• Business

    Παναγιώτης Παπανικόλας (VINCI Concessions): Επενδύουμε στις οδικές παραχωρήσεις στην Ελλάδα – Συνεργαζόμαστε με ελληνικούς Ομίλους

    Προέδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού & Εκτελεστικός Διευθυντής Ελλάδας της VINCI Concessions, Παναγιώτης Παπανικόλας


    Για το πλάνο του γαλλικού κολοσσού της VINCI για τις παραχωρήσεις στην Ελλάδα, το Πάτρα-Πύργος, τις νέες τεχνολογίες και τη βιώσιμη αστική κινητικότητα μιλάει σε αποκλειστική συνέντευξή του ο Προέδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού & Εκτελεστικός Διευθυντής Ελλάδας της VINCI Concessions, Παναγιώτης Παπανικόλας.

    Η VINCI  είναι μία από τις γαλλικές εταιρείες που βρέθηκαν στη χώρα μας αυτή την εβδομάδα στο πλαίσιο της επίσκεψης γαλλικού ΣΕΒ και του MEDEF (Mouvement des enterprises de France) και συνομίλησαν με Υπουργούς, τον Πρωθυπουργό, και ενημερώθηκαν από τη Lamda Development για το project του Ελληνικού.

    Η VINCI  πρωταγωνιστεί στις παραχωρήσεις στη χώρα μας, ενώ αποτελεί έναν εκ των 8 μνηστήρων για το διαγωνισμό της Αττικής Οδού, καθώς συνεργάζεται με τον Όμιλο Mytilineos. Επιπλέον, ο Όμιλος επιλέγει σταθερά τις συνεργασίες με τους μεγάλους ελληνικούς κατασκευαστικούς Ομίλους, όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ.

    Ακολουθεί η πλήρης συνέντευξη

    Τα έργα στο Πάτρα – Πύργος έχουν ξεκινήσει και σε μια τριετία η Ελλάδα θα έχει έναν ασφαλή οδικό άξονα. Πώς θα λειτουργεί η χιλιομετρική χρέωση;

    Η κατασκευή και λειτουργία του νέου τμήματος Πατρών-Πύργου, μήκους 75 χιλιομέτρων, είναι μια μεγάλη πρόκληση, την οποία αναλάβαμε με στόχο να επαναλάβουμε το επιτυχημένο παράδειγμα της Κορίνθου-Πατρών, όπου από την ημέρα που ξεκίνησε το έργο παραχώρησης το 2008 μέχρι σήμερα, τα θανατηφόρα ατυχήματα μειώθηκαν κατά 93%.

    Έτσι και στην Πατρών-Πύργου, ένας παλαιός, επικίνδυνος οδικός άξονας θα δώσει τη θέση του σε έναν άνετο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο που θα μειώσει κατά περίπου 40 λεπτά το ταξίδι, βελτιώνοντας κατακόρυφα τα χαρακτηριστικά του δρόμου με 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με κεντρική διαχωριστική νησίδα, 8 κόμβους, 64 άνω- κάτω διαβάσεις, 15 γέφυρες, 2 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών.

    Πράγματι, όλες οι καινοτομίες που έχει αναπτύξει η Ολυμπία Οδός θα είναι άμεσα διαθέσιμες και στο νέο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, αρχής γενομένης από τη χιλιομετρική χρέωση, που πρώτοι φέραμε στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, θα υπάρχουν 2 μετωπικοί σταθμοί διοδίων, στην Κάτω Αχαΐα και στα Χανάκια πριν τον Πύργο και ενδιαμέσως 12 Πύλες Hybrid στους κόμβους Κάτω Αχαΐας, Βάρδας, Γαστούνης και Αμαλιάδας που θα υλοποιούν το σύστημα χρεωπίστωσης μέσω του πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS.

    Είναι μια κοινωνική επένδυση που έχουμε αναλάβει για όλες τις τοπικές κοινωνίες κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου, μέσω της οποίας υλοποιούμε τη δέσμευσή μας για δίκαιη χρέωση, απολύτως αναλογική με τα χιλιόμετρα που διανύουμε, και η οποία έχει φέρει επανάσταση στις τοπικές μετακινήσεις στη χώρα μας.

