ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι δύο κορυφαίοι γαλλικοί οίκοι πολυτελείας πέρασαν τις προηγούμενες δεκαετίες επιδιδόμενες σε ένα άγριο κυνήγι εξαγορών μικρότερων πολυτελών brands, δημιουργώντας δύο αυτοκρατορίες, σκληρά ανταγωνιζόμενες.
Με την πολυτέλεια να βιώνει έναν σκληρό «χειμώνα», οι κορυφαίοι εκπρόσωποι του είδους αναγκάζονται να επανεξετάσουν το βαρύ χαρτοφυλάκιό τους.
Οι συζητήσεις με τη Authentic Brands
Η LVMH με πάνω από 70 brands στο χαρτοφυλάκιό της, συζητάει την πώληση της Marc Jacobs, ένα brand που κατέχει σχεδόν μία 3οετία.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο πρόεδρος Μπερνάρ Αρνό βρίσκεται σε συζητήσεις με την Authentic Brands, ιδιοκτήτρια της Reebok, αν και καμία από τις δύο πλευρές δεν έχει επιβεβαιώσει τις πληροφορίες.
Ο όμιλος της LVMH, ο οποίος έφτασε κάποια στιγμή να είναι η πολυτιμότερη εταιρεία της Ευρώπης βάσει χρηματιστηριακής αξίας, έχει δει τη μετοχή της να βουλιάζει 19% φέτος, λόγω της ύφεσης στον τομέα των πολυτελών αγαθών.
Τα αποτελέσματα για το β΄ τρίμηνο του 2025 έδειξαν μείωση στα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας κατά 15%. Παρά το γεγονός ότι τα κέρδη της ήταν υψηλότερα των εκτιμήσεων, ο βασικός κλάδος του ομίλου, που είναι η μόδα και τα δερμάτινα είδη, κατάγραψε μία απότομη πτώση, υπογραμμίζοντας την περιορισμένη ζήτηση.
«Δεν θα διατηρήσουμε μάρκες αν πιστεύουμε ότι δεν αποτελούν καλή προσθήκη για εμάς ή ότι δεν είμαστε ο κατάλληλος φορέας για τη διαχείρισή τους», ανέφερε η Cécile Cabanis, οικονομική διευθύντρια της LVMH, λίγο μετά τις ανακοινώσεις των αποτελεσμάτων.
H Valentino στο στόχαστρο;
Δεν έχουν περάσει πολλές ημέρες που η ιταλική εφημερίδα Corriere de la Serra δημοσίευσε ένα άρθρο για πιθανή πώληση του brand Valentino από την Kering, μόλις δύο χρόνια από τότε που αγόρασε το 30% έναντι 1,7 δισ. ευρώ από το καταριανό fund Mayhoola.
Τότε η Kering στόχευε στην απόκτηση ενός δεύτερου δυνατού brand, εκτός της ταλαιπωρημένης Gucci, η οποία αδυνατεί να ανακάμψει, με τα σημάδια κόπωσης να φαίνονται εδώ και αρκετά χρόνια, ακόμα και κατά την περίοδο, μετά την πανδημία, που η πολυτέλεια άνθιζε.
Αν και η Kering έσπευσε να διαψεύσει τα δημοσιεύματα, επενδυτικοί τραπεζίτες εκτιμούν ότι ο γαλλικός όμιλος θα κάνει ένα γερό «ξεσκαρτάρισμα» στο χαρτοφυλάκιό του, πέραν της Valentino.
«Με την άφιξη του νέου διευθύνοντος συμβούλου Λούκα ντε Μέο τον Σεπτέμβριο του 2025, το να μην χρειάζεται να ασχοληθεί ο ίδιος με την ενσωμάτωση της Valentino θα είναι ένα λιγότερο θέμα στην ήδη μακρά λίστα των υποχρεώσεών του», ανέφεραν αναλυτές της RBC.
Η Kering έκανε την έκπληξη τον περασμένο Ιούνιο ανακοινώνοντας την έλευση ενός CEO, που μέχρι πρότινος ήταν βετεράνος των αυτοκινητοβιομηχανιών. Ο ντε Μέο άφησε τον γνώριμο κόσμο των αυτοκινήτων από τη θέση του CEO της Renault για να αναλάβει τον προβληματικό γαλλικό οίκο πολυτελείας.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η γαλλική εταιρεία επιχειρεί να «φρεσκάρει» την ηγεσία της αλλά και τους καλλιτεχνικούς της διευθυντές ποντάροντας σε μία ανανέωση τόσο της διοίκησης όσο και του στυλ της, χωρίς όμως ακόμα να υπάρχει κάποιο σημάδι ανάκαμψης.
Παρ’ όλα αυτά, μία κίνηση πώλησης της Valentino, η οποία δεν κατάφερε να φέρει ανάπτυξη στον όμιλο έτυχε θερμής υποδοχής από τις αγορές με τις μετοχές της Kering την ημέρα του δημοσιεύματος να κάνουν ένα άλμα 3,5%.
Η παρατεταμένη βουτιά της Gucci
Τα αποτελέσματα της Kering για το β’ τρίμηνο του 2025 ανέδειξαν γι’ ακόμα μία φορά τον προβληματισμό για το μέλλον της Gucci. Οι πωλήσεις της έπεσαν γι’ ακόμα ένα τρίμηνο κατακόρυφα, με τα έσοδά της να μειώνονται κατά 25% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι στα 1,46 δισ. ευρώ.
Οι πωλήσεις της Yves Saint Laurent, του δεύτερου μεγαλύτερου brandτου ομίλου, μειώθηκαν επίσης κατά 10% το τρίμηνο.
Η εταιρεία έχει εναποθέσει τις ελπίδες της στον νέο CEO, ο οποίος κατάφερε να ανατρέψει την καθοδική πορεία της αυτοκινητοβιομηχανίας Renault και πλέον αναλαμβάνει τη θέση που κατείχε τα τελευταία χρόνια ο Φρανσουά-Ανρί Πινό, με τον δεύτερο να διατηρεί τη θέση του προέδρου.
Ο ντε Μέο καλείται να βελτιώσει τις επιδόσεις της Kering ενώ παράλληλα θα πρέπει να διαχειριστεί τα αυξανόμενα χρέη της εταιρείας, να καθησυχάσει τους μετόχους και να αναδιαρθρώσει τη διοίκηση.
Διαβάστε επίσης:
Πόσο πιο ακριβή θα είναι μία τσάντα Chanel; Οι δασμοί αυξάνουν το κόστος της πολυτέλειας
LVMH-Chanel: Η πολυτέλεια βάζει φρένο στις αυξήσεις τιμών αφού οι καταναλωτές της γύρισαν την πλάτη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μπορεί να βγει το σπίτι μου σε πλειστηριασμό χωρίς να το γνωρίζω; Τα «παραθυράκια» στην επίδοση και η άμυνα του οφειλέτη
- Κόκκινα Τιμολόγια Ρεύματος: Τι προσφέρουν στον καταναλωτή και τι φέρνουν στον ανταγωνισμό
- Buy, hold or sell: Άμεση ανάλυση για ΒΙΟ, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΕΛΧΑ, ΙΝΤΚΑ, ΟΠΑΠ, ΟΤΕ
- Ελληνικά funds: Πού επενδύουν Καραμούζης, Ταμβακάκης, Βερέμης, Μπαθιανάκη
