Πέφτουν δισεκατομμύρια ευρώ για τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Champions League!
Υπερσυμβόλαια, νέοι παίκτες, πόλεμος πλατφορμών: η UEFA σπρώχνει τα έσοδα στα 5 δισ. και αλλάζει
The Wiseman
H super Metlen και η αγωνία, τα 1,6 ευρώ της Intralot, τα περίεργα της Goldman Sachs, το αντίο στον Πανάρα, τo γκολ της Βρεττού, οι νέες business Μπάκου – Καϋμενάκη και ο Γεράρδος στο My Story
Το καπέλο… Ζούλα – Αλαφούζου και η Βυτίνα του Σκάι, η έμπειρη Έμη απογειώνει την HuffPost, οι αλλαγές του Παπαδόπουλου στην ΕΡΤ και το φαινόμενο… Breaking Chairs
Με μία εντυπωσιακή κίνηση στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, ο εφοπλιστής Νικόλας Πατέρας πέτυχε θεαματική απόδοση εκμεταλλευόμενος την πιο hot επενδυτική τάση της ναυτιλίας: τα feeder containerships.
Ο εφοπλιστής που πίστεψε στρατηγικά στη συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων όταν ίδρυσε τη ναυτιλιακή Contships Logistics το 2015, αγόρασε μέσα στην τελευταία δεκαετία 64 μικρού μεγέθους πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δημιουργώντας τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο στόλο feeder παγκοσμίως.
Την τελευταία διετία έχει πουλήσει περίπου 24 από αυτά εξασφαλίζοντας έσοδα περίπου 230 εκατ. δολαρίων, ενώ συνεχίζει να κεφαλαιοποιεί το νέο κύμα ζήτησης για feeder από αρκετούς πλοιοκτήτες που βλέπουν ευκαιρίες στη μικρής κλίμακας διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Το super deal
Η τελευταία του κίνηση αφορά στην πώληση των χωρητικότητας 1,484-teu feeder Contship Run και Contship Sea (κατασκευής 2007) στην MSC Mediterranean Shipping Company στη συνολική τιμή των 34 εκατ. δολαρίων. Τα είχε αποκτήσει πριν από έξι χρόνια από γερμανικά funds έναντι μόλις 11 εκατ. δολαρίων, εξασφαλίζοντας τώρα κέρδος 210%.
Μάλιστα η απόδοση είναι μεγαλύτερη αν συνυπολογιστούν τα έσοδα που απέφερε στην Contships η ναύλωση των πλοίων κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid και της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα.
Με βάση το tradewinds, εκτιμάται ότι τα δύο πλοία απέφεραν στη ναυτιλιακή περίπου 64 εκατ. δολάρια σε έσοδα από ναυλώσεις την περίοδο 2019–2025.
Λαμβάνοντας υπόψη και τα λειτουργικά έξοδα, τα 11 εκατ. δολάρια που επένδυσε ο Νικόλας Πατέρας στα δύο αυτά πλοία παρήγαγαν καθαρό εισόδημα 63 εκατ. δολαρίων — περιθώριο κέρδους 472%, χωρίς προσαρμογή για τον πληθωρισμό.
Ο εφοπλιστής έχει αποδείξει και άλλη φορά στο παρελθόν την ικανότητα να «διαβάζει» το momentum της αγοράς.
Χαρακτηριστική ήταν η τολμηρή απόφαση που πήρε στα έτη 2006-2007, να πουλήσει ολόκληρο τον στόλο -περίπου 50 πλοία- της προηγούμενης εταιρείας του, Pacific & Atlantic, λίγο πριν καταρρεύσουν οι ναυτιλιακές αγορές.
Όσον αφορά την Contships, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του στόλου της, έχει χρησιμοποιήσει μέρος της υψηλής ρευστότητάς της για την απόκτηση 10 πιο σύγχρονων πλοίων, μεταξύ των οποίων και τα πέντε πλοία που εξαγόρασε από τη MPC Container Ships έναντι 71,9 εκατ. δολαρίων.
Μετά την ολοκλήρωση όλων των πρόσφατων συναλλαγών, η εταιρεία κατέχει σήμερα 34 πλοία, αξίας περίπου 500 εκατ. δολαρίων.
