Σε τροχιά μετασχηματισμού κινείται η ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών, αφήνοντας σταδιακά πίσω της το… παραδοσιακό μοντέλο με τους τρεις μεγάλους παίκτες να μονοπωλούν το ενδιαφέρον και τα μερίδια. Η «κυριαρχία» αυτής της τριπλέτας πλέον αμφισβητείται, καθώς νέες δυνάμεις επιχειρούν να διεκδικήσουν ρόλο και επιρροή.

Η πιο ηχηρή άφιξη είναι αυτή της ΔΕΗ, η οποία κάνει αισθητή την παρουσία της με ένα φιλόδοξο σχέδιο ανάπτυξης δικτύου οπτικών ινών, ενώ μπήκε πρόσφατα και στη λιανική αγορά internet, απευθυνόμενη απευθείας στον καταναλωτή. Με τη στρατηγική αυτή κίνηση, η ΔΕΗ πυροδοτεί εξελίξεις και ανακατατάξεις σε μια ήδη έντονα ανταγωνιστική αγορά.

1

Σε αυτό το ρευστό και δυναμικό τοπίο, η μάχη για το μερίδιο αγοράς έχει αποκτήσει νέο ενδιαφέρον, με φόντο τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, τα ευρωπαϊκά κονδύλια για τις τηλεπικοινωνιακές υποδομές και τις αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών. Οι επόμενοι μήνες προμηνύονται κρίσιμοι – και ιδιαίτερα αποκαλυπτικοί για το ποιοι θα αντέξουν στον νέο αυτό ανταγωνισμό και ποιοι θα πρωταγωνιστήσουν στην «επόμενη μέρα» των ελληνικών τηλεπικοινωνιών.

Ήδη φαίνεται ότι η αγορά FTTH έχει ξεκολλήσει, καθώς οι πάροχοι τρέχουν προγράμματα πολλών δισεκατομμυρίων, προκειμένου να αναπτύξουν τα δίκτυα που θα ανταποκριθούν στις ανάγκες των καταναλωτών.

Αν και η ακριβής εικόνα γύρω από τις FTTH (οπτική ίνα μέχρι το σπίτι) συνδέσεις στην Ελλάδα δεν μπορεί να διευκρινιστεί, καθότι οι περισσότεροι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι δεν δημοσιεύουν στοιχεία, υπολογίζεται ότι ο αριθμός των συνδρομητών FTTH όλων των παρόχων προσεγγίζουν τις 900.000. Έχοντας καταγράψει μια αύξηση της τάξης του 15% σε σχέση με το 2024.

Η Cosmote, η οποία στα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου ΟΤΕ για το πρώτο τρίμηνο του έτους έδειξε έως το τέλος Μαρτίου, οι συνδρομητές FTTH ανέρχονται στις 430.000. Πρόκειται για μια αξιοσημείωτη άνοδο κατά 34.000 γραμμές μέσα σε μόλις ένα τρίμηνο – σε σχέση με το κλείσιμο του 2024 – που υποδηλώνει την αυξανόμενη αποδοχή των υπερυψηλών ταχυτήτων από τους Έλληνες καταναλωτές.

Κομβικό ρόλο στην επιτάχυνση της υιοθέτησης οπτικών ινών μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025 διαδραμάτισε το πρόγραμμα Gigabit Voucher, το οποίο λειτουργεί ως καταλύτης για την ενίσχυση της ζήτησης σε συνδέσεις υπερ-υψηλών ταχυτήτων (άνω των 250 Mbps).

Με ένα σημαντικό «κίνητρο» – επιδότηση ύψους 200 ευρώ για διάστημα δύο ετών – το πρόγραμμα έχει κινητοποιήσει χιλιάδες νοικοκυριά και επιχειρήσεις να αναβαθμίσουν τη συνδεσιμότητά τους, προσφέροντας ουσιαστική οικονομική ανάσα στην προσπάθεια μετάβασης στην εποχή του FTTH.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αιτήσεις για το Gigabit voucher έχουν ξεπεράσει τις 220.000. Το μέτρο φαίνεται να «κουμπώνει» ιδανικά με τη δυναμική που διαμορφώνεται στην αγορά τηλεπικοινωνιών, λειτουργώντας σαν επιταχυντής για την περαιτέρω εξάπλωση των δικτύων νέας γενιάς.

Ο ΟΤΕ κρατά τα ηνία στην αγορά

Το πλάνο του ομίλου προβλέπει επενδύσεις 5 δισ ευρώ και την επέκταση του δικτύου σε 2,1 εκατ. μέχρι το τέλος του 2025 και σε 3 εκατ. μέχρι το 2027.

Η Cosmote πλέον, με το MagentaOne, έχει διαμορφώσει μια στρατηγική η οποία επιτρέπει στους πελάτες της να διαχειρίζεται όλα του τα προϊόντα κάτω από μία υπηρεσία, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει σημαντικές εκπτώσεις.

Πώς μπαίνει στο ίντερνετ η ΔΕΗ

Με τρεις επιλογές FTTH πακέτων – χωρίς τηλεφωνία, αλλά με ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές η ΔΕΗ έχει κάνει την κίνησή της στις οπτικές ίνες. Το βασικό πακέτο των 500 Mbps διατίθεται από 17,90 ευρώ τον μήνα, ενώ στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η ταχύτητα των 2,5 Gbps, προσελκύοντας τόσο νοικοκυριά όσο και απαιτητικούς επαγγελματίες χρήστες.

Το μεγάλο ατού της ΔΕΗ FiberGrid η υποδομή του ΔΕΔΔΗΕ, που λειτουργεί ως επιταχυντής. Η εταιρεία αξιοποιεί το πανελλαδικό δίκτυο του Διαχειριστή, προχωρώντας σε υπέργειες εγκαταστάσεις που μειώνουν σημαντικά κόστος και χρόνο υλοποίησης.

Ήδη, η FiberGrid καλύπτει περί τα 600.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ενώ το βλέμμα της είναι στραμμένο στο μέλλον, με φιλόδοξο στόχο να φτάσει τα 3 εκατ. συνδέσεις μέχρι το 2030.

Τι κάνουν Vodafone-Nova

Η οπτική ίνα της Nova, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, έχει φτάσει σε 540.000 νοικοκυριά, με στόχο τα 830.000 μέχρι τέλος του χρόνου, ενώ η Vodafone έχει περάσει πάνω από 300.000 γραμμές οπτικής ίνας, τέλος του 2025 στόχος είναι να φτάσει σε 500.000 σπίτια, και σε 860.000 σπίτια έως το 2027.

Η Nova έχει ανακοινώσει πλάνο επενδύσεων 3 δισ ευρώ, ενώ η Vodafone είχε ανακοινώσει αρχικά πρόγραμμα 600.000 ευρώ, με την Μαργκερίτα Ντε Λα Βάλε, πριν 1,5 χρόνο, σε επίσκεψή της στην Ελλάδα, να κάνει λόγο για επιπλέον πρόγραμμα 1 δισ, ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

UBS για Eurobank: Στα €3,64 η νέα τιμή στόχος – Ψήφος εμπιστοσύνης στην περιφερειακή στρατηγική

Jefferies και UBS για Τράπεζα Πειραιώς: Γιατί αυξάνουν την τιμή στόχο για τη μετοχή