• Business

    Τέσσερις γαλλικοί Όμιλοι δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης σε παραχωρήσεις οδικών έργων, κατασκευές και αντιπλημμυρικά

    Xavier Huillard, CEO Vinci,Dominique Senequier, Ιδρυτής και Πρόεδρος του Fund Adrian,Nicolas Jachiet, CEO Egis,Martin Boygues, Πρόεδρος BOUYGUES

    Xavier Huillard, CEO Vinci,Dominique Senequier, Ιδρυτής και Πρόεδρος του Fund Adrian,Nicolas Jachiet, CEO Egis,Martin Boygues, Πρόεδρος BOUYGUES


    Τουλάχιστον τέσσερις είναι οι γαλλικοί Όμιλοι που μέσω των επενδύσεών τους και τη διεκδίκηση διαγωνισμών δίνουν τη δική τους ψήφο εμπιστοσύνης στις παραχωρήσεις οδικών αξόνων, το Ελληνικό και τα αντιπλημμυρικά έργα.

    Πρόκειται για τη Vinci, την Egis, την Bouygues και την Ardian, οι οποίες βρίσκονται στη χώρα μας στο πλαίσιο της επίσκεψης του γαλλικού ΣΕΒ και του MEDEF (Mouvement des enterprises de France).

    Σημειώνεται πως την Τρίτη οι εκπρόσωποι των γαλλικών Ομίλων επισκέφθηκαν  τον Υπουργό Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή. Εκεί, σύμφωνα με πηγές πολύ κοντά στους διαλόγους ο Κώστας Καραμανλής άνοιξε πλήρως την ατζέντα του και μίλησε για το εθνικό πλάνο υποδομών αξίας 13 δισ. Ευρώ.

    Προσθέτουν, δε, πως οι επενδυτές έδωσαν ιδιαίτερη σημασία στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού. Ο εν λόγω διαγωνισμός έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον και των τεσσάρων γαλλικών εταιρειών, οι οποίοι έχουν προχωρήσει σε συνεργασίες με τους κορυφαίους ελληνικούς Ομίλους, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Mytilineos και Κοπελούζος.

    Επιπλέον, αυξημένο είναι το ενδιαφέρον τους για το Ελληνικό που αποτελεί τη σημαντικότερη αστική ανάπλαση στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Μάλιστα, όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα σε ξενοδοχείο του κέντρου της Αθήνας παρουσίαση του project του Ελληνικού από στελέχη της Lamda Development. Στο εν λόγω έργο το ενδιαφέρον μονοπωλεί ο κολοσσός της Bouygues, ο οποίος μαζί με την Intrakat θα αναλάβει τον σχεδιασμό του Marina Tower.

    Όσον αφορά τα αντιπλημμυρικά έργα τουλάχιστον τρεις εταιρείες (Egis, Veolia και Suez) φέρονται να διεκδικούν δυναμικά το project ΥΔΩΡ 2.0 το οποίο αφορά 21 έργα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξη που θα δημοπρατηθούν ως ΣΔΙΤ.

    Οι παραχωρήσεις οδικών αξόνων

    Οι παραχωρήσεις οδικών αξόνων αποτελούν ένα πεδίο δόξης λαμπρό για τους Γάλλους επενδυτές και αυτό φαίνεται από την παρουσία των Egis και Vinci σε υφιστάμενες παραχωρήσεις. Επιπλέον, οι δυο εταιρείες και το γαλλικό fund Ardian συμμετέχουν στην κούρσα της διεκδίκησης της Αττικής Οδού.

    Πιο συγκεκριμένα η Egis, η οποία κατέχει ένα μικρό ποσοστό στην υφιστάμενη Κοινοπραξία των Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ για την τρέχουσα παραχώρηση της Αττικής Οδού, διεκδικεί το νέο διαγωνισμό μαζί με τη γαλλική VAUBAN και την ολλανδική DIF. Επιπλέον, η εταιρεία έχει κλειδώσει σε συνεργασία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού από το περασμένο καλοκαίρι δίνοντας το τίμημα ρεκόρ του 1,5 δισ. ευρώ.

