• Business

    Ρίσκο για τους εφοπλιστές η αποθήκευση πετρελαίου στα tankers – Tι λένε οι αναλυτές

    tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


    Μια ολοένα αυξανόμενη ποσότητα αργού πετρελαίου βρίσκεται αποθηκευμένη σε δεξαμενόπλοια στη θάλασσα αυτό το μήνα, λόγω των χαμηλών ναύλων και των υψηλών αποθεμάτων στα διυλιστήρια. Αλλά η αποθήκευση του πετρελαίου στα δεξαμενόπλοια δεν σημαίνει απαραίτητα και τόνωση της αγοράς, καθώς αυτή συνεχίζει να δέχεται πιέσεις, ενώ και το εμπόριο αναμένεται να ανακάμψει τις επόμενες εβδομάδες.

    Η ναυλομεσιτική Barry Rogliano Salles (BRS) αναφέρει σε εβδομαδιαία της έρευνα ότι η πλωτή αποθήκευση λαμβάνει χώρα «εδώ και αρκετούς μήνες» αλλά η δραστηριότητα αυξήθηκε έντονα τις τελευταίες 30 ημέρες.  Η BRS αναφέρει ότι έως και τα μέσα Ιουνίου είχαν αποθηκευτεί ως και 100 εκατομμύρια βαρέλια αργού και βαρέως μαζούτ σε tankers, ενώ μια άλλη εκτίμηση από τους αναλυτές της Stifel ανεβάζει τον αριθμό αυτό σε περίπου 118 εκατομμύρια βαρέλια.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Axia Capital Markets, άλλα 9 εκατομμύρια βαρέλια έχουν αποθηκευτεί σε VLCCs και σε άλλα μικρότερα πλοία στη Βόρεια Θάλασσα.

    Spiro Dounis, αναλυτής UBS
    Spiro Dounis, αναλυτής UBS

    Η ποσότητα του αποθηκευμένου πετρελαίου στη θάλασσα τράβηξε την προσοχή και του CEO της ναυτιλιακής Frontline του John Fredriksen, Robert Hvide Macleod, ο οποίος δήλωσε αυτό το μήνα ότι ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων που χρησιμοποιούνται ως πλωτές δεξαμενές αποθήκευσης αυξάνεται ολοένα και περισσότερο, χάρη στις χαμηλές τιμές των ναύλων και των τιμών του πετρελαίου, που ευνοούν την αποθήκευσή του από την άμεση πώληση.

    Φυσικά, οι μειωμένοι ναύλοι καθιστούν ευκολότερη την αποθήκευση πετρελαίου στη θάλασσα. Ο αναλυτής της UBS, Spiro Dounis, αναφέρει ότι οι τιμές του κόστους αποθήκευσης πετρελαίου στη θάλασσα το 2016 ανέρχονταν από 0,90 έως 1 δολάριο ανά βαρέλι, τον μήνα. Ενώ, με τα τρέχοντα επίπεδα της ναυλαγοράς, το κόστος έχει μειωθεί στα 0,50 δολάρια ανά βαρέλι, όπως εκτιμά o αναλυτής.

    Ακόμα και έτσι όμως, από οικονομικής πλευράς η πλωτή αποθήκευση ενέχει κάποιο ρίσκο. «Οι έμποροι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τεχνικές αντιστάθμισης κινδύνου (hedging) για να δώσουν ώθηση τις εμπορικές συναλλαγές ή απλώς να έχουν μια άποψη για το πώς θα κινηθούν οι τιμές στο μέλλον. Αλλά τα στοιχεία μας δείχνουν ότι η -άκρως διαδεδομένη-πλωτή αποθήκευση δεν είναι ακόμη μια πάγια τακτική», πρόσθεσε.

    Παρόλο που ούτε η τρέχουσα αλλά ούτε και η μελλοντική τιμή του αργού πετρελαίου δεν μοιάζει «ευοίωνη» για την διαδικασία της πλωτής αποθήκευσης, η BRS αξιολογεί πως πρόκειται για καλύτερη επιλογή από την αποθήκευσή του στην ξηρά. Καθώς στην δεύτερη περίπτωση, το κόστος αποθήκευσης είναι μεταξύ 0,50 και 0,80 δολ. ανά βαρέλι τον μήνα ένεκα ελλείψεως διαθέσιμου αποθηκευτικού χώρου, τον οποίο καταλαμβάνουν τα παγκόσμια αποθέματα.

    Η ναύλωση παλαιότερης κατασκευής πλοίων φαίνεται να αποτελεί μια πιο ελκυστική επιλογή για τη διαδικασία της πλωτής αποθήκευσης. Σύμφωνα με την BRS, η αποθήκευση πετρελαίου σε ένα σύγχρονο δεξαμενόπλοιο μπορεί να κοστίσει 0,40 δολ./βαρέλι σε μηνιαία βάση, ενώ μόλις περί τα 0,30 δολ./βαρέλι το μήνα σε ένα μεγαλύτερης ηλικίας πλοίο.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Στ. Μόλαρης: Παίρνει πίσω το πωλητήριο στο Jasmine A η Empire Bulkers

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιάννης Αγγελικούσης: Στην κορυφή της ελληνικής ναυτιλίας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Λιβανός: 50 εκατομμύρια δολάρια για πρόωρη επαναγορά ομολόγων της GasLog



    ΣΧΟΛΙΑ