• AUTO

    F1 Αυστρία: Κέρδισε ο Ταυρομάχος!


    Απόλυτος κυρίαρχος ο Λεκλέρκ με τη Ferrari. Πέρασε 3 φορές το Φερστάπεν μέχρι και το γκάζι ανασήκωνε για να αμβλύνει το πρόβλημα.

    Την ήθελε πολύ αυτή τη νίκη ο Λεκλέρκ. Είχε να κερδίσει από τον Απρίλιο από την Αυστραλία. Ήξερε καλά πως ήταν η τελευταία του ίσως ευκαιρία να αναστρέψει την κατάσταση. Χτες στον αγώνα sprint αναλώθηκε στη μάχη με το Σάινθ και δεν κατάφερε να μείνει κοντά στο Φερστάπεν και να τον απειλήσει. Ίσως να έπαιξε ρόλο η ισορροπία κρατήματος που είχε η Red Bull με λίγα καύσιμα και μέση γόμα. Όπως και να έχει χτες έδειχναν όλα υπέρ του Ταύρου. Φάνταζε ότι ο Ταυρομάχος δεν είχε καμία ελπίδα.

    Η βροχή που ξέπλυνε την πίστα το ξημέρωμα άλλαξε τα δεδομένα. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Φερστάπεν να κρατά το προβάδισμα αλλά το Λεκλέρκ να μένει πίσω του. Ο Σάινθ περιορίστηκε στην 3η θέση και πιο πίσω ο Πέρεζ τράκαρε με το Ράσελ (ο Βρετανός θεωρήθηκε υπαίτιος και πήρε 5 sec ποινής). Ο αγώνας του Πέρεζ τελείωσε ουσιαστικά εκεί ο Μεξικάνος συνέχισε μεν αλλά με προβλήματα που τον οδήγησαν αργότερα σε εγκατάλειψη.

    O Φερστάπεν δεν μπορούσε να απομακρυνθεί ο Λεκλέρκ μπήκε στο DRS πίεσε και πέρασε με τσαμπουκά στα φρένα για τη δεξιά κατηφορική στροφή 4. Ένα προσπέρασμα ψυχολογίας σε μια πίστα κατάμεστη από πορτοκαλί μπλουζάκια. Στη Red Bull έχουν δείξει ότι δεν τα παρατάνε. Άλλαξαν αμέσως στρατηγική τραβώντας το Φερστάπεν στα πιτ πολύ νωρίς στον 13ο γύρο. Ο Ολλανδός έβγαλε τη μέση και έβαλε τη σκληρή γόμα και άρχισε να κινείται πιο γρήγορα από τις Ferrari που έμειναν έξω έως το θεωρητικό βέλτιστο για στρατηγική μιας αλλαγής. Οι κόκκινοι στον 26ο γύρο έβαλαν το Λεκλέρκ και στον 27ο γύρο το Σάινθ για αλλαγή ελαστικών. Ο Φερστάπεν πέρασε μπροστά αλλά οι Ferrari με φρέσκα ελαστικά τον έπιασαν εύκολα και τον ξαναπέρασαν. Ο Λεκλέρκ στην στροφή 3, ο Σάινθ όταν μπήκε στα πιτ για δεύτερη φορά ο Φερστάπεν. Οι δυο Ταυρομάχοι ανάγκασαν τον Ταύρο να βάλει λάστιχα για 2η φορά πάλι τη σκληρή γόμα.

    Οι Ferrari με τα λάστιχα που είχαν θα μπορούσαν άνετα να πάνε ως το τέλος. Μετρώντας όμως όλες τις εκδοχές αποφάσισαν ν’ αλλάξουν και πάλι ελαστικά στον 49o γύρο ο Λεκλέρκ και στον 50στο ο Σάινθ. Ο Φερστάπεν βρέθηκε ξανά επικεφαλής, ο Λεκλέρκ όμως πολύ σύντομα μάζεψε τη διαφορά ξανά, πέρασε το Φερστάπεν για 3η φορά και όλα έδειχναν πως δεν έχανε τη νίκη. Το φινάλε όμως επιφύλασσε δράμα καθώς έσπασε η υβριδική μηχανή του Σάινθ. Μάλιστα ο Ισπανός έμεινε στην ανηφόρα στη στροφή 3 και προς στιγμήν το φλεγόμενο μονοθέσιο κυλούσε προς τα πίσω. Υιοθετήθηκε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Λεκλέρκ μπήκε στα πιτ έβαλε μέση γόμα, το ίδιο έκανε και ο Φερστάπεν. Στους εναπομείναντες γύρους δεν άλλαξαν οι ισορροπίες παρότι ο Μονεγάσκος είχε πρόβλημα με το πεντάλ του γκαζιού που έμενε μισάνοιχτο όταν πατούσε φρένο σε κάποιες περιπτώσεις. Αναγκάζονταν να το ανασηκώνει με τη μύτη του ποδιού ενόσω φρέναρε.

    Εν τέλει το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Λεκλέρκ να πανηγυρίζει έξαλλα μια νίκη ψυχολογίας μέσα στην έδρα του αντιπάλου του: «Ήταν ένας πραγματικά πολύ καλός αγώνας, ο ρυθμός ήταν αυτός που έπρεπε στην αρχή. Είχαμε μερικές πολύ καλές μάχες με τον Μαξ και στο τέλος υπήρχε δυσκολία καθώς είχα κάποια θέματα με το γκάζι. Μου χρειάζονταν οπωσδήποτε η νίκη, οι πέντε προηγούμενοι αγώνες δεν πήγαν καλά, ούτε για μένα ούτε για την ομάδα».

    Από την πλευρά του ο Φερστάπεν τόνισε: «Ήταν μια δύσκολη μέρα, είχαμε θέμα με τα λάστιχα με όλες τις γόμες, έπεφτε η απόδοσή τους λόγω θερμικής καταπόνησης. Η δεύτερη θέση είναι καλό αποτέλεσμα μια τέτοια μέρα». Οι Mercedes έκαναν έναν αθόρυβο αγώνα χωρίς να απειλούν ή να απειλούνται και μάζεψαν 27 βαθμούς τερματίζοντας 3-4. Τους περισσότερους δηλαδή σήμερα. Ο Χάμιλτον που τερμάτισε 3ος τόνισε: «Ήταν δύσκολο Σαββατοκύριακο είναι σημαντική η 3η και 4η θέση. Θέλω να ευχαριστήσω όλους όσοι εργάστηκαν για να επιδιορθώσουν το μονοθέσιό μου. Είχα ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο το Σάββατο μετά το λάθος της Παρασκευής, ευτυχώς δε κάνω συχνά τέτοια λάθη».

    Η τελική κατάταξη ήταν:

    Στη βαθμολογία ο Φερστάπεν προηγείται με 38 βαθμούς διαφορά από το Λεκλέρκ. Στους κατασκευαστές η Red Bull προηγείται με 56 βαθμούς από τη Ferrari. Στην 3η θέση η Mercedes υπολείπεται 66 βαθμούς από τη Ferrari. Στην 4η και 5η θέση ισοβαθμούν με 81 βαθμούς McLaren και Alpine.

    Επόμενος αγώνας το Γαλλικό GP στις 24/7 στο Πωλ Ρικάρντ.

    Διαβάστε επίσης

    F1 Αυστρία: Η μάχη των τριών!



    ΣΧΟΛΙΑ