• Business

    Σπ. Θεοδωρόπουλος – Αρ. Παντελιάδης: Η συνταγή για μια επιτυχημένη επιχείρηση

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Άννα Διανά
    Ο CEO της Bespoke SGA Holdings, Σπύρος Θεοδωρόπουλος και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης

    Ο CEO της Bespoke SGA Holdings, Σπύρος Θεοδωρόπουλος και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης


    Τα βασικά συστατικά της συνταγής για το στήσιμο μιας επιτυχημένης επιχείρησης αποκτούν μία άλλη βαρύτητα όταν αναδεικνύονται από επιχειρηματίες, όπως ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος και ο Αριστοτέλης Παντελιάδης.

    Ο CEO της Bespoke SGA Holdings, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, ο επιχειρηματίας που εκ του μηδενός έστησε έναν κολοσσό κάνοντας ένα από τα μεγαλύτερα deals στην εγχώρια αγορά, την πώληση της Chipita στη Mondelez και ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, επικεφαλής του ομίλoυ Metro, μιας εκ των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, από το βήμα του ετήσιου συνεδρίου του ECR αναφέρθηκαν στην επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα.

    Οι απλοί κανόνες του business

    «Το business έχει απλούς κανόνες που αν κανείς τους τηρεί, πιστεύω ότι η επιτυχία δεν είναι ακατόρθωτη» επεσήμανε ο κ. Θεοδωρόπουλος. Με μια αναφορά στην προσωπική του διαδρομή εστίασε στα κρίσιμα δομικά στοιχεία που πρέπει να έχει μια επιχείρηση για να πετύχει είτε σε περίοδο κρίσης είτε σε περίοδο ανάπτυξης.

    «Ξεκίνησα την καριέρα μου σαν πωλητής στα 20 μου χρόνια. Και θυμάμαι επί 44 χρόνια τους πελάτες μου να μου λένε κάθε χρόνο τι καλά που ήταν πέρυσι και τις παλιότερες εποχές. Πότε ήταν αυτές οι καλές εποχές, ποτέ δεν το κατάλαβα» σημείωσε χαρακτηριστικά. Αναφερόμενος στην περίοδο της κρίσης τόνισε ότι προφανώς περισσότερη ένταση και πίεση, η οποία όμως δεν ήταν τόσο μεγάλη στον κλάδο των τροφίμων. Τα βασικά στοιχεία που χρειάζεται κανείς είτε όταν η αγορά είναι σε κρίση είτε όχι, είναι σε γενικές γραμμές, σύμφωνα με τον κ. Θεοδωρόπουλο, το καλό μάνατζμεντ, η νοικοκυρεμένη δουλειά, η εστίαση και προσοχή σε όλους τους stakeholders και οι καλές και στοχευμένες με στρατηγική κινήσεις.

    Η επιχείρηση δεν είναι ούτε τα γραφεία, ούτε μηχανήματα

    Έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο μάνατζμεντ τονίζοντας ότι οι επιχειρήσεις είναι οι άνθρωποι. «Ούτε τα γραφεία, ούτε τα ράφια, ούτε μηχανήματα δεν είναι η επιχείρηση αλλά εμείς που τις δουλεύουμε. Αν υπάρχει καλό μάνατζμεντ και καλοί άνθρωποι όλα ξεπερνιούνται» υπογράμμισε.

    Στο μάνατζμεντ στάθηκε και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης. Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα τι ρόλο παίζει η ηγεσία σε περιόδους κρίσης τόνισε ότι η κρίση είναι ένα πρόβλημα. Όμως, όπως είπε «μέσα σε αυτό το πρόβλημα  μπορούμε να βρούμε ευκαιρίες για να κάνουμε καλύτερα τη δουλειά μας. Δεν έχει νόημα να μεμψιμοιρούμε. Και η κρίση είναι μέρος της ζωής και της δουλειάς μας».

    Ο ρόλος του ηγέτη και σε περιόδους κρίσης

    Αναφορικά με την ηγεσία υπογράμμισε ότι όσο πιο δύσκολη γίνεται μια κατάσταση τόσο πιο ψηλά στρέφονται τα βλέμματα. «Οι εργαζόμενοι κοιτούν τον ηγέτη της επιχείρησης και πέφτει μεγαλύτερη η ευθύνη σε αυτόν όταν δυσκολεύουν τα πράγματα. Πρέπει ο ίδιος με την ομάδα του, να βάζει σωστές προτεραιότητες προσαρμοσμένες στην κρίση».

    Ηρεμία, ψυχραιμία σταθερότητα.  Στήριξη ομάδας και σωστές προτεραιότητες στην περίοδο κρίσης. Και πάνω από όλα αποφασιστικότητα, όπου ο ηγέτης θα πρέπει να παρέχει και στήριξη στην ηγετική ομάδα για να πάρει τις σωστές αποφάσεις, είναι σύμφωνα με τον κύριο Παντελιάδη τα βήματα για την αντιμετώπιση μιας κρίσης.

