε υποχρεώθηκαν να βάζουν λιγότερο φτερό πίσω για να αντισταθμίσουν τις απώλειες.

    Λιγότερο φτερό, συνεπάγεται λιγότερη αεροδυναμική πίεση, περισσότερο γλίστρημα, περισσότερη φθορά στα ελαστικά, περισσότερες αλλαγές.

    Οι κόκκινοι «έδειχναν» ότι κάνουν παιδαριώδη λάθη στη στρατηγική σε κάποιους αγώνες, η αλήθεια όμως είναι ότι η υπέρμετρη φθορά των ελαστικών τους υποχρέωνε σε παραπάνω αλλαγές χαρακτηριστικό παράδειγμα η Μόντσα.

    Όχι ότι δεν έγιναν και λάθη σε αγώνες όπως στο Μονακό, στην Αγγλία και στην Ουγγαρία που πιθανόν κόστισαν τη νίκη στο Λεκλέρκ. Να σημειωθεί πως στην Αγγλία κέρδισε ο Σάινθ δίνοντας ένα ασαφές μήνυμα για τους στόχους της Ιταλικής ομάδας.

    Κάπως έτσι φτάσαμε στο Άμπου Ντάμπι με το Λεκλέρκ να κοντράρει τον Πέρεζ για τη 2η θέση την οποία πήρε τελικά. Προφανώς οι κόκκινοι αυτοκτόνησαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Οι λόγοι ήταν τρεις: Αξιοπιστία, εξέλιξη, στρατηγική.

    Ο Ματία Μπινότο γνωρίζει καλά τι πρέπει να κάνει για να λύσει τα προβλήματα. Το ερώτημα που τίθεται όμως είναι αν θα τον αφήσουν. Οι φήμες για την αντικατάστασή του δίνουν και παίρνουν, η αστάθεια και οι αλλαγές είναι ότι χειρότερο μπορεί να συμβεί στο Μαρανέλο.

    Πόσο μάλλον που ο φερόμενος ως αντικαταστάτης του Μπινότο από την Alfa Romeo (Φρεντερίκ Βασέρ) δεν έχει σε καμία περίπτωση το ειδικό βάρος που απαιτεί μια τέτοια θέση. Ο Μπινότο στέκεται στην πρόοδο που έδειξε φέτος η ομάδα.

    Στη Mercedes τα προβλήματα ήταν σχεδιαστικά και η προέλευσή τους είχε τελείως διαφορετικές πηγές. Βασικό θέμα στην ομάδα και στην ψυχολογία της είναι ο κορεσμός μετά από 8 συνεχή πρωταθλήματα, επίδοση που δεν έχει προηγούμενο στην ιστορία της F1.

    Δεύτερο θέμα ήταν η προσπάθεια να πάρει ο Χάμιλτον το πρωτάθλημα πέρυσι. Στο Γουόκινγκ τα έδωσαν όλα στην εξέλιξη της W12 και ο Βρετανός έφτασε στην πηγή, γέμισε το ποτήρι και πάνω που πήγε να πιει του το έχυσε ο Μάικλ Μάσι. Αυτό είχε καταλυτική επίδραση στην ψυχολογία και στην απόδοση όλων των μελών της ομάδας.

    Ο Χάμιλτον δεν ξεκαθάριζε αν θα φύγει ή θα μείνει, το κλίμα ήταν βαρύ, η εξέλιξη της W13 είχε μείνει πίσω, τα λεφτά ήταν περιορισμένα και ο χρόνος το ίδιο.

    Όλα αυτά συνετέλεσαν στο σχεδιαστικό λάθος που είχε ως αποτέλεσμα ένα δύσκολο στην οδήγηση και αργό μονοθέσιο. Χαρακτηριστική η δήλωση του Χάμιλτον: «Χαίρομαι που δεν θα οδηγήσω ξανά την W13».

    Στη Mercedes έχουν και ένα ακόμη μεγάλο θέμα μπροστά τους, που προσποιούνται ότι δεν το βλέπουν:

    Την κόντρα Χάμιλτον – Ράσελ. Όσο κι αν οι δυο τους προσπαθούν να δείχνουν προς τα έξω μια ομάδα και μια ωραία ατμόσφαιρα, η πραγματικότητα είναι ότι ο Ράσελ μάζεψε φέτος 35 βαθμούς περισσότερους από το Χάμιλτον και πήρε τη μοναδική νίκη της ομάδας στη Βραζιλία. Αν, λέμε, αν η W14 είναι ανταγωνιστική ποιον θα επιλέξει η ομάδα για να κοντράρει το Φερστάπεν; Θα παίξει το ρόλο του δεύτερου ο sir Lewis; Θα κάνει τη βρώμικη δουλειά ο ταλαντούχος Ράσελ;

    Προφανώς θα έχουμε δράματα και ράμματα.

    Την ίδια ώρα τα πράγματα είναι πολύ πιο ξεκάθαρα στους πρωταθλητές. Με τη Honda να μένει αντί να φύγει και τον Φερστάπεν αδιαμφησβήτητο Νο 1 με ψυχολογία 15 νικών σε μια σεζόν οι Ταύροι ξεκινούν το 2023 με προβάδισμα.

    Το μόνο ερωτηματικό είναι η νέα εταιρική πολιτική μετά την απώλεια του ιδρυτή της ομάδας. Παραμένουν ερωτηματικό οι προθέσεις του γιου του Μαρκ, ο οποίος στα 30 του χρόνια είναι ο πιο πλούσιος της γενιάς του στην Ευρώπη. Θα περιλαμβάνει τα επόμενα χρόνια η πολιτική της εταιρείας μηχανοκίνητο αθλητισμό;

    Διαβάστε επίσης:

    Ιδού το ηλεκτρικό Abarth 500e!



    ΣΧΟΛΙΑ