Business

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships


Αύξηση της κινητικότητας παρατηρήθηκε στην ναυλαγορά των Containerships και ειδικότερα στα μεγάλης χωρητικότητας πλοία, την εβδομάδα 21-25 Ιανουαρίου 2019.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, αύξηση της κινητικότητας σε ναυλώσεις παρατηρήθηκε την εβδομάδα που πέρασε στα Containerships, κυρίως στα Post-Panamaxes με την πλειονότητα να αφορά την περίοδο μετά την Κινέζικη Πρωτοχρονιά.

Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes η εικόνα της αγοράς βελτιώθηκε καθώς μερικά πλοία χωρητικότητας 6500-8500 TEU ναυλώθηκαν σε ενθαρρυντικά επίπεδα αφού η ζήτηση ενισχύθηκε με αποτέλεσμα οι ναύλοι να παρουσιάσουν ανοδικές τάσεις και παράλληλα ο αριθμός των διαθέσιμων υποψήφιων πλοίων να μειωθεί.

Ως εκ τούτου, οι πλοιοκτήτες εκμεταλλεύτηκαν το θετικό κλίμα της αγοράς προκειμένου να ναυλώσουν τα πλοία τους πάνω από τα επίπεδα των αντίστοιχων προηγούμενων συμφωνιών.

H κατηγορία των Panamaxes δεν κατάφερε να ακολουθήσει την ίδια πορεία με εκείνη των μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοίων, αφού στην Ασία ο αριθμός των διαθέσιμων spot/prompt πλοίων συνέχισε να μεγαλώνει ενώ παράλληλα οι νέες απαιτήσεις ήταν σε έλλειψη. Ενδεικτικά, οι ναύλοι στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία της κατηγορίας κυμάνθηκαν περίπου στα $8.5Κ ημερησίως ενώ στον Ατλαντικό όπου η αγορά έδειχνε πιο ισορροπημένη οι ναυλώσεις ολοκληρώθηκαν κοντά στα $10Κ ημερησίως.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Αντίθετα, στην κατηγορία των 2800 TEU η κινητικότητα της αγοράς αυξήθηκε καθώς τα επίπεδα της ζήτησης στην Ασία ενισχύθηκαν αφού υπήρξαν νέες απαιτήσεις στην αγορά μειώνοντας έτσι και τον αριθμό των διαθέσιμων υποψήφιων πλοίων.

Ενδεικτικά, αναφέρθηκε επέκταση παρούσας ναύλωσης σε πλοίο τύπου Aker για χρονική περίοδο 3-5 μηνών στα $8,750 ημερησίως, ενώ στην Ευρώπη ναυλώθηκε πλοίο τύπου Hyundai 2800 στα μεσαία επίπεδα των $9Κ ημερησίως, καθιστώντας έτσι την περιοχή του Ατλαντικού καλύτερο προορισμό.

Παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά της γειτονικής κατηγορίας των 2500 TEU καθώς η κινητικότητα αυξήθηκε αν και οι πλοιοκτήτες δεν κατάφεραν ακόμη να εκμεταλλευτούν τις θετικές τάσεις της αγοράς αφού οι ναύλοι δεν βελτιώθηκαν και παρέμειναν σε παρόμοια επίπεδα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα δηλαδή μεταξύ των χαμηλών με μεσαίων επίπεδων των $9Κ ημερησίως.

Από την άλλη, η αγορά της κατηγορίας των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU δεν παρουσίασε ιδιαίτερες αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα και παρόλο που ο αριθμός των νέων απαιτήσεων αυξήθηκε η διαθέσιμη χωρητικότητα στην Άπω Ανατολή παρέμεινε υψηλή με αποτέλεσμα τα επίπεδα των ναύλων να μην καταφέρουν να ανακάμψουν. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 1700 TEU τύπου Aker για χρονική περίοδο 3-6 μηνών στα $7,250 ημερησίως.

Παράλληλα, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 1100-700 TEU η αγορά δεν παρουσίασε ξεκάθαρη κατεύθυνση αν και τα επίπεδα των ναύλων διατηρήθηκαν περίπου στα επίπεδα των $6Κ ημερησίως. Στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU παρέμεινε στάσιμη με την πλειονότητα των ναυλώσεων στην Άπω Ανατολή να έχει ολοκληρωθεί στα υψηλά επίπεδα των $4Κ ημερησίως και με λίγες νέες απαιτήσεις στον ορίζοντα.

ναυτιλία ναυλαγορά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Α. Φράγκου: Στα 30 πλοία ο στόλος της Navios Containers. Η νέα κίνηση

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Κ. Κωνσταντακόπουλος: Αγορές πλοίων αξίας 900 εκατ. δολ. το 2018 από την Costamare

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Α. Μαρτίνος: Με τέσσερα νέα πλοία η Minerva Marine στην αγορά LNG


ΣΧΟΛΙΑ