• Το ράπισμα Άδωνη στους NYT, το άλμα στο μέλλον του Εξάρχου, γιατί ο Σαββίδης έδωσε 51 εκατ. ευρώ, ο νέος πόλεμος Δαγούμα – Μάνου και η σικάτη Μιλανέζα

    Πόσο καιρό τώρα το mononews.gr και ο wiseman σας έγραφαν για την κόντρα που υπέβοσκε για πολλούς και διάφορους λόγους μεταξύ του Θανάση Δαγούμα (ΡΑΑΕΥ) και του Τάσου Μάνου (ΔΕΔΔΗΕ);

    image

    Μαθιός: H Λαζαράκου και ο εισαγγελέας

    Για δεύτερη συνεχομένη συνεδρίαση η μετοχή της Μαθιός ΜΑΘΙΟ -100,00% βούλιαξε.

    Έκλεισε με απώλειες σχεδόν 16%.

    Εάν είμασταν σε οποιαδήποτε κανονική χώρα, όπως για παράδειγμα στις ΗΠΑ ή στη Γερμανία, ήδη από χθες το πρωί η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, ίσως και ο εισαγγελέας θα είχαν σημάνει συναγερμό.

    Θα είχαν καλέσει τους επικεφαλής της εισηγμένης εταιρείας ΜΑΘΙΟΣ ΠΥΡΙΜΑΧΑ, και το αφεντικό της Γιάννη Μαθιό, για να τους εξηγήσει κάποια πράγματα.

    Η κ. Βασιλική Λαζαράκου πρέπει να κάνει την δουλειά της.

    Να τους καλέσει άμεσα και να στείλει την υπόθεση στον εισαγγελέα.

    Δεν είναι δυνατόν οι εισηγμένες να κάνουν ότι γουστάρουν σε αυτή την χώρα.

     

    Το ράπισμα Άδωνη στους NYT

    Χθες το mononews.gr δημοσίευσε κατά αποκλειστικότητα νωρίς το πρωί την επιστολή – απάντηση του Άδωνη Γεωργιάδη, περί κατηγοριών για υποτιθέμενες σχέσεις του με την κινεζική Huawei.

     H επιστολή του Γεωργιάδη είναι τόσο ξεκάθαρη που δεν επιδέχεται καμμιά αμφισβήτησης.

    Στην επιστολή του, προς την αμερικανική εφημερίδα ο Άδωνις Γεωργιάδης ξεκαθαρίζει ότι ο ίδιος ως υπουργός Ανάπτυξης δεν έχει δώσει καμία δουλειά στην Huawei στην Ελλάδα.

    Για να καταλάβετε οι NYT κατηγορούν τον Γεωργιάδη ότι «κατά την περίοδο του 2020 οι υπάλληλοι της Huawei συζητούσαν πως ο κ. Γεωργιάδης, ο οποίος ήταν τότε υπουργός Ανάπτυξης, λάμβανε συσκευές από την εταιρεία ενώ εργαζόταν ως κυβερνητικός αξιωματούχος.

    Ανέβασε επίσης φωτογραφίες από τις επισκέψεις του στα γραφεία και τις εκδηλώσεις της Huawei στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», αναφέρει.

    Στην ερώτηση των New York Times για το αν έχει ευνοήσει σε κάποια απόφαση του την Ηuawei ή αν η Ηuawei προσπάθησε να κερδίσει την εύνοιά του με ανάρμοστο τρόπο, ο Άδωνις Γεωργιάδης απαντά κατηγορηματικά όχι και με κανέναν τρόπο.

    «Καμία συμφωνία, επένδυση, σύμβαση, ανάθεση ή έργο δεν δόθηκε στην εταιρεία αυτή επί θητείας μου καθ’ οιονδήποτε έμμεσο ή άμεσο τρόπο».

    Όσον αφορά στις κατηγορίες της αμερικανικής εφημερίδας για υποτιθέμενα δώρα από την εταιρεία, σύμφωνα με πληροφορίες του mononews ο Άδωνις Γεωργιάδης τονίζει:

    «Σας δηλώνω ότι ουδέποτε δέχθηκα ως δώρο οποιαδήποτε συσκευή τηλεφώνου ή οποιοδήποτε άλλο δώρο από την Huawei ή από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία.

