Η μετεγκατάσταση των φυλακών Κορυδαλλού, ενός διαχρονικού αιτήματος της τοπικής κοινωνίας που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1980, περνά πλέον σε φάση υλοποίησης. Με την υπογραφή της απόφασης του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη, εγκρίθηκε η επικαιροποιημένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το έργο της μετεγκατάστασης, σηματοδοτώντας την επίσημη εκκίνηση της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης και την είσοδο του έργου στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού πριν την ανάθεση. Το έργο διεκδικούν οι μεγαλύτεροι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας:  ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΜΕΤΚΑ και ΑΒΑΞ.

Η απόφαση, εκδόθηκε έπειτα από θετική εισήγηση της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ Α.Ε.) και τη σύμφωνη γνώμη της Γενικής Γραμματείας Αντεγκληματικής Πολιτικής. Οι τεχνικές υπηρεσίες του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη δεν διατύπωσαν παρατηρήσεις ή αντιρρήσεις επί του περιεχομένου της μελέτης, η οποία πλέον αποστέλλεται για τελική έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Παράλληλα, εγκρίθηκε η ανάρτηση των πληροφοριακών εγγράφων και παραρτημάτων στο Ψηφιακό Γραφείο Δεδομένων του διαγωνισμού, ώστε να είναι διαθέσιμα στους προεπιλεγέντες υποψήφιους αναδόχους.

1

Το νέο Δικαστικό Σωφρονιστικό Συγκρότημα Αθηνών (ΔΣΣΑ) θα ανεγερθεί στον Ασπρόπυργο, στη θέση του παλαιού στρατοπέδου «Αμερικανικής Ευκολίας», σε έκταση 103 στρεμμάτων. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 765,3 εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, και η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε 30 έτη, εκ των οποίων τα πρώτα δύο έως τέσσερα θα αφορούν την κατασκευαστική φάση.

Το έργο υλοποιείται μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με τη συμμετοχή των μεγαλύτερων ελληνικών τεχνικών ομίλων — ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ, ΑΒΑΞ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις — που λαμβάνουν μέρος στη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Το συγκρότημα θα περιλαμβάνει δώδεκα πτέρυγες συνολικής δυναμικότητας δύο χιλιάδων κρατουμένων, καθώς και εκπαιδευτικούς και επαγγελματικούς χώρους, υγειονομικές υποδομές, χώρους άθλησης, στάθμευσης, λατρείας και επισκεπτηρίων, αλλά και εγκαταστάσεις για τη Διεύθυνση Μεταγωγών Δικαστηρίων Αθηνών. Όλες οι υποδομές θα κατασκευαστούν σύμφωνα με σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας, ενεργειακής απόδοσης και περιβαλλοντικής διαχείρισης.

Το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ) του έργου, που έχει ήδη εγκριθεί, προβλέπει μέγιστη κάλυψη 35%, συντελεστή δόμησης 0,6, ύψος κτιρίων έως 9 μέτρα και πύργους ασφαλείας έως 14 μέτρα. Η εγκατάσταση θα περιβάλλεται από ζώνη ασφαλείας 500 μέτρων, με οδό φύλαξης δέκα μέτρων και δεύτερη όδευση διαφυγής, ώστε να διασφαλίζεται η επιχειρησιακή ετοιμότητα και η ασφάλεια του προσωπικού.

Μετά την έγκριση της ΜΠΕ, ο διαγωνισμός για το έργο εισέρχεται στο τελικό στάδιο του Β΄ κύκλου του ανταγωνιστικού διαλόγου. Οι προεπιλεγμένες εταιρείες έχουν πλέον στη διάθεσή τους το σύνολο του τεχνικού και νομικού υλικού, ώστε να διατυπώσουν σχόλια και προτάσεις επί των όρων της σύμβασης.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ΕΕΣΥΠ και του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, η φάση του διαλόγου αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2025, με τις δεσμευτικές οικονομικές προσφορές να ζητούνται στις αρχές του 2026. Εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις ή νομικά εμπόδια, η υπογραφή της σύμβασης και η έναρξη των εργασιών προβλέπεται εντός του ίδιου έτους.

Υπενθυμίζεται πως παρά τις αρχικές αντιδράσεις που είχαν εκφραστεί από μέρος της τοπικής κοινωνίας του Ασπροπύργου, η πρόοδος του έργου εξελίσσεται ομαλά και χωρίς κοινωνικές εντάσεις. Η Πολιτεία έχει δεσμευτεί για την υλοποίηση αντισταθμιστικών μέτρων προς όφελος του Δήμου και των κατοίκων, με παρεμβάσεις σε υποδομές, ενίσχυση της ασφάλειας και δράσεις περιβαλλοντικής αναβάθμισης.

Διαβάστε επίσης:

Το 1ο τρίμηνο του 2026 ο ανάδοχος για τη mega επέκταση 1 δισ. στο «Ελ. Βενιζέλος»

Νέο Αεροδρόμιο Καστελλίου: Στο ΣτΕ η «κόντρα» για το ραντάρ και τα αρχαία στον λόφο Παπούρα

Ελληνικό: Ανάμεσα σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΕΚΤΕΡ και ΕΡΕΤΒΟ η «μάχη» για τις κατοικίες του Park Rise