Business

Ο Διαμαντής Διαμαντίδης «μυρίζεται» την αγορά: Απέκτησε δύο capesize

Διαμαντής Διαμαντίδης

Διαμαντής Διαμαντίδης, εφοπλιστής Delta Tankers Ltd. και Marmaras Navigation


Ο Διαμαντής Διαμαντίδης της Marmara Navigation δείχνει για μία ακόμα φορά την αίσθηση της αγοράς που διαθέτει, με την αγορά όχι ενός, αλλά δύο μεταχειρισμένων capesize.

Ο Έλληνας πλοιοκτήτης επιβεβαιώνει τις πληροφορίες που μετέδιδε πριν από λίγες μέρες το TradeWinds, ότι η Marmaras είχε αγοράσει το χωρητικότητας 175.200 dwt Klara Selmer (έτος κατασκευής 2012), έναντι 16,9-17,4 εκατομμυρίων ευρώ.

Η συναλλαγή ερμηνεύεται ως περαιτέρω στοιχείο ότι οι τιμές περιουσιακών στοιχείων έφτασαν στο κατώτατο σημείο τους, με την αγορά του 176.000 dwt Prosperity (έτος κατασκευής 2011) από την Zodiac Maritime τον Ιούλιο του 2015 έναντι 19,6 εκατ. ευρώ να είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση που ένα capesize πωλήθηκε σε αντίστοιχα επίπεδα. Η τάση αυτή θα δοκιμαστεί περαιτέρω τις επόμενες μέρες, με τη Mitsui OSK Lines να αναμένει προσφορές για το 181.400 dwt Galaxy Dream (έτος κατασκευής 2013), του οποίου την αξία το VesselsValue τοποθετεί στα 24,4 εκατ. ευρώ.

Ο Διαμαντίδης λέει επίσης πως η Marmaras απέκτησε το 179.000 dwt Hyundai Trust (έτος κατασκευής 2011). Τον Απρίλιο το πλοίο φερόταν να είχε αγοραστεί από την Winning Shipping της Σιγκαπούρης για περίπου 19,6 εκατ. ευρώ, όμως το deal δεν ολοκληρώθηκε. Ο Διαμαντίδης δεν αποκάλυψε την τιμή, η οποία εκτιμάται πως είναι λίγο πάνω από τα 19,6 εκατ. ευρώ.

Οι συμφωνίες αυτές ακολουθούν την αγορά από τη Marmaras του 179.300 dwt Corona Bulker (έτος κατασκευής 2011) έναντι περίπου 29,9 εκατ. ευρώ. Το πλοίο μετονομάστηκε σε Korona D.

Επίσης φέτος η Marmaras έχει παραλάβει ακόμα τρία νέα capesize (τα χωρητικότητας 180.000 dwt Maria D., Marigo P. και Bosporus) από τη νοτιοκορεατική Sungdong Shipbuilding & Marine Engineering.

Η Marmaras φέρεται να παρήγγειλε τα πλοία έναντι περίπου 41,9 εκατ. ευρώ το καθένα, αλλά τον Νοέμβριο το TradeWinds ανέφερε ότι η εταιρεία αρνήθηκε να τα παραλάβει, επικαλούμενη τεχνικά ζητήματα. Αν και δεν αποκαλύφθηκε η τελική τιμή, αναλυτές τα τιμολογούν μεταξύ 29,8 και 30,3 εκατ. ευρώ το καθένα.

Πέρα από την εξάδα των capesize που εντάχθηκαν ή πρόκειται να ενταχθούν στον στόλο της Marmaras από τον περασμένο Ιούλιο, ο Διαμαντίδης έχει επίσης αγοράσει δύο supramax και ένα kamsarmax. Τα χωρητικότητας 55.600 dwt Hanjin Rostock και Hanjin Albany (μετονομάστηκαν σε Louise B και Lalis D αντίστοιχα, έτος κατασκευής και των δύο 2011) αγοράστηκαν έναντι 11,6 εκατ. ευρώ το καθένα, ενώ η εταιρεία πλήρωσε 12,2 εκατ. ευρώ για το 81.300 dwt Eternity Island (μετονομάστηκε σε Chryssa K, έτος κατασκευής 2012).

Εξαιρουμένων των νέων πλοίων, οι αγορές φέρνουν τις δαπάνες της εταιρείας σε περίπου 102,5 εκατ. ευρώ.

Η Marmaras είναι μία από τις αρκετές κορυφαίες ελληνικές εταιρείες που επωφελούνται από τις χαμηλές τιμές. Η Anangel Maritime Services του Γιάννη Αγγελικούση απέκτησε επτά capesize στις αρχές του έτους, ενώ ο Νίκος Βαφειάς μπήκε στην αγορά των capesize με δύο αγορές τον Μάρτιο.

Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

http://www.mononews.gr/o-giorgos-prokopiou-ependii-se-nea-plia-fsru/46896



ΣΧΟΛΙΑ