    Πράγματι μέσω του κ. Ταμβακίδη αγόρασα με απόδειξη λιανικής πώλησης δύο ή τρεις αν θυμάμαι συσκευές όλα αυτά τα χρόνια για συγγενικά μου πρόσωπα.

    Δεν γνωρίζω εάν κάποιο τρίτο πρόσωπο για λογαριασμό του πήρε ένα λάπτοπ όπως λέτε και δεν με αφορά.

    Ο κ. Chen μου ήταν γνωστός ως επικεφαλής της Huawei και έτυχε να είναι εγγεγραμμένος στο ίδιο τένις κλαμπ που παίζω και εγώ. Ένα πρωί πριν χρόνια με είχε καλέσει και παίξαμε έναν αγώνα.

    Δεν το επαναλάβαμε έκτοτε.

    Τον συνάντησα άλλη μία φορά εθιμοτυπικά πριν αναχωρήσει από την Ελλάδα, όπου και γνώρισα τον διάδοχο του, έκτοτε δεν έχω επαφή μαζί του».

    Όπως διαπιστώνετε, πιο ξεκάθαρη απάντηση δεν μπορούσε να δοθεί.

     

    Αλέξανδρος Εξάρχου: Το άλμα στο μέλλον

    Το καλοκαίρι του 2022 οι Αλέξανδρος Εξάρχου, Δημήτρης Μπάκος και Ιωάννης Καϋμενάκης συναντούν τον Σωκράτη Κόκκαλη και του προτείνουν να εξαγοράσουν την Intrakat.

    Μια εταιρεία με κεφαλαιοποίηση περίπου 120 έως 130 εκατ. ευρώ που τα τελευταία 10-15 χρόνια κατέγραφε είχε συνεχώς ζημίες

    Οι δυο πλευρές συμφωνούν το deal να γίνει στα 2,95 ευρώ ανά μετοχή, ενώ στο ταμπλό η μετοχή διαπραγματεύεται εκείνο το διάστημα μεταξύ 2,10 έως στα 2,30 ευρώ.

    Εκείνη τη στιγμή άπαντες θεωρούσαν ότι ο Εξάρχου με αυτή την κίνηση, κάνει ένα άλμα στο κενό.

    Άπαντες μειδιούσαν.

    Ο Εξάρχου δεν χάνει καιρό και κάνει τις κινήσεις που εντυπωσιάζουν ολόκληρο το σύστημα.

    Προχωρεί σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στην Intrakat προκειμένου να την ενδυναμώσει κεφαλαιακά.

    Λίγους μήνες μετά συμφωνεί με την Ελλάκτωρ, για εξαγοράσει τον κατασκευαστικό βραχίονα της, δηλαδή την ΑΚΤΩΡ.

    Σήμερα μόλις 15 μήνες μετά την εξαγορά, η Ιντρακατ κάνει το δικό της άλμα στο μέλλον.

    Τα νούμερα το αποδεικνύουν.

    Τα καθαρά κέρδη στο α εξάμηνο,  ανήλθαν σε 17,7 εκατ. ευρώ από ζημίες 18,4 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022.

    Τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κέρδη (EBITDA) έφτασαν τα 9 εκατ. ευρώ από ζημίες 7 εκατ. ευρώ την περυσινή αντίστοιχη περίοδο.

    Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου Intrakat, υπό τον Αλέξανδρο Εξάρχου, διαμορφώθηκε στα 149 εκατ. ευρώ, ενώ το ανεκτέλεστο (των υπογεγραμμένων και των προς συμβασιοποίηση έργων) διαμορφώθηκε σε 2,1 δισ. ευρώ αυξημένο κατά 71%.

    Στον τομέα της ενέργειας η Intrakat προωθεί 95 σημαντικές επενδύσεις (31 αιολικά, 48 φωτοβολταϊκά και 15 έργα αποθήκευσης), τα οποία θα συνεισφέρουν 2,8 GW ισχύ στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου με στα επόμενα χρόνια.