    Τι σημαίνει για την Ολυμπία Οδό η βιώσιμη αστική Κινητικότητα;

    Η Ολυμπία Οδός είναι μία «έξυπνη» υποδομή που λαμβάνει υπόψη της τις ανάγκες των ανθρώπων, του περιβάλλοντος και της οικονομίας. Ως αιχμή του δόρατος για βιώσιμη ανάπτυξη έχει τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Στην κατεύθυνση αυτή έχει αναπτύξει, ενδεικτικά, δράσεις όπως η κατασκευή του πρώτου πρατηρίου Φυσικού Αερίου Κίνησης στη Δυτική Ελλάδα στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών Ψαθόπυργου, η προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από 100% ανανεώσιμες πηγές για το σύνολο των ενεργειακών αναγκών του αυτοκινητόδρομου, η διαρκής βελτιστοποίηση του φωτισμού σε σήραγγες και lane cover.

    Το εμβληματικό έργο, βεβαίως, είναι υιοθέτηση του συστήματος χιλιομετρικής χρέωσης Hybrid, το οποίο έχει έντονο θετικό αντίκτυπο τόσο κοινωνικό, όσο και περιβαλλοντικό, καθώς χρησιμοποιεί τεχνολογία ελεύθερης ροής που βελτιώνει την οδηγική εμπειρία και συμβάλλει στη μείωση εκπομπών αερίων ρύπων.

    Πιστεύουμε στη βιώσιμη ανάπτυξη των μεταφορών και αυτήν υπηρετούμε με τους μακροχρόνιους στόχους μας, επενδύοντας σε προγράμματα που στηρίζονται σε τεχνολογίες αιχμής για την προστασία του Περιβάλλοντος, την καλύτερη συντήρηση της υποδομής και την εξυπηρέτηση των οδηγών και ταξιδιωτών.

    Πως αξιοποιείτε τις νέες τεχνολογίες στη λειτουργία σας; Πείτε μας ορισμένα παραδείγματα.

    Πρώτα από όλα Οδικό Έργο Παραχώρησης σημαίνει ολοκληρωμένος μηχανισμός οδικής ασφάλειας. 470 εργαζόμενοι στην εταιρία Λειτουργίας είναι σε 24ωρη διαρκή ετοιμότητα για να παρέχουν οδική βοήθεια στους διερχόμενους οδηγούς, επιτυγχάνοντας μάλιστα μέσο χρόνο απόκρισης στα συμβάντα περίπου 14 λεπτά. Πρόκειται για εξαιρετικό χρόνο με βάση την διεθνή πρακτική.

    Πέραν αυτού, η βαριά συντήρηση του αυτοκινητόδρομου εξασφαλίζει ότι η υποδομή παραμένει συνεχώς «νέα», χρησιμοποιώντας για το σκοπό αυτό πρωτοποριακά εργαλεία όπως το πρόγραμμα SMART TUNNEL, το Pavement Management Plan Tool και το εργαλείο παρακολούθησης βυθίσεων MIRANTA.

    Πάνω από όλα όμως είναι η εμπειρία ταξιδιού. Αναπτύσσουμε διαρκώς νέες λύσεις για την εξυπηρέτηση των οδηγών και ταξιδιωτών με δράσεις όπως, η εγκατάσταση μηχανημάτων πληρωμής με κάρτα (POS) σε όλες τις λωρίδες Αυτόματων Μηχανημάτων Πληρωμής και το πρόγραμμα «Νερό από τον Αέρα», με το οποίο παρέχουμε φρέσκο, πόσιμο νερό που παράγεται από την υγρασία του αέρα. Πρόσφατα, ολοκληρώσαμε το ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ mobile App, το οποίο είναι διαθέσιμο δωρεάν για λειτουργικά συστήματα iOS και Android.

    Μέσω του Olympia Odos App, οι ταξιδιώτες μπορούν να προγραμματίζουν με μεγαλύτερη άνεση και ακρίβεια το ταξίδι τους, έχοντας πρόσβαση σε μια γκάμα από «έξυπνες» υπηρεσίες που τους επιτρέπουν να υπολογίζουν το κόστος των διοδίων, να επιλέγουν τη βέλτιστη διαδρομή και να ενημερώνονται σχετικά με την πρόγνωση της κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο.

    Ειδικά στους συνδρομητές ΟΛΥΜΠΙΑ PASS, η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα να φορτίζουν ηλεκτρονικά τον πομποδέκτη τους και να κάνουν αίτηση για νέο πομποδέκτη στο λογαριασμό τους, να παρακολουθούν οποιαδήποτε στιγμή το λογαριασμό τους και να επεξεργάζονται τα στοιχεία του προφίλ τους.

