Η ναυτιλιακή εταιρεία της Γαλλίας, CMA CGM, συνεχίζει να μειώνει την διαφορά με την εταιρεία της Δανίας, Maersk .

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου την τοποθετούν ως την κορυφαία υποψήφια για τον τίτλο της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.

1

Ενώ υστερεί σε έσοδα από τον ναυτιλιακό κολοσσό της Δανίας, 14 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι 14,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ο γαλλικός όμιλος παρουσιάζει μεγαλύτερη κερδοφορία, ηγούμενη στην κατάταξη των ευρωπαϊκών μεταφορέων κοντέινερ.

Σύμφωνα με μια σύγκριση τριμηνιαίων λογαριασμών, η CMA CGM ηγείται σε EBITDA με 3 δισεκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας τα 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια της Maersk και αφήνοντας την Hapag-Lloyd πιο πίσω στα 735 εκατομμύρια δολάρια.

Όσον αφορά τα περιθώρια κέρδους, το πλεονέκτημα είναι σαφές: 21% για την CMA CGM, 18,9% για την Maersk και 15,8% για τον γερμανικό όμιλο.

Η επιβράδυνση των ναύλων και η επέκταση της χωρητικότητας πιέζουν τα αποτελέσματα όλων των μεγάλων παικτών, αλλά η επιχείρηση μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της CMA CGM παραμένει πιο ανθεκτική.

Τα έσοδα στον τομέα μειώθηκαν κατά 17,4% στα 9 δισεκατομμύρια ευρώ, παρά την αύξηση των όγκων κατά 2,3%.

Η Maersk σημείωσε την ίδια μείωση εσόδων στην περιοχή του Ωκεανού, αλλά οι όγκοι που διακίνησε αυξήθηκαν κατά 7%.

Η αναρρίχηση της στην παγκόσμια κατάταξη γίνεται ολοένα και πιο διακριτή. Οι αναλυτές, πιστεύουν ότι η CMA CGM σκοπεύει να αναπαράγει τη στρατηγική της MSC: ταχεία ανάπτυξη για να απελευθερωθεί από τις συμμαχίες και να ανταγωνιστεί μόνη της σε παγκόσμια κλίμακα.

Οι ευρωπαϊκοί γίγαντες ανταγωνίζονται επίσης στο μέτωπο της εφοδιαστικής και των τερματικών σταθμών. Η Maersk σημείωσε ανάκαμψη στο τμήμα Logistics, το οποίο αυξήθηκε στα 4 δισεκατομμύρια ευρώ με ελαφρώς βελτιωμένα περιθώρια κέρδους.

Η CMA CGM διατήρησε υψηλότερα έσοδα (4,6 δισεκατομμύρια ευρώ), αλλά είδε αποδυνάμωση των περιθωρίων κέρδους. Στο μέτωπο των λιμένων, και οι δύο αναπτύσσονται.

Η APM Terminals διατηρεί σταθερή απόδοση, ενώ οι λειτουργίες τερματικών σταθμών του γαλλικού ομίλου αυξάνονται στα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ με ένα απότομα αυξανόμενο περιθώριο EBIT.

Η Hapag-Lloyd, από την άλλη πλευρά, συνεχίζει να πληρώνει έκτακτα κόστη που σχετίζονται με τη συνεργασία Gemini με την Maersk και παραμένει πιο περιθωριακή στο μέτωπο της εφοδιαστικής και των λιμένων, εστιάζοντας στις βασικές ναυτιλιακές υπηρεσίες.

Σε μια ολοένα και πιο ολοκληρωμένη αγορά εμπορευματοκιβωτίων, το χάσμα μεταξύ των επιχειρηματικών μοντέλων των τριών ευρωπαϊκών παικτών γίνεται ολοένα και πιο εμφανές και η CMA CGM φαίνεται ολοένα και πιο αποφασισμένη να ανέβει στο παγκόσμιο βάθρο.

 

Διαβάστε επίσης 

Ζωή Πεντότη (ΠΟΥΕΝ): Οι αντιφάσεις στο ν/σ για την Εποπτική Μονάδα Ασφάλειας Λιμένων και Πλοίων που συζητείται σήμερα στη Βουλή

Drewry: Με πτώση 2% οι τιμές στη διακίνηση κοντέινερ – Στα 1.806 δολάρια η μέση τιμή

Η Celestyal σημείωσε σεζόν-ρεκόρ στη Μεσόγειο και την Αδριατική