Ναυτιλία

Εκδήλωση της Γραμματείας Λιμένων στη Μυτιλήνη με θέμα την Μικρασιατική καταστροφή

Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλης Κουτουλάκης

Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλης Κουτουλάκης


Στον αύλειο χώρο του κεντρικού κτιρίου της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στη Μυτιλήνη έλαβε χώρα ομιλία της καθηγήτριας Ιστορίας Μαρίας Ευθυμίου στο πλαίσιο της επετείου των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή με 500 και πλέον συμμετέχοντες.

Την βραδιά χαιρέτησε ο Γενικός Γραμματέας Μανώλης Κουτουλάκης, ο οποίος αναφέρθηκε στην ιστορικότητα του κτιρίου ως χώρου φιλοξενίας ορφανών παιδιών και των προσφύγων της Μικράς Ασίας, ενώ τόνισε την αλλαγή που έφεραν οι Μικρασιάτες Έλληνες στην εξέλιξη του νεοελληνικού κράτους φέρνοντας μαζί τους ήθη, έθιμα και καλλιέργεια πνεύματος.

Χαρακτηριστικά δήλωσε: «Τα 100 χρόνια είναι πολύ «λίγα» για να ξεχάσουμε, αλλά ταυτόχρονα ικανά «πολλά» για να αναλογιστούμε και να αξιολογήσουμε. Να αναλογιστούμε τη σφοδρότητα του βίαιου ξεριζωμού του ελληνισμού της Μικράς Ασίας, αλλά και να αξιολογήσουμε τη σημαντική συμβολή του προσφυγικού ρεύματος των Ελλήνων που κατέκλυσαν κατά χιλιάδες – μεταξύ άλλων – και τα ελληνικά νησιά μέχρι και την Κρήτη, αναζητώντας νέο σπίτι, νέο τόπο για να τους χωρέσει και μια νέα κοινωνία για να μεγαλουργήσουν. Η σύγχρονη ελληνική ιστορία, οι διαχρονικές σχέσεις με τη γείτονα χώρα, αλλά και η ανάγνωση των διεθνών σχέσεων στο σύγχρονο κόσμο έχει διδάξει ή πρέπει να διδάξει τους ηγέτες των χωρών, αλλά και τις κοινωνίες τους, να μη λαμβάνουν αποφάσεις ή να πορεύονται «εν βρασμώ». Το παιχνίδι στη σκακιέρα είναι σαφές και συγκεκριμένο. Στο τέλος-τέλος η στρατηγική μετράει και όχι ο παρορμητισμός και οι απειλές».

Η εκδήλωση πλαισιώθηκε από τις μουσικές χορωδίες του Πολιτιστικού Συλλόγου Γυναικών Μόριας και του Συλλόγου Γυναικών Παμφίλων. Η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε με τον φορέα Culture 4 All και την πρωτοβουλία της κας Αρχοντίδου – Αργύρη.

Διαβάστε επίσης:

Η Performance Shipping ναύλωσε πλοίο με 45.000 δολ. την ημέρα

Λιμάνι Αλεξανδρούπολης: Πώς φτάσαμε στην ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της ιδιωτικοποίησης – Οι «παίκτες» και το παρασκήνιο

 



ΣΧΟΛΙΑ