Διαβάστε επίσης:Νικόλας Πατέρας (Contships): Ισχυρά αποτελέσματα στο γ’ τρίμηνο και κυρίαρχη θέση στην αγορά feederΕΕ: Εξετάζει νέες κυρώσεις για τον σκιώδη στόλο της ΡωσίαςThe Shipping Decision Makers Forum Shape the Seas: Πράσινη, Ψηφιακή και Ανθρωποκεντρική Ναυτιλία
"
["post_title"]=>
string(178) "Νικόλας Πατέρας (Contships): Πώς μια επένδυση 11 εκατ. δολ. απέφερε 63 εκατ. δολ. - Η εντυπωσιακή απόδοση 472%"
["post_excerpt"]=>
string(124) "Την τελευταία διετία έχει πουλήσει περίπου 24 feeder με σημαντικά κέρδη"
["post_status"]=>
string(7) "publish"
["comment_status"]=>
string(6) "closed"
["ping_status"]=>
string(6) "closed"
["post_password"]=>
string(0) ""
["post_name"]=>
string(100) "nikolas-pateras-contships-pos-mia-ependysi-11-ekat-dol-apefere-63-ekat-dol-i-entyposiaki-apodosi-472"
["to_ping"]=>
string(0) ""
["pinged"]=>
string(0) ""
["post_modified"]=>
string(19) "2025-11-20 15:00:12"
["post_modified_gmt"]=>
string(19) "2025-11-20 13:00:12"
["post_content_filtered"]=>
string(0) ""
["post_parent"]=>
int(0)
["guid"]=>
string(34) "https://www.mononews.gr/?p=1991453"
["menu_order"]=>
int(0)
["post_type"]=>
string(4) "post"
["post_mime_type"]=>
string(0) ""
["comment_count"]=>
string(1) "0"
["filter"]=>
string(3) "raw"
}
Το νέο σκηνικό που διαμορφώνεται στα λιμάνια και στα ναυπηγεία της χώρας, προκαλεί εντάσεις, αντιδράσεις και συγκρούσεις, που έχουν να κάνουν με γεωστρατηγικές επιλογές, κυρίως των ΗΠΑ και της Κίνας, αλλά και με οικονομικά συμφέροντα, Ελλήνων και ξένων επιχειρηματιών, που είτε έχουν επενδύσει είτε θέλουν να επενδύσουν σε αυτούς τους τομείς, που συνδέονται άμεσα με το θαλάσσιο εμπόριο και την μεταφορά καυσίμων.
Να θυμίσουμε ότι ήδη η Cosco, κατέχει το 67% στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, ανάλογο ποσοστό έχει ο Ιβάν Σαββίδης με τους Γάλλους συνεταίρους του στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ ο Ιταλός Εμανουέλε Γκριμάλντι με τον όμιλο του, έχουν εξασφαλίσει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών τους Οργανισμούς Λιμένων Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου Κρήτης.
Επίσης, πριν λίγα εικοσιτετράωρα, εκπρόσωποι του μεγαλύτερου εφοπλιστή του κόσμου, του Ιταλοελβετού Τζιανλουίτζι Απόντε, που ίδρυσε και διευθύνει την MSC, η οποία διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο μεταφοράς κοντέινερ, αεροπλάνα, κρουαζιερόπλοια, τερματικούς σταθμούς και δίκτυα σιδηροδρόμων, δηλώνουν στην Ελλάδα, ότι θέλουν να επενδύσουν στο λιμάνι του Λαυρίου, περί τα 100 εκατομμύρια ευρώ και ενδιαφέρονται και για το λιμάνι του Κατακόλου.
Οι δηλώσεις και οι διαρροές από τις δύο πρεσβείες, δυναμίτισαν και προσέδωσαν ένταση στον δημόσιο διάλογο, ωστόσο, ενώ από την πλευρά των κομμάτων της αντιπολίτευσης δεν υπήρξαν αντιδράσεις και κριτική στις επιλογές της κυβέρνησης, αντίθετα, κυβερνητικοί αξιωματούχοι επιχείρησαν να εξισορροπήσουν τα πράγματα ανάμεσα στους Αμερικανούς και στους Κινέζους επενδυτές, ενώ ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, σε εκδήλωση που οργανώθηκε προς τιμήν του στο Ελληνοκινεζικό Επιμελητήριο, υπεραμύνθηκε της απόφασης του να παραχωρήσει το λιμάνι του Πειραιά στους Κινέζους.
