• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Πτωτικά συνέχισε να κινείται η ναυλαγορά στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 24-28 Σεπτεμβρίου 2018, με αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, απώλειες συνέχισε να παρουσιάζει η αγορά στην πλειονότητα των κατηγοριών των Containerships την εβδομάδα που πέρασε και ειδικότερα στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία, παρά τα ικανοποιητικά επίπεδα δραστηριότητας και τον υγιή αριθμό απαιτήσεων που όμως αφορούσε κατά κύριο λόγο μεταγενέστερες ημερομηνίες.

    Στο μεταξύ, όπως επισημαίνεται για τον Οκτώβριο σύμφωνα με τα τρέχοντα δεδομένα, η εικόνα της αγοράς δεν αναμένεται να αλλάξει τάσεις καθώς πέρα από τις αργίες της Ασίας, το κλίμα επηρεάζεται και από άλλους εξωτερικούς παράγοντες όπως για παράδειγμα την πολιτική προστασίας των εγχώριων προϊόντων της Αμερικής, το επικείμενο Brexit, τα οικονομικά προβλήματα της Τουρκίας, τον μειωμένο, σε σχέση με τον προβλεπόμενο, όγκο των εισαγωγών της Γερμανίας, καθώς επίσης και την αβεβαιότητα για τις μελλοντικές τιμές των καυσίμων.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η αγορά κινήθηκε πιο υποτονικά σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με αναφορά σε μια μόνο επέκταση ναύλωσης που αφορούσε πλοίο τύπου Hyundai 8000. Παρόλα αυτά, για τις επόμενες εβδομάδες ο αριθμός των αναμενόμενων διαθέσιμων πλοίων δείχνει διαχειρίσιμος, κάτι που όμως δεν φαίνεται να ισχύει και στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία της κατηγορίας καθώς ακόμη αρκετά χωρητικότητας μεταξύ 5500-7500 TEU συνεχίζουν να βρίσκονται σε αναζήτηση κατάλληλης απασχόλησης και εν όψει των αργιών της Ασίας η εικόνα αυτή δεν αναμένεται να αλλάξει.

    Παράλληλα, στην κατηγορία των Panamaxes, η αγορά συνέχισε να βρίσκεται υπό πίεση καθώς τα αναμενόμενα διαθέσιμα πλοία στην Ασία δυσκολεύονται να βρουν κατάλληλη απασχόληση ενώ υπήρξαν πληροφορίες για κάποιες διαπραγματεύσεις σε μικρότερης διάρκειας χρονοναυλώσεις στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $11Κ ημερησίως.

    Αντίθετα, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων ήταν αρκετά περιορισμένος ακόμη και σε εκείνα που αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες, με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων να διατηρήσουν την δυναμική τους. Ενδεικτικά αναφέρθηκε επέκταση υπάρχουσας ναύλωσης σε πλοίο τύπου Shanghai 3500 για απασχόληση σε διαδρομή μεταξύ Αφρικής και ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής στα $ 12,500 ημερησίως.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των 2800 TEU,η προσφορά του αναμενόμενου διαθέσιμου τονάζ ειδικά στην περιοχή της Άπω Ανατολής συνέχισε να αυξάνεται καθώς ένας αριθμό πλοίων πλησιάζει το τέλος παρούσας απασχόλησης κάτι που στο προσεχές μέλλον θα αποτελέσει πρόκληση για τα επίπεδα των ναύλων ειδικά σε τύπους πλοίων μειωμένης προτίμησης.

    Επίσης, στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, η κινητικότητα της αγοράς στην Ασία παρουσίασε επιβράδυνση, καθώς υπήρξε έλλειψη ζήτησης ειδικά σε πλοία χωρητικότητας μεταξύ 2000-2200 TEU χαμηλότερων προδιαγραφών. Επιπροσθέτως, παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Ατλαντικού με μερικά πλοία στην περιοχή της Μεσογείου να παραμένουν σε θέσεις spot. Ενδεικτική επέκταση ναύλωσης που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου MTW 2500 στην Καραϊβική για απασχόληση 12 μηνών στα $ 11,700 ημερησίως.

    Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU, η κινητικότητα της αγοράς σε όλες τις διαδρομές απασχόλησης ήταν αυξημένη αν και η πλειονότητα των ναυλώσεων αφορούσε επεκτάσεις παρόντων ναυλώσεων. Παρόλα αυτά, καθώς παρατηρείται έλλειψη νέων απαιτήσεων ο αριθμός των αναμενόμενων διαθέσιμων πλοίων έχει αρχίσει να αυξάνεται. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε επέκταση παρούσας ναύλωσης στην Ασία σε πλοίο τύπου Aker κάτω από τα επίπεδα των $10Κ ημερησίως, ενώ σε τύπου Wenchong οι ναύλοι κυμάνθηκαν περίπου στα χαμηλά των $9Κ ημερησίως. Επιπλέον, λόγω των επερχόμενων αργιών της Κίνας η κινητικότητα της αγοράς το προσεχές διάστημα ενδέχεται να παραμείνει ιδιαίτερα περιορισμένη.

    Τέλος, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1100-700 TEU, οι αργίες της Άπω Ανατολής ήδη επιβράδυναν την κινητικότητα της αγοράς με λίγες μόνο αναφορές σε επεκτάσεις παρόντων ναυλώσεων, όπως για παράδειγμα σε πλοίο τύπου CV 1100 για περίοδο 3-6 μήνες περίπου στα $ 6,750 ημερησίως, ναύλος που αντικατοπτρίζει τις πτωτικές τάσεις της αγοράς λόγω του διαθέσιμου prompt τονάζ που έχει αναπτυχθεί στην περιοχή.

    Παράλληλα, παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Ευρώπης καθώς ένας αριθμός διαθέσιμων spot πλοίων συνεχίζει να δυσκολεύεται να βρει απασχόληση. Επίσης, υποτονικά κινήθηκε και η αγορά στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU, καθώς η κινητικότητα στην Ασία και την Ευρώπη περιορίστηκε με την προσοχή να έχει πλέον στραφεί στην εικόνα που θα παρουσιάσει μετά το τέλος των αργιών.

    Το boxshp Puelo (χωρητικότητας 6.581-teu και κατασκευής 2006) της Diana Containerships

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:  Οι αδελφοί Στεφάνου ξαναχτυπούν: Τρίτο capesize για την Sea Gate Navigation!

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Aλλαγή σκυτάλης στη διοίκηση της Aegean Marine. Το νέο στέλεχος της εταιρίας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Ελληνική ναυτιλιακή τέθηκε σε εκκαθάριση. Όλες οι λεπτομέρειες



    ΣΧΟΛΙΑ