• Business

    SHIPPING FOCUS: Πούλησε κι άλλο φορτηγό πλοίο η AM Nomikos

    ναυτιλία


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Συγκρατημένα αισιόδοξη για το 2017 η Euronav

    Η διοίκηση της βελγικών συμφερόντων ναυτιλιακής Euronav (στην οποία παλαιότερα κατείχε ποσοστό και ο Έλληνας εφοπλιστής Πήτερ Λιβανός, το οποίο πούλησε το 2015), εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξη για την πορεία της αγοράς των δεξαμενόπλοιων, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος Paddy Rodgers εκτιμά ότι οι μακροπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς είναι «εποικοδομητικές», τη στιγμή που η ζήτηση για αργό πετρέλαιο αρχίζει σιγά-σιγά να ανακάμπτει.

    Πούλησε bulker η AM Nomikos

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Η ελληνική ναυτιλιακή AM Nomikos προχώρησε στην πώληση του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου Giza 1 (χωρητικότητας 31.842-dwt και κατασκευής 2002) σε εταιρεία της οποίας η ταυτότητα δεν έχει γίνει γνωστή, για το ποσό των 5,3 εκατ. δολαρίων. Η Nomikos είχε διαθέσει το εν λόγω πλοίο προς πώληση ήδη από το Φεβρουάριο μαζί με το αδελφό bulker Ephesus III (χωρητικότητας 31.818-dwt και κατασκευής 2004), για το οποίο ωστόσο εξακολουθεί να αναζητά αγοραστή.

    Πλήρωσε τόκους για την καθυστέρηση της εξόφλησης ενός νεότευκτου VLCC η Gener8

    Η ναυτιλιακή Gener8 Maritime, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Πήτερ Γεωργιόπουλου, ανακοίνωσε ότι ανέβαλε την πληρωμή της τελευταίας δόσης του συνολικού ποσού κατασκευής του δεξαμενόπλοιου τύπου VLCC Gener8 Ethos (χωρητικότητας 300.000-dwt και κατασκευής 2017) κατόπιν σχετικού αιτήματός της στα ναυπηγεία Hyundai Samho Heavy Industries. Αυτό συνέβη, καθώς η εταιρεία ήθελε το πλοίο να είναι κατασκευής 2017 και γι’ αυτό το λόγο κατέβαλε στα ναυπηγεία τόκους για την καθυστέρηση της εξόφλησης του ποσού κατασκευής του.

    Η Axia αναμένει κι άλλες μεγάλες εξαγορές στο ξηρό φορτίο

    Η εταιρεία παροχής επενδυτικών υπηρεσιών Axia Capital Markets εκτιμά ότι θα λάβουν χώρα κι άλλες μεγάλες εξαγορές στην αγορά ξηρού φορτίου, όπως αυτή του στόλου της ελληνικής Quintana Shipping από τη Golden Ocean του John Fredriksen. Μάλιστα, όπως σημείωσε ο αναλυτής Clinton Webb, μέσα στο έτος αναμένονται μεγάλες συναλλαγές στο κομμάτι των αγοραπωλησιών που θα οδηγήσουν παράλληλα και σε αύξηση των αξιών των πλοίων.

    Ανάκαμψη των αγορών προβλέπει η BRS

    Η γαλλική ναυλομεσιτική Barry Rogliano Salles (BRS) προβλέπει ότι οι ναυτιλιακές αγορές στο σύνολό τους θα ανακάμψουν το 2017, κυρίως λόγω της κατάρρευσης της διαθεσιμότητας στα ναυπηγεία. Η εταιρεία ανέφερε ότι η εξαιρετικά μειωμένη διαθεσιμότητα στις γιάρδες σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη από το 2009 δραστηριότητα των βιβλίων παραγγελιών, θα καταπολεμήσουν την υπερπροσφορά τονάζ – κάτι που με τη σειρά του θα συμβάλλει στο να επιτευχθεί ανάκαμψη στις αγορές.

    • Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Πέμπτη (16/3/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    Baltic Freight Index (BDI): 1172 (+25)

    Baltic Cape Index (BCI): 2265 (+129)

    Baltic Panamax Index (BPI): 1129 (-21)

    Baltic Supramax Index (BSI): 877 (0)

    Baltic Handysize Index (BSHI): 508 (+3)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιάννης Αγγελικούσης – Συμεών Παληός: Νέες επικερδείς συμφωνίες στο ξηρό φορτίο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποια είναι η Γερμανίδα τραπεζίτισσα που πρέπει να ξέρουν οι Έλληνες εφοπλιστές

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Νέα κίνηση από τον Γ. Οικονόμου: Παραγγέλνει τέσσερα νέα VLCCs



    ΣΧΟΛΙΑ