• Ναυτιλία

    Αttica Group: Όλα τα «μυστικά» για το εταιρικό ομόλογο και τα 100-175 εκατ. ευρώ που ζητάει από την αγορά


    Η ακτοπλοϊκή Αttica Group μπαίνει σε «ρότα» έκδοσης εταιρικού ομολόγου… Ο στόχος της είναι να αντλήσει από την ελληνική αγορά επενδυτικά κεφάλαια από 100 εκατ. ευρώ κατ’ ελάχιστον έως 175 εκατ. ευρώ. Ανάλογα μάλιστα με τις συγκυρίες οι οποίες θα διαμορφωθούν σε περίπου ένα μήνα από τώρα, ο πήχης των προς άντληση κεφαλαίων ενδέχεται να αναπροσαρμοστεί σε λίγο ψηλότερα επίπεδα.

    Όπως τονίζεται από καλά πληροφορημένες πηγές, η κίνηση-έκπληξη της Attica Group αποτελεί μια αυτόνομη επιχειρηματική πρωτοβουλία, ενταγμένη στο πλαίσιο της σκοπούμενης βελτίωσης του χρηματοοικονομικού της προφίλ. Δεν συσχετίζεται δηλαδή πρωτογενώς με τις όποιες εξελίξεις δρομολογούνται για την «επόμενη μέρα» της από τον μητρικό όμιλο της ΜIG. Στο χαρτοφυλάκιο του οποίου βρίσκεται το 79,38% της μεγαλύτερης ακτοπλοϊκής εταιρείας της χώρας. Μιας εταιρείας η οποία (έχοντας απορροφήσει και την Hellenic SeaWays) κατέχει μερίδιο αγοράς που αγγίζει το 60%, ενώ η αποτιμώμενη, συνολική αξία της (enterprise value) ξεπερνά τα 600 εκατ. ευρώ. Επίσης, ένα επιπρόσθετο ποσοστό 11,84% της ακτοπλοϊκής ελέγχεται από την Τράπεζα Πειραιώς.

    Σε κάθε περίπτωση βέβαια, με την επικείμενη θωράκιση του χρηματοοικονομικού status της Attica Group, ο όμιλος της MIG  αποκτά… εξ αντανακλάσεως ένα πρόσθετο διαπραγματευτικό όπλο. Και συνάμα ένα αξιόπιστο «Plan B» στις διαδικασίες εκχώρησης της θυγατρικής του.

    Από τη δική της πλευρά, η εισηγμένη στο χρηματιστήριο ακτοπλοϊκή εταιρεία έχει ήδη καταθέσει στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς τον απαιτούμενο φάκελο για την έκδοση του ομολόγου.

    Εκτιμάται ότι για την ολοκλήρωση της αποτύπωσης των στοιχείων και τις σχετικές εγκρίσεις θα απαιτηθούν τουλάχιστον τέσσερις εβδομάδες.

    Τα ελάχιστα 5.000 ευρώ και το επιτόκιο του 3,6%

    Ως επικρατέστερη εκδοχή θεωρείται, επί του παρόντος, η έκδοση 5ετούς ομολόγου από την Attica Group, αν και δεν έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο και της 7ετούς διάρκειας. Η ακτοπλοϊκή εταιρεία φέρεται επίσης να επιζητεί και την ανοδική αναπροσαρμογή της ελάχιστης, οικονομικής συμμετοχής από τους επενδυτές. Να πάει δηλαδή πιθανότατα στα 5.000 ευρώ, από τα συνηθισμένα έως τώρα 1.000 ευρώ, των άλλων εκδόσεων που έχουν προηγηθεί. Με τον τρόπο αυτό, η επενδυτική βάση αναμένεται να σμικρυνθεί, καθώς το υπό έκδοση εταιρικό ομόλογο, που θα αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης στο αθηναϊκό χρηματιστήριο, θα απευθύνεται σε μεγαλύτερα επενδυτικά βαλάντια. Κυρίως θεσμικά, αλλά και ιδιωτών.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, η Διοίκηση της Attica Group στοχεύει να πετύχει επιτοκιακή τιμολόγηση του ομολόγου στην περιοχή του 3,60% ετησίως. Όσο ήταν και αυτό της Aegean Airlines η οποία, στις 7 του μηνός του περασμένου Μαρτίου, «σήκωσε» από την αγορά 200 εκατ. ευρώ, με το 7ετές ομόλογό της, για το οποίο οι προσφορές έφτασαν στα 527,7 εκατ. ευρώ.

