• Ναυτιλία

    Η διπλή ναυμαχία για την κορυφή στην ναυτιλία τακτικών γραμμών

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    maersk


    Σε έναν διαρκή ανταγωνισμό με «έπαθλο» τους μεγαλύτερους στόλους στον κόσμο, βρίσκονται οι τέσσερις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners).

    Ο «αγώνας» για τον στόλο με την μεγαλύτερη χωρητικότητα γίνεται σε δύο ταχύτητες. Η πρώτη, αφορά την κορυφή, και διεξάγεται ανάμεσα στις δύο πρώτες εταιρείες, εδώ και δεκαετίες στο κόσμο. Την δανέζικη Maersk και την ιταλοελβετική MSC.

    Αν και οι δύο κολοσσοί της παγκόσμιας ναυτιλίας συνεργάζονται στενά, έχοντας δημιουργήσει μια συμμαχία, την προκειμένου να μοιράζονται γραμμές και φορτία, έχουν έναν μεταξύ τους ανταγωνισμό που κρατάει χρόνια. Ο λόγος για την κορυφή στη λίστα με τους μεγαλύτερους liner στο κόσμο. Μια θέση που κρατάει «σφικτά» η Maersk,και η οποία για πρώτη φορά απειλείται ανοικτά από την MSC.

    Σύμφωνα με την Alphaliner, η Maersk προηγείται μεν με βραχεία κεφαλή αφού διαχειρίζεται ένα στόλο συνολικής χωρητικότητας 4,12 εκατ. «κουτιών», έναντι 3,92 εκατ. της MSC, ωστόσο το ναυπηγικό πρόγραμμα που έχει εν εξελίξει ο ιταλοελβετικός όμιλος της δίνει «αέρα» κορυφής.

    Ειδικότερα η MSC αναμένει να παραλάβει 34 πλοία χωρητικότητας 635.000 εμπορευματοκιβωτίων, ενώ η Maersk την ίδια στιγμή αναμένει μόλις 15 μικρά πλοία χωρητικότητας 39.000 κιβωτίων. Εάν στην πορεία η Maersk δεν προχωρήσει σε νέες επενδύσεις, η MSC θα περάσει πρώτη με έναν στόλο που θα μπορεί να μεταφέρει 4,55 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

    Η δεύτερη ταχύτητα

    Η ίδια εικόνα υπάρχει όμως και για τις θέσεις τρία, και τέσσερα του τοπ 10 των εταιρειών liners. Στην τρίτη θέση του βάθρου ήταν για πολλά χρόνια η γαλλική CMA – CGM. Όμως ο κινεζικός όμιλος Cosco με σειρά εξαγορών και συγχωνεύσεων πέτυχε τα τελευταία τρία χρόνια, να σπάσει την ευρωπαϊκή τριπλέτα, και να ανέλθει στη τρίτη θέση.

    Θέση που κατέχουν και πάλι τις τελευταίες εβδομάδες οι Γάλλοι, αφού διαχειρίζονται ένα στόλο από 3.026.000 teu έναντι 3.009.000 teu των κινέζων. Θέση που αναμένεται να διατηρήσουν οι Γάλλοι, τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα, αφού διαθέτουν ένα ναυπηγικό πρόγραμμα με το οποίο θα προσθέσουν 339.000 teu στο στόλο τους, έναντι 276.000 που έχει η Cosco.

    Η αγορά

    Σύμφωνα με την Drewry το 2020 ήταν η καλύτερη καταγεγραμμένη χρονιά για τους liners, οι οποίοι μέτρησαν συνολικά κέρδη ύψους 26,6 δισ. δολαρίων.

    Μάλιστα, η Drewry στην ανάλυσή της επισημαίνει ότι η αγορά θα βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα για δύο ακόμα χρόνια.

    Η θέση της Drewry είναι ότι η συμφόρηση των λιμένων και οι ελλείψεις χώρων στα λιμάνια για την διακίνηση των containers θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021, αν και η ένταση των δύο φαινομένων θα μειώνεται σε έναν βαθμό καθώς περνούν οι μήνες. Αυτό θα περιορίσει περαιτέρω τη διαθέσιμη χωρητικότητα και θα οδηγήσει σε σημαντικά υψηλότερους μέσους ναύλους τόσο στη spot αγορά όσο και στις ναυλοσύμφωνα για περίοδο.

    Διαβάστε επίσης:

    Costamare: Απέκτησε τον πλήρη έλεγχο πέντε πλοίων που είχε με την York Capital

    Διαμαντής Διαμαντίδης: Ο εφοπλιστής που «έγειρε την ζυγαριά» στη μεγάλη μάχη της Ελλάκτωρ

    Νέα κόντρα Cosco με ναυπηγοεπισκευαστές – Η Ρυθμιστική Αρχή δικαιώνει τους επιχειρηματίες της Ζώνης



    ΣΧΟΛΙΑ