    Επίσης είναι ιδιαίτερα σημαντικό η μετοχή της εταιρείας «παίζει» σε ένα στενό εύρος τιμών μεταξύ 3 και 3,15 ευρώ, δηλαδή μια ανάσα από τα υψηλά της.

    Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας είναι περίπου στα 480 εκατ. ευρώ.

    Στην ουσία ο Εξάρχου ενδυνάμωσε την Ιντρακάτ με φρέσκο χρήμα και με την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ  «μείωσε» τον ανταγωνισμό, στον κατασκευαστικό κλάδο.

    Πρακτικά, ο Εξάρχου δεν αφήνει τίποτα στην τύχη.

     

    Ιβάν Σαββίδης: Έδωσε 51 εκατ. για ένα λιμάνι!!!!

    Ότι ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, ιδιοκτησίας Ιβάν Σαββίδη, απέκτησε το 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου έγινε χθες γνωστό.

    Όπως έγινε γνωστό και το τίμημα που δόθηκε, ήτοι 51 εκατ. ευρώ.

    Το ΤΑΙΠΕΔ αποσφράγισε τις τέσσερις δεσμευτικές προσφορές και πλέον ο φάκελος πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

    Όμως, το παρασκήνιο γύρω από αυτή την εξέλιξη φαίνεται να είναι πλούσιο και θα μας απασχολήσει το επόμενο διάστημα.

    Ο λόγος είναι ότι η προσφορά του Ιβάν Σαββίδη κρίνεται τεράστια σε σύγκριση με τις άλλες.

    Συγκεκριμένα, μαθαίνουμε ότι ο επιλαχών προτιμητέος επενδυτής, δηλαδή η κοινοπραξία «Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.» προσέφερε 26 εκατ. ευρώ, δηλαδή τα μισά από τον… Ιβάν τον τρομερό.

    Οι δύο άλλοι δε από 15 έως 18 εκατ. ευρώ, σημαντικά χαμηλότερα από το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

    Και τα ερωτήματα που γεννιούνται είναι πολλά.

    Γιατί ο κερδισμένος στον διαγωνισμό έδωσε τόσα πολλά χρήματα;

    Βλέπει κάτι που δε βλέπουν οι άλλοι που έδωσαν εντυπωσιακά μικρότερες προσφορές;

    Μάλιστα, γνώστες της αγοράς εκτιμούν ότι στα 51 εκατ. ευρώ θα πρέπει να προστεθούν και κάποια ακόμη εκατομμύρια για επενδύσεις, ειδικά τώρα που ο Βόλος (και το λιμάνι του) χτυπιέται αλύπητα από τις κακοκαιρίες.

    Και γιατί ο ΟΛΘ ήθελε πάση θυσία να αποκτήσει τον Βόλο;

    Οι φήμες λένε π.χ. ότι ο Ιβάν Σαββίδης αποκτά ένα σημαντικό asset με σκοπό να ανεβάσει την αξία του γενικότερα και να πουλήσει συνολικά σε υψηλές τιμές τη συμμετοχή του στα λιμάνια.

    Άλλωστε πρόσφατα το αμερικανικό fund HIG Capital Advisors LLC που εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τον Κωνσταντίνο Μπήτρο, εξέφρασε την πρόθεσή του να αποκτήσει τις μετοχές του Σαββίδη στον ΟΛΘ και να εμπλακεί δυναμικά στα λιμάνια και στα logistics.

    Μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και το γεωπολιτικό στοιχείο με μπλεγμένους Γάλλους, Αμερικανούς και Κινέζους που θέλουν να αποκτήσουν καίριες θέσεις στα ελληνικά λιμάνια.

    Μαθαίνουμε τέλος ότι η Goldair θα επιδιώξει έναν δεύτερο γύρο στον διαγωνισμό προκειμένου να «ματσάρει» μια προσφορά, όχι όμως στα 51 εκατ. ευρώ που η αγορά θεωρεί υπερβολικά πολλά, όμως, σίγουρα το ΤΑΙΠΕΔ θα είναι ιδιαίτερα χαρούμενο από την εξέλιξη αυτή.

