ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τέλος σε ένα πρόβλημα που διαιωνίζεται εδώ και πολλά χρόνια όσον αφορά στις προσλήψεις νέων οδηγών αναμένεται να δώσει η ΟΣΥ ΑΕ, όπως αποκάλυψε στο mononews.gr ο διευθύνοντας σύμβουλος της εταιρείας Στέφανος Αγιάσογλου, με την ίδρυση σχολής οδηγών της ΟΣΥ.
«Το πρόβλημα των οδηγών είναι μεγάλο. Δεν βρίσκουμε εύκολα επαγγελματίες οδηγούς, δηλαδή έρχονται και φεύγουν ή δεν έρχονται. Για παράδειγμα, το 2025 βγάλαμε προκήρυξη για να καλύψουμε 391 θέσεις οδηγών. Σήμερα που μιλάμε από αυτούς έχουμε περίπου 160. Πρώτον δεν ήρθαν όλοι και δεύτερον από αυτούς τους 200 που ήρθαν, κάποιοι έφυγαν», εξηγεί ο κ. Αγιάσογλου.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΥ, η εταιρεία προχωρά σε τρεις δραστικές παρεμβάσεις/κινήσεις με στόχο την επαρκή στελέχωσή της, γεγονός που θα έχει ως επακόλουθο και την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων των λεωφορείων και ειδικά τώρα, που ο κυβερνητικός σχεδιασμός προβλέπει την πλήρη ανανέωση του στόλου της ΟΣΥ έως το 2027.
Διευρύνοντας την αγορά εργασίας
Όπως αναφέρει ο κ. Αγιάσογλου, η ΟΣΥ κατάφερε να περάσει μία ρύθμιση η οποία έχει προωθηθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και θα δημοσιευτεί άμεσα, σύμφωνα με την οποία η σχολή για την απόκτηση του Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ) της ΟΣΥ για την ανανέωση διπλώματος γίνεται σχολή οδηγών. «Με αυτή την πράξη κάποιος θα μπορεί να έρθει σε εμάς για να εκπαιδευτεί. Θα του πληρώσουμε εμείς τα έξοδα εκπαίδευσης και θα εκπαιδεύεται για να γίνει οδηγός τρίτης, τέταρτης και πέμπτης κατηγορίας και αμέσως μετά θα έχει και έτοιμη θέση να δουλέψει στην ΟΣΥ.
Άρα τι κάνουμε; Διευρύνουμε, ανοίγουμε την αγορά όχι μόνο στους επαγγελματίες οδηγούς, αλλά και σε νέα παιδιά που θέλουν να αποκτήσουν το επάγγελμα του οδηγού», τονίζει ο κ. Αγιάσογλου, προσθέτοντας ότι αυτή ρύθμιση θα περάσει άμεσα από τη Βουλή και μέσα στο 2026 θα τρέξει η νέα σχολή οδηγών για να υποδεχθεί τους ενδιαφερόμενους.
Παράλληλα, τη δημιουργία αντίστοιχου προγράμματος ζητήθηκε και από τη ΔΥΠΑ. Όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ, το πρόβλημα που αντιμετώπισε η ΔΥΠΑ με το εν λόγω πρόγραμμα είναι ότι τα χρήματα θα έπρεπε να δίνονται στους ωφελούμενους μέσω της εκπαίδευσης σε Πιστοποιημένα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ), όμως οι σχολές οδηγών δεν είναι ΚΕΚ.
«Άρα, έπρεπε να γίνει στη ΔΥΠΑ μία νομοθετική ρύθμιση που να της επιτρέπει να συνεργάζεται και να πληρώνει τα προγράμματά της μέσω σχολών οδηγών. Αυτή η ρύθμιση έγινε. Έχει περάσει από την υπουργό Εργασίας κα Νίκη Κεραμέως και θα γίνει νόμος του κράτους. Οπότε και από την πλευρά της ΔΥΠΑ, διευρύνουμε με τον ίδιο τρόπο την αγορά, ώστε να προσλαμβάνουμε εμείς τους οδηγούς», πρόσθεσε ο κ. Αγιάσογλου.
Τέλος, ο κ. Αγιάσογλου μίλησε για ακόμα μία διεκδίκηση της ΟΣΥ, που έχει να κάνει με την ένταξη της ειδικότητας των οδηγών σε ειδικό μισθολόγιο. «Προσπαθούμε να φέρουμε τους οδηγούς των αστικών συγκοινωνιών σε ειδικό μισθολόγιο. Και με αυτό, οι τρεις αυτές κινήσει είμαι σίγουρος ότι θα αλλάξουν τα δεδομένα», κατέληξε.
Διαβάστε επίσης:
Κινεζική μάχη για τα 50 αρθρωτά 18μετρα ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ – Τα «παρατράγουδα» του διαγωνισμού
ΔΑΑ: Ισχυρές επιδόσεις με φόντο την ανάπτυξη των διεθνών αγορών