Αμετακίνητος από τον στόχο του να αποκτήσει μεγαλύτερη επιρροή στη ναυτιλιακή Performance Shipping παραμένει ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, παρατείνοντας έως το 2026 τη δημόσια πρόταση εξαγοράς που έχει καταθέσει. Την ίδια ώρα, η διοίκηση της εταιρείας υπό την Αλίκη Παληού και τον Ανδρέα Μιχαλόπουλο συνεχίζει απρόσκοπτα την υλοποίηση της στρατηγικής ανανέωσης και επέκτασης του στόλου της, διαθέτοντας πλέον ισχυρή ρευστότητα και εξασφαλισμένα έσοδα από πολυετείς ναυλώσεις.

Συγκεκριμένα, ο ισχυρός εφοπλιστής, μέσω της εταιρείας του Sphinx Investment Corp, παρατείνει έως τις 13 Φεβρουαρίου 2026 την δημόσια πρόταση εξαγοράς, που έληξε στο τέλος Ιουλίου.

1

Σύμφωνα με τα ενημερωτικά αρχεία της SEC, οι μέτοχοι της Performance έχουν πλέον προσφέρει συνολικά 2.152.961 μετοχές, με βάση τα στοιχεία της Continental Stock Transfer & Trust Company, που ενεργεί ως διαχειρίστρια της προσφοράς. Οι μετοχές είναι αρκετά αυξημένες σε σχέση με τις 1.695.424 μετοχές που είχε συγκεντρώσει στις 4 Φεβρουαρίου 2025.

Σημειώνεται ότι ο Γιώργος Οικονόμου μέσω της Sphinx κατέχει 1.033.859 μετοχές της Performance Shipping που αντιστοιχούν σε ποσοστό 8,3% του μετοχικού της κεφαλαίου.

Ο εφοπλιστής κατέθεσε αρχικά τη δημόσια πρόταση εξαγοράς των μετοχών της ναυτιλιακής της Αλίκης Παληού τον Οκτώβριο του 2023, προσφέροντας 3 δολάρια ανά μετοχή. Πρόκειται για σημαντικό premium σε σχέση με την τρέχουσα τιμή διαπραγμάτευσης της ναυτιλιακής. Ο τίτλος της Performance Shipping έκλεισε την Δευτέρα 4 Αυγούστου στα 1,64 δολάρια, με πτώση 2,08%.

Τον Δεκέμβριο του 2024, εν όψει της γενικής συνέλευσης της εισηγμένης εταιρείας, η σύγκρουση του Γιώργου Οικονόμου με την διοίκηση της κορυφώθηκε, με τον εφοπλιστή να επιδιώκει τη μη επανεκλογή της Αλίκης Παληού στη θέση της προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου.

Μετά από ένα πόλεμο επιστολών των δύο πλευρών προς τους μετόχους, κατά την ψηφοφορία των επενδυτών η κα Αλίκη Παληού κατάφερε να διατηρήσει τα ηνία της εταιρείας. Με τον σύζυγο της, Ανδρέα Μιχαλόπουλο, να παραμένει στην θέση του διευθύνοντος συμβούλου.

H εξέλιξη αυτή δεν φαίνεται να αποθάρρυνε τον πλοιοκτήτη, ο οποίος εμφανίζεται αποφασισμένος να ενισχύσει περαιτέρω τη συμμετοχή και την επιρροή του στην εταιρεία.

Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται και ο δικαστικός αγώνας που ξεκίνησε ο κ. Οικονόμου κατά της διοίκησης της ναυτιλιακής, κατηγορώντας την για «παράβαση των καθηκόντων της έναντι των μετόχων κυριαρχώντας στον έλεγχο ψήφου της εταιρείας μέσω μιας διπλής ιδιοκτησιακής δομής».

Τον περασμένο Αύγουστο, όταν το Ανώτατο Δικαστήριο της Πολιτείας της Νέας Υόρκης απέρριψε την αρχική αγωγή του με την αιτιολογία ότι η Νέα Υόρκη δεν είχε δικαιοδοσία επί των εναγόμενων, ο εφοπλιστής ξεκίνησε νομικές διαδικασίες στο Ανώτατο Δικαστήριο της Δημοκρατίας των Νήσων Μάρσαλ, καταθέτοντας νέα αγωγή.