     

    Άδειασμα Θεοχάρη από Μαρινάκη και Χατζηδάκη

    Αφού έχει «καεί μία φορά» με τα «φορολογικά» ο Χάρης Θεοχάρης, όφειλε να είναι πιο προσεκτικός όταν προαναγγέλλει κατά τεκμήριο δυσάρεστες εξελίξεις, όπως είναι η αύξηση της φορολογίας.

    Αν θυμάστε πριν από χρόνια (το 2014) ο κατά τα άλλα συμπαθής υφυπουργός Οικονομικών υποχρεώθηκε να παραιτηθεί, με δάκρυα στα μάτια, από τη θέση του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων επι Κυβερνήσεως Αντώνη Σαμαρά με υπουργό Οικονομικών τον Γιάννη Στουρνάρα, με αφορμή μία εγκύκλιο του για την φορολόγηση των τόκων των ομολόγων που κατέχουν οι ξένοι επενδυτές.

    Αυτά ανήκουν στο μακρινό παρελθόν.

    Στο σήμερα λοιπόν, ο Χάρης υποχρεώθηκε σε αναδίπλωση για το θέμα της φορολογίας των ελευθέρων επαγγελματιών, μετά από παρέμβαση του Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Παύλου Μαρινάκη.

    Όπως θα έχετε ήδη ενημερωθεί, υποθέτω ο κ. Μαρινάκης διαβεβαίωσε ότι «δεν υπάρχει ούτε πρόθεση, ούτε διάθεση, αλλά ούτε και προγραμματισμός για αύξηση φορολογικών συντελεστών».

    Τα ίδια είπε και ο υπουργός Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

    Ακολούθησε «διορθωτική δήλωση του κ. Θεοχάρη ότι «δεν εξετάζεται το ενδεχόμενο αύξησης των φορολογικών συντελεστών».

    Ο ίδιος βέβαια νωρίτερα είχε αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο αύξησης των φορολογικών συντελεστών για τους ελεύθερους επαγγελματίες.

     

    Τι ετοιμάζουν Prodea – Mytilineos

    Χώρο για περαιτέρω συνέργειες ανοίγει η μίσθωση του πρώτου πράσινου γραφειακού συγκροτήματος που αναπτύχθηκε στην Ελλάδα και ανήκει στην Prodea από τον όμιλο Mytilineos.

    Όπως λένε πηγές κοντά στην ΑΕΕΑΠ, οι δύο πλευρές θα εκμεταλλευτούν την πολυσχιδή δραστηριότητα του Μυτιληναίου, όπως για παράδειγμα η εγκατάσταση φορτιστών οχημάτων της Protergia σε κτίρια της Prodea.

    Μία τέτοια κίνηση θα συμβάδιζε, εξάλλου, με την πολιτική της ΑΕΕΑΠ για πράσινα και βιώσιμα κτίρια.

    Προς το παρόν η Mytilineos θα στεγαστεί για τα επόμενα 15 χρόνια στο μεγαλύτερο ακίνητο στον Καρελά Παιανίας, σύμπλεγμα 6 κτηρίων γραφείων, συνολικής ανωδομής 29,000 τ.μ., τρεις μήνες μετά την αποχώρηση της Cosmote.

     

    Μια μιλανέζα στο Μετρό Θεσσαλονίκης

    THEMA (Θέμα) θα ονομάζεται από ότι πληροφορούμαι η γαλλο-ιταλική κοινοπραξία των Egis – ATM, η οποία αναμένεται να υπογράψει στις 4 Οκτωβρίου τη σύμβαση για το ΣΔΙΤ του Μετρό Θεσσαλονίκης παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

    Άνθρωπος που γνωρίζει τα διοικητικά της εταιρείας που θα τρέχει από το 2024 τη συντήρηση και τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης αξίας 292 εκατ. Ευρώ μου λέει ότι το μετοχικό κεφάλαιο της εν λόγω εταιρείας έχει ανέλθει στα 3,97 εκατ. Ευρώ με την τιμή της κάθε μετοχής να έχει οριστεί στο 1 ευρώ.