    Η εφαρμογή της Ολυμπίας Οδού, ενσωματώνοντας ψηφιακές τεχνολογίες αιχμής, σχεδιάστηκε με γνώμονα να ενισχύσει την εμπειρία των ταξιδιωτών στην Ολυμπία Οδό.

    Στη χώρα μας η Vinci ποιες παραχωρήσεις διαχειρίζεται και ποιες διεκδικεί; Υπάρχει και ενδιαφέρον για ΣΔΙΤ;

    Με την πρόσφατη επέκταση της Ολυμπίας Οδού κατά 75 χιλιόμετρα νότια προς τον Πύργο, η VINCI Concessions λειτουργεί πλέον στην Ελλάδα ένα δίκτυο 544 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει εκτός από την Ολυμπία Οδό στην οποία είναι leader κατέχοντας το 29,9%, τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου με ποσοστό 15,3% και τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου με ποσοστό 57,4%.

    Η ισχυρή και διαρκής σχέση που συνδέει την VINCI με τη χώρα μας αποδεικνύεται και από την πρόσφατη συμμετοχή της στο διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού και της Αττικής Οδού, ενώ ενδιαφέρον υπάρχει και για τους διαγωνισμούς για την υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας και τον ΒΟΑΚ.

    Η πρακτική των ΣΔΙΤ είναι μια άλλη προσέγγιση που δεν είναι στις προτεραιότητές μας αυτή τη στιγμή.

    Τι σημαίνει για τη Vinci ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό;

    Ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό είναι ένας από αυτούς που ονομάζουμε “brownfield project”, δηλαδή έτοιμα έργα που δεν έχουν σημαντικά κατασκευαστικά θέματα (περιβαλλοντολογικών αδειοδοτήσεων, απαλλοτριώσεων, αρχαιολογίας κλπ.). Για την VINCI Concessions που δραστηριοποιείται στον κλάδο οδικών παραχωρήσεων στην Ελλάδα  τέτοιου είδους έργα είναι στρατηγικός στόχος.

    Πιστεύουμε ότι με την τεχνογνωσία που κατέχουμε από αντίστοιχα έργα παραχώρησης σε όλο τον κόσμο, μπορούμε να προσφέρουμε σημαντικά στην αναβάθμιση της εμπειρίας των χιλιάδων καθημερινών χρηστών, εφαρμόζοντας τις καλύτερες διεθνώς πρακτικές. Η επιτυχία ενός έργου υποδομής, κρίνεται στο αν και κατά πόσο υπηρετεί τον άνθρωπο, τις ανάγκες και τις προσδοκίες του.

    Ποια εικόνα έχουν οι Γάλλοι επενδυτές για το εθνικό σχέδιο έργων 13 δισ. Και τη συνεργασία με τους μεγάλους Έλληνες κατασκευαστές;

    Το ενδιαφέρον των Γάλλων επενδυτών για την Ελλάδα ευρύτερα, φάνηκε πρόσφατα και από τη συμμετοχή νέων γαλλικών εταιρειών και funds στο διαγωνισμό για την Αττική Οδό, καθώς και στο project του Ελληνικού. Ειδικότερα, η VINCI επιλέγει χρόνια τώρα τη συνεργασία με τους εγχώριους Έλληνες κατασκευαστές, γιατί ως σχήμα έχει σημαντικά πλεονεκτήματα και τη θεωρούμε μια win-win λύση.

    Εμπιστευόμαστε και ήμασταν ανέκαθεν υπέρ των συνεργασιών με ντόπιες εταιρείες. Είναι μέρος της εταιρικής μας κουλτούρας. Εμείς συνεισφέρουμε με την κορυφαία μας τεχνογνωσία, επιλέγοντας -κάθε φορά- συνεργάτες με αποδεδειγμένη και αδιαμφισβήτητη εμπειρία στον κατασκευαστικό κλάδο.

    Διαβάστε επίσης

    Τέσσερις γαλλικοί Όμιλοι δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης σε παραχωρήσεις οδικών έργων, κατασκευές και αντιπλημμυρικά

    Αττική Οδός: Οκτώ μνηστήρες για την παραχώρηση – Με ποιους ξένους συνεργάζονται ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ, Mytilineos και Κοπελούζος

    Lamda Development: Στους Γάλλους επενδυτές παρουσιάζεται σήμερα το Project του Ελληνικού σε ξενοδοχείο στο κέντρο της Αθήνας



    ΣΧΟΛΙΑ