Ναυτιλία

Ελληνική ναυτιλιακή τέθηκε σε εκκαθάριση. Όλες οι λεπτομέρειες

bulker ναυτιλία


Σε καθεστώς εκκαθάρισης τέθηκε, υπό το βάρος των χρεών της, η ναυτιλιακή Dynamic Cargo Carrier (DCC) Bulk Transport, μία εταιρεία που δραστηριοποιείτο από το 2014 στην αγορά του ξηρού φορτίου και είχε ιδρυθεί στη Σιγκαπούρη από την οικογένεια Χαλκιά.

Σύμφωνα με τα αρχεία της αρμόδιας αρχής της Σιγκαπούρης, τον Αύγουστο διορίστηκε εκκαθαριστής για την εταιρεία, η οποία αποδίδει τη χρεοκοπία της στις δυσκολίες στην αγορά, στην ύφεση και σε προβλήματα ρευστότητας που αντιμετώπισε. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με έγγραφο της εταιρείας, ο λογαριασμός της στη Σιγκαπούρη έχει μέσα μόλις… 13 δολάρια.

Η αρχική ονομασία της εταιρείας ήταν Meandros Lines και ιδρύθηκε από τον Κωνσταντίνο Χαλκιά, διευθύνοντα σύμβουλο της Meandros Lines και της Westgate Tankships. Ωστόσο, η εταιρεία ήταν ανενεργή προτού μετονομαστεί σε DCC Bulk Transport και ενεργοποιηθεί τον Σεπτέμβριο του 2016, στη διάρκεια μίας κακής περιόδου για το ξηρό φορτίο.

Η DCC Bulk Transport δεν είχε ιδιόκτητα πλοία και ναύλωνε πλοία από άλλες εταιρείες, αφού εξασφάλιζε φορτία. Στην αρχή τα πράγματα πήγαιναν καλά και είχε συμφωνήσει με ένα ευρωπαϊκό συνταξιοδοτικό ταμείο, το οποίο είχε δεσμευθεί να παράσχει κεφάλαιο κίνησης και να συμμετάσχει ή να βάλει μερίδιο για τις χρονοναυλώσεις έως και 12 επιπλέον πλοίων ξηρού φορτίου. Το ταμείο θα λάμβανε μέρος των εσόδων από την απασχόληση των ναυλωμένων πλοίων.

Ωστόσο, καθώς η αγορά ξηρού φορτίου ανέκαμπτε το 2017, τα αυξανόμενα κόστη για ναυλώσεις πλοίων έπληξαν την εταιρεία, η οποία φορτώθηκε με χρέη σε πολλούς πλοιοκτήτες. Ο μεγαλύτερος πιστωτής της είναι η ναυτιλιακή Hong Kong Ming Wah Shipping (θυγατρική της China Merchants Energy Shipping), στην οποία η DCC Bulk Transport οφείλει 232.478 δολάρια, ενώ μικρότερες είναι οι οφειλές της προς τη νορβηγική Western Bulk Carriers (73.925 δολάρια), τη νοτιοκορεάτικη Pan Ocean (41.559 δολάρια), αλλά και την LH Shipping, θυγατρική της μεγάλης τσιμεντοβιομηχανίας LafargeHolcim. Οφειλές υπάρχουν επίσης προς τις ναυλομεσιτικές εταιρείες Clarksons, Braemar ACM και GFI.

Συνολικά, τα χρέη της εταιρείας ανέρχονται σε περίπου 680.000 δολάρια, σύμφωνα με το TradeWinds.

Η οικογένεια Χαλκιά μπήκε στον “στίβο” της ναυτιλίας στη δεκαετία του 1970 με την ίδρυση της Meandro Lines, η οποία παραμένει η κύρια εταιρεία της οικογένειας με πλοία ξηρού φορτίου. Το 2009, εν μέσω της διεθνούς οικονομικής κρίσης, η οικογένεια μπήκε στην αγορά των τάνκερ με την Westgate Tankships. Επικεφαλής και των δύο εταιρειών είναι ο Κωνσταντίνος Χαλκιάς.

Τον Ιανουάριο του 2015 η Westgate Tankships μπήκε σε μία κοινοπραξία με τον όμιλο Tulshyan, ενώ την ίδια χρονιά η Meandro Lines πούλησε για scrap το τελευταίο της ιδιόκτητο πλοίο, το capesize Coppersmith (κατασκευής 1995).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ανατροπή! Σε ποια ναυτιλιακή κατέληξαν τα έξι νεότευκτα της χρεοκοπημένης Toisa

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΑΝΕΚ: Ζημιές 9,1 εκατ. ευρώ έναντι κερδών στο εξάμηνο

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Κούστας: Η Danaos έτοιμη να αξιοποιήσει τις νέες ευκαιρίες


ΣΧΟΛΙΑ