    Η πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου, δηλαδή το 51%, βρίσκεται στα χέρια της ιταλικής ATM, καθώς κατέχει 2.028.933 ονομαστικές μετοχές, ενώ το υπόλοιπο 49% (1.949.367 μετοχές) ανήκει στο Γάλλο συνεταίρο της.

    Όσον αφορά το διοικητικό συμβούλιο της κοινοπραξίας αυτό είναι πενταμελές με δύο μέλη να ορίζονται από τις εταιρείες και τα υπόλοιπα τρία να εκλέγονται από τη Γενική Συνέλευση.

    Μαθαίνω ότι στο «παρθενικό» διοικητικό συμβούλιο της Κοινοπραξία συμμετέχουν δύο Ιταλοί και τρεις Γάλλοι εκ των οποίων οι δύο είναι γυναίκες και οι τρεις άνδρες.

    Εάν αναρωτιέστε για το ζήτημα της ίσης εκπροσώπησης έχω να σας πω ότι τα ηνία του διοικητικού συμβουλίου θα τα κρατάει γυναίκα και αυτή θα είναι η Μιλανέζα Gioia Maria Ghezzi.

    Gioia Maria Ghezzi (Πηγή: WIKIPEDIA)

     

    Θανάσης Δαγούμας (ΡΑΑΕΥ) ρίχνει πρόστιμο 1 εκατομμύριο σε Τάσο Μάνο (ΔΕΔΔΗΕ) 

    Πόσο καιρό τώρα το mononews.gr και ο wiseman σας έγραφαν για την κόντρα που υπέβοσκε για πολλούς και διάφορους λόγους μεταξύ του Θανάση Δαγούμα (ΡΑΑΕΥ) και του Τάσου Μάνου (ΔΕΔΔΗΕ);

    Έχω χάσει και εγώ τον χρόνο και θα καταλήξω ως άλλος Μαρσέλ Προυστ (1871-1922) να συγγράψω αντίστοιχο πόνημα (Σ.Σ ζητώ συγγνώμη για την αμετροέπεια, αλλά είναι επειδή το mononews.gr δικαιώνεται για πολλοστή φορά) με την περιβόητη και κλασσική «Αναζήτηση του χαμένου καιρού» του μεγάλου Γάλλου διανοητή.

    Δημοσιεύτηκε και επίσημα, λοιπόν, στη Διαύγεια η απόφαση που απέστειλε η ΡΑΑΕΥ στο ΥΠΕΝ σχετικά με τους διαγωνισμούς των φωτοβολταϊκών 400 kV σε Πελοπόννησο και Κρήτη, των οποίων η διεξαγωγή αντιμετώπισε προβλήματα και οδήγησε σε εντελώς προβληματική κατάσταση  όλους τους εμπλεκόμενους.

    Πολύ απλά η Ανεξάρτητη Αρχή επιβάλει στον ΔΕΔΔΗΕ πρόστιμο 1 (ολογράφως: ενός) εκατομμυρίου ευρώ, αφού άκουσε τις απόψεις των καταγγελλόντων, αλλά και του ΔΕΔΔΗΕ όπως και του πραγματογνώμονα που έκανε την  ανάλυση του συστήματος.

    Ο κ. Δαγούμας, όπως αναφέρει στην απόφαση ότι «διαπιστώνει παράβαση από το ΔΕΔΔΗΕ (λέγε με Τάσο Μάνο) της υποχρέωσης εκτέλεσης με τη δέουσα επιμέλεια των υποχρεώσεων που αφορούν στη διασφάλιση της πρόσβασης στο Δίκτυο υπό όρους ισοτιμίας και διαφάνειας και υψηλών προτύπων ποιότητας που απορρέουν από την ιδιότητα της ως Διαχειριστής Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας».

    Μάλιστα καταλάβαμε, ήταν σαφές το «καρφί», ότι δεν είχαν όλοι οι υποψήφιοι την ίδια πρόσβαση, κάποιοι ήταν πιο… ίσοι από τους άλλους.

