ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η απότομη μείωση των δαπανών των τουριστών για αγορές ειδών πολυτελείας στην Ιαπωνία και την Ευρώπη επηρεάζει τις πωλήσεις του κλάδου, αυξάνοντας περαιτέρω τις προκλήσεις σε έναν τομέα που ήδη παλεύει με το τέλος μιας πολυετούς άνθησης και τις επιπτώσεις από τους δασμούς των ΗΠΑ.
Οι πωλήσεις του δεύτερου τριμήνου στην αυτοκρατορία ειδών πολυτελείας του Μπερνάρ Αρνό, LVMH, καθώς και στις Prada και Moncler, επηρεάστηκαν από τις λιγότερες δαπάνες των Αμερικανών τουριστών στην Ευρώπη και των Κινέζων τουριστών στην Ιαπωνία.
Πέρυσι, οι αδύναμες πωλήσεις των ειδών πολυτελείας τονώθηκαν από την άνοδο της ζήτησης την άνοιξη στην Ιαπωνία, όταν οι Κινέζοι καταναλωτές επισκέπτονταν στη χώρα για να αγοράσουν τσάντες και παπούτσια σχεδιαστών, εκμεταλλευόμενοι την αδυναμία του γιεν, το οποίο είχε υποχωρήσει στο χαμηλότερο επίπεδό του τα τελευταία 30 χρόνια.
Παράλληλα, οι Αμερικανοί τουρίστες ξόδευαν απλόχερα στις ευρωπαϊκές μπουτίκ, καθώς το ισχυρό δολάριο ενίσχυε την αγοραστική τους δύναμη στο εξωτερικό.
Ωστόσο, αυτοί οι ευνοϊκοί παράγοντες έχουν εκλείψει φέτος, καθώς το γιεν ανακάμπτει και το δολάριο χάνει έδαφος, αφαιρώντας ουσιαστικά ένα «μαξιλάρι» ασφαλείας για την βιομηχανία, η οποία ήδη αντιμετωπίζει υποτονική ζήτηση στις ΗΠΑ και την Κίνα — τους δύο βασικούς κινητήριους μοχλούς της ανάπτυξης των ειδών πολυτελείας.
Η οικονομική διευθύντρια της LVMH, Cécile Cabanis, ανέφερε ότι οι αλλαγές στα καταναλωτικά πρότυπα των τουριστών αποτελούν τον κύριο λόγο για τον οποίο οι πωλήσεις του βασικού τμήματος μόδας και δερμάτινων ειδών της εταιρείας μειώθηκαν κατά 9% το δεύτερο τρίμηνο.
Οι δαπάνες των Αμερικανών τουριστών μειώθηκαν «πάρα πολύ», δήλωσε η Cabanis στους Financial Times τον περασμένο μήνα, προσθέτοντας ότι η αύξηση των δαπανών των ντόπιων στην Ασία δεν ήταν αρκετή για να αντισταθμίσει τις απώλειες που υπέστη η LVMH στην Ιαπωνία.
Το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους, οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αυξήθηκαν κατά 57% για τον όμιλο που περιλαμβάνει τις Louis Vuitton και Dior, και κατά 27% για την Kering, ιδιοκτήτρια της Gucci.
Στην ανακοίνωση κερδών του τον περασμένο μήνα, ο ιταλικός οίκος ενδυμάτων Moncler απέδωσε την πτώση των οργανικών πωλήσεων κατά 2% στη μείωση των δαπανών των Αμερικανών στην Ευρώπη και των Κινέζων αγοραστών στην Ιαπωνία.
Στην Prada, όπου οι τουρίστες συνεισφέρουν το 30% των παγκόσμιων πωλήσεων, η διοίκηση απέδωσε τη μείωση 2% στις πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου του ομώνυμου brand στους ίδιους παράγοντες.
Το δολάριο ΗΠΑ έχει υποχωρήσει πάνω από 10% έναντι του ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, καθώς οι ανησυχίες για τον πληθωρισμό, που σχετίζονται με τους δασμούς του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, προκάλεσαν μαζικές πωλήσεις αμερικανικών περιουσιακών στοιχείων.