Οι τεχνοκράτες
Το mononews, προκειμένου να διαμορφώσει πληρέστερη και αντικειμενική εικόνα, γύρω από το νέο λιμάνι της Ελευσίνας και τον μελλοντικό ανταγωνισμό με τον λιμένα του Πειραιά, απευθύνθηκε σε τεχνοκράτες, που διαθέτουν μεγάλη εμπειρία και γνώσεις, τόσο στην κατασκευή, όσο και στη διαχείριση λιμένων.
Από αυτή τη συζήτηση προέκυψαν τα ακόλουθα στοιχεία:
- Για τη διαμόρφωση κρηπιδωμάτων, εκβαθύνσεις, αγορά γερανογεφυρών, αυτοκινήτων για την μεταφορά κοντέινερ και εξοπλισμού, απαιτούνται πάνω από 200 εκατομμύρια δολάρια. Το ποσό αυτό προφανώς, ο φορέας διαχείρισης του ναυπηγείου και του νέου λιμένα, θα προστρέξει σε τραπεζικό δανεισμό.
- Τα βάθη στον δίαυλο της Ελευσίνας, είναι γύρω στα 11,5 μέτρα, ενώ μπροστά από το Ναυπηγείο της Ελευσίνας, είναι γύρω στα 10 μέτρα. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να προσεγγίσουν στο λιμένα της Ελευσίνας, μεγάλα πλοία μεταφοράς κοντέινερ, αλλά πλοία μέχρι 2.500 teu, πλοία Ro Ro και μικρά Πολεμικά Πλοία.
- Τα βάθη στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, είναι γύρω στα 16 με 17 μέτρα, έτσι μπορεί να δέχεται και να φορτώνει και να εκφορτώνει πλοία μέχρι και 24.000 teu.
- Η απόσταση από το λιμάνι του Πειραιά με το Ναυπηγείο της Ελευσίνας, είναι πάνω από 10 ναυτικά μίλια και συνήθως οι ναυτιλιακές εταιρείες υπολογίζουν και τις αποστάσεις.
- Για να γίνει εκβάθυνση στον δίαυλο είναι εξαιρετικά και τεχνικά δύσκολο. Το ίδιο πρόβλημα, με τα βάθη, αντιμετωπίζει και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, εξαιτίας του ποταμού Έβρου, που με τις φερτές ύλες.
- Το επιχείρημα ότι το Ναυπηγείο Ελευσίνας, θα έχει πλεονέκτημα γιατί θα συνδεθεί με το σιδηροδρομικό δίκτυο μέσω του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου, δεν ευσταθεί, δεδομένου ότι στο Ικόνιο, ο ΟΛΠ, διαθέτει σιδηροδρομικό δίκτυο που βρίσκεται στην Κόκκινη Αποθήκη και ήδη προωθεί κοντέινερ στο εξωτερικό.
- Η δυναμική του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΛΠ, ενώ πριν τα Τέμπη, είχε εμφανίσει άνοδο, με 100.000 μετακινήσεις κοντέινερ για την Τσεχία και Αυστρία, τώρα, περιορίστηκε γύρω στα 25.000.
- Ο ΟΛΠ, κατά 85% διαθέτει διαμετακομιστικό φορτίο, που το μεγαλύτερο μεταφέρεται από πλοία της Cosco, ενώ έχει προνομιακή σχέση με την MSC, στον πρώτο προβλήτα.
- Ο ΟΛΠ, ενώ διαθέτει δεξαμενές και ντόκους για ναυπηγοεπισκευή, δεν του επιτρέπεται (υπάρχουν πολιτικές και δικαστικές αποφάσεις) να ασκεί ο ίδιος επισκευές ή κατασκευές, αλλά μόνο να παραχωρεί χώρο σε εταιρείες για επισκευές πλοίων. Σε αυτό το σημείο υπερτερεί το Ναυπηγείο Ελευσίνας.
- Για να γίνουν όλα τα απαραίτητα έργα στο Ναυπηγείο Ελευσίνας και στο νέο λιμάνι, για να λειτουργήσει με τον νέο σχεδιασμό, θα απαιτηθούν τουλάχιστον πέντε χρόνια.
