• AUTO

    F1 Ισπανία: Αξιολόγηση βελτιώσεων

    F1 Ισπανία: Αξιολόγηση βελτιώσεων


    Παραδοσιακά οι ομάδες παρουσιάζουν τα νέα αεροδυναμικά τους πακέτα στο Μοντμελό που γνωρίζουν καλά ως πίστα δοκιμών.

    Αποκαλυπτική της συνέχειας ήταν η απόδοση των ομάδων στην Ισπανία. Παρότι οι θερμοκρασίες οδοστρώματος ήταν ψηλά πάνω από τους 50 βαθμούς Κελσίου, το Ισπανικό GP ήταν συγκλονιστικό: Προσπεράσματα, δράμα, έξοδοι, εγκαταλείψεις, μηχανικά προβλήματα απ’ όλα είχε ο μπαξές. Ξεκινώ να αξιολογήσω την πρόοδο των ομάδων με βάση τη κατάταξη της βαθμολογίας των κατασκευαστών.

    Red Bull: Έφερε στη Βαρκελώνη λίγες αλλαγές καθώς είχε κάνει βελτιώσεις και στους προηγούμενους αγώνες: Εμπρός αεροτομή και πάτωμα. Όλες οι ομάδες επικεντρώθηκαν στο πάτωμα, φέτος λόγω κανονισμών εκεί οφείλεται το 75% της αεροδυναμικής απόδοσης οπότε υπάρχουν μεγαλύτερα περιθώρια.

    Το 1-2 στον αγώνα και το προβάδισμα σε οδηγούς και κατασκευαστές δεν επιδέχονται αμφισβήτησης. Πρέπει να τονιστεί όμως πως δεν έλειψαν τα προβλήματα αξιοπιστίας (DRS Φερστάπεν). Δεν είχαν την απόλυτη ταχύτητα έναντι της Ferrari και ήταν σαφές πως ο Λεκλέρκ ήταν εκτός εμβέλειας τους σε ρυθμό αγώνα.

    Ferrari: Παρουσίασαν νέο πάτωμα, νέα διαμόρφωση του πίσω μέρους και νέα πίσω αεροτομή. Η απόδοση της F1-75 ήταν κορυφαία στα χέρια του Λεκλέρκ: Pole Position με διαφορά και ρυθμός αγώνα απλησίαστος. Δυστυχώς όμως για τους κόκκινους ένα πρόβλημα στην υβριδική μηχανή οδήγησε σε εγκατάλειψη. Από την άλλη ο Σάινθ συνεχίζει να μην αισθάνεται άνετα μέσα στο μονοθέσιο που ακόμη δεν έχει έρθει στα μέτρα του.

    Mercedes: Νέα διαμόρφωση στο πλάι της εμπρός αεροτομής, νέα διαμόρφωση ακμής πατώματος, νέα διαμόρφωση πίσω και νέο πάτωμα. Οι ασημί ξεκάθαρα παρουσίασαν την πιο θεαματική βελτίωση από όλες τις ομάδες. Επέλυσαν σε μεγάλο βαθμό το ζήτημα των αναπηδήσεων και οι Χάμιλτον – Ράσελ δήλωναν ικανοποιημένοι από την συμπεριφορά του μονοθεσίου.

    «Τώρα ξεκινά η σεζόν για μας» έλεγε ο Ράσελ που κράτησε εμφατικά πίσω του το Φερστάπεν για αρκετούς γύρους πριν το μέσο του αγώνα. Από την άλλη ο Χάμιλτον κατάφερε από τελευταίος να ανέβει 5ος.

    McLaren: Έφεραν τις περισσότερες αναβαθμίσεις από όλους: Εμπρός αεροτομή, εμπρός ανάρτηση, νέα διαμόρφωση εμπρός, πάτωμα, κάλυμμα μηχανής, ανοίγματα απαγωγής θερμότητας, πίσω αεροτομή, διαμόρφωση πίσω μέρους, πλαϊνά αεροδυναμικά, διαχύτης.

    Φάνηκε να κάνουν ένα βήμα πίσω με τις αναβαθμίσεις. Ο Νόρις υπέφερε από αμυγδαλίτιδα αλλά κατάφερε τελικά να δώσει τους 4 βαθμούς της 8ης θέσης. Ο Ρικιάρντο παρότι στις δοκιμές μπήκε στη 10αδα δεν κατάφερε να κρατηθεί εντός αυτής και προβληματίζει με την απόδοσή του.