    Στο πρώτο περσινό εξάμηνο ο όμιλος της ακτοπλοϊκής Attica εμφάνισε λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) 8,8 εκατ. ευρώ, με την αναπόσβεστη αξία των 30 πλοίων που διαθέτει να είναι στα 661,9 εκατ. ευρώ, ενώ απασχολούσε προσωπικό 2.115 ατόμων.

    Σε ό,τι αφορά τον «καθαρό» της δανεισμό (δάνεια μείον τα διαθέσιμα σε μετρητά), αυτός είχε διαμορφωθεί στα επίπεδα των 308 εκατ. ευρώ. Μέχρι την έκδοση του ομολόγου, θα έχουν δημοσιοποιηθεί οι πλήρεις οικονομικές καταστάσεις για την ετήσια πλέον, περσινή χρήση.

    Μετά από την αποπληρωμή των δανείων προς το fund του Fortress (ύψους 105,4 εκατ. ευρώ) εκτιμάται ότι το μέσο κόστος δανεισμού της ακτοπλοϊκής  Attica είναι στο περίπου 4%.

    Τα νέα κεφάλαια που θα αντλήσει η εταιρεία προορίζονται κατ’ αρχήν να αποπληρώσουν διμερή δάνεια της περιόδου 2002 και 2005, τα οποία είναι περίπου 45 εκατ. ευρώ.

    Ένα άλλο κομμάτι των εσόδων της ομολογιακής έκδοσης θα χρησιμοποιηθεί για να μπουν πλυντηρίδες σε ορισμένα πλοία του στόλου της, στο πλαίσιο της αναμορφωμένης οδηγίας για τα καύσιμα, που θα αρχίσει να εφαρμόζεται από το 2020.

    Ανάλογα με το τελικό ύψος των κεφαλαίων που θα αντληθούν, θα κριθεί και τι ποσά θα κατευθυνθούν σε διάφορες άλλες, επιχειρηματικές στοχεύσεις.

    H MIG και η ακινησία των «μνηστήρων»

    Στην αντίπερα όχθη, η μητρική ΜIG εξακολουθεί να έχει στο «κάδρο» της την πώληση της (θυγατρικής) ακτοπλοϊκής. Ωστόσο, στην παρούσα φάση, οι διεργασίες από πλευράς των δυνητικών «μνηστήρων», και κυρίως αυτές που αφορούν την Davidson Kempner (D.K.), δείχνουν να έχουν κολλήσει. Με συνέπεια να είναι άγνωστο το εάν εν τέλει θα βγει ή όχι «λευκός» καπνός για την πώληση της Attica Group. Για την οποία το αποδεκτό τίμημα «οριοθετείται» ανάμεσα στα 300 – 330 εκατ. ευρώ, στα οποία θα πρέπει να προστεθούν και τα υπάρχοντα δάνεια.

    Στο όλο παζλ των εξελίξεων μπαίνουν και δύο ομολογιακά δάνεια, τα οποία λήγουν τον προσεχή Οκτώβριο, έχουν ως ενέχυρα μετοχές της Attica και της Vivartia, αλλά βαρύνουν τον όμιλο της MIG και όχι τις ίδιες τις εταιρείες.

    Το πρώτο είναι ύψους 142 εκατ. ευρώ και το έχει το Fortress, ενώ το δεύτερο, που είναι 115 εκατ. ευρώ, κατέχεται από την Πειραιώς.

    Η αποπληρωμή τους ή η αναδιάρθρωσή τους με παράταση του χρόνου «ωρίμανσης» είναι οι δύο από τις λύσεις που μένει να αποφασιστούν.

    Χωρίς όλα αυτά να επιδρούν στην πορεία της έκδοσης του εταιρικού ομολόγου, ελληνικού δικαίου, που έχει ήδη χαράξει η Attica Group. Άλλωστε και deal πώλησης να υπάρξει κάποια στιγμή, αυτό δεν θα αλλάξει τις δεσμεύσεις της εταιρείας έναντι των ομολογιούχων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: 2,6 δισ. στα πόδια Ελλήνων επιχειρηματιών για εταιρικά ομόλογα. Οι περιπτώσεις Aegean και Μυτιληναίου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιατί «χτυπάνε» τις μετοχές των εταιρειών του Σωκράτη Κόκκαλη

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ο Μεξικανός millionaire φίλος του Δημήτρη Κουτσολιούτσου και οι διαδρομές του (δανεικού) χρήματος



    ΣΧΟΛΙΑ