- Οι αδειοδοτήσεις θα είναι χρονοβόρες, δεδομένου ότι απαιτούνται πολεοδομικές άδειες και εγκρίσεις από την Αρχαιολογία.
- Τέλος, δεν θα πρέπει να υποτιμηθεί ο παράγοντας Γιώργος Προκοπίου, ό οποίος έχει επενδύσει σημαντικό χρηματικό ποσό για την απόκτηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και δεν θα επιτρέψει να δημιουργηθούν αθέμιτες πρακτικές και ευνοϊκές συνθήκες υπέρ των ανταγωνιστών του.
Υπάρχουν γυναίκες που γράφουν ιστορία και γυναίκες που γίνονται ιστορία. Η Ιωάννα Μαρινοπούλου, δεύτερη σύζυγος του Πάνου (Πανάρα) Μαρινόπουλου, που πέθανε χθες στα 74 του χρόνια, ανήκει στη δεύτερη, πιο σπάνια κατηγορία.
Στην κατηγορία των γυναικών που δεν χρειάζεται να προσπαθήσουν για να τραβήξουν τα βλέμματα, αρκεί να εμφανιστούν. Ένα όνομα που στον κοσμικό χάρτη της Ελλάδας, της Ευρώπης και της Αμερικής έχει συνδεθεί με κομψότητα, ταξίδια, υψηλή αισθητική.
Από τα σοκάκια της Μάνης, η Ιωάννα Καπετανάκου, έως τα σαλόνια της αθηναϊκής high society και από εκεί στα πολυτελή σπίτια της Νέας Υόρκης, της Μυκόνου, του Μαϊάμι και εσχάτως της Ιταλίας, η ιστορία της Ιωάννας Μαρινοπούλου μοιάζει με κινηματογραφικό παραμύθι.
Ένα παραμύθι όπου η ομορφιά συνδυάζεται με σπάνιο ταλέντο και ο έρωτας με τη διαρκή ανάγκη για αυτονομία.
Όποιος γνώρισε την Ιωάννα Μαρινοπούλου στα μέσα της δεκαετίας του ’90 έχει να λέει για την καλλονή με τα χρυσά μαλλιά και το ντύσιμο που ήταν βγαλμένο από τα περιοδικά life style που μεσουρανούσαν εκείνη την εποχή.
Ο έρωτας
Το κορίτσι που ήθελαν όλοι στην παρέα της, έκανε τα πρώτα της βήματα ως μοντέλο, που γοήτευε τον αντρικό πληθυσμό στο πέρασμά της.
Και κάπου εκεί προς τα τέλη της ξέφρενης και γεμάτης πάρτι δεκαετίας συναντήθηκε η μοίρα της με τον Πάνο Μαρινόπουλο. Γόνος της ιστορικής επιχειρηματικής οικογένειας, φτασμένος ήδη επαγγελματικά, κι έχοντας πριν ένα γάμο κι ένα παιδί, ήταν ο 50άρης που έκανε πάταγο στην κοσμική Αθήνα.
[caption id="attachment_1992608" align="aligncenter" width="415"] Στα Χάμπτονς[/caption]
[caption id="attachment_1992220" align="aligncenter" width="1200"] Πάνος και Ιωάννα Μαρινοπούλου[/caption]
Εξωστρεφής και ακαταμάχητος εκείνος, εντυπωσιακά όμορφη και κομψή εκείνη, συναντήθηκαν τα βλέμματά τους και γεννήθηκε ένας νέος έρωτας στην Αθήνα.
Και όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, όταν ένας πάμπλουτο επιχειρηματίας συναντά μια πανέμορφη κοπέλα, παρά τη διαφορά της ηλικίας, η ζωή τους ήταν πασπαλισμένη με χρυσόσκονη.
Κοσμικές εκδηλώσεις, πάρτι μέχρι πρωίας, ταξίδια σε όλο τον κόσμο, τα καλοκαίρια στη Μύκονο και στην εντυπωσιακή τους βίλα στο Τουρλό.
[caption id="attachment_1992217" align="aligncenter" width="518"] H Ιωάννα Μαρινοπούλου με τη Σήλια Κριθαριώτη[/caption]
Παντρεύονται και κάνουν δυο γιους, σε μια χρυσή για το ζευγάρι δεκαετία, με τον Πάνο Μαρινόπουλο να κυριαρχεί στις business και τον έρωτα της ζωής του να αφήνει το δικό της στίγμα ως διακοσμήτρια αλλά και ως εκπληκτική σχεδιάστρια σκαφών αναψυχής.