Αυτό έχει μειώσει το κίνητρο των Αμερικανών τουριστών να ζήσουν τη φαντασίωση της τηλεοπτικής σειράς «Emily in Paris» κάνοντας αλόγιστα αγορές στις ευρωπαϊκές μπουτίκ ειδών πολυτελείας.
Αναλυτές της Citi σημείωσαν ότι ακόμη και η εδραιωμένη στην Ελβετία Richemont, η οποία διατήρησε διψήφια αύξηση εσόδων χάρη στις πωλήσεις κοσμημάτων των Cartier και Van Cleef & Arpels, θα δεχθεί πιέσεις λόγω της μειωμένης τουριστικής κατανάλωσης σε Ιαπωνία και Ευρώπη το επόμενο έτος.
Η τουριστική δαπάνη επιβραδύνεται, την ώρα που οι προοπτικές για την εγχώρια κατανάλωση στις δύο σημαντικότερες αγορές του κλάδου παραμένουν αβέβαιες. Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Κίνα, κλονισμένη από την πτώση της αξίας των τοπικών περιουσιακών στοιχείων μετά την πανδημία, παραμένει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Η ζήτηση στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά του κλάδου ειδών πολυτελείας με βάση τις πωλήσεις, επίσης φαίνεται εύθραυστη, καθώς οι δασμοί του Τραμπ απειλούν να φέρουν νέο κύμα πληθωριστικών πιέσεων στα εισαγόμενα καταναλωτικά αγαθά.
Η εταιρεία ανάλυσης Bernstein προβλέπει μείωση 2% στα έσοδα του κλάδου ειδών πολυτελείας παγκοσμίως το 2025, υποβαθμίζοντας την προηγούμενη πρόβλεψή της για 5% αύξηση, εξαιτίας της αυξανόμενης πιθανότητας μιας παγκόσμιας ύφεσης.
Η μείωση της τουριστικής κατανάλωσης σχετίζεται με βαθύτερα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε την έντονη ζήτηση που υπήρχε για χρόνια, αυξάνοντας τις τιμές πάνω από τον πληθωρισμό, σύμφωνα με τον αναλυτή της Bernstein, Luca Solca.
«Οι καταναλωτές πολυτελών προϊόντων αναζητούν ακόμα την αξία. Οι Κινέζοι τουρίστες δεν πηγαίνουν στην Ιαπωνία μόνο για να δουν το όρος Φούτζι», είπε ο Solca.
«Αυτό είναι μια έμμεση ένδειξη ότι πάρα πολλά πολυτελή brands προχώρησαν σε υπερβολικές αυξήσεις τιμών και ότι πρέπει να επανεξετάσουν την πολιτική τους, προκειμένου να προσελκύσουν ξανά τους καταναλωτές, ειδικά τη μεσαία τάξη».
Διαβάστε επίσης:
LVMH-Kering: Μετά από δεκαετίες επιθετικών εξαγορών, «ξεφορτώνουν» brands από το χαρτοφυλάκιό τους
Πόσο πιο ακριβή θα είναι μία τσάντα Chanel; Οι δασμοί αυξάνουν το κόστος της πολυτέλειας
© The Financial Times Limited 2024. All Rights Reserved. Not to be redistributed, copied or modified in any way.
mononews.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Επιστολή Φαραντούρη στον Ιταλό ΥΠΕΞ: «Δεν μπορείτε να αγνοείτε την Ελλάδα στη Μεσόγειο»
- Πώς θα εξασφαλίσετε υψηλότερη σύνταξη – Τι συμφέρει μισθωτούς και ελεύθερους επαγγελματίες
- Metlen: Ποδαρικό με limit up….σαν χειροκρότημα- Νέο κεφάλαιο νέα δυναμική
- Τηλεπικοινωνίες: Πεδίο ανταγωνισμού οι συνδέσεις FTTH σε μια αγορά που μεγαλώνει