    Από την άλλη πλευρά η Vinci δεν αποτελεί νέο παίκτη για τα ελληνικά δεδομένα καθώς συμμετέχει κατά 29,9% στην Ολυμπία Οδό (Κοινοπραξία με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ και Hochtief) και τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου κατά 57,4% (Κοινοπραξία με Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ). Όσον αφορά το νέο διαγωνισμό για την Αττική Οδό, η Vinci ενώνει τις δυνάμεις της με την Mytilineos, ενώ διεκδικεί με τις ίδιες δυνάμεις της την παραχώρηση για την υπόγεια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος.

    Επιπρόσθετα, το γαλλικό Fund της Ardian στο τιμόνι του οποίου βρίσκεται η Dominque Senequier και αποτελεί το δεύτερο διαχειριστή αυτοκινητόδρομων στη Γαλλία, ενώνει τις δυνάμεις του με το κοινό μπλοκ των Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ για την Αττική Οδό.

    Ελληνικό

    Η Bouygues μπορεί να αποτελεί το μόνο γαλλικό κολοσσό που διεκδίκησε το Marina Tower στο Ελληνικό, αλλά με αυτό τον τρόπο έδωσε την ψήφο εμπιστοσύνης της χώρας για την ανάπλαση που πραγματοποιεί η Lamda Development.

    Να υπενθυμίσουμε πως η παρουσία της Bouygues αποτέλεσε ένα δυνατό διαπραγματευτικό χαρτί για την Intrakat καθώς η Κοινοπραξία τους επικράτησε στον διαγωνισμό για τον σχεδιασμό του Marina Tower. Επίσης, δεν αποκλείεται η ελληνογαλλική συμμαχία να αναλάβει και την κατασκευή του Πύργου αξίας 250 εκατ. ευρώ, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε το σχετικό διαγωνισμό που θα προκηρυχθεί το φθινόπωρο.

    Αυτό που καλούνται να κάνουν οι δύο εταιρείες πιο συγκεκριμένα είναι η σύμβαση για τον Early Contractor Involvement (ECI). Οι δύο εταιρείες θα κάνουν τις προτάσεις τους στη Foster & Partners και την Lamda Development με γνώμονα την κατασκευαστική αρτιότητα και ασφάλειά του Πύργου ενώ θα γίνει και χρήση των συστημάτων BIM (Building Information Modeling) που αποτελούν την πλέον σύγχρονη τεχνολογία σχεδιασμού.

    Οι δύο Όμιλοι καλούνται, επίσης, να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που προκαλούν οι ελλείψεις και το μπλοκάρισμα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Επομένως, θα «σκανάρουν» την τοπική και παγκόσμια αγορά για την προμήθεια των πιο ποιοτικών προϊόντων και συστημάτων για τον Πύργο και τους τελικούς αγοραστές.

    Αντιπλημμυρικά

    Πρόκειται για το πρόγραμμα ΥΔΩΡ 2.0 συνολικής αξίας 4,2 δισ. ευρώ που προκήρυξε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, θα δημοπρατηθούν 21 ΣΔΙΤ που αφορούν σε αντιπλημμυρικά έργα και ήδη ετοιμάζονται να βγουν στον αέρα οι πρώτοι 8 διαγωνισμοί.

    Και σε αυτήν την περίπτωση το ενδιαφέρον των μεγάλων γαλλικών ομίλων είναι έκδηλο, καθώς γίνεται λόγος για τη συμμετοχή των Veolia, Suez και Egis. Μάλιστα, το ενδιαφέρον των γαλλικών εταιρειών αποτέλεσε και το αντικείμενο συζήτησης στη συνάντηση που πραγματοποίησε ο σύμβουλος για τις Αγροτικές Υποθέσεις της Γαλλίας, Ζαν-Πασκάλ Φαγιόλ, με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, Δημήτρη Παπαγιαννίδη τον περασμένο Νοέμβριο, όταν δηλαδή ανακοινώθηκε το μεγαλεπήβολο πρόγραμμα έργων.

    Διαβάστε επίσης

    Dominique Senequier: Ποια είναι η ηγέτιδα του Fund Ardian που διεκδικεί την Αττική Οδό με την Ελλάκτωρ και τον ΑΒΑΞ

    Lamda Development: Στους Γάλλους επενδυτές παρουσιάζεται σήμερα το Project του Ελληνικού σε ξενοδοχείο στο κέντρο της Αθήνας

    ΤΑΙΠΕΔ: Το φθινόπωρο ξεκινά η διαδικασία για τις δεσμευτικές προσφορές για την Αττική Οδό- Στην τελική ευθεία η σύμβαση για την Εγνατία



    ΣΧΟΛΙΑ