Κάπου εκεί μπήκε στη ζωή τους και το εξωτικό Μαϊάμι όπου απέκτησαν ακίνητη περιουσία και στην οποία φιλοξενούσαν φίλους από την Ελλάδα. Με την Ιωάννα να δίνει λάμψη στην ιστορική επιχειρηματική οικογένεια.
Το διαζύγιο, η νέα ζωή
Η καθημερινότητα, όμως, άρχισε να «τρώει» τον γάμο του λαμπερού ζευγαριού, οι διαφορές άρχισαν να γίνονται όλο και πιο έντονες, η οικογενειακή ζωή δεν… ταίριαζε στον Πάνο Μαρινόπουλο, ο εξωστρεφής επιχειρηματίας δεν μπορούσε να μείνει για πολύ σε μια κοινωνική σύμβαση όπως ο γάμος.
Το διαζύγιο του 2014 ήταν υπόδειγμα ωριμότητας. Αμοιβαίος σεβασμός, καμία φασαρία. Το βελούδινο κλείσιμο ενός μεγάλου κεφαλαίου, ενός μεγάλου έρωτα όπως αυτοί που δεν έχουν την καλύτερη κατάληξη.
Η πανέμορφη Ιωάννα κάνει ένα νέο ξεκίνημα στο πανέμορφο σπίτι στο Μαϊάμι. Ανεξάρτητη πλέον, διεθνής, με έργα σε Παρίσι, Νέα Υόρκη, Αθήνα, Μύκονο και Χάμπτονς, η Ιωάννα ζούσε μια ζωή χωρίς σύνορα. «Είμαστε αυτό που πιστεύουμε», είχε πει στην “Καθημερινή”, και η ίδια ενσάρκωνε ακριβώς αυτό: μια γυναίκα που δεν επέτρεψε στις ταμπέλες, στις φήμες ή στη λάμψη γύρω της να υπαγορεύσουν ποια είναι.
[caption id="attachment_57295" align="aligncenter" width="596"] Ιωάννα Μαρινοπούλου και Λεονάρντο Φεραγκάμο[/caption]
Και τότε εμφανίστηκε εκείνος. Ο Leonardo Ferragamo. Ο γιος του ιδρυτή του εμβληματικού ιταλικού οίκου, ένας άντρας με αγάπη για τη θάλασσα, τα σκάφη, την υψηλή αισθητική—όσα δηλαδή συνδέουν δύο ψυχές πιο βαθιά από λέξεις.
Η σχέση τους έγινε γνωστή το 2018, όταν εμφανίστηκαν μαζί στο Κολωνάκι και στην Κηφισιά, προκαλώντας συζητήσεις σε όλα τα “πηγαδάκια” της κοσμικής Αθήνας. Για πολλούς, ήταν ο άνθρωπος που της ταίριαζε πραγματικά. Για άλλους, ήταν απλώς το επόμενο κεφάλαιο μιας γυναίκας που δεν σταμάτησε ποτέ να εξελίσσεται.
Τους τελευταίους μήνες, πάντως, η Ιωάννα Μαρινοπούλου φαίνεται ότι βρίσκεται μακριά από τον Ferragamo.
Σήμερα, η Ιωάννα Μαρινοπούλου μοιράζει τη ζωή της ανάμεσα σε Αθήνα, Νέα Υόρκη, Παρίσι, Μιλάνο και Μαϊάμι, ζει για τα παιδιά της, δημιουργεί, ταξιδεύει, σχεδιάζει και μεγαλώνει με εκείνη την αθόρυβη δύναμη που έχουν οι άνθρωποι που ξέρουν να ξαναρχίζουν. Παραμένει όμορφη, στιλάτη, με εκλεπτυσμένο γούστο.
Και το story of life της συνεχίζεται… Έχοντας σίγουρα την ανάμνηση του Πάνου Μαρινόπουλου ο οποίος πέθανε χθες...
[caption id="attachment_715293" align="aligncenter" width="963"] Λεονάρντο Φεραγκάμο και Ιωάννα Μαρινοπούλου[/caption]