ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Για τη ναυτιλία, αυτή η δασμολογική εκεχειρία, μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας δεν θα μπορούσε να είναι πιο επίκαιρη», επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, στην εβδομαδιαία επισκόπηση της ναυλαγοράς και προσθέτει:
«Η επανέναρξη των μεταφορών σόγιας σε μεγάλες αποστάσεις από τις ΗΠΑ προς την Κίνα αναζωογονεί άμεσα μια βασική μηχανή τόνο-μιλίων για τα πλοία Panamax.
Η απουσία αυτής της διαδρομής τους τελευταίους μήνες είχε αφαιρέσει σχεδόν 200 ταξίδια και είχε μειώσει απότομα την απασχόληση στο τέταρτο τρίμηνο.
Με τις συγκομιδές της Βραζιλίας και της Αργεντινής να μην αναμένεται να φτάσουν στα κινεζικά λιμάνια πριν από τον Φεβρουάριο, η θαλάσσια θύρα των ΗΠΑ ανοίγει τώρα διάπλατα για τους επόμενους τρεις μήνες».
Όπως αναφέρουν οι αναλυτές της Xclusiv, ακόμα κι αν οι όγκοι ανακάμψουν μόνο στα δύο τρίτα ενός κανονικού έτους, ο αντίκτυπος στη χρήση και το κλίμα θα είναι απτός.
Το κόστος επανατοποθέτησης στον Ατλαντικό-Ειρηνικό ήδη σφίγγει τις λίστες στον Κόλπο και η νέα ζήτηση για άμεσες φορτώσεις εισέρχεται σιγά σιγά στις τιμές FFA για τις αρχές του 2026.
Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες επιφυλάξεις που διατηρούν την ευφορία υπό έλεγχο.
Η διαφοροποίηση της προέλευσης της σόγιας από την Κίνα έχει εμβαθύνει κατά τη διάρκεια της αντιπαράθεσης και η αποτελεσματικότητα της Βραζιλίας συνεχίζει να βελτιώνεται, πράγμα που σημαίνει ότι τα κέρδη των αμερικανικών μετοχών μπορεί να είναι προσωρινά.
Επιπλέον, η εκεχειρία είναι ρητά χρονικά περιορισμένη και υπόκειται σε ετήσια αναθεώρηση.
Η επιστροφή στην πολιτική της επιβολής δασμών ή λιμενικών τελών παραμένει κίνδυνος εάν οι συνομιλίες σταματήσουν.
Ωστόσο, ακόμη και μια βραχυπρόθεσμη ομαλοποίηση σταθεροποιεί τις εμπορικές ροές, εξομαλύνει τις προσδοκίες για τις μεταφορές και διοχετεύει οξυγόνο σε μια αγορά χύδην φορτίου που είχε αρχίσει να χάνει τη δυναμική της μετά από ένα δυνατό καλοκαίρι.
Πέρα από το ξηρό φορτίο χύδην, η αναστολή των λιμενικών τελών εξαλείφει ένα επίμονο πρόβλημα κόστους για τους φορείς εκμετάλλευσης τακτικών γραμμών και δεξαμενόπλοιων, ενώ η μείωση των δασμών βελτιώνει οριακά την οικονομία του ταξιδιού σε όλους τους τύπους φορτίου.
Τα τσιπ και η προηγμένη τεχνολογία παραμένουν εκτός συμφωνίας, αλλά ο συνολικός τόνος σηματοδοτεί την πιο ήρεμη φάση στις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας από τις αρχές του 2024.
Προς το παρόν, οι αγορές διαπραγματεύονται φορτία αντί να γίνονται ξανά πρωτοσέλιδα και στη ναυτιλία, αυτή και μόνο η μετατόπιση είναι αρκετή για να αλλάξει την κατάσταση.
Μετά από έξι μήνες σκληρού δασμολογικού πολέμου χαρακωμάτων, ο Τραμπ και ο Σι συμφώνησαν σε μια μονοετή εκεχειρία που αναστέλλει τους περιορισμούς στις εξαγωγές σπάνιων γαιών της Κίνας, μειώνει τον αμερικανικό «δασμό» από 20% σε 10% και παγώνει όλα τα λιμενικά τέλη στις ναυτιλιακές και ναυπηγικές βιομηχανίες των δύο πλευρών.
Πρόκειται, τονίζουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου, για μια τακτική αποκλιμάκωση με λίγες εκκρεμείς λεπτομέρειες αλλά ισχυρό συμβολικό βάρος – ένα μήνυμα ότι και οι δύο πλευρές θέλουν να σταθεροποιήσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και να μετριάσουν τις πληθωριστικές πιέσεις.
Για το παγκόσμιο εμπόριο, το μήνυμα είναι απλό: μείωση των ασφαλίστρων κινδύνου, αύξηση της ορατότητας, τονίζουν οι αναλυτές.
Οι δύο ηγέτες επιβεβαίωσαν την επιστροφή της Κίνας στην αγορά σόγιας των ΗΠΑ, με τις αρχικές αγορές να βρίσκονται ήδη υπό διαπραγμάτευση και ένα ευρύτερο πλαίσιο που φέρεται να στοχεύει σε δεκάδες εκατομμύρια τόνους κατά το επόμενο έτος.
Οι αποστολές αναμένεται να ξεκινήσουν αμέσως, αποκαθιστώντας μια ροή που είχε σε μεγάλο βαθμό παγώσει από την άνοιξη. Για τους Αμερικανούς αγρότες, είναι μια απολύτως απαραίτητη ανάπαυλα.
Για την Κίνα, μια ρεαλιστική κίνηση για την εξασφάλιση πρώτων υλών ενόψει του χειμώνα και τη μείωση της εξάρτησης από τη Νότια Αμερική. Οι τιμές στην αγορά του Σικάγο αντέδρασαν με προσοχή, αισιοδοξία αναμεμειγμένη με σκεπτικισμό, αλλά η φυσική αγορά έχει ήδη αρχίσει να αναταράσσεται, με νέα φορτία να έχουν κρατηθεί αθόρυβα από τον Κόλπο και τον Βορειοδυτικό Ειρηνικό, καταλήγουν στην επισκόπηση τους, οι αναλυτές της Xclusiv.
Διαβάστε επίσης
Sea Pioneer: Παρέλαβε ο Βασίλης Μπακολίτσας το φορτηγό πλοίο MV Veracity
Η COSCO επενδύει 1,75 δισ. δολάρια για τη ναυπήγηση 29 πλοίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τραγωδία στη Χαλκίδα: Δολοφόνησαν με μαχαίρι έναν 23χρονο
 - Αγιάσογλου (ΟΣΥ): Στα σκαριά η λύση της έλλειψης οδηγών – Πώς θα αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων
 - Άδωνις Γεωργιάδης – φαρμακευτικές: Ο Υπουργός στέλνει τον λογαριασμό για το clawback στον Κυριάκο Πιερρακάκη
 - Γιατί έκαναν ράλι ΔΕΗ, ΕΛΠΕ και τράπεζες, ο Ψάλτης και το νέο πρόσωπο στην Alpha, τα ΕΛΤΑ και η πώληση για 1 ευρώ, στην αρένα ο Σκλήκας, τι τρέχει με την Ιόνιο Σχολή και ο συνοδός της Όλγας