• Business

    Ναυπηγεία Ελευσίνας: Τρίμηνη παράταση στη σύμβαση με το Πολεμικό Ναυτικό – Ερώτημα η επόμενη μέρα

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Στην απόφαση να δοθεί νέα παράταση, τρίμηνης διάρκειας στη σύμβαση του Πολεμικού Ναυτικού με τα ναυπηγεία Ελευσίνας για το πρόγραμμα ναυπήγησης δυο πυραυλάκατων κατέληξε η κυβέρνηση.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση ελήφθη στο πλαίσιο σύσκεψης των συναρμόδιων υπουργείων Ανάπτυξης και Άμυνας την περασμένη εβδομάδα και αποτελεί μια προσωρινή λύση στο αδιέξοδο που προέκυψε μετά την άρνηση του βασικού μετόχου των ναυπηγείων να συναινέσει στο σχέδιο εξυγίανσης πριν τις 31 Μαρτίου, οπότε και εξέπνευσε τυπικά η σύμβαση. Με την επέκταση της σύμβασης διασφαλίζεται και η καταβολή του 70% του μισθού των περίπου 600 εργαζομένων για αυτό το τρίμηνο.

    Πηγές προσκείμενες στους εργαζομένους θεωρούν δεδομένο πως η παράταση θα έχει αναδρομική ισχύ και θα ξεκινήσει από την 1η Απριλίου, ωστόσο περιμένουν την ΠΝΠ όπου θα αποτυπώνονται όλες οι λεπτομέρειες. Οι ίδιες πηγές δεν κρύβουν την ικανοποίησή τους για την παραπάνω εξέλιξη καθώς σε διαφορετική περίπτωση κινδύνευαν να μείνουν χωρίς κάποιο εισόδημα και υπενθυμίζουν πως δεν μπορούν να λάβουν το επίδομα των 800 ευρώ, αφού τα ναυπηγεία δεν εντάσσονται στα μέτρα στήριξης για όσους πλήττονται από τις συνέπειες του κορονοϊού.

    Όσον αφορά στο μέλλον https://www.mononews.gr/business/anazitite-lisi-gia-ta-nafpigia-elefsinas-erotima-i-simvasi-me-to-polemiko-naftikoτης επιχείρησης μετά την άδοξη κατάληξη που είχε η προσπάθεια μεταβίβασης των ναυπηγείων σε νέο στρατηγικό επενδυτή, και συγκεκριμένα στην Onex, κύκλοι του υπουργείου Ανάπτυξης σημειώνουν πως δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο. Σενάρια πάντως που κυκλοφορούν στην αγορά δεν αποκλείουν την περίπτωση της κρατικοποίησης, υπό την προϋπόθεση ότι η ΕΕ θα επιτρέψει κάτι τέτοιο για προβληματικές επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας λόγω του κορονοϊού. Να σημειωθεί πως τα ναυπηγεία Ελευσίνας επιβαρύνονται με υποχρεώσεις άνω των 230 εκατ. ευρώ (χωρίς να υπολογίζονται οι υποχρεώσεις του πολεμικού ναυτικού).

    Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας ιδρύθηκαν από τον Ανδρέα Ανδρεάδη το 1968 και διαθέτουν τρεις πλωτές δεξαμενές, όπου μπορούν να κατασκευαστούν εμπορικά πλοία χωρητικότητας 100.000 τόνων και να γίνουν ναυπηγήσεις πολεμικών σκαφών ώς το μέγεθος κορβέτας.



    ΣΧΟΛΙΑ