    Απαντώντας στο ερώτημα πώς μπορεί μια επιχείρηση να ισορροπήσει  ο επικεφαλής της Metro είπε ότι «μπροστά στο δίλημμα «αν μπαίνει ένα δίλημμα υπέρ του παρόντος ή υπέρ του μέλλοντος, ψηφίζω μέλλον. Σήμερα δρέπουμε  τα αποτελέσματα της καλής ή κακής δουλειάς που κάναμε στο παρελθόν. Και σήμερα επενδύουμε βάζοντας τις βάσεις για το μέλλον». Αναφέρθηκε στο πλεονέκτημα που έχει να είναι η Metro μια οικογενειακή εταιρεία μη εισηγμένη χωρίς την πίεση των αποτελεσμάτων τριμήνου ή χρονιάς που της δίνει τη δυνατότητα να σχεδιάζει μακροπρόθεσμα.

    Οι κρίσιμες αποφάσεις του σήμερα  χτίζουν το μέλλον

    «Όταν στα τελευταία χρόνια επενδύσαμε 65 εκατ. ευρώ σε αλλαγή εξοπλισμού για να γίνει η εταιρεία πιο πράσινη ή αυτή τη διετία τα 18 εκατ. ευρώ που επενδύουμε σε  φωτοβολταϊκά δεν είναι κάτι που θα μας δώσει απόδοση άμεσα. Στο μέλλον όμως θα μας δώσει τη δυνατότητα να εξοικονομήσουμε κεφάλαια που θα κατευθυνθούν σε ενέργειες που θα έχουν αποτέλεσμα στα μερίδιά μας, όπως το μάρκετινγκ ή προωθητικές ενέργειες κ.ά.» τόνισε.

    Από την πλευρά του ο κ. Θεοδωρόπουλος υπογράμμισε ότι δεν είναι υποχρεωτικά αντίρροπα το παρόν με το μέλλον.

    Τι κάνουμε όταν είναι αντικρουόμενα το βραχυπρόθεσμο με το μακροπρόθεσμο συμφέρον

    «Κριτήρια για τις αποφάσεις είναι να λάβουμε υπόψη μας την κατάσταση στην οποία είμαστε σήμερα. Για να βελτιώσουμε το σήμερα παίρνουμε αποφάσεις. Κριτήριο είναι που θα πάει ο κόσμος άρα το λαμβάνουμε υπόψη σήμερα. Αλλά και για να οργανώσουμε το  αύριο πάλι πρέπει να λάβουμε υπόψη το σήμερα. Αρα και τα δυο είναι συμπληρωματικά το ένα στο άλλο. Το μέλλον το αντιμετωπίζεις με στρατηγική, το παρόν με τακτικές κινήσεις. Κάθε επιχείρηση που θέλει να οργανώσει το μέλλον της, το να βελτιώνει το σήμερα και αυτό βοηθάει στο να πετύχεις καλύτερα αποτελέσματα στο μέλλον» πρόσθεσε ο επιχειρηματίας. Πρόσθεσε ωστόσο ότι το δύσκολο που πρέπει να προσέχει κανείς είναι όταν αντικρούεται το μακροπρόθεσμο με το βραχυπρόθεσμο συμφέρον, τονίζοντας ότι τότε εστιάζουμε στο μακροπρόθεσμο.

    Προς το συμφέρον όλων η καλή συνεργασία προμηθευτών – λιανεμπόρων

    Και οι δύο επιχειρηματίες εστίασαν στις σχέσεις μεταξύ προμηθευτών και λιανεμπόρων σημειώνοντας ότι στην Ελλάδα πλέον ο κλάδος έχει συνειδητοποιήσει πώς η καλή συνεργασία είναι προς το συμφέρον και των δύο πλευρών.

    «Δεν υπάρχει αμφιβολία πώς μακροπρόθεσμα τα συμφέροντα είναι κοινά. Το μόνο που θέλουμε είναι ο ευχαριστημένος και ικανοποιημένος καταναλωτής» είπε ο κ. Θεοδωρόπουλος. «Αυτά που μας χωρίζουν είναι προσωρινά και αυτά που μας ενώνουν είναι πολύ περισσότερα. Άλλωστε πολλά προβλήματα είναι κοινά όπως η ανακύκλωση ή το θέμα της εξεύρεσης εργαζομένων» πρόσθεσε.

    Φανατικός οπαδός της καλής συνεργασίας με τους προμηθευτές δήλωσε ο κ. Παντελιάδης. «Πρέπει να δουλεύουμε μαζί και να χτίζουμε εμπιστοσύνη μεταξύ μας,  να μπαίνει η μία πλευρά στα παπούτσια της άλλης» είπε χαρακτηριστικά. Έχουμε φτάσει πια  μια εξειδίκευση και μπορούμε να δουλεύουμε με ένα σωστό κωδικολόγιο σε όλη τη χώρα και με προσφορές Και αν τα κάνουμε αυτά με συνεργασία είναι μακροπρόθεσμα σε όφελος των καταναλωτών. Καταλάβαμε ότι είναι τελείως κοντόφθαλμο να προσπαθείς να πάρεις όσο το δυνατόν πιο πολλά απ’ τη μία πλευρά χωρίς να λαμβάνεις υπόψη τι θα γίνει μεθαύριο» κατέληξε.

    Διαβάστε επίσης

    Σπ. Θεοδωρόπουλος: Στην Ελλάδα κυνηγάμε την εργασία – Χρειάζεται μεγαλύτερη ευελιξία

    Φάρμα Δομοκός: Η νέα επένδυση της οικογένειας Παντελιάδη

    Siemens: Επενδύσεις 2 δισ. ευρώ για εργοστάσια υψηλής τεχνολογίας



    ΣΧΟΛΙΑ