    Μαθαίνω πάντως, επειδή ρωτάω τα πάντα για να είμαι δίκαιος, πως ο Τάσος Μάνος αμφισβητεί το σκεπτικό Δαγούμα και θα προσβάλλει την απόφαση σε όλα τα αρμόδια όργανα «μέχρι και στο… Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ που λέει ο λόγος θα φτάσει ο Τάσος» μου κάποιος γνωστός του χαριτολογώντας.

    Να σημειώσω και κάτι τελευταίο, αλλά όχι έσχατο: ακόμη δεν έχουν μιλήσει για το θέμα ο Θεόδωρος Σκυλακάκης και η Αλεξάνδρα Σδούκου και να δούμε.

    Η είδηση πάντως αφιερώνεται εξαιρετικά σε όσους τόσο καιρό «έσπαγαν τα τηλέφωνα» στο mononews.gr και μας εξηγούσαν με τον πιο έντονο τρόπο πως «δεν υπάρχει καμία κόντρα, όλα θα διευθετηθούν, μην γράφετε υπερβολές στο έγκυρο σάιτ σας!».

    Ένα εκατομμύριο ευρώ δεν το λες και υπερβολή…

     

    Βρήκε (;) λύση για τις πυρκαγιές ο Σκυλακάκης…

    Δικαιώματα εκπομπών για εκμετάλλευση δασικής βιομάζας ώστε να αντιμετωπιστούν οι πυρκαγιές, ετοιμάζεται να ψηφίσει ο ΥΠΕΝ Θεόδωρος Σκυλακάκης.

    Ο ΥΠΕΝ έδωσε την είδηση μιλώντας σε συνέδριο και εξήγησε αναλυτικά ότι θα προχωρήσει σε μεγάλη αναμόρφωση στη διαχείριση της βιομάζας από τα δάση με στόχο τον περιορισμό των πυρκαγιών.

    Τόνισε ότι «υπάρχουν 4,4 εκατ. εκτάρια στην Ελλάδα σε δάση και τα μισά δεν τελούν υπό διαχείριση, οπότε θα επιδοτήσουμε την απομάκρυνση βιομάζας, κάτι που θα αλλάξει τη δασική οικονομία. Θα εισάγουμε carbon credits στα πλαίσια ενός εντελώς νέου τρόπου διαχείρισης δασών.

    Πρόκειται για μια τεράστια ευκαιρία για αγορές όπως της βιομάζας».

    Μακάρι να είναι αυτή λύση και για τον περιορισμό των πυρκαγιών, διότι σίγουρα είναι ευκαιρία για καλές δουλειές για όσους ασχολούνται με τη βιομάζα.

     

    …και σκληρή κριτική στο μοντέλο της ΕΕ για την ενεργειακή κρίση…

    Άσκησε, όμως, ο κ. Σκυλακάκης και σκληρή κριτική στο υπόδειγμα  της αγοράς ηλεκτρισμού που ακολουθείται σήμερα στην Ε.Ε. και μάλιστα πρόσθεσε και ένα τόνο απαισιοδοξίας:

    «Το ευρωπαϊκό μοντέλο δεν δούλεψε καθόλου καλά στην κρίση και όχι μόνο αυτό, αλλά  είναι πολύ δύσκολο πλέον να αλλαχθεί πανευρωπαϊκά» και εξήγησε ότι:

    «Έχουμε διαφορετικά συστήματα μέσα στην Ευρώπη με άλλες δομές ανά περιοχή.

    Κατ’ επέκταση είναι δύσκολο να φτάσουν οι χώρες σε ομοφωνία για το μοντέλο.

    Η διπλάσια τιμή αερίου σήμερα δεν είναι φυσιολογική, ούτε η τετραπλάσια τιμή του CO2 που αλλάζει την εξίσωση για αρκετές τεχνολογίες, όπως ο λιγνίτης.

    Δεν βλέπω να γίνονται αλλαγές προς το καλύτερο και γι’ αυτό θα πρέπει να προσαρμοστούμε».

    Παρά την -ασυνήθιστη για πολιτικό- ειλικρίνεια του ΥΠΕΝ, το  σχόλιο γνωστού καθηγητή από το ακροατήριο ήταν γλαφυρό: «Μας υποχρέωσες Υπουργέ μου, αλλά μας χρέωσες κιόλας…».