    Alfa Romeo: Νέα εμπρός αεροτομή, νέα εμπρός ανάρτηση, κάλυμμα μηχανής, πάτωμα, ανοίγματα απαγωγής θερμότητας, πίσω ανάρτηση, πίσω αεροτομή. Σημαντικές αλλαγές και σταθερά καλός ο Μπότας, κατετάγη 7ος και τερμάτισε 6ος εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Λεκλέρκ. Ο Ζου έμεινε από μηχανικό πρόβλημα.

    Alpine: Είχαν νέα πίσω αεροτομή, νέα διαμόρφωση πλαϊνού εμπρός αεροτομής, νέα διαμόρφωση πίσω μέρους. Δεν προόδευσαν περισσότερο απ’ ότι οι βασικοί τους αντίπαλοι. Σταθερά καλός ο Οκόν έδωσε τους 6 βαθμούς της 7ης θέσης, σταθερά ασταθής ο Αλόνσο που κατάφερε πάντως να μπει στους βαθμούς με την 9η θέση για δεύτερη φορά φέτος.

    Alpha Tauri: Παρουσίασαν μόνο μια νέα πίσω αεροτομή. Αναπόφευκτα βρέθηκαν πίσω από τους ανταγωνιστές τους. Ο Τσουνόντα έκανε ένα σταθερό αγώνα και εκμεταλλευόμενος τις εγκαταλείψεις των Λεκλέρκ, Ζου πήρε το βαθμό της 10ης θέσης.

    Haas: Δεν έφεραν καμία αλλαγή, μόνο ενίσχυσαν το πάτωμα. Το Σάββατο στις κατατακτήριες δοκιμές καθώς δεν είχαν αλλαγές βρήκαν εύκολα το σετάρισμα που τους έβαλε στη δεκάδα. Την Κυριακή φυσιολογικά βρέθηκαν εκτός βαθμών.

    Aston Martin: Τέλμα για την ομάδα καθώς ο Φέτελ αδιαφορεί και ο Στρολ δεν ξέρει. Άλλαξαν πάτωμα, διαμόρφωση ακμών πατώματος, πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα, κάλυμμα μηχανής, ανοίγματα απαγωγής θερμότητας, πίσω αεροτομή και το Halo. Κατηγορήθηκαν αδίκως ότι αντέγραψαν τη Red Bull. Βρέθηκαν σε χειρότερη θέση καθώς δε φάνηκε να δουλεύουν οι αναβαθμίσεις.

    Williams: Έφεραν νέα εμπρός αεροτομή, πίσω αεροτομή και άλλαξαν τη διαμόρφωση του πίσω μέρους. Ο Άλμπον δεν είναι Ράσελ και ο Λατίφι περιμένει το Μονακό για να ξαναχτυπήσει. Τέλμα για την άλλοτε κραταιά ομάδα.

    Τι μάθαμε λοιπόν από την Ισπανία;

    1. Η νέα μορφή των μονοθεσίων αποδίδει και το θέαμα είναι στα καλύτερά του. Απτή απόδειξη οι κατάμεστες κερκίδες.
    2. Η Ferrari έχει το ταχύτερο μονοθέσιο αλλά δεν έχει τρόπο να παίρνει αποτελέσματα. Αξιοπιστία και Σάινθ τα αδύναμα σημεία.
    3. Στη Red Bull δεν έχουν το ταχύτερο μονοθέσιο, αλλά έχουν τον τρόπο τους: Με στρατηγική και ομαδικότητα έφυγαν με 44 βαθμούς.
    4. Η Mercedes βελτιώθηκε σημαντικά και μπαίνει στο παιχνίδι σταδιακά. Σταθερά ταχύτερος του Χάμιλτον ο Ράσελ.
    5. Η Alfa Romeo έκανε σημαντικό βήμα προόδου, βήμα προς τα πίσω για McLaren, Aston Martin, Alpha Tauri.

    Διαβάστε επίσης:

    Υβριδικό Fiat Panda από 13.000€

    Παγκόσμιο ρεκόρ: Mercedes του 1955 αλλάζει χέρια για €135 εκατομμύρια!



    ΣΧΟΛΙΑ