«Η υπόθεση απορρίφθηκε με μοναδικό επιχείρημα ότι η Νέα Υόρκη δεν είχε δικαιοδοσία επί των εναγομένων», είχε δηλώσει τότε η Sphinx, προσθέτοντας ότι το δικαστήριο δεν εξέτασε την ουσία της αγωγής.

Υψηλή ρευστότητα και επέκταση του στόλου

Την ίδια ώρα, η διοίκηση της Performance Shipping παραμένει εστιασμένη στην υλοποίηση της στρατηγικής ανανέωσης και επέκτασης του στόλου της, με στόχο την διαμόρφωση ενός νεότερου, πιο ανταγωνιστικού και περιβαλλοντικά βιώσιμου στόλου.

Στρατηγική που βασίζεται σε έναν συνδυασμό νέων ναυπηγήσεων και επιλεκτικών εξαγορών μεταχειρισμένων πλοίων, προκειμένου να ενισχυθεί η μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και η βιώσιμη δημιουργία αξίας για τους μετόχους της.

Η διοίκηση της Performance υπογραμμίζει ότι η χρηματοοικονομική θέση της εταιρείας είναι ισχυρή, παρέχοντας της ρευστότητα και ευελιξία για την υλοποίηση του επενδυτικού της σχεδίου.

Καθοριστικό ρόλο σε αυτό έχει παίξει η επιτυχής έκδοση ομολόγου ύψους $100 εκατ. της εταιρείας στη σκανδιναβική αγορά τον περασμένο μήνα.

Ο CEO της εταιρείας Ανδρέας Μιχαλόπουλος κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων δευτέρου τριμήνου επισήμανε: «Η οικονομική μας ευρωστία, ενισχυμένη από την πρόσβασή μας σε κεφάλαια ύψους $100 εκατ., τα οποία αντλήθηκαν χωρίς μετοχική απομείωση και με δυνατότητα μόχλευσης, μέσω της επιτυχούς έκδοσης ομολόγου στις σκανδιναβικές αγορές τον Ιούλιο, μας προσφέρει σημαντική ρευστότητα για την υλοποίηση της στρατηγικής εξαγορών μας».

Η εταιρεία είχε ταμειακό υπόλοιπο στο τέλος του τριμήνου περίπου $192 εκατομμύρια, καθώς και συνολικά ανεκτέλεστα έσοδα από ναυλώσεις περίπου $240 εκατομμύρια.

Η Performance Shipping διαθέτει στόλο με επτά τάνκερ. Συμπεριλαμβανομένου του M/T P. Massport, του πρώτου από τα τρία LR2 Aframax, που έχει υπό κατασκευή στα ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding της Κίνας, το οποίο παρέλαβε πρόσφατα. Η παράδοση των άλλων δύο πλοίων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2026.

Όπως έχει ανακοινώσει η εταιρεία και τα τρία τάνκερ έχουν εξασφαλισμένα συμβόλαια χρονοναύλωσης πενταετούς διάρκειας με την εταιρεία Clearlake Shipping Pte Ltd, θυγατρική του Gunvor Group.

Επίσης, η ναυτιλιακή έχει υπό κατασκευή και ένα δεξαμενόπλοιο τύπου LR1 που θα παραλάβει στις αρχές του 2027.

Διαβάστε επίσης:

Πρωτοβουλία του Ομίλου Attica για τη διεξαγωγή εκδρομής στην Αίγινα για 85 παιδιά από την Ουκρανία

Γιάννης Ιγγλέσης: Ναυπηγεί 4 πλοία με την νέα εταιρεία του J.H.I. Steamship – Σύντομα θα διαχειρίζεται 13 πλοία

Σεμίραμις Παληού: «Η δύναμη της ναυτιλίας βρίσκεται στην ενότητα της»