     

    Καραβίας – Παράσχης: Μίλησαν με 200 επιχειρηματίες

    Περισσότεροι από 200 επιχειρηματίες παρακολούθησαν την Τετάρτη το βράδυ τη συζήτηση του CEO της Eurobank Φωκίωνα Καραβία με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ –και CEO του Ελευθέριος Βενιζέλος– Γιάννη Παράσχη, στο Ηράκλειο της Κρήτης.

    Μάλιστα όταν ο Φωκίων Καραβίας ρώτησε τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ, τι θα σημαίνει για την Κρήτη το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

    Ο κ. Παράσχης απάντησε πως «θα απογειώσει τον αριθμό των επισκεπτών καθώς  θα υπερδιπλασιαστούν οι πτήσεις προς το νησί».

    Σημείωσε, ωστόσο, πως αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να προχωρήσουν και  υποδομές παντός είδους, σε επίπεδο διαμονής, εστίασης, καθώς το νησί θα χρειαστεί περισσότερες ξενοδοχειακές μονάδες.

    Βέβαια, ένα από τα μεγάλα προβλήματα είναι και αυτό της καθαριότητας, όπως παραδέχονται οι ξενοδόχοι…

    Είναι χαρακτηριστικό, ότι η Κρήτη πλέον προσελκύει τουρισμό τριημέρου, με τους επισκέπτες από την Ευρώπη να επιλέγουν το Ηράκλειο προκειμένου να επισκεφτούν το Μουσείο και την Κνωσσό.

    Και καθώς η Eurobank είναι η Τράπεζα του Τουρισμού, και στρατηγικός εταίρος του ΣΕΤΕ, ο κ. Παράσχης υπογράμμισε πόσο σημαντικό είναι για τους ξενοδόχους να στηρίζονται από τις τράπεζες.

    Όπως είναι γνωστό, σύσσωμη η διοίκηση της τράπεζας και υψηλόβαθμα στελέχη υπό τον Φωκίωνα Καραβία έχουν από τη Δευτέρα επισκεφθεί όλους τους νομούς της Κρήτης και είχαν συναντήσεις με επιχειρηματίες, όλων των κλάδων.

    Από χθες έχουν ξεκινήσει οι εργασίες του Δ.Σ. που θα ολοκληρωθούν το Σάββατο, ενώ τα ανώτερα στελέχη της τράπεζας, συνεχίζουν τις b2b συναντήσεις με τους μεγάλους πελάτες της τράπεζας.

     

    Το ενδιαφέρον Μασούτη για εξαγορές και η ΑΒ

    «Δεν υπάρχει το παραμικρό για την ΑΒ Βασιλόπουλος, δεν γνωρίζω κάτι».

    Αυτή την απάντηση έδωσε ο επικεφαλής της βορειοελλαδίτικης εταιρείας Μασούτης, όταν ρωτήθηκε στο πλαίσιο δημοσιογραφικής συνάντησης για το ενδεχόμενο εξαγοράς της ΑΒ Βασιλόπουλος.

    Αυτό βέβαια δεν υποδηλώνει ότι δεν τον ενδιαφέρει η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα στη χώρα, η οποία πέρυσι δεν κατάφερε να διατηρήσει την κερδοφορία της και έγραψε ζημιές.

    Καθώς όπως είπε «Οι εξαγορές μας ενδιαφέρουν.

    Από τον μικρότερο μέχρι τον μεγαλύτερο, πάντα όμως είμαστε όμως μετρημένοι. Αν προκύψει κάτι θα το ζυγίσουμε εκείνη τη στιγμή.

    Αν είναι κάτι στα μέτρα μας και μπορούμε να το αντέξουμε και οικονομικά και οργανωτικά πρέπει να το παρακολουθούμε.

    Δεν υπάρχει κάτι που να έχουμε αυτή τη στιγμή μπροστά μας».

    Πάντως, όταν ρωτήθηκε αν είναι στα μέτρα της Μασούτης μια αλυσίδα του μεγέθους της ΑΒ Βασιλόπουλος, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είπε ότι είναι κάτι πολύ δύσκολο.

     

    Aποποίηση ΕυθύνηςΤο περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.