• Ναυτιλία

    Attica – HSW: Μέχρι τον Απρίλιο η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού – Πού βρίσκεται η υπόθεση


    Στη φάση της πλήρους διερεύνησης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει περάσει η υπόθεση εξαγοράς της Hellenic Seaways (HSW) από την Attica Group, η οποία ελέγχει τα πλοία Blue Star Ferries και Super Fast Ferries. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή γίνεται εξονυχιστικός έλεγχος των στοιχείων που προσκόμισαν οι εταιρείες και υπολογίζονται τα μερίδια αγοράς στις γραμμές που έχουν παρουσία. Ο φάκελος της υπόθεσης, ολοκληρώθηκε μόλις τον περασμένο μήνα λόγω του όγκου των εγγράφων που έπρεπε να συγκεντρωθούν για μια τόση μεγάλη συγκέντρωση.

    Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι ανεξάρτητα από τον φόρτο εργασίας και τις απαιτήσεις της υπόθεσης, η απόφαση της Επιτροπής θα εκδοθεί μέσα στις προθεσμίες που ορίζει ο νόμος (90 μέρες από τη στιγμή που ολοκληρωθεί ο φάκελος). Αυτό σημαίνει πως η απόφασή, αναμένεται έως το τέλος Απριλίου.

    Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως εκ πρώτης όψεως φαίνεται να υπάρχουν αρκετά προβληματικά σημεία στη συγκεκριμένη συγχώνευση καθώς σε αρκετές γραμμές παρατηρείται υπερσυγκέντρωση δυνάμεων.

    Υπογραμμίζουν μάλιστα πως η πώληση των πλοίων Superfast XII και Highspeed 7 στον βασικό ανταγωνιστή τους, τις Μινωικές Γραμμές ίσως δεν σταθεί αρκετή, και εκτιμούν πως είναι πολύ πιθανόν να απαιτηθούν πρόσθετες δεσμεύσεις, προκειμένου η Επιτροπή να ανάψει το «πράσινο φως». Σε κάθε περίπτωση, ξεκαθαρίζουν πως το ζήτημα δεν είναι απλό, αλλά χρήζει ενδελεχούς μελέτης.

    Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Αύγουστο, σε μια κίνηση που εξέπληξε την αγορά, ο όμιλος Attica έχοντας σύμφωνα με πληροφορίες τη στήριξη της Fortress απέκτησε από την Τράπεζα Πειραιώς το ποσοστό που κατείχε στην HSW (50,3%).

    Λίγο αργότερα έδωσε τα χέρια και με τον όμιλο Grimaldi, για την εξαγορά του ποσοστού που κατείχε και αυτός στην HSW (48,53%), μεταβιβάζοντας παράλληλα δυο πλοία στις Μινωικές Γραμμές (θυγατρική του ομίλου Grimaldi στην Ελλάδα), υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι η συμφωνία θα εγκριθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

    Πηγές της Attica λίγους μήνες πριν είχαν εκφράσει την αισιοδοξία τους για την απόφαση της Επιτροπής, λέγοντας πως δεν τίθεται θέμα καταστρατήγησης του ελεύθερου ανταγωνισμού, αφού οι δυο εταιρείες μαζί δεν συγκεντρώνουν πάνω από το 51% της εγχώριας ακτοπλοϊκής αγοράς.

    Επεσήμαναν μάλιστα, ότι η ένταξη της HSW στον όμιλο της Attica θα οδηγήσει σε βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και όχι σε κατάργηση δρομολογίων, προσθέτοντας πως τα δρομολόγια θα είναι περισσότερα και πιο ποιοτικά ώστε να εξυπηρετείται καλύτερα το επιβατικό κοινό.

    Τα δρομολόγια και οι τιμές των εισιτηρίων

    Μέχρι στιγμής, πάντως, όπως ξεκαθαρίζουν πηγές από την HSW, δεν υφίσταται κανενός είδους κοινός προγραμματισμός πάνω στην χάραξη των δρομολογίων και τον καθορισμό της τιμολογιακής πολιτικής ενόψει της καλοκαιρινής σεζόν, προσθέτοντας έτσι και αλλιώς κάτι τέτοιο απαγορεύεται έως ότου ληφθεί το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

    «Προχωράμε ακόμη ως ξεχωριστές εταιρείες», λένε χαρακτηριστικά και μεταθέτουν όλες τις κοινές πρωτοβουλίες για μετά την εξασφάλιση της έγκρισης της Επιτροπής στη συγχώνευση των δυο ομίλων ενώ δεν κρύβουν πως το εγχείρημα δεν είναι απλό, αλλά σύνθετο καθώς υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη.

    Hellenic Seaways ναυτιλία
    Το«Νήσος Σάμος» της Hellenic Seaways μπορεί να φιλοξενήσει 2.210 επιβάτες σε 108 καμπίνες και να μεταφέρει 750 οχήματα

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ανατροπή! Στην Attica Group το 48,53% της Hellenic Seaways

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Hellenic Seaways: Γιατί «έφυγε» από τη γραμμή Θεσσαλονίκης – Β. Σποράδες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Εθνική Ασφαλιστική: Αντίστροφη μέτρηση για την πώληση



    ΣΧΟΛΙΑ