Ναυτιλία

Α. Μαρτίνος: Με τέσσερα νέα πλοία η Minerva Marine στην αγορά LNG

  • Λίλιαν Μαργαρίτη

Ανδρέας Μαρτίνος, εφοπλιστής Minerva Marine


Σε τέσσερα ανέρχονται τα πλοία μεταφοράς LNG που έχει παραγγείλει η ναυτιλιακή Minerva Marine, συμφερόντων του εφοπλιστή Ανδρέα Μαρτίνου, ο οποίος εισήλθε πέρυσι στη συγκεκριμένη, συνεχώς αναπτυσσόμενη, αγορά.

Στο εβδομαδιαίο της report η Allied Shipbroking αναφέρει ότι η ναυτιλιακή έχει παραγγείλει στο νοτιοκορέατικο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries πλοίο μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 174,000 cbm, με ημερομηνία παράδοσης το 2021. Η τιμή του ανέρχεται στα 186 εκατ. δολάρια.

Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι για τη νέα παραγγελία ο εφοπλιστής άσκησε option που προέβλεπε η συμφωνία που είχε κλείσει τον περασμένο Οκτώβριο με το συγκεκριμένο ναυπηγείο κατά την παραγγελία του πρώτου ίδιου πλοίου.

Ο Ανδρέας Μαρτίνος έκανε το πρώτο βήμα για την είσοδο του στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), τον Μάρτιο 2018, όταν προχώρησε στην παραγγελία δύο πλοίων LNG, στα ναυπηγεία DSME. Τα πλοία, χωρητικότητας 173,400 cbm θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2021.

Μάλιστα, έκπληξη αποτέλεσε η επιλογή διαφορετικού ναυπηγείου για την παραγγελία των δύο τελευταίων πλοίων. Ωστόσο, πηγές προσκείμενες στη ναυτιλιακή υποστηρίζουν ότι η Minerva Marine είχε πραγματοποιήσει επαφές και στο παρελθόν με το ναυπηγείο Samsung Heavy Industries, με το οποίο έχει συνεργαστεί ξανά για την κατασκευή δεξαμενόπλοιου.

O κλάδος LNG βρέθηκε από τις αρχές του 2018 στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος με αρκετούς Έλληνες εφοπλιστές να προχωρούν σε νέες παραγγελίες πλοίων, όπως ο Πήτερ Λιβανός, ο Χρήστος Οικονόμου, ο Βαγγέλης Μαρινάκης κ.α.

Αναλυτές επισημαίνουν ότι ώθηση στη συγκεκριμένη αγοράς έδωσαν η αύξηση στις τιμές των ναύλων, η συνεχιζόμενη ανάπτυξη του εμπορίου υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς και οι προβλέψεις για υστέρηση της χωρητικότητας σε LNG κατά την χρονική περίοδο μέχρι το 2020.

Πέρυσι έγιναν παραγγελίες για περισσότερα από 60 πλοία LNG, ωστόσο, οι αναλυτές αναμένουν ότι οι τόνοι θα είναι φέτος πιο χαμηλοί τουλάχιστον κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, καθώς η υποχώρηση στις τιμές των ναύλων στο συγκεκριμένο κλάδο μπορεί να οδηγήσει τους πλοιοκτήτες σε στάση αναμονής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Προκοπίου: Τα εφοπλιστικά κεφάλαια θα επιστρέψουν και πάλι στους παραδοσιακούς χρηματοδότες τους

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Κ. Κωνσταντακόπουλος: Αγορές πλοίων αξίας 900 εκατ. δολ. το 2018 από την Costamare

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Αδ. Λαιμός: Η Unisea μόλις έκανε την πιο φιλόδοξη κίνηση των τελευταίων ετών